» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (108):
שלי,
תורות מהמזרח,
עידן חדש ,עזרה עצמית ופילוסופיה,
בתיכנון,
1ד,
ארכוש בעתיד,
להשיג,
מירו מעוניין לקרוא,
אלי קריאה,
נקרא בעבר,
עידן חדש ,
עידן חדש , מיסטיקה , מזרח,
סדר על המדף: עידן חדש ומודעות עצמית,
ספרים שמכרתי,
למכירה- ספרי התפתחות אישית, רוחניות, מיסטיקה,
רשימה,
מחכים על המדף,
הספרייה העברית בברלין,
רוחניות,
פילוסופיה,
עידן חדש למכירה,
אמנות,
ספרים למכירה בנושא מוות, אבדן וליווי רוחני,
מתכוונת לקרוא,
oBook,
ספרים שרוני המליץ,
wish list,
המלצה אישית,
ממתינים לרכישה...,
אושו ,
רשימה,
לקנות ולקרוא! ,
מחפשת בנרות,
ספרים,
רוצה לקרוא,
סיפורים,
רוצה לקרוא,
למכירה - רשימה כוללת של כל הספרים,
נדירים , מעניינים ומה שבינהם,
ספרים להחלפה (תמורת ספר אחר),
ספרים שקראתי ואהבתי,
קראתי,
ספרי עיון במגוון נושאים למכירה,
ישלי,
עידן חדש,
אהבתי במיוחד,
עידן חדש,
רוצה לקרוא,
הודו - ספרים למכירה,
התפתחות אישית,
לקנייה,
התפתחות אישית | רוח ונפש | מודעות ואיזוטריה ,
פילוסופיה | הגות | ארכיאולוגיה והיסטוריה למכירה,
רשימה,
זן | בודהיזם | תורות המזרח,
ספרים שיש לי וקראתי,
קראתי וממליצה!,
ספרים שקראתי,
לקרוא,
מחשבה,
הגות מן המזרח,
ספרים שחוזרים אליהם כל הזמן,
קראתי,
ספרים שקוראים,
רוצה פיתוח,
רוצה,
לקריאה,
פסיכולוגיה,
עיון,
רשימה,
בריאות,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
מיניות , אהבה, קשרים זוגיים - ספרים למכירה,
ספרים לקניה,
שנקראו מתישהו,
קראתי,
ספרים שקראתי,
היסטוריה פילוסופיה מדע וביוגרפיות,
עידן חדש - ספרי התפתחות אישית למכירה,
יהיה מעניין לקרוא את,
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי,
לקנות,
מתישהו אולי,
לקרוא,
דברים שעלו,
עידן חדש,
כללי,
אלי פ,
רשימה,
ספרים (שאני זוכרת) שקראתי,
הטובים,
מוכר-יניב 30,
שוקולד מנטה מסטיק,
התחלתי והפסקתי,
פסיכולוגיה,
נקראו,
רוצה לקרוא,
I need to read this,
ספרים שאני רוצה,
לקרוא,
ספרים שקראתי,
1א-סלון,
ספרי עיון בנושא עידן חדש,
ספרי עיון בנושא מיניות וזוגיות ,
A6A,
אושו,
שמש שמש באה בימים,
עוד ...
|
1.
|
|
היה פשוט אתה עצמך, רגיל ומיוחד במינו, וממש את ייעודך. אף לא אחד אחר יכול לעשות זאת בשבילך.
אתה יכול לספוג אותי, אתה יכול ללכת אחרי, אני מעולם לא הלכתי אחרי אף אחד, הלכתי בדרך שלי.
לך תהיה הדרך שלך. אתה תהלך בשביל, שאיש מעולם עוד לא הילך בו, ואיש לא יהלך בו שוב.
הבנה אינה שייכת לזמן. אין זה עניין של יותר ניסיון. אין זו כמות ההתנסות שעושה אותך חכם, זו האיכות.
כשהנעל מתאימה, הרגל נשכחת. כשהחגורה מתאימה, הבטן נשכחת. כשהלב נכון, בעד ונגד נשכחים....
|
2.
|
|
כאשר החיים נראים מלאי ספק וחוסר ודאות, אנחנו נוטים לחפש מקור השראה: מה יקרה בעתיד? מה בנוגע לבריאות שלי, לילדים? מה יקרה אם אחליט את ההחלטה הזאת ולא אחרת? באופן זה השתמשו בקלפי הטארוט המסורתיים לעתים קרובות כדי לספק את הכמיהה למידע על העבר ועל העתיד. ואילו קלפי אושו זן טארוט אלה מתמקדים בהגעה להבנת הכאן והעכשיו. זאת מערכת המבוססת על התבונה של הזן, תבונה שאומרת שאירועים בעולם החיצוני פשוט משקפים את מחשבותינו ואת התחושות שלנו, אף שלנו לא ברור לגמרי מה הן מחשבות ותחושות אלה. לכן הקלפים עוזרים לנו להסב את תשומת לבנו הרחק מהאירועים החיצוניים, כך שאנחנו יכולים למצוא במהירות הבנה חדשה בנוגע למה שקורה בלבבות הפנימיים ביותר שלנו. הדמויות בקלפים הן בנות - זמננו לגמרי: סמלים מימי הביניים הוחלפו בתמונות מודרניות שאפילו המשתמש הלא מנוסה יוכל להתחבר אליהן. המצבים ומצבי הרוח שמצוירים בקלפים אלה מוצגים כולם כזמניים ביסודם וכבני - שינוי. הטקסט בספר המלווה עוזר לפרש ולהבין את הדימויים בשפת הזן הפשוטה, הישירה והארצית....
|
3.
