» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (125):
רוצה לקרוא,
יהדות, הגות והיסטוריה יהודית, עדות ישראל למכירה,
בא לי לקרוא,
צריך עיון...,
צריך לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקנות,
ספרי עיון לקרוא,
רוצה לקרוא,
ספרים שאני מתכנן לקרוא,
נטע,
לכשאתפנה אפנה,
על הכוונת,
אני אקרא מתישהו,
יהדות,
רוצה לקרוא אי פעם,
ספריית העיון שלי,
נו, רשימה,
ישעיהו ליבוביץ,
פסיכותרפיה,
ספריעד- יהדות, מחשבת ישראל, קודש, יודאיקה,
לרכוש בישראל,
ליד המיטה,
Wishlist,
ציונות ויהדות,
כללי,
ספרים שארצה לקרוא,
ספרים שרוצה לקרוא,
ספרים שהשפיעו עלי, ולו מתישהו, ולו לזמן מועט...,
לקרוא,
ספרים של סופרים: 60 הספרים העבריים האהובים ביותר על סופרי ישראל על פי סקר מאקו 2014,
60 הספרים שהסופרים הכי אוהבים,
יהדות ומחשבת ישראל למכירה,
רחל - רשימת קריאה כללית,
מדף חדש,
פרוזה,
סורגים גדרות וקירות,
א,
ספרות מקור,
תומחר ,
קְרִיאַת יַם סוּף,
פילוסופיה,
לרכישה,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
יהדות ומחשבת ישראל,
המובחרים,
לאי בודד או סתם לתור בקופ"ח,
רשימה,
ספרים לקרוא,
מדפתרפיה,
הגות, יהדות ומחשבת ישראל,
בתקווה,
עיון כללי - היסטוריה, פילוסופיה,
הגות,
פילוסופיה וסגנון חיים,
פילוסופיה,
פילוסופיה,
לרכישה 2,
ספרים שלי,
פילוסופיה,
שלי,
ספרים להתחיל מאפס,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
ספריעד- הגות, פילוסופיה וחברה,
רשימה,
ספרי עיון והגות מומלצים,
פילוסופיה,
רוצה לקרוא,
רוצה לקרוא,
מסקרנים,
חיים ומוות בספריה לעם - הספרים הטובים ביותר שיצאו בסדרת הספריה לעם של הוצאת עם עובד,
פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים,
יהדות,
תנ"ך ומקרא,
ספרים שקראתי,
רוחניות,
ספרות מתורגמת,
ספרי יהדות,
בספרייה הדיגיטאלית,
מחכה לי במדף,
להשיג,
יהדות,
אם יהיה זמן,
1ג,
יהדות,
יהדות • מורשת • מחשבת ישראל • אורחות חיים • קהילות יהודיות בגולה,
ארץ ישראל,
פילוסופיה,
חיי מדף,
ארץ ישראל - היסטוריה,
העפלה, חלוציות, עלייה, ציונות,
מנהיגים ציוניים, פילוסופיה ציונית, ציונות (למכירה),
לקנות בעתיד,
מקרא,
לא קורא את הספר אלא מחפש אותו,
למכירה - רשימה כוללת של כל הספרים,
ספרי עיון במגוון נושאים למכירה,
ספרי יהדות למכירה,
ספרי בסיס מורכבים לקריא ה עד 120,
מקרא,
בובר,
מדעי החברה - חינוך,
אנציקלופדיה ואטלס ואנתולוגיה ולקסיקון ומדריך ומילון וקונקורדנציה,
יהדות,
ספרים שצריך לקרוא,
נערמים על המדף,
רשימה,
אולי,
ספרי קריאה,
הנפלאים, חיים,
ספרים שבנו את האנושות, ספרים שהרסו את האנושות, ספרים שיגזלו את זמנך ויטרדו את מנוחתך - ספרי מופת וסטיות אחרות,
עיון,
יום יבוא2,
מכל מיני,
צידה לשבילי חיי,
ספרים שקראתי - 2015,
רשימת המשאלות - עיון,
ספרים שאני ממש אוהב,
אלי פ,
רוצה,
כל ספר שקראתי בחיים למיטב זכרוני,
2023,
קריטי לעולם,
הספרייה שלי,
מעניין אותי,
למה? כובע!,
עוד ...
