חוה עציוני-הלוי

חוה עציוני-הלוי

סופרת

» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (203):
חברה ומדינה, משפט, ותקשורת למכירה, רוצה לקרוא, סופרות טובות, תומחר , ישראל- ציונות, חברה, היסטוריה, פוליטיקה, מלחמות וצבא למכירה, א, פוליטיקה חברה, ספרים שלא אהבתי, ספרות מקור - מומלצים, קראתי, ספרות מתורגמת לקרוא , פרוזה מקור למכירה, קראתי, לקרוא, קראתי ואהבתי, ספרים שאני מתכנן לקרוא, מתכננת לקרוא, מחפשת, @--}--, עוד ...
1.
איני בושה בחטאיי. הלוא ייתכן שגם לכם בעל או אישה, או אולי אהוב או אהובה שבגדו בכם, בלבם ובמעשיהם, ותהיתם איך להשיב להם כגמולם. ובכל מקרה, בני אדם אנחנו והאם יש אדם שלא חטא? ולוֹ שתי נשים מגולל את סיפורן רווי התהפוכות והיצרים של פנינה וחנה, שתי נשותיו של בעל אחד, אלקנה: פנינה, אף שהייתה אשתו הראשונה ואם לבנים ולבנות רבים, נותרה דחויה ומושפלת בשל העדפתו הברורה את צרתה חנה. וחנה, שגם אהבתו העזה של אלקנה לא יכלה להפיג את צערה על שלא היו לה ילדים, ראתה את עקרותה כעונש על כך שחשקה דווקא בבעלה של חברתה. אך לא נשים כחנה ופנינה ייכנעו לגורלן. בעזרת תבונתן ועוצמתן הן בונות את חייהן מתוך ההריסות. פנינה מוצאת את אושרה בשדות זרים, תוך חרדה מתמדת שמא יתגלו מעשיה, וחנה מממשת לבסוף את ייעודה באימהות ובהקדשת בנה בכורה שמואל לעבודת האלוהים. וַיְהִי אִישׁ... וְלוֹ שְׁתֵּי נָשִׁים... חַנָּה... וּפְּנִנָּה … וּלְחַנָּה יִתֵּן מָנָה אַחַת אַפָּיִם, כִּי אֶת-חַנָּה אָהֵב. הספר כתוב בשני קולות, קולן המרגש של שתי הנשים הללו, הרחוקות מאיתנו בזמן, אך קרובות אלינו בסערת הרגשות שטלטלו אותן: קנאה וידידות, כאב ושמחה, השפלה ונקמה. קולות שעדיין מהדהדים באוזנינו גם מעבר לאלפי השנים שחלפו מאז. על רקע אירועי התקופה, סוף תקופת השופטים, והמלחמות העקובות מדם בין ישראל לפלשתים, רוקמת חוה עציוני-הלוי עלילה נועזת וסוחפת, הנאמנה לרוח התנ"ך, וחושפת אף את הגיבורים המהוללים ביותר שבו כאנשים בשר ודם, בעלי מיניות חזקה ותשוקות סוערות שלעתים הצליחו לגבור עליהם. חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר-אילן, ומחברת הרומנים התנ"כיים אשת לפידות, ואפר על ראשה. אתם מוזמנים לבקר באתר שלה: women-in-the-bible.co.il ...