|
|
רובנו חשים באינטואיציה, שיש במין הבטחה למימוש כמיהותינו העמוקות ביותר לאהבה, לאינטימיות, לאיחוד נשמות ולהארה רוחנית. עם זאת דומה שלעתים נדירות אנו מצליחים לממש זאת. האם קיימת דרך להפוך את המין המשולהב והחפוז להתעלסות רגישה, מדיטטיבית, אוהבת ואקסטטית, היכולה להימשך שעות רבות? האם אפשר לנוע לתוך החוויה החושנית ללא מעצורים של שיפוט, של גינוי עצמי ושל דעות קדומות ומתוך רעננות ומלאות הרגע? איך שני נאהבים יכולים להתמוסס זה בזה ולהיעשות שדה אנרגטי אחד חי, רוטט וקסום? האם אפשר להפוך את המין לחיבוק אהבה עם היקום כולו, לאורגזמה קוסמית? אושו, המורה הרוחני הכריזמטי, העמוק והמבודח, מעניק לנו בספר זה תשובות אחדות לשאלות אלו. ``אתה יכול להבין מין רק אם אתה נע לתוכו כפי שמשורר נע לתוך פרח - רק אז. הטנטרה אומרת: קבל את עצמך כפי שאתה - מסתורין גדול של אנרגיות רב-ממדיות מגוונות. קבל זאת ונוע עם כל האנרגיה מתוך רגישות רבה; מתוך ערנות, אהבה והבנה. נוע אתה... אזי כל תשוקה הופכת כלי להתעלות מעבר לה, כל אנרגיה הופכת לעזר, אזי עולם זה עצמו הוא נירוונה, גוף זה עצמו הוא מקדש...`` ``אושו הוא המורה החשוב והמצליח ביותר בתחום, שנמצא בצומת של פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, פילוסופיה ודת``. ד``ר גאי ל` קלסטון, ד``ר לפילוסופיה (אוקספורד) מרצה לפסיכולוגיה של החינוך, אוניברסיטת לונדון, בריטניה. בהוצאת גל יצאו הספרים האלה מאת אושו (שנקרא בעבר בהגוון שרי דג`ניש): מדיטציה - ראשית החופש ומהותו אמנות המיתה - שיחות על חסידות האתגר הגדול - עתיד של זהב החיפוש - הרצאות על עשרת השורשים של הזן סין סין מינג - ספר הלא כלום אני הוא השער כשהנעל מתאימה החכם הנאור האמיתי על זכויות האדם הבסיסיות מעבר לגבולות השכל בשנת 98 יצאו לאור בהוצאת גל הספרים הבאים מאת אושו: זן טארוט (כולל קלפים) נאן - טארוט (כולל קלפים)...
|
4.
|
|
אומץ לב אינו העדר פחד, אומר אושו, אדרבה, זאת נוכחותו המלאה של הפחד, עם האומץ להתייצב מולו, הספר הזה נותן מבט ממעוף הציפור על כל הנושא - מה מקורם של פחדים, כיצד להבין אותם, וכיצד למצוא את האומץ להתעמת אתם. בתוך כך אושו מציע שכל אימת שאנחנו ניצבים מול חוסר ודאות ושינוי בחיינו, זאת דווקא סיבה לחגיגה, במקום לנסות להיצמד למוכר ולידוע, אנחנו יכולים ללמוד ליהנות מן המצבים האלה כהזדמנויות להרפתקה ולהעמקת הבנתנו את עצמנו ואת העולם סביבנו. הספר מתחיל בחקירה לעומק של משמעות האומץ, וכיצד הוא בא לידי ביטוי בחיי היומיום של הפרט. לעומת ספרים שמתמקדים במעשי גבורה הרואיים בנסיבות יוצאות דופן, ההתמקדות כאן היא בפיתוח אומץ פנימי שמאפשר לנהל חיים אותנטיים ומספקים על בסיס יומיומי, זה האומץ לשנות כששינוי נדרש, האומץ לעמוד מאחורי האמת שלנו גם כשהיא נוגדת את דעותיהם של אחרים, והאומץ לאמץ את הלא ידוע למרות הפחד - בקשרים בין - אישיים, בקריירה, או במסע המתמשך להבין מי אנחנו ומדוע אנחנו כאן. אומץ ממלא תפקיד גם בכמה שיטות מדיטציה שהמציא אושו במיוחד לעזור לאנשים להתמודד עם פחדיהם. אושו הוא אחד המורים הרוחניים הידועים והמעוררים למחשבה במאה העשרים. החל משנות השבעים של המאה שבה את לבם של צעירים מן המערב שרצו להתנסות במדיטציה ולחולל שינוי עמוק בחייהם. יותר מעשור אחרי מותו בשנת 1990, תורתו ממשיכה להכות גלים, ולהגיע למחפשים בני כל הגילים כמעט בכל ארץ בעולם....
|
5.
|
|
הטכניקות נעות מתרגולים בודהיסטים עתיקים, טאואיסטים, סופים והינדים עד מדיטציות דינמיק ומיסטיק רוז המודרניות של אושו, שפותחו במיוחד לצרכים של האדם במאה העשרים. ההסברים המדעיים של מהי מדיטציה ומהי לא, התיאור של מכשולים ושל מלכודות לאורך הדרך והתשובות לשאלות מודטים, עושים אותו לספר חובה למודטים....
|
6.
|
|
המקום שבו תחיה נתון לבחירתך - בשאול או בשמים - לא חשוב היכן אתה רוצה לחיות עליך ליצור את מקומך. אין זה מקום מוכן - כזה שאתה קונה כרטיס ונוסע אליו ברכבת: זו היצירה שלך. אהבה יכולה ליצור גן עדן כאן ועכשיו. זה כל מה שאני מלמד: אהב יותר - עד לנקודה שבה אתה הופך רק למקור של אהבה, ושום דבר אחר... קח אחריות לגיהנום ולגן העדן שבהם אתה חי. וברגע שבו תבין את האחריות, איני חושב כי יהיה עוד אדם שיגור בגיהנום....
|
7.
|
|
עשר שיחות על תפיסת עולמו של סוסאן המבוססות על הטכסט "סין סין מינג" ניתנו בין התאריכים 21 ל-30 באוקטובר, 1974 במרכז אושו הבינלאומי בפונה, הודו.
"אם היה עלי לשמור שני ספרים מכל עולם המיסטיקה,אחד מהם היה ללא ספק,"סין, סין, מינג" של סוסאן,הוא מכיל את מובהקות הזן,את דרך המודעות,את נשמת הזן עצמה." (אושו )
"כל אשר סוסאן כתב בימי חייו ניתן להעלות על דף אחד של מחברת.
בכל זאת דבריו מכילים בתוכם את כל עיקרי המיסטיקה והרוחניות.
הטקסט המוצפן והמינימליסטי הופל בידיו של המורה המואר אושו חומר ביד היוצר.
בעזרתו הוא מוליך אותנו שלב אחר שלב להתפתחות רוחנית, מודעות, והבנת האמת" (רנג'יט)...
|
8.
|
|
"הראיתם אי-פעם פרח לוטוס נפתח בקרני שמש הבוקר? הקשיבו יפה. התקרבו בשעת בוקר מוקדמת אל האגם, והתבוננו בשקט כיצד ניצן הלוטוס פותח את עלי הכותרת שלו, ואז שוו בדמיונכם איזו חוויה מעוררת השתאות היא זו, כאשר לוטוס בעל אלף עלי כותרת נפתח כך בראשכם"
משל זה הוא אחד מני רבים, המובא בספר מפי אושו, מדריך רוחני רב-השפעה ומיסטיקן בן-ימינו.