|
1.
|
|
בספר נכללים עיקרי משנתו של בובר בדבר מהות עמידתו ודרכו של האדם בעולם. הוא נדרש לשאלות רבות וביניהן: האם קיומו-הווייתו של אדם היא מתוך דימוי או מתוך יישות, ומה היא משמעות הקיום מתוך אלה? האם יש "שיחה" בין בני-אדם או שמה שנראה כשיחה אינו אלא "פיטומי מלים"? מתי שיחה היא שיחה, ומתי היא דו-שיח אמיתי? מה מקומם של הצמדים אני-אתה ואני-הלז ומתי הם חיוניים? מה הופך בן-אנוש ראוי להיקרא אדם.
צירף הקדמה שמואל הוגו ברגמן; תרגם חלק מן הפרקים צבי וויסלבסקי....
|
2.
|
|
אמר רבי אלעזר:
"אור שברא הקדוש ברוך הוא ביום הראשון - אדם צופה בו מסוף העולם
ועד סופו.כיוון שנסתכל הקדוש ברוך הוא בדור המבול ובדור הפלגה וראה שמעשיהם מקולקלים עמד וגנזו מהם.ולמי גנזו? לצדיקים לעתיד לבוא"
שאלו החסידים: היכן גנזו?
השיבו: בתורה.
שאלו: אם כן,כלום לא ימצאו צדיקים משהו מן האור הגנוז כשהם לומדים תורה ?
השיבו: ימצאו וימצאו.
שאלו: אם כן ,מה יעשו צדיקים כשימצאו משהו מן האור הגנוז בתורה ?
השיבו: יגלוהו באורח חייהם.
מרטין בובר (1965-1878) ליקט וקיבץ במשך עשרות שנים סיפורי חסידים וצדיקים שעברו מדור לדור בעל־פה ובכתב. אור הגנוז הוא אחד האוספים המרכזיים והמקיפים בתחום, וכולל מאות סיפורים ואגדות המובאים לפי סדר דורות הצדיקים בתנועת החסידות. הספר יצא במהדורות רבות, ועתה סודר מחדש ועוטר בידי יוני בן־שלום...
|
3.
|
|
על רקע בחינתן והארתן של משנות חברתיות שפילסו דרכים לתיקון החברה ועילוי האדם, ומתוך נאמנות להכרתו "שאין הויתנו מוצתא את תיקונה בעצמה אלא במגעו של איש לאיש, בזיקה של אני ואתה זה לזה..." - מתוה מרטין בובר את חזונו החברתי. נתיבות באוטופיה אינו דן ברעיונות מופשטים ותלושים מן המציאות. הדגש מושם על ההגשמה בתאים חברתיים אורגאניים, על יחסי - הגומלין בין תאים אלה ועל הליכודים החברתיים העשויים לצמוח מהם. חזות חברתית שיש בה מזיגה רבת - חיות של תפיסתו היהודית, גישתו הפילוסופית והגותו הסוציאליסטית של אחד יחיד ומיוחד מבין אנשי הרוח שקמו לעמנו במאה העשרים ומיצגה המובהק של היהדות בתרבות המערב....
|
5.
|
|
"אני ואתה" הוא ספרו המפורסם ביותר של הוגה הדעות היהודי-הגרמני-הישראלי מרטין בובר. הספר ראה אור לפני שמונים שנה, בשנת 1923, בגרמנית, ובו נתן בובר ביטוי ראשון לחשיבתו הדיאלוגית – פרי של היפוך כיוון אישי ורעיוני - ויצק את הפתוס של מחבר שרואה אור חדש. מאז הופעתו לראשונה לא חדל "אני ואתה" לקרוא לקוראיו בקול אישי מיוחד. הספר תורגם לשפות רבות, ובמשך שמונים שנה לא הניחו לו בני אדם בכל העולם להתיישן. אדרבה, כמה מחידושיו המאתגרים ביותר של הספר מתיישבים דווקא עם הטיעונים של הביקורת הפמיניסטית ועם הגילויים של העשור האחרון במדעי המוח.
