שלמה קניאל

שלמה קניאל

סופר

פרופ' שלמה קניאל מרצה במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה ושימש מרצה וחוקר באוניברסיטת בר אילן. מומחה בעל שם בינלאומי בתחומי האבחון הדינמי, טיפול מערכתי, חינוך לחשיבה, לקשב ולזיכרון, תהליכי למידה וקבלת החלטות ואבחון וטיפול בליקויי למידה.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (24):
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה, פסיכולוגיה, כתיבת עבודות מחקר בחינוך הגבוה, Wishlist - עיוני, ספרים על הכוונת, בספרייה העירונית, כפות, ספרים שלא אהבתי, כתבתי עליהם ביקורת., ספרי עיון, פסיכולוגיה, קראתי עיון, עיון -עם ובלי ביקורת., רוצה לקרא - עיון, ספרים שאקרא בעתיד: , פסיכולוגיה ושיטות טיפול למכירה, 2020, פסיכולוגיה | סוציולוגיה | פסיכואנאליזה | תרפיה ושיטות טיפול אלטרנטיביות, ספרים עבור יוצאי הדופן., עוד ...
1.
בשפה פשוטה ובאמצעים סיפוריים על מטופלים המחבר נותן לקוראים כלים ברורים ופשוטים ללמידה בבתי-הספר ובאוניברסיטה. בספר תמצאו אסטרטגיות של כל תהליכי הלמידה: ארגון סביבה לימודית, סיכום חומר בשיעורים, הכנת שיעורי בית, ניהול זמן, הכנה לבחינות וביצוע בחינות, ניהול מאגר הזיכרון, ניהול זיכרון העבודה, בניית אוצר מילים, הבנת הנקרא, הבעה בכתב ובעל פה ואסטרטגיה לבניית אסטרטגיות...

2.
ספר זה מיועד לכל אדם המזהה כי הוא ניצב בפני החלטות חשובות. מטרתו המרכזית של הספר היא לתת לקורא כלים יעילים לקבלת החלטות חשובות בתחום האישי ובתחום הקבוצתי. הספר מלווה את המחליטים לאורך כל שלבי ההחלטה, כולל הביצוע והפקת הלקחים להחלטה הבאה. כמו-כן הספר מציג תבחינים להצלחת ההחלטה שהתקבלה; תכונות אישיות ותכונות קוגניטיביות של מחליטים אשר משפיעות על תהליך קבלת ההחלטה ועל טיבה; גורמים לעומס בקבלת החלטות ודרכים להקלת העומס; הטיות מסוגים שונים בתהליך קבלת ההחלטות ודרכים להתגבר עליהן; ולסיום, עקרונות בהוראה ובמחקר של קבלת החלטות. הספר ניחן בכמה מאפיינים ייחודיים בהשוואה לספרים אחרים על קבלת החלטות, כגון מיקוד ביחיד ובקבוצה המשמעותית (משפחה), ולא בארגונים גדולים; התמודדות עם המציאות - למשל, קבלת החלטות בתחומי הבריאות, החינוך והזוגיות; קבלת החלטות המשלבת את חוכמת הרגש עם חוכמת השכל; וקבלת החלטות במסגרת מודל כללי של עיבוד מידע....

3.
נושא הספר הוא המהפכה הקוגניטיבית שהתרחשה בדור האחרון, והציבה את התפיסה הקוגניטיבית כענף המרכזי בפסיכולוגיה, וכבעלת השפעה רבה - הן בתחום המחקר והן בתחומי האיבחון והטיפול. המחבר מתאר בצורה מובנית ושיטתית את פרי המהפכה מהיבט המחקר המודרני וחידושיו. בתיאורו, הוא שופך אור על התהליכים השונים של התודעה (mind) ועל רכיביה - קשב, זיכרון, קבלת החלטות, פעולות חשיבה ומטה - קוגניציה - תוך שילוב התאוריה, המחקר והיישום. ייחודו של הספר בכך שהוא לא רק מעשיר את הקורא בידע אינטגרטיבי אלא מנחה אותו ליתר שליטה בתודעתו ובניצולה היעיל. יכולת זו המוענקת לקורא היא משאב חיוני, המסייע ליחיד ולכלל, להתמודד באופן נכון ויעיל עם עולמנו המורכב, הדינמי והמתוקשר. הספר מיועד לציבור המשכיל ועוסקים ומתעניינים במדעי החברה. ד"ר שלמה קניאל הוא מרצה בכיר בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר - אילן. מכהן כראש החוג לחינוך במכללת אורות באלקנה, ומשמש כסגן נשיא הארגון הבין - לאומי לחינוך קוגניטיבי (IACE); הוא פסיכולוג חינוכי העוסק בטווח רחב של מחקרים בתחום התודעה, ומוכר כמומחה בין - לאומי בתחום האיבחון הדינמי, הטיפול המערכתי והחינוך הקוגניטיבי....