בסדרת שיחות, המתועדות בין דפיו של הספר "החיפוש אחר המופלא" מסביר אושו בלשון ברורה, קלה ופשוטה את עיקרי תורתו, וחושף אגב כך כמה מן הסודות האזוטריים השמורים ביותר של המזרח.
הספר מתאר את הנתיב שבו פוסע האדם במסעו אל ההגשמה העצמית: מתודעת היחיד אל תודעת-העל, מהשורשים שלנו בעולם הטבע אל הגורל הסופי שלנו בהתאחדות עם אלוהים.
הוא עוסק בשאלת הקיום האנושי עלי אדמות, החיים והמוות, העיסוק במדיטציה ונתיב אנרגיית הקונדליני.
החיפוש אחר המופלא הוא חיפוש פנימי. היציאה לחיפוש זה משולה לזכות גדולה שנפלה בחלקנו, בני האדם, מכורח היותנו אנושיים, ולכן אל לנו להחמיצהּ.
לאורך הדרך, אנו לומדים כיצד למצוא את מקומנו בעולם, כיצד לזהות את מי שיכולים לסייע לנו, וכיצד להימנע מקשיים ומהסחות דעת, המתעוררים בנו בתוך כדי המסע הרוחני שלנו.
הספר משובץ בסיפורים, בדימויים ובמשלים, המבהירים את דבריו של אושו, ומעידים על היכרותו המעמיקה של המחבר עם תרבויות המזרח והמערב....
|
9.
|
|
ב"אמנות המיתה" מדבר המורה הרוחני המואר אושו על המוות. הוא מסייע לקורא לפגוש את עובדת מותו שלו: ללמוד לקבל את אי - נמנעות המוות ללא מורא ולחיות את החיים בשמחה גדולה יותר. "אם אתה באמת רוצה לחיות," הוא אומר, "עליך להיות מוכן למות. מי מפחד מהמוות: האם אתה מפחד? האם החיים מפחדים מהמוות? זה בלתי אפשרי. החיים והמוות אינם ניגודים." דרך הספר משרטט אושו את משנתם של הרבנים היהודיים ובחלק האחרון הוא עונה לשאלות של תלמידיו....
|
10.
|
|
כפי שאושו מציין במבוא לספרו, לאורך ההיסטוריה האנושית נאלץ כמעט תמיד האדם היצירתי למרוד בחברה שהוא חי בה. כיום השתנה המצב מן הקצה אל הקצה. בעולם של ימינו נדרשת מכל אחד כמעט, ממנהלי העסקים עד עקרות בית, יכולת להגיב באופן יצירתי לאתגרים חדשים. אלה שהכלים שהם מצוידים בהם להתמודדות עם החיים כוללים רק את מה שלמדו בעבר מהוריהם וממוריהם מצויים בעמדת נחיתות ניכרת בקשריהם האישיים ובעבודתם גם יחד. המעבר מהתנהגות חקיינית וכפופה לכללים לכושר המצאה יצירתי וגמיש מחייב שינוי עמוק בגישתנו לעצמנו וליכולותינו. "יצירתיות" הוא ספר עזר למי שמבין את הצורך להוסיף יצירתיות, משובה וגמישות לחייו. זה מדריך שילמד אותך לחשוב "מחוץ לקופסה" ? וגם לחיות שם. אושו הוא אחד המורים הרוחניים הידועים והמעוררים למחשבה במאה העשרים. החל משנת השבעים של המאה ה-20 שבה את לבם של צעירים מן המערב שרצו להתנסות במדיטציה ולחולל שינוי עמוק בחייהם. יותר מעשור אחרי מותו בשנת 1990, תורתו ממשיכה להכות גלים, ולהגיע למחפשים בני כל הגילאים כמעט בכל ארץ בעולם....
|
11.
|
|
"הגוף הוא הנשמה הגלויה,והנשמה היא הגוף הנסתר"
טענתו זו של אושו בספר זה מחזירה לגוף את מה שנראה שאבד לו במרוצת השנים כתוצאה מהתייחסותן של דתות שונות: כבוד והכרת תודה. החברה המודרנית - שצמחה מתוך מושגים כמו סגפנות, הגוף החוטא והנשמה הנעלה, והוסיפה עליהם רעות חולות נוספות כמו הפרעות אכילה, היפוכונדריה ואין-אונות - אינה מתייחסת לגוף כראוי לו. לפי אושו, האנשים איבדו קשר עם גופם ואף יותר מזה: פעמים רבות הם רואים בו אויב.
התיידדו עם גופכם! אומר אושו לאנשים אלה, הבינו את חכמתו, גלו את המסתורין שבו, טפחו אותו, אהבו אותו - אחרי הכול הוא נשא אתכם עד הלום וימשיך לשאת אתכם גם מחר.
בספר זה מסביר אושו כי הגוף והנפש הם שני חלקים של שלם אחד.
אושו היה פילוסוף ומיסטיקן הודי, מייסד האשראם בפונה שהחל את דרכו כמואר כבר בשנות העשרים לחייו. במרכז הרוחני שהקים שנים לאחר מכן נערכו רוב הרצאותיו והן הועלו לבסוף על הכתב בידי מאמיניו. בספרים האלה עולות לדיון שאלות חשובות ומהותיות ביותר שעליהן עונה אושו בשפתו הפשוטה, הציורית והקולחת....
|
13.
|
|
"סקס, שקרים ומדיטציה מגלה מחדש את האנושי, ומתגמל במקום להעניש את האדם על היותו במצב הזה. זה גילוי מופלא, שמעניק שלווה, ביטחון ואומץ לב בעת ובעונה אחת".
-יוג'ין קנדי, מחבר "הפצע שלא התאחה:
הכנסייה, הכמורה ושאלת המיניות"
"סקס, שקרים ומדיטציה קושר את המיניות להתעלות הרוחנית, וטוען שמין חשוב לרווחה גופנית ונפשית כאחד".
-פבלישרז וויקלי
"סקס, שקרים ומדיטציה: ממין לתודעת–על" מציג חזון של מין בריא, טבעי, תם וחופשי מאשמה ומהדחקה. במקום כל אותם טכניקות ומשחקים שתמצא בספרים אחרים, ספר זה מציע תובנה על הממדים הפנימיים, הפסיכולוגיים והרוחניים של המין. בתשובה לשאלותיהם של אנשים בני כל הגילים ומכל שכבות החברה, אושו מראה כיצד אפשר, באמצעות קבלת המין מתוך חגיגה, כמתנה של הטבע, להתחיל להשתמש בו כאבן דרך רבת–ערך במסע המתמשך שאין לו סוף למודעות עצמית ולשמחה.