הוגי דעות, אנשי חינוך, פעילים חברתיים, מחפשי דרך רוחנית, ומטפלים במקצועות בריאות הנפש בארץ מצאו עניין ב"אני ואתה" במשך השנים. עם התרגום החדש הזה מובאות במהדורה הזאת גם מסות שכתבו במיוחד אנשי מקצוע מתחום הפילוסופיה, תורות המזרח ובריאות הנפש.
מרטין (מרדכי) בובר נולד בווינה בשנת 1878 ומת בירושלים בשנת 1965. עם מפעליו נמנים איסוף מקורות לחסידות (בספר "אור הגנוז"), תרגום התנ"ך לגרמנית שירית (עם פרנץ רוזנצווייג), ופעילות ציונית תרבותית. היה מן הראשונים שגילו את ש"י עגנון, ושמר קשרי ידידות קרובה עמו יובל שנים. בתור ראש הקהילה הגרמנית עד שנת 1938, הוכיח גבורה בהתנגדותו למשטר הנאצי. בובר היה פרופסור באוניברסיטה העברית בירושלים, וזכה לתהילת עולם בפיתוח תורת הדיאלוג. "אני ואתה" הוא הספר שבחר בובר שיתורגם לשוודית בערוב ימיו, כשהיה מועמד לפרס נובל. מזכ"ל האו"ם דאג המרשלד היה בעיצומה של הכנת התרגום הזה, שהיה עמו במטוסו, כשהתרסק באפריקה בשנת 1961. ...
|
7.
|
|
בספר זה, פרי עבודה של ארבעים שנה, מורה בובר שבמרכז החסידות עומדת התורה על ערכם הדתי של חיי יום - יום. לא זמנים ולא מעשים יוצאים מן הכלל הם המכריעים ביחס שבין אדם למקום, אלא הדברים הרגילים, המובנים מאליהם, כשהם נעשים 'בקדושה'. גרעינה של העבודה שאדם עובד את אלוהיו שרוי במגעו של האדם עם העולם. ומגופי תורה זו היא ההוראה על ההתנהגות שיבור לו האדם לגבי מה שקרוי הרע, החטא, הניסיון, ועל יכולתו וחובתו של האדם לעבוד את קונו 'בשני היצרים'. מתוך תפיסה זו של החסידות חושף בובר את שורשיה ושלוחותיה בתולדות הרוח. הוא מתאר את התפקיד שמילאה החסידות בישראל בימי התהוותה, עם שהתגברה על - ידי התחדשות פנימית על המשבר השבתאי, שגילויו הקיצוני היה הפראנקיזם. הוא אף מייחד לה את מקומה בתולדות הדתות בתור התנועה המיסטית היחידה שנתנה את דעתה כראוי על יסוד ה ז מ ן, על ההתגלות במהלך ההיסטוריה ובמהלך חיי הפרט, ועם זה נתכוונה כוונה יתרה כלפי האדם העושה. מאחר שאין מדובר בדוקטרינה תאולוגית מנותקת מן החיים, אלא בעצם העובדות של חיי האדם, משתמש בובר לביסוס השקפתו לא רק בספרות העיונית של החסידות אלא גם, ובמידה רבה, בספרותה הסיפורית....
|
8.