4.
כושר הלמידה העצמאית שאליה חותר החינוך הקוגניטיבי מהווה כיום מרכיב מרכזי בהתמודדות עם עולם משתנה ומורכב הנתון בעיצומה של מהפכת התקשוב. הספר מפרט כיצד לפתח את החשיבה באופן שתשרת את הלומד העצמאי. החינוך לחשיבה מתחיל בתיאור מרכיבי החושב העצמאי, עובר דרך תכנון הלימודים, מערכות הערכה ומשוב, וכלה בהכשרת מורים לחשיבה עצמאית. הספר מיועד לקהל הרחב של הועסקים בחינוך והוראה המעוניינים להטעין" את הלמידה וההוראה ב"ויטמינים" של חשיבה. במיוחד ייהנו מהספר מורים, מורי מורים, כותבי תוכניות לימודים סטודנטים באוניברסיאטות בתחום מדעי החברה ובמכללות להכשרת מורים....

5.
6.
הטיפשות היא לפעמים מצחיקה ואף עשויה להניב רווחים, אך בדרך כלל היא פוגעת ואף גורמת נזקים כבדים. האם ניתן לחסוך את הפגיעות הללו ולהימנע ממעשים טיפשיים מזיקים? הספר נפלאות הטיפשות הוא מסע מרתק אל עולמה של הטיפשות האנושית. בעקבות מחקרים מעמיקים, תצפיות וראיונות שערך פרופ‘ שלמה קניאל, מרצה וחוקר בעל שם עולמי בתחום הפסיכולוגיה והחינוך, עולה כי אין בעולם טיפשים רבים כל כך – אך יש ויש מעשים טיפשיים. בשפה נגישה וקולחת ובשילוב סיפורים משעשעים, אנקדוטות ודוגמאות מכל תחומי החיים, יוביל אתכם פרופ’ קניאל בין גילוייה השונים של הטיפשות האנושית, גם במקומות המסתור שלה וגם במופעיה הציבוריים – בתאונות דרכים ובתאונות עבודה וירי, ברשתות החברתיות או במריבות טיפשיות בין בני משפחה וחברים. בספר תתחקו אחר הסיבות הרבות והמגוונות הגורמות לאנשים לפעול מתחת לסף התבונה שלהם, כגון עייפות, כעס ולחץ, התמכרויות ואיבוד שליטה, ביטחון עצמי מופרז ועוד. לאחר חשיפת מופעיה ונזקיה של הטיפשות, תלמדו כיצד ניתן למנוע ולצמצם מעשים טיפשיים באמצעים שונים, כגון חיזוק השליטה העצמית, שיפור החשיבה השיטתית, צמצום האימפולסיביות ועוד. הספר מיועד לכלל הקוראים, אך יש בו פוטנציאל ליצירת שפה משותפת בין חוקרים, מאבחנים ומטפלים בתחום הטיפשות – תחום שעד כה טרם נחקר לעומק....