2.
וַתִּקַּח תָּמָר אֵפֶר עַל-רֹאשָׁהּ וּכְתֹנֶת הַפַּסִּים אֲשֶׁר עָלֶיהָ קָרָעָה וַתָּשֶׂם יָדָהּ עַל-רֹאשָׁהּ וַתֵּלֶךְ הָלוֹךְ וְזָעָקָה קול זעקתה הנואשת של תמר בת דוד, שנפלה קורבן לאונס בידי אחיה אמנון, עדיין מהדהד באוזנינו גם לאחר אלפי השנים שחלפו מאז. רומן זה מגולל את מעשה האונס ואת הנקמה שנקם אחיה אבשלום באמנון. הוא מביא גם את סיפור אהבתה חסרת הסיכויים לעילי האחוחי, המציל אותה מתהומות הייאוש אך מסתיר ממנה את הסוד האופף את חייו. סיפורה של תמר מתרחש על רקע אירועים דרמתיים בתקופת מלכותו של דוד המלך: מלחמות הירושה העקובות מדם בין בניו; התחרות והתככים הבלתי פוסקים בין נשיו ופילגשיו במטרה לזכות בתשומת לבו; היחסים המתוחים בקרב שבטי ישראל ובינם לבין העמים השכנים. ובמרכז כל אלה דמותו הרב-ממדית של דוד המלך, מצביא דגול, שופט נערץ ומשורר בחסד אך גם אב המגלה אוזלת יד בהתמודדות עם בניו פורקי העול ואדם שכל האמצעים כשרים בעיניו לסיפוק תשוקותיו הסוערות. פירוש ייחודי ונועז לסיפורה הטרגי של תמר בת דוד. חוה עציוני-הלוי מרחיבה את הטקסט המקראי המרומז תוך נאמנות בלתי מתפשרת למקור. בכישרון רב היא מתארת את חיי היום-יום התוססים של תושבי ירושלים, את נשות התקופה אשר למרות מיעוט זכויותיהן הצליחו לגייס מתוכן את הכוח הדרוש להתמודדות עם מצוקותיהן ואף השכילו להשפיע במידה רבה על גורל העם, ואת האווירה רווית היצרים והדרדור המוסרי בארמונו של דוד המלך. "אפר על ראשה" הוא רומן מרגש ופרובוקטיבי על אחת הפרשיות המסעירות ביותר בתנ"ך, המאיר את הדמיון בין עולמן של נפגעות האונס אז והיום: הבושה, תחושות האשמה והקושי להשיג צדק, אך גם את העוצמה הנשית הייחודית שמאפשרת להן לגבור על הטראומה ולשקם את חייהן. ...

3.
רומן תנ"כי מלא מסתורין וקסם על דבורה הנביאה ושר הצבא ברק "שתי נשים עמדו בראש שתי גבעות רמות, מסוככות על עיניהן מפני השמש הלוהטת, בוהות למרחקים, תרות אחר השליחים משדה הקטל. כל אחת מהן ידעה כי חייה תלויים בבשורה שאלה יביאו עמם על תוצאות הקרב; אך חיי כל אחת מהן היו תלויים שתוצאות מנוגדות." דבורה, נביאה, שופטת ומנהיגה נערצת, מזמנת אליה את שר הצבא ברק, ומצווה עליו לצאת לקרב נגד הכנענים העושים שמות בישראל. ברק משיב לה שילך רב אם היא תבוא עמו. דבורה, למרות היותה אשת איש ואם, מפרה את המוסכמות החברתיות המקובלות ויוצאת איתו, לא רק לשדה הקרב אלא גם לעיר מגוריו. מדוע רוצה ברק שדבורה תחבור אליו? איך מגיב בעלה, לפידות, על מסע תמוה שכזה? ומה מתרחש בין דבורה לברק כשהם לבדם? כנגד כל הסיכויים, ברק שב מן הקרבות עטור ניצחון ומביא עמו כשלל שתי נסיכות כנעניות. היחסים הסבוכים המתפתחים ביניהם, המיטלטלים בין רגשות נקם לתשוקות סוערות, מזעזעים גם את חייה של דבורה. אשת לפידות מגולל את סיפורה של אישה אשר אף שחיה בחברה שנשלטה בידי גברים, עיצבה את חייה ואת חיי האומה בזכות אומץ לבה וכושר מנהיגותה. בכך היא יכולה לשמש מקור השראה גם לנשים בימינו הממשיכות לתמרן בין דרישות חיי המשפחה המסורתיים לבין שאיפתן לעצמאות ולהגשמה עצמית. חוה עציוני-הלוי מעניקה פירוש חדשני ופרובוקטיבי לסיפור המקראי המתרחש בתקופתה שופטים, ומשלבת אירועים היסטוריים גורליים בחיי העם עם סיפורם האישי של מנהיגיו, דבורה וברק. אשת לפידות הוא רומן יוצא דופן ומותח, המקים לתחייה את אחד הסיפורים המרתקים שבתנ"ך, וממלא באופן מהימן את הפערים שהותרי המקרא בין האירועים. חוה עציוני הלוי, פרופסור אמריטוס לסוציולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, פרסמה שלושה רומנים תנ"כיים באנגלית....

