אלברטו מורביה

אלברטו מורביה

סופר

אלברטו מורביה (באיטלקית: Alberto Moravia, שמו בלידתו היה אלברטו פינקרלה (Alberto Pincherle); ‏28 בנובמבר 1907 – 26 בספטמבר 1990) היה סופר איטלקי ועיתונאי. הרומנים שלו עסקו בנושאים מודרניים כמו מיניות, ניכור ואקזיסטנציאליזם.

הוא ידוע, במיוחד בשל הרומן הראשון שלו האדישים (Gli Indifferenti) שפורסם ב-1929 ובשל הרומן האנטי-פשיסטי הקונפורמיסט (Il Conformista) שהיה הבסיס לסרט הקונפורמיסט (1970) בבימויו של ברנרדו ברטולוצ'י. רומנים אחרים שלו שהועברו לקולנוע הם הבוז (Le mépris) בבימויו של ז'אן-לוק גודאר (1963), שעמום (La Noia) והועלה בארצות הברית ב-1963 בשם הבד הריק (The empty canvas) ולה צ'וצ'ארה (שתי נשים) בבימוי ויטוריו דה סיקה ובכיכובה של סופיה לורן.

יצירותיו שתורגמו לעברית:
הפאשיסט, תורגם מאיטלקית על ידי א’ שן ארי. תל אביב: כתבים, 1953.
ירח דבש, עברית - חיים תדמון. תל אביב: דשא, 1960.
האשה מרומא, עברית - ס’ דן. תל אביב: מ’ מזרחי, 1962.
בתולות רומא. (תל אביב: ע’ נרקיס), 1963.
האדישים, עברית - י’ אברהמי. תל אביב: מ’ מזרחי, 1964.
מותה של אהבה, תרגם מאיטלקית - אלדו פבורה [=תבור פלדי]. תל אביב: מ’ מזרחי, 1965.
מסע בסין האדומה, תורגם מאנגלית בידי אשר דורי והושוה אל המקור האיטלקי. (תל אביב): עם עובד, 1971.
שתי נשים, עברית - א’ אליעזר. תל אביב: דורה, 1975.
סיפורים אירוטיים, תרגם י’ ראובני. רמת-גן: כנרת, 1988.
המתבונן, מאיטלקית - אריה אוריאלי. תל אביב: כנרת, 1993.
אגוסטינו, תרגום מאיטלקית - דליה עמית; עריכה ואחרית דבר - אריאל רטהאוז. ירושלים: כרמל, 2001.
אי-ציות, תרגמה מאיטלקית ענת שפיצן; ייעוץ ואחרית דבר - אריאל רטהאוז. ירושלים: כרמל, 2002.
האדישים, תרגום מאיטלקית - דליה עמית; אחרית דבר - אריאל רטהאוז. ירושלים: כרמל, 2003.
הקונפורמיסט, תרגום מאיטלקית: עתליה זילבר, הוצאת פן וידיעות ספרים, 2016.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (97):
רוצה לקרוא, רוצה לקרוא/לקנות, Wish List, ספרים שצריך לקרוא, ספרות -תרגום, מאד רוצה לקרוא, פרוזה מתורגמת למכירה , ספרות לטינית למכירה, אירופאית, ספרות מתורגמת , זוגיות, אהבה, מיניות ומגדר למכירה, 2020 פואנטה℗, אירוטיקה למכירה, סינים, הספרייה העברית בברלין, סין, סין, סין ודן דאור, רוצה לקרוא, עוד ...
1.
"האשה באדרת השחורה", "האל הלא נודע", "החגורה", "ידיים סביב הצוואר", ועוד סיפורים נועזים ומפתיעים, מלאים בהומור ציני, המתארים במקוריות מדהימה, סיטואציות אירוטיות לפרטי פרטיהן. סיטואציות המתפרשות על פני קשת הגילים, המינים והנטיות המיניות. זהו מעין סיפור בהמשכים, המפנה מבט בוחן וחד אל התשוקה האנושית החל באהבותיה, דרך התקווה והחרדה ועד לפנטזיות מטורפות המביאות לסטייה – המאפיינת את האדם המודרני. אלברטו מוראביה מתגלה כאן בשיאו: שנון בעל עין בוחנת ויכולת כתיבה פשוטה וישירה, המשלבת תמונות מוחשיות וחושניות עם מסתורין ואלימות ומציגה את התאוות האנושיות על עוצמתן ותעתועיהן בכשרון רב. ...