אושו (1931 — 1990), פילוסוף ומיסטיקן הודי, מייסד האשראם בפונה, החל את דרכו כמואר כבר בשנות העשרים לחייו. במרכז הרוחני שהקים שנים לאחר מכן נערכו רוב הרצאותיו, שהועלו לבסוף על כתב על ידי מאמיניו. הלאמה קרמאפה העיד עליו:
"אושו הוא ההתגשמות הגדולה ביותר של בודהא בהודו. הוא אינו אלא בודהא בכבודו ובעצמו". אכן, רב המשותף לשני אישים אלה, והם מזוהים זה עם זה בין השאר הן בשל מזיגה רעיונית, הארה, חירות המחשבה ובהירות התודעה, והן בשל השפעתם יוצאת הדופן על רבים בתקופתם ולאחריה....
|
15.
|
|
בספר הזה אושו יוצא מן הקביעה ששמחה היא טבעם היסודי של החיים. שמחה היא המימד הרוחני של אושר, מצב שבו אתה מתחיל להבין את ערכך הפנימי ואת מקומך בסדר הדברים ביקום.
קבלת השמחה כהלך רוח בסיסי בחיים היא החלטה "לזרום עם הדברים כפי שהם," ולהיות אסיר תודה על עצם החיים ועל כל האתגרים והזדמנויות שהם מציבים בדרכך, במקום להציב תנאים או דרישות לאושר.
סדרת תובנות לדרך חדשה מנסה לשפוך אור על אמונות ועמדות שמונעות מבני האדם להיות עצמם.
הדברים מוגשים בשילוב מרנין של חמלה והומור, שמעודד את הקורא להתעמת עם דברים שהוא מנסה להימנע מהם.
זה נותן בידיו את המפתח לתובנה אמיתית וכוח ממשי.
הספר הזה לוקח את הקורא למסע מופלא של חקירה בדבר מקורה וחשיבותה של השמחה בחיינו....
|
17.
|
|
ספר שלפנינו דן בהבדל בין השכל האינטלקטואלי, הלוגי, לממד הרחב והמקיף יותר של הרוח. היגיון הוא הדרך שבה השכל יודע את המציאות;
אינטואיציה היא הדרך שבה הרוח חווה את המציאות.
הספר שלפנינו דן בהבדל בין השכל האינטלקטואלי, הלוגי, לממד הרחב והמקיף יותר של הרוח. היגיון הוא הדרך שבה השכל יודע את המציאות; אינטואיציה היא הדרך שבה הרוח חווה את המציאות.
אושו דן בנושאים האלה באופן צלול ובהיר להפליא, משעשע לעתים ומרתק תמיד.
כל אחד ניחן מלידתו בכושר אינטואיציה טבעי, אך התניה חברתית וחינוך פורמלי פועלים נגדו. מלמדים אותנו להתעלם מהאינסטינקטים שלנו במקום להבין אותם ולהשתמש בהם כבסיס לצמיחה והתפתחות אישית.
תוך כדי התהליך הזה אנחנו מדכאים את החכמה המולדת שנועדה לפרוח בנו כאינטואיציה. אושו מבהיר בספר הזה במדויק מה היא אינטואיציה, ונותן קווים מנחים כיצד לזהות אותה אצל אחרים ואצל עצמנו.
הוא מלמד אותנו להבדיל בין תובנה אינטואיטיבית אמיתית למשאלת לב אשלייתית שעלולה להוביל לבחירות שגויות ולתוצאות לא רצויות.
הוא כולל בספר תרגילים ושיטות שנועדו להזין ולטפח את מתנות האינטואיציה שקיבלנו מן הטבע.
אושו מאתגר את קוראיו לבחון את מערכות האמונה המותנות ואת הדעות הקדומות שמגבילות את יכולתם ליהנות מן החיים בכל עושרם ולהשתחרר מהן. הוא תואר על ידי סנדיי טיימס הלונדוני כאחד מ"אלף האנשים שעיצבו את פני המאה העשרים", ועל ידי סנדיי מיד-דיי (הודו) כאחד מעשרת האנשים- לצד גנדי, נהרו ובודהא- ששינו את גורלה של הודו. יותר מעשר שנים אחרי מותו בשנת 1990, תורתו ממשיכה להכות גלים, ולהגיע למחפשים בני כל הגילים כמעט בכל ארץ בעולם....
|
18.
|
|
החיפוש אחר עשרת השוורים של הזן הוא מסע מהכלום של הטאו לצחוק של הזן,מסע מהסתנפות דתית לחיים מלאים,הספר מבוסס על סדרה טאואיסטית עתיקה בת שמונה תמונות, שתיארו את החיפוש אחר האמת כחיפוש אחר שור.החיפוש הטאואיסטי נגמר בריק, בדממה מוחלטת של התודעה, במאה ה12 -צייר אותן מחדש מסטר זן סיני והוסיף שתי תמונות שמתארות את החזרה להיים. בתמונה האחרונה חוזר המחפש עם בקבוק יין, שיכור מהאלוהות שמצא בקרבו.
אלו הם עשרת השוורים של הזן.
אושו, מורה רוחני מואר בן זמננו, עוזר לנו ב"חיפוש" למצוא את מה שבעצם מעולם לא איבדנו. בספר זה הוא מדבר על עשרת השוורים, ועונה על שאלות תלמידיו, כשאושו בוחר לענות בשתיקה, הספר שותק עמו והעמודים שחורים.
מהספר; "החיפוש אחר השור הוא החיפוש אחר האנרגיה, האנרניה הנצחית, האנרגיה הדינמית, של החיים, היא אינה יודעת שום מוות.
היא עוברת דרך הרבה מיתות. כל מוות הוא דלת להיווצרות חדשה.כל מוות הוא התנקות.
כל מוות הוא הורדת משא.כל מוות פשוט מקל עליך מהישן, חיים, חיים אמיתיים,לעולם לא מתים.
אז מי מת? ה"אני" מת, האגו מת.
האגו הוא חלק מהמוות, החיים לא, לכן אם אתה יכול להיות חסר אנו, אז אין כל מוות עבורך.