4.
איני רוצה שסיפור חיי יסולף. שארי בשרי עלולים לטוות קורי שקר סביבי. שקרים שיהיו מתוקים כדבש, טעימים עשרת מונים מן האמת שבתחילה הייתה מרה כלענה. ואני רוצה להניח לאמת להשמיע את קולה. אסנת, אחייניתו הצעירה של שמואל הנביא, מוצאת פיסת קלף עתיקה על מדף מאובק בלשכת הספרים שבבית משפחתו של דוד בן ישי. מגילת הקלף המסתורית רומזת על מאהב עלום-שם שהיה לרות המואבייה, אם-סבו של דוד. התגלית מעוררת את סקרנותה, ומדרבנת אותה להתחקות אחר התעלומות בחייה של רות. אך נראה כאילו כולם עושים יד אחת נגדה במטרה למנוע ממנה לחשוף את האמת. האם אליאב, אחיו הבכור של דוד, אכן מאיים להמיתה אם תמשיך בחקירתה? מדוע חגית, קרובתה, אינה מוכנה להשיב על שאלותיה? ולמה עובד, בנה של רות, מגרשה בבושת פנים כשהיא מנסה לתחקר אותו על חייה של אמו? האומנם חשיפת האמת תעורר שערורייה שעלולה לפגוע במשפחת דוד ותעלה מחדש פרשיות שנקברו זה מכבר, של בגידה, נקמה ואף רצח? אל אשר תלכי מתרחש בשתי תקופות במקביל: תקופת השופטים ותקופת ראשית המלוכה. למרות פערי הזמנים והדורות בין שתי גיבורות הסיפור, נשזרים חייה של אסנת באלה של רות, ותוך שהיא מתירה את סבך חייה של האישה המואבייה, נפרמת גם תסבוכת חייה שלה עצמה. חוה עציוני-הלוי מתבססת על העלילה הגלויה והמרומזת במגילת רות ומעניקה פירוש מקורי ונועז לסיפור המקראי, ועם זאת נשארת נאמנה לרוח התנ"ך. הרומן מגולל את סיפורן של שתי נשים, שלמרות החוויות הקשות שעברו, נותרו איתנות ברוחן והצליחו לשקם את חייהן מתוך ההריסות. חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר-אילן, ומחברת הרומנים התנ"כיים אשת לפידות, אפר על ראשה וולו שתי נשים. אתם מוזמנים לבקר באתר שלה: women-in-the-bible.co.il ...

5.
יְבַקְשׁוּ לַאדֹנִי הַמֶּלֶךְ נַעֲרָה בְתוּלָה... וְשָׁכְבָה בְחֵיקֶךָ וְחַם לַאדֹנִי הַמֶּלֶךְ חוה עציוני-הלוי מתבססת כאן על העלילה הגלויה והמרומזת בתנ"ך, ומעניקה פירוש מקורי ואמיץ לסיפור המקראי. הפעם היא בחרה את דמותה של אבישג השונמית ומלווה אותנו כבמנהרת זמן למסע מרגש אישי-נפשי המשקף את הלך רוחה ובעיקר את עוצמתה הנשית. אבישג הגיעה לארמון המלך בירושלים מכפר נידח מבלי לדעת מה מצפה לה. אך בהגיעה לשם היא נקלעת למאבקי ירושה על המלוכה, ובכל זאת מצליחה לא רק לשרוד אלא גם להשפיע על התוצאה ובזאת על ההיסטוריה של עמנו. אבישג, נערה יפהפייה מהכפר שונם, נקראת אל מיטת המלך דוד הנוטה למות, כדי לשכב בחיקו ולחמם אותו. בלית ברירה נענית אבישג להצעה, לאחר שמובטח לה שהמלך לא יֵדע אותה. האומנם תוכל לשכב במיטת המלך עז היצרים לילה אחרי לילה בלי לאבד את בתוליה? בארמון נקלעת אבישג למאבקי הירושה האכזריים בין שני בני המלך, אדוניהו ושלמה, מאבקים המסכנים גם את חייה שלה. האם תצליח להיחלץ מהם בעזרת חוכמתה ונשיותה? האם יסכים שלמה, שלאחר המלכתו בידיו הכוח להחליט על גורלה, לתת אותה לאישה לאליפלט, אהוב לבה, אף שהוא עצמו חושק בה? על רקע המזימות בחצר המלך דוד, רוקמת חוה עציוני-הלוי עלילה פרובוקטיבית אך עם זאת נאמנה לרוח התנ"ך. גיבוריה, ובהם המלכים רבי התהילה דוד ושלמה, מוצגים כבעלי פנים רבות: קדושים וחוטאים, עזי נפש ומוגי לב, קרי רוח אך גם נשלטים על ידי תשוקות סוערות. חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר-אילן, ומחברת הרומנים התנ"כיים אשת לפידות, אפר על ראשה, ולו שתי נשים, אל אשר תלכי. והמלך לא ידעה הוא הספר החמישי בסדרה המצליחה, וגם בו, כבשאר ספריה, היא ממלאת באופן מהימן את הפערים שהותיר המקרא בין האירועים. ...

