» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (46):
צריך לקרוא,
ספרים שרוצה לקרוא,
רשימה,
ספרים שאני רוצה לקנות,
צריכה לקרוא :),
מעניין מה כתוב בו!!!,
רוצה לקרוא,
רוצה לקרוא,
רשימת קריאה,
ספרים שקראתי,
רוצה לקרוא,
Wishlist,
ספרי קריאה,
מחכה לי במדף,
לקרוא מתישהו,
ספרים שבנו את האנושות, ספרים שהרסו את האנושות, ספרים שיגזלו את זמנך ויטרדו את מנוחתך - ספרי מופת וסטיות אחרות,
צריך להשיג מפה ומשם...,
משה,
הסטוריה,
ספרים לקנייה,
ספרים שקראתי,
פרקי חיים (אוטו/ביוגרפיות),
היסטוריה כללית והיסטוריה צבאית למכירה,
צריך לקרוא,
שבוע הספר 2016,
ספרים שקראתי,
ספרים מעולים שאהבתי לקרוא,
רוצה לקרוא- לרוב ספרי היסטוריה, ביוגרפיה, מבוסס על סיפור אמיתי,
עיוני,
ביוגרפיה,
הספרים הכי מבוקשים,
אני אקרא מתישהו,
רשימה,
עיוני,
לקנות,
הודו, כי טוב,
הודו - ספרים למכירה,
ביוגרפיות, אוטוביוגרפיות ויומנים,
לקרוא,
ארכוש בעתיד,
ספריעד- הגות, פילוסופיה וחברה,
ספריעד- לא סולידי אבל שווה,
ספריעד- ביוגרפיה, אוטו B וסיפורי מקום,
לקריאה,
המדף שלי,
מחשבה,
עוד ...
|
1.
|
|
"... כל עוד הוא ממשיך להיות יצור חברתי, הוא אינו יכול שלא להשתתף באלימות, המצויה בעצם קיומה של החברה. כאשר שתי אוות נלחמות, תפקידו של חסיד אהימסה (אי - אלימות) לעצור את המלחמה. זה שאינו מתאים לחובה זו... זה שאינו כשיר להתנגד למלחמה יכול לקחת חלק במלחמה, ובד בבד לנסות בכל מאודו לשחרר את עצמו, את אומתו ואת העולם ממלחמה". "חיי הם המסר שלי, "אמר גנדהי, ואכן כוחה של האוטוביוגרפיה שלו טמון בכך שכל השקפה, שאלה או סוגיה בספר נובעת מעצם סיפור חייו ושזורה בהם. אין אלה דברי הגות תיאורטיים, אלא מופת חד - פעמי של מעשה ורוח, המפרים זה את זה. בגילוי לב מרשים, בקור רוח וללא בושה, מגולל בפנינו גנדהי את סיפורו ואינו מסתיר אף לא אחד מכישלונותיו. הקורא הישראלי יופתע לגלות עד כמה רלוונטי גנדהי לסוגיות המעסיקות אותנו כאן - כיחידים, כחברה וכלאום. אלימות ואי - אלימות, שחרור ומאבק לעצמאות, יחסי בעל - אשה וחינוך ילדים, ואפילו ענייני תזונה ורפואה - בכל אלה הוא עוסק בספרו. וכך כרוכים זה בזה סיפור אישי של אחד המנהיגים הגדולים של המאה ה - 20, דרך הרוח וההיסטוריה, באוטוביוגרפיה מרתקת, מעוררת מחשבה ונוגעת ללב....
|
2.
|
|
בשנת 1893 ירד לְחוֹפה של דרום אפריקה עורך דין הודי צעיר. מוֹהַנְדַס קַרַמְצ'אנד גנדהי הוזמן לסייע בתיק משפטי של סוחר הודי מוסלמי אמיד בשם דאדא עבדוללה. הוא היה אמור לשהות שם במשך שנה, אך שהותו התארכה לעשרים ואחת שנים, שבמהלכן הפך מעורך דין חסר ביטחון למנהיגה של תנועת המונים: כאשר חזר גנדהי מדרום אפריקה להודו בשנת 1915, הוא כבר היה מהאטמה גנדהי - מנהיג מעוצב ובוטח בעצמו, עם משנה מוסרית, חברתית, דתית וכלכלית מגובשת היטב.
התמורה האישית שעבר גנדהי בדרום אפריקה כללה היבטים רבים, ביניהם פרישות מינית (בְּרַהְמַצַ'ריָה), אי–רכושנות, גרסה קיצונית של הסתפקות במועט הן ברכוש והן במזון, צומות, רפואה טבעית אלטרנטיבית ואי–אלימות (אַהימְסָה) ביחס לכל יצור חי ואף כלפי מי שמנסה לפגוע בך; אך יותר מכול, דרום אפריקה סיפקה לגנדהי הזדמנות לפתח וליישם את מאבק הסטיאגרהה ־ מאבק לא אלים, שהפך במרוצת השנים לעיקרון המזוהה איתו יותר מכול.
את המונח "סטיאגרהה" (אחיזה באמת) טבע גנדהי לתיאור מאבקה של הקהילה האסיאתית בדרום אפריקה (שכללה בעיקר הודים שהובאו לשם כפועלים זרים, אך גם מיעוט סיני קטן) שהופלתה בעקביות על ידי השלטון הלבן בחסות האימפריה הבריטית.
גנדהי טען שהמונחים המקובלים ־ ביניהם "מרי אזרחי", "התנגדות סבילה" ו"מחאה לא אלימה" ־ אינם מבטאים לא את מלוא המשמעות של מאבק לא אלים ולא את מרכיביו המעשיים והרוחניים. תורת הסטיאגרהה, לתפיסתו של גנדהי, מחייבת שינוי פנימי עמוק הן אצל הסטיאגרהי (לוחם הסטיאגרהה) והן אצל היריב.
ספר זה הוא אמנם אוטוביוגרפיה ־ חיבורו האוטוביוגרפי השני של גנדהי - אך ראוי לקוראו בראש ובראשונה כמדריך למחאה לא אלימה ולפיתוח מנהיגות פוליטית, מוסרית וערכית.
"הדורות הבאים יתקשו להאמין שאדם כזה, בשר ודם, אכן התהלך בקרבנו." אלברט איינשטיין...
|
|