אם אתה יכול להשיל את האגו במודע, כבשת את המוות.ובחיפוש אחר השור, הדבר היחיד אותו יש לעשות הוא להשיל את האגו לאט לאט... עם היעלמותו של האגו,המוות נעלם.
עם ההשלה של האגו, המוות גם מושל."
*ספרים נוספים מאת אושו שיצאו בהוצאת גל: אושו זן טארות * קלפים, כשהנעל מתאימה, חיים אהבה וצחוק, מדיטציה - ראשית החופש ומהותו, ספר הלא - כלום (סין סין מינג), טנטרה רוחניות ומין, מעבר לגבולות השכל,אמנות המיתה,האתגר הגדול, החכם הנאור האמיתי. ...
|
20.
|
|
ביסודן של כל שיטות המדיטציה, כולל אמנויות הלחימה - ולמעשה גם ביסודו של כל הישג ספורטיבי גדול - עומדת איכות של ערות ונוכחות לרגע ההווה, איכות שאושו קורא לה ערנות. מרגע שאנחנו יכולים לזהות ולהבין את האיכות הזאת, יש בידינו המפתח לשליטה עצמית ותפקוד גבוה בכל תחום בחיינו. לפי מורי רוח גדולים כמו לאו טסה או בודהא, רובנו עוברים את חיינו כמו מתוך שינה, כסהרורים בלי להיות נוכחים באמת במה שאנחנו עושים, לעולם לא ערים לגמרי לסביבתנו, אפילו לא למה שמניע אותנו לעשות ולומר את הדברים שאנחנו עושים ואומרים. יחד עם זאת, כל אחד מאיתנו חווה רגעים של ערנות, או התעוררות, במצבים יוצאי דופן; על הכביש, בתאונה פתאומית ובלתי צפויה, כשנדמה כאילו הזמן עוצר מלכת, או במצבים שנוגעים בנו עמוקות - הבאת תינוק חדש לעולם, הימצאות במחיצתו של אדם ברגע מותו - כשאנחנו ערים לכל תנועה, לכל הגה, לכל מחשבה. ערנות, אומר אושו, היא המפתח להנעה עצמית, מרכוז וחופש בכל היבט של תשומת לב, קשובים ומדיטטיביים, חיים שיש בהם אהבה, אכפתיות ומודעות....
|
21.
|
|
בספר הזה אושו קורא תיגר על הרעיון שהדרך הטובה ביותר לטפח אינטיליגנציה היא לאמן את האינטלקט. האינטלקט הוא מנגנון שמבוסס על ההגיון, אומר אושו, ואילו אינטליגנציה היא פרדוקסלית. האינטלקט מפרק דברים לגורמים כדי לראות איך הם פועלים; אינטליגנציה מחברת אותם כדי לראות את תפקידם כשלם. אושו מראה כיצד הדגש המוגזם שמערכות החינוך שלנו שמות על פיתוח האינטלקט יוצר חוסר איזון שפוגע בפרט ובחברה גם יחד. רק גרך אינטליגנציה אפשר להגיב באופן יצירתי לאתגרים של עולם משתנה. סדרת תובנות לדרך חיים חדשה מנסה לשפוך אור על אמונות ועמדות שמונעות מבני האדם להיות עצמם. הדברים מוגשים בשילוב מרנין של חמלה והומור, שמעודד את הקורא להתעמת עם דברים שהוא מנסה להימנע מהם. זה נותן בידיו את המפתח לתובנה אמיתית וכוח ממשי. הספר הזה חוקר את האבחנה בין אינטלקט לאינטליגנציה כדי לעודד את הקורא להיות ער לאופן שהוא ניגש בעיות - לוגיות, רגשיות ומעשיות - וכיצד הוא פותר אותן...
|
22.
|
|
מהו הקשר בין המצב הנפשי שלכם לבין מצב בריאותכם? לאחר שנים רבות של הכחשה, הגיעו המדענים הבכירים בארצות - הברית למסקנה, כי הגוף והנפש הם אכן איבר אחד. מכאן הדרך פתוחה לגישה חדשה בכל הנוגע לבריאות ולמחלה, למודעות גופנית ולמדיטציה ולקשר ההדוק שבין תפקוד גופני לבין מצב נפשי. לפניכם ספר הכתוב בלשון ברורה, פשוטה ומובנת, ומיועד לכל אלה התוהים האם מדיטציה יכולה לסייע להם ליהנות מבריאות טובה יותר ומתחושה טובה יותר של רווחה.
"מחשבות מעמיקות אלה יועילו לכל הכמהים לידע רחב יותר על אודות היכולת האנושית הטהורה הטבועה בכל אדם. ספר זה צריך להיות בכל ספרייה ובביתם של כל אלה המחפשים ידע על ה'אני' הנשגב" - ד"ר דיפאק צ'ופרה.
"אושו הוא מאסטר נאור, הפועל בקרבנו כדי לסייע לאנושות להתגבר על שלב קשה בפיתוח התודעה" - הדאלאי לאמה....
|
23.
|
|
* מה קורה כשאנחנו מתים? * האם גלגול נשמות הוא אמונה טפלה או עובדה? * האם אנחנו שוהים כרוחות נטולות גוף בין מחזור חיים אחד למשנהו? * כיצד ומדוע אנחנו בוחרים להיוולד מחדש? אלה הן חלק מהשאלות הנשאלות במרכז המדיטציה בגבעות המרוחקות של גואיג'אראט, הודו. הנושא שעל הפרק הוא המוות וכיצד הפחד ממנו משפיע על חייהם של בני האדם. את המרכז ניהל אושו, מי שהיה אחד מהמורים הרוחניים רבי ההשפעה של זמננו. הספר כאן ועכשיו מעניק אפשרות להשתתף בתהליכים, שבאמצעותם מביא אותנו אושו לגבש את עמדותינו כלפי המוות והמיתה. הוא מאתגר אותנו לבחון את אמונותינו בקשר למה שיקרה כשנמות ומציג בפנינו כיצד אמונות אלה משקפות את פחדינו העמוקים ביותר. דרכו לרפא פחד זה מובאת בספר זה, לא כשיטה חדשה, אלא כדרך להשיג באמצעות מדיטציה ניסיון אישי ישיר למען נצחיותנו שלנו. כתרופה נוגדת לפחד הוא מציע דרך לחדור למוות באופן מודע וברוח של הרפתקה. לאורך הדרך הוא עונה על שאלות שבהן נתקל כל מי שתוהה באשר למוות ולמה שקורה לאחר מותנו. "הישיבה מול אושו הייתה ללא ספק חוויה יוצאת דופן. הכוח של צחות לשונו והאינטואיציה שלו גרמו לאנישם ללכת מעל פניו פעם אחר פעם בהרגשה כי ראה לנבכי נפשם. תשובותיו לשאלות ועצותיו לכל סוגי הבעיות היו לעתים קרובות הולמות במידה מרגשת, ונמסרו תמיד בבטחה כה רבה ובסמכות כה נפלאה עד כי הייתם הולכים ממנו בשירה לו ביקש זאת מכם." גאי קלקסטון, מחבר הספר "Noises From the Darkroom"....
|
25.
|
|
תשעה ספרים ראו אור בסדרה "תובנות לדרך חיים חדשה" של אושו, סדרה שתורגמה לעשרות שפות והייתה לרב מכר עולמי, (כל הספרים ראו אור בעברית בהוצאת אסטרולוג/ידיעות ספרים).