6.
אָנֹכִי נָתַתִּי שִׁפְחָתִי בְּחֵיקֶךָ נראה שדבר לא יוכל לעמוד בפני אהבתם של הגר ושלח, שני עבדים צעירים בארמונו של פרעה מלך מצרים. הגר היפהפייה ושלח רב הכישורים משוכנעים שבבוא היום יקשרו את גורלם זה בזה לנצח. אך כששרי ואברם מגיעים למצרים בגלל הרעב בארץ כנען, מתנפצים חלומותיהם לרסיסים. פרעה, שהוטעה לחשוב כי שרי היא אחות אברם, רוצה לשאתה לאישה, ומעניק לה במתנה את הגר כשפחה. כאשר מתגלה האמת אודות שרי ואברם והם חוזרים לארץ כנען, שרי נחושה בדעתה לקחת עמה את שפחתה. למרות תחנוניה של הגר מסרבת שרי להשאירה בארמון פרעה, והנערה נקרעת מאהובה וממולדתה. מהי תוכניתה הכמוסה של שרי עבור הגר? האם תצליח שרי להסיר את הקללה שמוטלת עליה? האם תגשים הגר את חלומה לשוב ולהתאחד עם אהוב נעוריה? על רקע החיים הנוצצים בארמון פרעה והחיים בכנען העתיקה, אורגת חוה עציוני-הלוי עלילה סוחפת, מרגשת ורווית יצרים, ועם זאת נאמנה לתנ"ך ולמקורות. חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר-אילן, ומחברת הרומנים התנ"כיים אשת לפידות, אפר על ראשה, ולו שתי נשים, אל אשר תלכי ווהמלך לא ידעה. אתם מוזמנים לבקר באתר שלה women-in-the-bible.co.il ...

7.
תְּנָה-לָּנוּ אֲחֻזָּה! חמש בנות צלפחד, שנותרו יתומות מאב ומאם, פונות למשה בדרישה לרשת את נחלת אביהן. בכך הן מערערות על חוקי הירושה המקובלים בזמנן, שלפיהם רק בנים זכרים זכאים לרשת את אבותיהם. במעשה אמיץ זה הן שינו את זכויותיהן של הנשים עד עצם היום הזה. סיפורן המרתק טומן בחובו תשוקות סוערות, אהבות חסרות סיכוי, מאבקים ומזימות שטלטלו את חייהן ואת חיי הסובבים אותן. האם תצליח נועה להתגבר על כאב הבגידות שהסבו לה שני הגברים שבחייה? מהם הסודות האפלים שמנסים אהוביהן של חוגלה ומילכה להסתיר מהן? האם יעלה בידי מחלה ותרצה להתגבר על אהבותיהן הנכזבות ולזכות באהבת אמת? על רקע סוף נדודיהם של בני ישראל במדבר ותחילת ההתנחלות בארץ, מגוללת חוה עציוני-הלוי עלילה סוחפת ומרגשת, ועם זאת נאמנה למקור המקראי. אף שבנות צלפחד חיו בחברה הנשלטת על ידי גברים, וזכויותיהן היו מועטות, הן לא השלימו עם גורלן, אלא גילו תעוזה ונחישות מרשימות במטרה לעצב את חייהן בכוחות עצמן. חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר-אילן, ומחברת הרומנים התנ"כיים אשת לפידות, אפר על ראשה, ולו שתי נשים, אל אשר תלכי, והמלך לא ידעה ושפחתי בחיקך, כולם בהוצאת אריה ניר. ...