7.
8.
מטרת הספר, ומכאן גם שמו, היא לסייע (ללחוש) לאנשים אשמים, להקל על נטל רגשות האשמה ואף להפוך אותם לכוח מניע לצמיחה. כדי להתמודד עם אשמה יש להבין כיצד היא פועלת, להבחין בין אשמה בריאה לאשמה מזיקה ולסייע לאלה עם אשמה מזיקה להפוך אותה לבריאה. ידע הוא כח המוביל לשליטה וללקיחת אחריות, ואם הקורא ידע יותר על אשמה תהיה לו יכולת גבוהה לזהות את האשמה בתוכו ולהתמודד עמה בחוכמה. פרופסור שלמה קניאל הוא ראש התוכנית לייעוץ במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה ומרצה במכללת אורות, ושימש בעבר כמרצה וכחוקר בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן. הוא מומחה בעל שם עולמי בתחומים כמו אבחון דינמי, טיפול מערכתי, חינוך לחשיבה, לקשב ולזיכרון, תהליכי למידה וקבלת החלטות, אבחון וטיפול בליקויי למידה ועוד. פרופ' קניאל עוסק במחקר במגוון רחב של תחומים, ופירסם עד היום עשרות מאמרים וספרים. ...

9.
10.
11.
ספר זה הוא מסע למחוזות סמויים וגלויים של הכבוד העצמי על כל שלוחותיו ודרגותיו ממרומי הכבוד הרב ועד תהום הבושה והשפלה מגיל הילדות ועד הזקנה. הספר נכתב בסוגת המדע השימושי, והוא מיועד לכל הקוראים, אולם יש בו גם פוטנציאל ליצירת שפה משותפת בין חוקרים מאבחנים ומטפלים בתחום הדימוי, הערך הכבוד העצמי. המסע מעלה על פני השטח וחושף את חשיבות הכבוד העצמי המידתי בחיי האדם. חשיפה כזו מעוררת קול אזעקה כי פגיעה בכבוד כאלימות מילולית שווה לפגיעה בגוף היא מדממת ומסוכנת לנפש. בתרבות של היום הכבוד הוא כאסקופה נדרסת הפגיעה בכבוד ואלימות מילולית הן מאוד שכיחות ומכיוון שהלבנת פנים נחשבת לרצח הקריאה בספר עשויה לסייע לכם להציל נפשות ולהתגייס למלחמה באלימות מילולית כאילו הייתה אלימות גופנית ולהיאבק לטובת הדחויים, ילדי ה"כאפות" ומושפלים אחרים. למרות שהכבוד הוא רגש נפוץ רק לעתים רחוקות מודים בצורך בו בצורה מפורשת וקשה למצוא אנשים שבשיחה רגילה יודו שהם צריכים מעט כבוד והערכה מצד הזולת. למעשה כולנו, נמצאים במרוץ יומיומי לאישורים של הסביבה שאנחנו "שווים משהו", שיש לנו כבוד עצמי. חווים את הצורך להותיר חותם ומזכרת ולהרגיש שאנחנו בעלי ערך, משמעותיים וחשובים, אהובים, יפים ומעניינים, מוצלחים וחכמים. אולם הצורך בכבוד הוא מה שאנחנו מייחסים בדרך כלל לאחרים ולא לעצמנו. שלא כמו רגשות שליליים אחרים, הצורך בכבוד הוא סמוי ואילם. כמו הדם הכבוד חיוני לנפש, לא תמיד גלוי