|
|
כציוני וכאיש רוח התמודד מרטין בובר עם המציאות הסבוכה של דו־הקיום היהודי־ערבי בארץ־ישראל. הוא חיפש דרך המאפשרת לנהוג באחריות הן כלפי הרוח וציווייה והן כלפי ציבור שהיה קשור אליו בתחושה של שותפות גורל. בובר הבין כי דיאלוג בין שני עמים היושבים בארץ אחת, שנועד להביא לדו־קיום של שלום, כרוך בהכרח בפשרות, המבוססות על עיקרון קיומי־מוסרי: מרב ההגשמה העצמית האפשרית במזעור הנזק והעוול לזולת הכרוכים בה. תחזיותיו המדויקות בדבר הסלמת העימות מלמדות כי בובר ניחן במידה גדולה יותר של ראליזם מזה שגילו פוליטיקאים "פרגמטיים". גישתו של בובר, ובעיקר העדפת הממד המוסרי על כל שיקול אידאולוגי ופוליטי, תקפה ועומדת גם היום, והיא עכשווית לחלוטין.
...
|
9.
|
|
בספר זה עוסק מרטין בובר בתיאור דיוקנו של משה ובחשיפתו כאישיות היסטורית שהשפיעה על התפתחות האמונה הישראלית. בוב חוקר את האפיזודות השונות של חיי משה ואת האגדות והמיתוסים שנרקמו סביבם במקורות. באגדות אלה הוטבעו ``כוח האמונה`` של העם והפך מחיות טבעית לחיות היסטורית, ובהן מתמזגים עצמותו של היחיד ו``חיי הציבור``. בובר משריש את אמונת ישראל בתשתית קדמונית מיתית בה הוא מוצא את ``נשמת היהדות`` ואת מקורות הזיכרון הקיבוצי היהודי. בובר ההוגה והאמן מתגלה בספרו זה גם כחוקר מיומן החוצב לעצמו דרך מיוחדת בחקר פרשני של מסורת ותוך כדי כך מעלה אותן בקנה אחד עם תפיסת עולמו המובהקת. ייחודו של הספר אינו רק בהצגת השורשים המקראיים לקניינה של תרבותנו; פן אחד הוא הפניה לאינדיווידואליות העולה מתוך היות היחיד מושרש בחברת עמו, והפן האחר מתגלם בזכרון הדורות הנחיה כחוויה אישית, ומתווה את דרכו של אדם לקראת תיקון עולם. שתי ההדפסות הראשונות של משה אזלו לפני שנים, ועתה הוא מופיע מחדש בעריכתו של הפרופסור אברהם שפירא, שאף הוסיף מסת מבוא....
|
13.
|
|
סוגיות מענייני הרוח והמציאות ביצירתו של אחרון האישים האוניברסאליים שקמו בעם היהודי במאה העשרים. במפעלו היוצר של מרטין בובר שנמשך כששים וחמש שנים רצופות, מתמזגים ומתחברים מיטב גילוייה של המחשבה האנושית, ובייחוד זו המערבית, עם ערכי תנועת התחייה שלנו. תיבת התהודות של השם "בובר" מעלה השתמעויות לדיסציפלינות ואופקי דעת מגוונים - איש אחד המהווה בית מדרש רב - תחומי. בקובץ זה נאצרו גבישי הגות וניצוצות יצירה שלו מזמנים שונים. חלקם טרם ראו אור בעברית וחלקם לא נכללו עד כה בכתביו המקובצים בעברית ובשפות אחרות. בובר התמודד, לכל אורך הביוגראפיה הרוחנית שלו, עם שאלות קיומיות של היחיד, מזה, ועם בעיות השעה של ציבורו ועמו, מזה. הוא שרה עם מעקשי הריאליה המדינית, חברתית, חינוכית ודתית בנסותו תמיד "להשיב לרגע לא מתוך הרגע, אלא מתוך העתיד" (כלשונו). פוליטיקה ומוסר, חברה ואמונה, עם ועולם - נדונים כאן הן בזיקותיהם ההדדיות הן מתוך מתחי ניגודים שביניהם....