כעת מצטרף הספר העשירי, "חמלה" המסכם את הסדרה ומביא את התובנות שבה לשיא חדש.
"חמלה אפשרית רק עם הבנה ומודעות. אתה מבין את האדם השני ומכבד אותו כאשר נוסף על כך הגעת לגרעין העמוק ביותר של הווייתך. אחרי שראית את לב לבה של הווייתך, אתה מסוגל לראות את לב הווייתו של האחר. עכשיו האחר לא קיים מבחינתך רק כגוף או כתודעה – הוא קיים כנשמה. ונשמות אינן נפרדות. כששתי נשמות נפגשות, הן אחת. חמלה היא הצורה הגבוהה ביותר של אהבה."
(מתוך הספר)
"חמלה, פריחתה העילאית של האהבה", מאפשר לקורא להפוך את פרח החמלה לכוח מרפא, תורם ומעצים. פרח החמלה, ששורשיו בקבלה הבלתי מותנה של האחר, הוא כוח הריפוי של הנפש.
אושו מאתגר את קוראיו לבחון את מערכות האמונה המותנות והדעות הקדומות שמגבילות את יכולתם של אנשים ליהנות מן החיים בכל עושרם, ולהשתחרר מהן.
הוא הוגדר על ידי "סנדי טיימס" הלונדוני כאחד מאלף האנשים שעיצבו את פניה של המאה העשרים, והוגדר על ידי "סנדי מיד-דיי", העיתון הנפוץ בהודו, כאחד מעשרת האנשים ששינו את גורלה של הודו, לצד גנדי, נהרו ובודהא.
אי אפשר לקטלג את משנתו של אושו, שמקיפה עולם ומלואו, מהחיפוש האינדיבידואלי אחר משמעות עד הסוגיות החברתיות והפוליטיות הבוערות שעומדות כיום בפני החברה האנושית.
ספריו לא נכתבו, אלא שוכתבו מתמלילי הקלטות אודיו ווידאו של שיחות מאולתרות לפני קהלים בין–לאומיים על פני תקופה של שלושים וחמש שנים. אושו תואר על ידי המחבר האמריקני טום רובינס כ"אדם המסוכן ביותר מאז ישו."
אושו עצמו אמר ביחס לעבודתו שהוא עוזר ליצור את התנאים ללידת סוג חדש של אדם.
הוא אפיין לעתים קרובות את האדם החדש הזה כ"זורבה הבודהא" — אדם שמסוגל להתמכר להנאות הארציות של זורבה היווני ולרוגע הרוחני השקט של גאוטם בודהא גם יחד.
בין כל ההיבטים השונים בעבודתו של אושו עובר כחוט השני חזון שמאחד את החכמה הנצחית של המזרח עם הפוטנציאל הגבוה של המדע והטכנולוגיה המערביים.
אושו ידוע גם בתרומתו המהפכנית למדע ההתמרה הפנימית בצורת גישה למדיטציה שמכירה בקצב המואץ של החיים המודרניים.
"המדיטציות הפעילות" הייחודיות שלו נועדו לשחרר תחילה את הלחצים שהצטברו בגוף ובנפש, כדי להקל על המודט לחוות את המצב הרגוע ונטול המחשבות של מדיטציה.
...
|
26.
|
|
"על העתיד להיות לא רק תקווה והזדמנות... על העתיד להיות שלנו באופן מוחלט. אנו חיינו עם הרעיון של עבר של זהב, אך הוא מעולם לא היה של זהב. עתה עלינו ליצור עתיד שיהיה באמת של זהב". *"זוהי הזמנה המיועדת לכל אותם אופטימיסטיים כרוניים, המרגישים שהעתיד עדיין בידינו, המרגישים שהכוכב היפהפה שלנו ותושביו יכולים עדיין להנצל מהרס עצמי בעזרת מאמץ משותף של אנשים כנים ואינטיליגנטים". *"אנו יכולים לעבור טרנספורמציה מוחלטת: אנו יכולים ליצור אנשים מלאי תום, אנשים אוהבים, אנשים הנושמים חירות, אנשים העוזרים אלה לאלה להיות חופשיים, המזינים זה את יצירתיותו של זה והמאפשרים לכל אחד לשמור על אצילותו ועל כבודו העצמי"....
|
27.
|
|
בתרבות שנוהה אחר הנעורים ונחושה להימנע בכל מחיר מן הזקנה, הספר הזה מעז להעלות את השאלה שנשכחה כמעט כליל בעידן הוויאגרה והניתוחים הקוסמטיים: מהו היתרון שבקבלת תהליך ההזדקנות כטבעי, במקום לנסות להיאחז בכוח בנעורים ובהנאותיהם כל הדרך אל הקבר? אושו לוקח אותנו חזרה לשורש הבעיה, ומבאר את ההבדל בין גדילה וצמיחה לסתם הזדקנות. ביחסינו עם זולתנו כמו גם במימוש ייעודנו האישי, הוא מזכיר לנו את ההנאות שרק בגרות אמיתית יכולה להביא. הוא משרטט את עשרת מחזורי הצמיחה של חיי אנוש, מן היקום המרוכז בעצמו של הפעוט עד לבלוב החכמה והחמלה של הזקן. חוש ההומור השובב של אושו עובר כחוט השני לאורך הספר, מלווה בחמלה עמוקה ובהבנה כמה קל להסיח את הדעת מן המשמעות העמוקה והמטרה הגבוהה של חיינו - שהיא בסופו של דבר לפרוח אל הייחודיות והבשלות האינדיבידואלית שלנו תוך גישה של חגיגה ושמחה. אושו הוא אחד המורים הרוחניים הידועים והמעוררים למחשבה במאה העשרים. החל משנות השבעים של המאה שבה את לבם של צעירים מן המערב שרצו להתנסות במדיטציה ולחולל שינוי עמוק בחייהם. יותר מעשור אחרי מותו בשנת 1990, תורתו ממשיכה להכות גלים, ולהגיע למחפשים בני כל הגילים כמעט בכל ארץ בעולם....
|
28.
|
|
בספר זה הוא מסייע לקורא לפגוש את עובדת מותו שלו:
ללמוד לקבל את אי-נמנעות המוות ללא מורא ולחיות את החיים בשמחה גדולה יותר.