לנו, ומספק כוחות וחיים לגוף בתנאי שהדם בריא. הכבוד הוא מניע מרכזי בחיים ואין להתבייש בצורך בכבוד אבל צריך למצוא לו איזונים. יש להכיר את סם/יצר הכבוד לצרוך אותו במינונים נכונים ולהיזהר מהתמכרות. קריאת הספר עשויה אפוא לסייע לכם במציאת איזונים ביחס לכבוד העצמי שלכם ושל היקרים לכם. הידע הנמצא בספר ייתן לכם כוח לשלוט על שד הכבוד להחזיר אותו לבקבוק ולמקום מאוזן יותר ולעזור גם לאחרים לעשות אותו דבר. הספר מורכב מתשעה שערים ובכל שער מספר פרקים. השער הראשון עוסק במאפיינים העיקריים של כבוד ואחותו התאומה הבושה. יש העמקה בתחום העצמי, ביחסים המורכבים בין כבוד דימוי וערך העצמי וכן בתהליכי התפתחות של הכבוד העצמי. כמו כן יש ניסיון להציג את הכבוד הבושה וההשפלה במדרגות שונות כדי ליצור סרגל אפשרי למדידה. השער השני עוסק בקודים של כבוד בפתרון סכסוכים, בלבוש, בנימוסים, ברשתות בפוליטיקה ובארגונים. דגש מיוחד יש בקודים של דימוי הגוף ושפת הגוף. השער השלישי עוסק במניעים לכבוד כמו: הצורך להישרדות, הכבוד כעונג גופני, הכבוד כפיצוי לרגשי נחיתות, הכבוד כמספק צרכים של שייכות, העצמה ותלות. השער הרביעי עוסק בתחרות על משאבים מוגבלים של כבוד, ההתכבדות בקלונם ובכבודם של אחרים הכוללים הערצה וקנאה. השער החמישי עוסק בכבוד מאוזן ומידתי. הכבוד המגיע לכל אחד כחלק מכבוד האדם וחירותו וכולל את הזכות להקשבה, איזונים בין תלות וחירות ברמת היחיד ואיזונים ברמה הלאומית בין גאווה ופטריוטיות לפשיזם. השער השישי עוסק בכבוד לא מאוזן הנע מעלה לכוון הכוח והכסף. ההתמכרות לכבוד והצורך לתדלק אותו באופן מתמיד, וכן גאוותנות ואנוכיות. השער השביעי עוסק אף הוא בכבוד לא מאוזן אלא בתחום שמתחת לאיזון כמו השפלה לסוגיה, דחייה חברתית, בדידות לשון הרע ובוז. השער השמיני עוסק בחיים ובמוות הקשורים בכבוד כמו הסיכונים של ילדי זהב, הכבוד והבושה הקשורים בזקנה ומוות. השער התשיעי עוסק במנגנונים שליליים (כמו נקמה) וחיוביים (חשיבה חיובית עם תכנית פעולה) להגנה על הכבוד וכן עקרונות לשליטה ובחירה במנגנונים בריאים. למרות המבנה ההגיוני של הספר, כל פרק עומד בפני עצמו, וניתן לקרוא את הפרקים לפי הסדר שתבחרו. אני מקווה שהצלחתי להתנתק מהניסוחים המדעיים שבהם אני מורגל ולהבליט את הרעיונות המרכזיים. השתדלתי להרבות בסיפורים, באנקדוטות ובדוגמאות, לקרב אתכם הקוראים לנושא וליצור עניין – ובכך לחזק את ההסברים ואת המסקנות שיגיעו בעקבותיהם....