|
19.
|
|
מרטין בובר הִנו מייצג מובהק של הרוח היהודית בעולם של זמננו, ואחד האישים האוניברסליים המעטים של עידן זה. יצירתו ופעילותו חופפות את תולדות מחשבת ישראל ואת מאבקיו הקיומיים של עמנו מאז ראשית המאה העשרים ועד אמצע שנות השישים. הספר "בין עם לארצו", אחת מפניני הגותו, מוארים עיקרי תולדותיו של רעיון, משורשיו במקרא ועד מגבשיו במפעל התחייה שלנו. באמצעות עיוניו הבהירים מתאפשר לנו לשחזר מתחים שבין מדרש למעשה ובין סמליות מופשטת למציאות ארצית, שליוו את ההיסטוריה היהודית עד שנתלכדו הקטבים במעשה ההגשמה הציוני.
...
|
23.
|
|
עולמה הקסום של החסידות, על אורותיה וצלליה, שב לתחייה בסיפור רב-פנים זה. ההוגה הנודע מתגלה כאן כמספר מקורי רב-יכולת המעביר לעיני הקורא גלריה ססגונית של מנהיגי החסידות ותלמידיהם הנתונים במחלוקת קשה, בקשרים עזים של אהבה וקנאה ובציפייה לגאולה, בימי מלחמת נפוליאון. נושאו העיקרי של הסיפור- השזור מעשיות-חסידים מרתקות וחדור חכמת-חיים ומטען רגשי נדיר- יש לו משמעות גם לגבי דורנו....
|
36.
|
|
חילופי אגרות עם סופרים והוגים, עסקנים ומנהיגים, מבני ברית ושאינם בני ברית, שטבעו את רישומם בחיי הרוח והציבור של אותה תקופה שסיומה חל בערב הטרגדיה הקשה ביותר של העם היהודי.
מרדכי מרטין בובר 1878-1965/הוגה דיעות יהודי, יליד וינה. ב-1898 הצטרף לתנועה הציונית. שימש פרופסור לדת ולמוסר יהודי. ב-1938 עלה ארצה. פרופסור למדעי החברה באוניברסיטה העברית, התמסר לחקר החסידות, הטיף להקמת מדינה דו-לאומית, יהודית-ערבית, בארץ ישראל. במשנתו הפילוסופית מבחין בובר בשני סוגי דו שיח: דו-שיח מוסרי בין 'אני' ל'אתה', המבוסס על כבוד הדדי, ודו-שיח תוקפני בין 'אני' ל'הוא'. המתבטא בניצול צד אחד כדי להשיג מטרה כלשהיא. אחרי מלחמת עולם השנייה נסע ברחבי העולם ונתפרסם כאחד מגדולי הוגי הדיעות בדורנו. תפיסתו הפילוספית קנתה לה מקום ראשון במעלה והשפיעה הרבה על חוגים נוצריים. חתן פרס ישראל במדעי הרוח 1958....
|
40.
|
|
תרגמו מגרמנית והוסיפו הערות יהושע עמיר וגבריאל שטרן; דברי הקדמה מאת עקיבא ארנסט סימון; הכינה והקדימה מבוא גריטה שידר....
|
101.
|
|
לא מעט ביוגרפיות חשובות מרחיבות דעת ומשכילות נכתבו על אודות איש הרוח והפילוסוף מרטין בובר – הוגה עז רושם, שהדי הגותו, אמרותיו וכתביו אוחזים בנו גם היום למעלה מחצי מאה לאחר מותו. יחד עם זאת, כל הביוגרפיות יחדיו, חשובות ומעמיקות כפי שהן, אינן משתוות בעוצמתן הספרותית לספרון זה, שניתן לראות בו מעין אוטוביוגרפיה מזוקקת הכתובה בצורה של פרגמנטים קצרים. / ד"ר ימימה חדד...
|
|