"אם אתה באמת רוצה לחיות, עליך להיות מוכן למות. מי מפחד מהמוות? האם אתה מפחד? האם החיים מפחדים מהמוות? זה בלתי אפשרי.
החיים והמוות אינם ניגודים."
דרך הספר משרטט אושו את משנתם של הרבנים היהודיים ובחלק האחרון הוא עונה לשאלות של תלמידיו.
...
|
30.
|
|
...אנשים כמו מא-טצו, גאוטמה בודהא או לאו-טצו אינם שייכים למאות נפרדות, כולם בני זמננו. ברגע שאתם נכנסים לריקות, להשתקפות מול המראה, הייתם לבני זמנו של מא-טסו, של צ'ואנג טצו, של גאוטמה בודהא. האנשים הללו הם מעבר לזמן. הם אינם שייכים לשום מאה, לשום ארץ, לשום שפה. כולם מאוחדים בתחושה שאלפי נהרות יכולים לזרום לאוקיינות ולהפוך לאחד....
|
32.
|
|
כפי שאושו מציין במבוא לספרו, לאורך ההיסטוריה האנושית נאלץ כמעט תמיד האדם היצירתי למרוד בחברה שהוא חי בה. כיום השתנה המצב מן הקצה אל הקצה. בעולם של ימינו נדרשת מכל אחד כמעט, ממנהלי עסקים עד עקרות בית, יכולת להגיב באופן יצירתי לאתגרים חדשים. אלה שהכלים שהם מצוידים בהם להתמודדות עם החיים כוללים רק את מה שלמדו בעבר מהוריהם וממוריהם מצויים בעמדת נחיתות ניכרת בקשריהם האישיים ובעבודתם גם יחד. המעבר מהתנהגות חקיינית וכפופה לכללים לכושר המצאה יצירתי וגמיש מחייב שינוי עמוק בגישתנו לעצמנו וליכולותינו. יצירתיות הוא ספר עזר למי שמבין את הצורך להוסיף יצירתיות, משובה וגמישות לחייו. זה מדריך שילמד אותך לחשוב "מחוץ לקופסה" - וגם לחיות שם. אושו הוא אחד המורים הרוחניים הידועים והמעוררים למחשבה במאה העשרים. החל משנות השבעים של המאה שבה את לבם של צעירים מן המערב שרצו להתנסות במדיטציה ולחולל שינוי עמוק בחייהם. יותר מעשור אחרי מותו בשנת 1990, תורתו ממשיכה להכות גלים, ולהגיע למחפשים בני כל הגילים כמעט בכל ארץ בעולם....
|
33.
|
|
בתרבות שנוהה אחר הנעורים ונחושה להימנע בכל מחיר מן הזקנה, הספר הזה מעז להעלות את השאלה שנשכחה כמעט כליל בעידן הוויאגרה והניתוחים הקוסמטיים: מהו היתרון שבקבלת תהליך ההזדקנות כטבעי, במקום לנסות להיאחז בכוח בנעורים ובהנאותיהם כל הדרך אל הקבר? אושו לוקח אותנו חזרה לשורש הבעיה, ומבאר את ההבדל בין גדילה וצמיחה לסתם הזדקנות. ביחסינו עם זולתנו וכמו גם במימוש ייעדנו האישי, הוא מזכיר לנו את ההנאות שרק בגרות אמיתית יכולה להביא. הוא משרטט את עשרת מחזורי הצמיחה של חיי אנוש, מן היקום המרוכז בעצמי של הפעוט עד לבלוב החכמה והחמלה של הזקן. חוש ההומור השובב של אושו עובר כחוט השני לאורך הספר, מלווה בחמלה עמוקה ובהבנה כמה קל להסיח את הדעת מן המשמעות העמוקה והמטרה הגבוהה של חיינו - שהיא בסופו של דבר לפרוח אל הייחודיות והבשלות האינדיבידואלית שלנו תוך גישה של חגיגה ושמחה. אושו הוא אחד המורים הרוחניים הידועים והמעוררים למחשבה במאה העשרים. החל משנת השבעים של המאה שבה את לבם של צעירים מן המערב שרצו להתנסות במדיטציה ולחולל שינוי עמוק בחייהם. יותר מעשור אחרי מותו בשנת 1990, תורתו ממשיכה להכות גלים, ולהגיע למחפשים בני כל הגילאים כמעט בכל ארץ בעולם....
|
34.
|
|
אושואהבה: מדיטציה טבעית"שני אנשים אינם עוד שניים, לרגע. הם נמסו זה לתוך זה. אין כל מחשבה בשכל, לרגע. הכול ריק ודומם. ואלה הם הדברים שיש להעמיקם במדיטציה... תהיה מופתע לגלות שאין זה תלוי באדם האחר."בשיחה עם תלמידיו טוען אושו לדמיון בין אהבה לבין מדיטציה. כפי שהאהבה מאפשרת לנו להיות רגועים, להיות שמחים, להיות דוממים, כך גם המדיטציה מפעילה עלינו קסמים אלה.אושו רואה באהבה דבר מופלא שמולידים שני אנשים, הנוהגים ככמעט נפש אחת בתוך שני גופים. הוא מדבר על התשוקה המדהימה שמחברת שני אנשים וגורמת להם להסיר מעליהם מסכות רבות ולהתאחד עם הזולת. על כן, גורס אושו כי על האיסורים וההגבלים החברתיים-דתיים להתבטל ולפנות מקום לאהבה טבעית, זורמת, כזו שלא גורמת לבני האדם לחוש חוטאים או לחלופין כועסים.האהבה היא אשר מאפשרת למדוט ולהגיע להתעלות רוחנית, ובדומה לחוויית האורגזמה, ניתן להגיע אל חוויית אורגזמה מדיטטיבית, שהיא תופעה חזקה ביותר.אושו הוא מדריך רוחני רב השפעה ומיסטיקן בן ימינו, שזכה להארה בגיל עשרים ואחת (בשנת 1952). הוא נמנה על אותם אנשים בהיסטוריה האנושית שחצו את עולם הזמן והנפש, וחיו בעולם מודע נטול זמן. במהלך חייו פיתח טכניקות מדיטציה, והפיץ את הפילוסופיה שלו לגבי דרך העולם, דרך החיים, דרך האדם.בהוצאת "אור-עם" מופיעות קלטות וידאו נוספות של שיחות עם אושו. כמו כן, יצאו לאור ספריו של אושו: כאן ועכשיו, החיפוש אחר המופלא ומטיפול תרופתי למדיטציה....