8.
אנו מצויים על סף תהום, שאם נחצה אותו, לא תהיה לנו דרך חזרה. שסע מעמיק והולך בין דתיים לחילוניים מאיים על הדמוקרטיה, ויותר מכך: מסכן את עצם קיומנו כעם אחד בארץ ישראל. הקרע ניכר בכל תחומי החיים: בפוליטיקה, בחינוך, בתרבות, באורחות הבילוי, במגורים, בלבוש. הוא ניכר בשבר הזהות, בערפול תחושת השייכות, בעצם הצגת השאלה "מיהו יהודי" ובמהות התשובה "אני יהודי". עצור בטרם תעבור! גם אם לא ניתן לבצע "סיבוב פרסה" ולהפוך מגמות והתפתחויות רבות שנים על פיהן, עדיין אפשר לאחות את הקצוות הפרומים ולצמצם את הפער. ארץ שסועה מציג תמונה עדכנית ומטלטלת של הבעיה הקריטית ביותר בחברה הישראלית כיום. המדאיג הוא לא עצם העימות, שהתקשורת מכנה "מלחמת תרבות", אלא האיום שמטיל השסע על אשיות קיומנו. בספרה, העשיר בדוגמאות מן העבר הרחוק והקרוב ועד עצם ימינו אלה ממש, ממחישה חוה עציוני הלוי את עומק השזע ואת היקפו, מנתחת ומדגימה את התפתחותו וקוראת לעשות מעשה - ומיד. הפתרונות שהיא מציעה, גם אם הם חלקיים, הינם מעשיים ואפשריים....

9.
על רקע הפאר בארמון המלך אחשוורוש, מגוללת חוה עציוני-הלוי עלילה סוחפת ורבת תהפוכות המתרחשת מאחורי הקלעים של מגילת אסתר: המזימות האפלות, האהבות והתשוקות הסוערות, ושתי נשים חזקות שגורלן שונה בתכלית ובכל זאת שזור זה בזה. וַתְּמָאֵן הַמַּלְכָּה וַשְׁתִּי לָבוֹא בִּדְבַר הַמֶּלֶךְ כאשר מסרבת ושתי להופיע בפני הגברים הלומי היין ושטופי הזימה במשתה המלך, היא מגִנה לא רק על כבודה אלא על כבוד כל הנשים הנתונות לגחמות בעליהן. מה היו המניעים החבויים שהובילו את ושתי לסרב למלך? מה יעלה בגורל אהבתה הלוהטת לשר הצבא, איש סודו של המלך? וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי אָבָדְתִּי בעקבות הצו להשמדת היהודים, נדרשת אסתר לסכן את חייה ולבקש מהמלך לחוס על עמה. הרומן מעמיק אל חיבוטי הנפש הקשים שרק נרמזים במגילת אסתר, שבעקבותיהם אסתר עוברת מהפך מכונן: מנערה כנועה למנהיגה פורצת דרך. איך הצליחה אסתר לזכות באהבתו של אחשוורוש ולגרום לו לעשות כרצונה? איך קרה שאסתר וושתי, שלכאורה היו יריבות, שיתפו פעולה בסתר? חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר-אילן, ומחברת הרומנים התנ"כיים אשת לפידות, אפר על ראשה, ולו שתי נשים, אל אשר תלכי, והמלך לא ידעה, שפחתי בחיקך וכחוט השני. אתם מוזמנים לבקר באתר שלה: women-in-the-bible.co.il...