12.
13.
הספר האדם המודע לעצמו מסיר מעט את המסתורין הפלאי שיש במפגש תודעה־מוח (mind and brain). התודעה היא "המוח הפסיכולוגי" שלנו המכיל בנוסף על העצמי גם את כל שאיפותינו, רצונותינו, פחדינו ומכאובינו. הספר מציג את התודעה בתוך פרדיגמה מורכבת של עיבוד מידע עם "מפה" ברורה, שעל פיה אפשר להבין את המבנים והתהליכים המשותפים לכולנו, לעומת התכנים ההופכים כל אחד מאיתנו לשונה ומיוחד. הספר מיועד לכל בעלי המקצוע העוסקים ברווחה של האדם וכן לחובבי מדעי האדם, ומטרתו לתת לקוראים ידע שהוא כוח לשליטה ומשמעת עצמית תוך בקרה מוסרית, היות שהאנשים המבינים את עצמם גם מיטיבים להיכנס לנעלי הזולת ולהבין את האחר. הבנת המערכות הפנימיות מונעת הטיות בחשיבה, מסייעת לפתור בעיות ואף מעודדת את הצמחת היצירתיות לכיוונים חדשים. ...

14.
הספר טיפול נפשי בגובה העיניים מתאר ביסודיות את הטיפול הנפשי (פסיכולוגי) תוך גילוי המסתורין והסרת הסטיגמה סביב תהליך הטיפול, ומיועד למטופלים, למתעניינים בטיפול ולבני משפחתם במטרה לסייע להם להבין את התהליך הטיפולי ולהיות שותפים פעילים בו. הספר מציג גישה אינטגרטיבית המשלבת תאוריות ופרקטיקות טיפוליות שונות, בליווי הסבר מעמיק על תהליך הטיפול הנפשי, דיון על היתרונות והסכנות שבטיפול, דגש על חשיבות ההקשבה והאמפתיה בטיפול ואיזון בין מורכבות לפשטות בגישה הטיפולית. כל זאת בשפה פשוטה וברורה תוך הימנעות ממונחים מקצועיים מסובכים. הספר בנוי מארבעה שערים: השער הראשון מתמקד בשלבי התהליך הטיפולי, מהברית הטיפולית ועד לפרידה, ונותן כלים להמשך הדרך. השער השני מתמקד במטופל ודן בנושאים כמו בחירת מטפל, אחריות המטופל, מטופלים בריצוי יתר, נסיגה והתנגדות. השער השלישי מתמקד במטפל ובאחריותו להקשבה פעילה, מומחיות, תיעוד, התמודדות עם אי־ודאות, עידוד תקווה, חשיפה עצמית, הצבת גבולות, שילוב טיפול תרופתי, התאמת שפה ועוד. השער רביעי מתמקד במרכיבים משותפים למטפל ולמטופל, כמו שותפות בקביעת מטרות הטיפול, משוב וביקורת הדדית על תהליך הטיפול ותוצאותיו....

15.
"באפקט העגבנייה הרקובה כל טעות מופיעה בהסתברות נמוכה מאוד ותוצאות הטעות הן זניחות. הגרוע ביותר הוא שתהיה חסרה עגבנייה בסלט, ועלות עגבנייה היא מזערית. כעת נשנה מעט את הסיפור לאירועים בעלי הסתברות נמוכה מאוד, ואף על פי כן תוצאות האירוע הן הרסניות, כלומר העגבנייה אינה רקובה אלא 'מתפוצצת בבית', וגורמת לנזקים בגוף ובנפש. טעויות כאלה אפשר למצוא כאשר שוכחים ילד במכונית, בגד על התנור שגורם לשריפה או כאשר טועים טעות אחת בנהיגה שסופה טרגי."   אפקט העגבנייה המתפוצצת נועד לאנשים ללא רקע מדעי אשר מעוניינים להבין את המציאות בעיניים מורכבות ובכך להימנע מטעויות שתוצאתן קלה (עגבנייה רקובה), וטעויות שתוצאתן קשה (עגבנייה מתפוצצת). בין הנושאים בספר: כיצד להימנע מלקבור את השני בביקורת? מדוע ציפור כלואה שרה בשמחה? האם הברק אינו מכה פעמיים- על אקראיות, מזל ואלוהים; הגודל כן קובע - חשיבה הסתברותית בנתוני עתק; טוב שברופאים לגיהינום - טעויות רופאים ומטפלים; ילדי "כאפות" כקורבן תמיד; לשתול מוח של גבר בגוף של אישה;  האם אפשר לסמוך על זיכרונם של עדים ומדוע היפנוזה אינה מקובלת כעדות? האם נעמי שמר העתיקה את השיר ירושלים של זהב? למה מומחי שחמט אינם יועצים לגנרלים? כיצד יצר המין אינטימיניות) משכין שלום בזוגיות? מה מרגיש הפחמי בסיפור חנה'לה ושמלת השבת? למה קל הרבה יותר לפרק אטום מאשר גזענות ומדוע ילדות שחורות מעדיפות בובות לבנות? הנושאים החשובים מהולים בחומר מעניין כמו ניתוחי מקרים טיפוליים, סיפורים, בדיחות ומחקרים המוגשים בצורה שווה לכל נפש....


היא אורבת לנו בכל מקום ובכל זמן. כאורחת לא קרויה היא מופיעה עטויה במלבושיה השחורים ומשתלטת על רוחנו, מענה את נפשנו, מוכיחה אותנו. יש מאיתנ... המשך לקרוא
21 אהבו · אהבתי · הגב
# הספר הזה בנוי כמו קורס באוניברסיטה – מסוג הקורסים שאתה לוקח כדי להעלות את הממוצע. אין בו שום דבר המאתגר את הידע המקובל, לא קראתי בו אפילו... המשך לקרוא
33 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