|
35.
|
|
כפי שאושו מציין במבוא לספרו, לאורך ההיסטורי האנושית נאלץ כמעט תמיד האדם היצירתי למרוד בחברה שבהוא חי בה. כיום השתנה המצב מן הקצה אל הקצה. בעולם של ימינו נדרשת מכל אחד כמעט, ממנהלי עסקים עד עקרות בית, יכולת להגיב באופן יצירתי לאתגרים חדשים. אלה שהכלים שהם מצוידים בהם להתמודדות עם החיים כוללים רק את מה שלמדו בעבר מהוריהם ומוריהם מצויים בעמדת נחיתות ניכרת בקשריהם האישיים ובעבודתם גם יחד. המעבר מהתנהגות חקיינית וכפופה לכללים לכושר המצאה יצירתי וגמיש מחייב שינוי עמוק בגישתנו לעצמנו וליכולותינו. יצירתיות הוא ספר עזר למי שמבין את הצורך להוסיף יצירתיות, משובה וגמישות לחייו. זה מדריך שילמד אותך לחשוב "מחוץ לקופסה"- וגם לחיות שם....
|
36.
|
|
"קראתי לסדרת ההרצאות הזו 'מא-טצו: המראה הריקה' מהסיבה הפשוטה שכל משנתו היא, אל תגיב, היה ושקף…" אושו
מא-טצו, הידוע גם בשם באשו (Baso), מורה הזן בן המאה השישית, הוא דמות חשובה ביותר בהיסטוריה של הזן. עם כניסתו למנזר, בהיותו בן עשרים, הוכר כגאון מלידה. אינו (Eno), גדול מורי הזן באותה תקופה, ניבא כי "הילד עתיד להיות מורה דגול", ואכן מא-טצו היה למורה השני בחשיבותו אחרי אינו עצמו.
הספר מוקדש לסוואמי סארדאר גורודיאל סינג, האדם היחיד בעולם שצוחק עוד לפני שמספרים את הבדיחה. איזה אמון!...
|
37.
|
|
אושוהבעיה שבתשוקה לכוחבאמצעות מענה לשאלה המטרידה את תלמידו, אושו גם משיב לאנשים רבים אחרים, ודן בתשוקה לכוח - במהותה, במקורה ובדרך ההתמודדות עמה.מתוך השפיטה שלנו את עצמנו ואת אחרים, אנחנו מעלים כל פרט על כף המאזניים ומעריכים את עצמנו ביחס אליו. כתוצאה מכך, נוצר תסביך נחיתות, הגורם לאדם לרצות בכוח שבשליטה. אך התשוקה לכוח היא זו אשר מסמאת את עיני האנשים ומכווצת את לבם.אושו אומר כי על בני האדם להבחין במצב בו הם נתונים, ולהבין כי הם פרטים ייחודיים. לכל אחד יש את הנישה שלו בעולם, ויחד כולם יוצרים מכלול שלם."שוויון, אי שוויון, הם שני צדדים של אותה מטבע... לכל אחד יש אישיות ייחודית משלו. איש אינו עליון ואיש אינו נחות." אושו.אושו הוא מדריך רוחני רב השפעה ומיסטיקן בן ימינו, שזכה להארה בגיל עשרים ואחת (בשנת 1952). הוא נמנה על אותם אנשים בהיסטוריה האנושית שחצו את עולם הזמן והנפש, וחיו בעולם מודע נטול זמן. במהלך חייו פיתח טכניקות מדיטציה, והפיץ את הפילוסופיה שלו לגבי דרך העולם, דרך החיים, דרך האדם.בהוצאת "אור-עם" מופיעות קלטות וידאו נוספות של שיחות עם אושו. כמו כן, יצאו לאור ספריו של אושו: כאן ועכשיו, החיפוש אחר המופלא ומטיפול תרופתי למדיטציה....
|
38.
|
|
מדריך מעשי זה למדיטציה מכיל בתוכו את ההבנה באשר למה זאת מדיטציה, ונותן מגוון נרחב של טכניקות מדיטציה שנוצרו או הותאמו לרוח הזמן על ידי אושו. הן כוללות את המדיטציות האקטיביות הייחודיות של אושו, אשר נוצרו במיוחד כדי להתמודד עם האינטנסיביות והמתח של החיים בעולם שנע במהירות גדולה יותר מדֵי יום ביומו, ודומה שאף פעם אינו עוצר מלכת.
חלק משמונים הטכניקות המדיטציות שמוצגות כאן דורשות מן המתרגל להקדיש לכך זמן בנפרד, שעה שאחרות משלבות את המדיטציה לתוך פעילויות היום-יום שלך. בסופו של דבר הופכת המדיטציה לזרם תת-קרקעי שנוכח כמו הנשימה – ערנות נינוחה שמלווה אותך באשר תלך.
"אם אדם מקבל על עצמו התחייבות בת שבעה ימים, בסיומה של התקופה עליו להתחיל להרגיש שמשהו קרה לו. עליו להרגיש שהוא הפך לאדם אחר בפרק זמן של שבעה ימים... לכן אני אומר, תרגלו היום ותרגישו בתוצאה באופן מיידי." אושו
גבר את ה-IQ שלך בעזרת מדיטציה
...עם המהדורה האחרונה של המדריך למדיטציות של אושו.
הערך של שילוב מדיטציה בחייו של האדם זכה להכרה נרחבת – על ידי מומחי רפואה, גורואים עסקיים, ספורטאי צמרת ואף אומנים.
"קראתי רבים מספריו של אושו... אני אוהבת את עבודתו ואת מה שהוא כותב עליו." – ליידי גאגא
"אושו תומך בכך שכל אחד יעשה מדיטציה, אבל הטכניקה שלו מהפכנית, טכניקה שמתחילה לא בדממה ובשקט אלא בפעילות שמטרתה לשחרר אנרגיה ורגשות עצורים, כך שיובילו למצב של שלווה שבו כל מדיטציה תוכל לפרוח." – הוושינגטון פוסט....
|
|