10.
החברה הישראלית נתפסת כחברה שוויונית, שכולם ``מסתדרים`` בה בסופו של דבר. למעשה זו אחת החברות הבלתי שוויוניות ביותר כיום בעולם המערבי. כיצד קרה הדבר? בספר מוצגת טענה לפיה אי-שוויון זה נובע בחלקו הגדול מהתנהגותן של האליטות - קבוצות הכוח וההשפעה בחברה. אליטות, כגון מנהיגים פוליטיים, בכירי כלכלה, מנהל, צבא ותקשורת יש בכל מדינה, אבל לא בכל מקום האליטות הן כל כך אליטיסטיות. האליטות בישראל הן אליטיסטיות באופן בולט, והן מעצבות את המציאות בדרך אליטיסטית. בישראל יוצרות האליטות הפרדה מודגשת בינן וחוג מקורביהן לבין שכבות הציבור החלשות, וזאת בדרכי הגיוס שלהן, ב``תמנוניות`` המוערכות שבשליטתן ובקשרים שבינן לבין עצמן. זו אחת הסיבות העיקריות לאי-שוויון הגובר בחברה. הספר מיועד לקהלי יעד מגוונים: לחברי האליטות, שימצאו כאן את השתקפות דיוקנם; למרצים ולדטונדטים באוניברסיטאות ובמכללות בתחומי הסוציולוגיה, מדעי המדינה ועבודה סוציאלית; למורים ולתלמידי תיכון ולקוראים משכילים וסקרנים, המעוניינים להבין את דרכי פעולתה של המערכת הפוליטית-חברתית בישראל. חוה עציוני-הלוי הנה פרופסור במחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, ידועה במחקריה בנושא האליטות ומרבה לכתוב ולהרצות על נושא זה בחוגים שונים....

11.
וַתָּבֹא לְנַסֹּתוֹ בְּחִידוֹת... בָּשִׂימָה, הלוא היא מלכת שבא, יוצאת למסע אל ממלכת ישראל כדי לנסות בחידות את המלך שלמה שנודע כחכם באדם. אך מאחורי מסווה החידות מסתתרת מטרה נוספת: לשכנע את המלך לוותר על הסחר בים סוף הפוגע קשות בכלכלת ארצה. בנפשה של בשימה מתחולל מאבק כביר. האם תיכנע למשיכה העזה לשלמה המלך, או תבחר בנסיך המִדבר יפה התואר, שאותו פגשה בדרכה ולו יועדה מילדות? בירושלים נאלצת המלכה להתמודד עם מזימות אפלות המאיימות על חייה ובד בבד להתעמת עם השאלות הבלתי פתורות בנוגע לעברה. האם יעלה בידי מלכת החידות לפתור את החידות בנפשה ובחייה? קיימת סברה שמוצא יהודי אתיופיה הוא תוצאה של המפגש בין מלכת שבא למלך שלמה, והבן שנולד להם. באמצעות עלילה מרתקת ומרגשת, מגוללת חוה עציוני-הלוי את גרסתה לסיפור שכך (אולי) קרה. חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר-אילן, ומחברת הרומנים התנ"כיים אשת לפידות, אפר על ראשה, ולו שתי נשים, אל אשר תלכי, והמלך לא ידעה, שפחתי בחיקך, כחוט השני וותמאן ושתי....

12.
הספר מראה שקשר בין האליטות בישראל הוא "אינצסטואלי", ומתבטא במערכת חליפין של מימונים ומינויים בין השלטון ואליטות אחרות. קשר זה מאפשר לשלטון להפעיל לחצים על אזרחים שיתמכו בו בתמורה להטבות חומריות (חוה עציוני-הלוי , קשר האליטות והדמוקרטיה בישראל, ספרית פועלים, 1993). מעטיפת הספר: ישראל רואה עצמה דמוקרטיה יחידה במזרח התיכון, אך לא הכל שפיר בדמוקרטיה זו; אחד ממאפייניה הוא קשר הדוק בין קבוצות של בעלי עוצמה והשפעה - אנשי השלטון, האופוזיציה, קברניטי הכלכלה, צמרת הבירוקרטיה, ראשי האיגודים, מנהיגי דת ועסקניה, מפקדי צה"ל ועוד - אלו הן ה"אליטות" שבה. הספר מראה שקשר בין האליטות הוא "אינצסטואלי", ומתבטא במערכת חליפין של מימונים ומינויים בין השלטון ואליטות אחרות. קשר זה מאפשר לשלטון להפעיל לחצים על אזרחים שיתמכו בו בתמורה להטבות חומריות. הספר מתריע על קשר האליטות, שבשלו הממסד צובר עוצמה על חשבון הציבור, בגללו מתגבר אי-השוויון החברתי ונפגמים הליכים דמוקרטיים תקינים. קשר זה מקשה על מאבקים - שהם מעצם מהותה של הדמוקרטיה - למען מערכת פוליטית דמוקרטית יותר וחברה שוויונית יותר בהווה ובעתיד....

13.
"וַיִּרְאֶהָ יְהוּדָה וַיַּחְשְׁבֶהָ לְזוֹנָה כִּי כִסְּתָה פָּנֶיהָ"   תמר, נערה כנענית שהתאלמנה פעמיים, מפתה את חמיה יהודה מבלי שידע מי היא והרה ממנו. מהלך זה ישנה את חייה ולימים את פני ההיסטוריה של העם היהודי. איך נקלעה תמר למצב הנואש שבו לא ראתה מוצא מלבד מעשה עורמה נועז כזה? מהיכן מצאה את העוצמה למרוד במוסכמות המקובלות? וכיצד העזה לצאת נגד חוקים בלתי צודקים תוך סיכון חייה?   "הוֹצִיאוּהָ ותִשָּׂרֵף" כאשר יהודה שומע על הריונה, הוא גוזר עליה מוות בשרפה. איך הצליחה תמר להינצל מגורל זוועתי זה? והאם אף שהרתה לאחר, תוכל לשקם את חייה ולחיות עם אהוב לבה?   כִּי כִסְּתָה פָּנֶיהָ מקים לתחייה את אחת הפרשיות התנ"כיות הדרמטיות ומעניק לה פירוש מקורי מבלי לסטות מרוח המקרא. תמר היא אחת מנשי התנ"ך שקולותיהן נישאים אלינו ממרחק אלפי השנים שחלפו, ומספרים על תעצומות הנפש שלהן. אף כי חיו בחברה הנשלטת בידי גברים, הן לא ישבו בחיבוק ידיים וקוננו על מר גורלן, אלא עשו מעשה ועיצבו את חייהן לפי ראות עיניהן.    חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר-אילן, ומחברת הרומנים התנ"כיים אשת לפידות, אפר על ראשה, ולו שתי נשים, אל אשר תלכי, והמלך לא ידעה, שפחתי בחיקך, כחוט השני, ותמאן ושתי ומלכת החידות.  אתם מוזמנים לבקר באתר שלה: women-in-the-bible.co.il...

14.
סיפורן של חנה ופנינה, המוזכרות בספר שמואל א' פרק א', והגברים שבחייהן. העלילה מתרחשת לפני שלושת אלפים שנה, בחברה הנתונה לשלטון גברים ובתקופה שטופה ברוח מלחמה. ...

15.
גבר אחד, ארבע נשים. מזימות ומשאלות לב, אהבה וקנאה, פחד ותקווה. בחור יפה־מראה וגבה־קומה נשלח בהוראת הוריו לחפש לו אישה. הוא מוצא אותה, וגם היא יפת־תואר ויפת־מראה. לו קוראים יעקב ולה רחל, הם נפגשים על פי הבאר, האהבה ניצתת ממבט ראשון ולא נותר להם אלא לבקש את הסכמת אביה. יעקב מתחייב לעבוד תמורתה שבע שנים. כמה פשוטים יכלו הדברים להיות. וַיִּהְיוּ בְעֵינָיו כְּיָמִים אֲחָדִים בְּאַהֲבָתוֹ אוֹתָהּ. לבן, אביה של רחל, מזהה את ערכו הרב של הבחור הנאה והחסון שמתארח בביתו, והוא רוקם תוכניות זדוניות. אלא שיעקב אולי איש תמים ויושב אוהלים, אבל גם לו יש תוכניות משלו. בדרכו לבית לבן הוא קיבל הבטחה והוא נחוש לגרום לה להתקיים. ולשם כך הוא חייב להביא לעולם בנים. הרבה בנים. גם אם בכך הוא פוגע באהובתו, שאינה מצליחה לעזור לו בכך. במשחק הגברי המפותל הזה, הנשים הן כלים על לוח משחק. אין להן מעמד והחוק אינו מגן עליהן. ודווקא משום כך רחל ולאה, יחד עם השפחות שלהן, זלפה ובלהה, מחליטות לעצב את גורלן במו ידיהן. בתבונה ובסבלנות, יחד ולחוד, הן רוקמות את עתידן - שהופך להיות עתידו של בית ישראל כולו. בְּאַהֲבָתוֹ אֹותָהּ מתבסס על הסיפור המוכר שעליו גדלנו כולנו ומגלה בו פנים חדשות ועלילה מסעירה וסוחפת שאינה מרפה מהקורא לרגע. חוה עציוני־הלוי משמיעה באומץ וברגישות אין קץ את קולן המושתק של אמהות השושלת שלנו. חוה עציוני־הלוי היא פרופסור אמריטה באוניברסיטת בר־אילן ומחברת רבי¬־מכר תנכיים. אתם מוזמנים לבקר באתר שלה: http://www.women-in-the-bible.co.il/...

16.
תִּיָה היא בת פרעה – נסיכה יפהפייה ואפופת מסתורין. בוקר אחד, בהגיעה ליאור לרחצה, היא מגלה בין אדוות המים את התינוק משה. משה מפיץ אור באפלת נפשה, שמקורה באהבה אסורה המטלטלת את חייה. כעת, תיה אוזרת אומץ להתקומם נגד אביה, שגזר על בני ישראל, "כָּל-הַבֵּן הַיִּלּוֹד הַיְאֹרָה תַּשְׁלִיכֻהוּ". מרים היא נערה עברייה יפת מראה הנחשבת לנסיכה בעמה. היא נביאה ומנהיגה, מורת דרך בימי השעבוד הקשים מנשוא. אך מה מתרחש בדלת אמותיה? מדוע אין לה ילדים? ומה יעלה בגורל אהבתה הגדולה? והחוט המקשר ביניהן – גבר חסון גוף ונפש המסרב ללכת בתלם, ועתידו לוט בערפל. השנים חולפות ביעף ויציאת מצרים בפתח. מה גורם לשילוחה של ציפורה אשת משה, ואיך קורה שהוא לוקח לו אישה כושית? על בסיס פסוקי המקרא ועל רקע הנוף עוצר הנשימה של ארמון פרעה והיאור הזורם תחתיו, רוקמת חוה עציוני־הלוי עלילה סוחפת על אהבות, אכזבות וסודות, ועל התפקיד המכונן של הנשים בסיפורי המקרא. נְסִיכוֹת אֲפֵלָה וְאוֹר הוא הרומן השנים־עשר בסדרת רבי־המכר התנ"כיים של חוה עציוני־הלוי, פרופסור אמריטה באוניברסיטת בר־אילן, שספריה זוכים לאהבה והערכה מתמשכת מהקוראים. מוזמנים לבקר באתר שלה: www.women-in-the-bible.co.il...


לבושתי, עד לאחרונה ממש - לא שמעתי כלל על חוה עציוני הלוי או על ספריה. לא מזמן, באופן אקראי לחלוטין התגלגל אלי עותק של ספרה הנפלא "אפר על ראשה"... המשך לקרוא
8 אהבו · אהבתי · הגב
יש פה מישהו מהפקת האח הגדול? אם כן אז יש לי רעיון למשימת תקציב. במקום עוד פעם להתחפש לציפורים מוזרות ולשחק במשחקי יום הולדת משנות התשעים (... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
ספר מקסים כמו שאר ספריה. מצליחה להכניס אותנו לעולם המקראי ממש כמו סרט קולנוע משובח מותח, מסקרן,מעניין עם דמויות ועלילה מפותלת. הכתיבה סוח... המשך לקרוא
5 אהבו · אהבתי · הגב
עוד ספר נהדר שמעשיר את הלב, הנפש והדעת מבית היוצרת המוכשרת, חווה עציוני-הלוי, אשר ממשיכה לעשות את שליחותה בנאמנות - לשתף את קוראיה בעולמותי... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב
אוהבת את ספריה של חוה עציוני. צוללת יחד איתה לסיפורי התנך היפים והפעם המשולש אברה-שרה-הגר. הספר מתרכז בהגר השפחה שמתגלה כאשה חזקה, עוצמתית... המשך לקרוא
5 אהבו · אהבתי · הגב
הספר נכתב בהשראת האירוע המתואר בספר שמואל ב' בתנ"ך, על תמר בת דוד המלך שנאנסת ע"י אחיה אמנון. הסופרת חוה עציוני הרחיבה ופירטה את המקרה מנק... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