2.
אי - ציות הוא סיפור התבגרותו של נער חולני במשפחה בורגנית, המגלה את סודות הארוטיקה, ליקה, גיבור הספר, מתנתק מילדותו, מתחביביו הישנים, מהרכוש שצבר בילדותו ומהוריו, ובסופו של דבר הוא מואס בתברה הסובבת אותו ואף בחיים עצמם. מורביה מיטיב לתאר את מערבולת הרגשות והמחשבות הסוחפת את גיבורו הצעיר ומרחיקה אותו מחוף המבטחים של התום והטוהר, האי - ציות הופך כאן למרידה של הגוף החולני בנער המתבגר ושל הנער המתבגר בחברה ובחיים. הרומן בוחן את הזיקה בין הדחף המיני לחברה ואת מקומו של הארוס בחיי האדם. יצירתו הענפה של אלברטו מורביה (1990 - 1907) היא מפסגות הסיפורת האיטלקית של המאה העשרים, תיאור תהליך ההתבגרות מתואר אף בספר אחר של מורביה - אגוסטינו (הוצאת כרמל, 2001)....

3.
סודיות ושתיקה הן טבעו השני של מרצ'לו קלריצ'י, גיבור הקונפורמיסט, הספר שהפך את אלברטו מורביה לאחד הסופרים הפוסט-מלחמתיים הנקראים בעולם. מרצ'לו שולט בחייו – יש לו אישה שאוהבת אותו, עמיתים שמעריכים אותו וכוח חבוי שמתלווה לעבודתו הסודית עבור המשטרה הפוליטית באיטליה, בשנות שלטונו של מוסוליני. אבל אז הוא מקבל משימה שמטרתה להוכיח את נאמנותו למשטר - להרוג את מי שהיה הפרופסור שלו ונמצא כעת בגלות – והוא מתאהב באישה מוזרה ומושכת. חייו נקרעים ואיתם לבו המושחת של הפשיזם. לאורך הרומן מחפש קלריצ'י את מה שנתפש בעיניו כ"חיים נורמליים": פעילות נורמלית, הופעה חיצונית נורמלית, רגשות נורמליים... אולם הוא מבלבל בין נורמליות לקונפורמיזם. בהשתוקקות של מרצ'לו להשתלב ולציית הוא משעבד את רגשותיו, המדוכאים ממילא, וכשהחיים מעמידים בפניו דילמות מוסריות הוא מטפל בהן בדרכו. הקונפורמיסט עורר עניין גדול באיטליה ומחוצה לה, וכמו רוב יצירותיו של מורביה אף עובד לסרט (1970), בבימויו של ברנרדו ברטולוצ'י....

4.
האדישים הוא וריאציה קיצונית של "המשולש הרומנטי", ההופך ברומן זה לפריזמה מרובת פאות, מערכת יחסים סבוכה של תשוקה, שנאה ובוז קושרת בין חמשת גיבוריו. לאו היה פעם מאהב של ליזה; עכשיו הוא מאהב של ידידתה מריה גרציה וגם זומם להשתלט על רכושה ולכבוש את בתה קארלה; מיקלה, אחיה של קארלה, השונא את לאו בגלל מזימות ההשתלטות שלו (ובגלל יחסיו עם אמו), מפלרטט מתוך עייפות עם ליזה; אותה ליזה שלאו מנסה לפתות מחדש כאשר אינו מצליח לשים יד על קארלה הצעירה. - לעינינו נחשפת דרמת תשוקות בורגניות בגרסה פרועה וכמעט קרנבלית, והפלא הגדול הוא שמורביה מצליה לשלוט שליטה גמורה בכל הזימה העסיסית - ואפשר לומר הוולגרית - ולהפוך את הקרנבל לטקס התוודות טרגי וחמור סבר, האדישים הוא בראש וראשונה וידויה של חברה שלמה, דיוקן מוסרי אכזרי של הבורגנות האיטלקית הגבוהה בראשית המאה העשרים, על הליכותיה הנלוזות, ערכיה המפוקפקים ודבקותה האווילית והעיקשת בדעות קדומות, זהו הרומן הראשון של מורביה (1990 - 1907), אחד הסופרים האיטלקים הגדולים במאה העשרים, יצירותיו אגוסטינו ואי - ציות יצאו לאור גם הן בהוצאת כרמל. הציור שעל העטיפה: קרלו קרא (1966 - 1881), האובל של החזיונות...

5.
אלברטו מורביה (1990 - 1907), היה ממעצבי פניה של הספרות האיטלקית של המאה העשרים, וממעצבי השיה התרבותי באיטליה. 'אגוסטינו' הוא רומן קצר, משובח ונוגע ללב, שעדינות ואכזריות מתגלות בו זו לצד זו; פנינה קטנה של הסיפורת האיטלקית המודרנית. בספר נחשף משולש רומנטי מיוחד במינו: ילד תמים, אגוסטינו, הנמצא על סף הגילוי הכאוב של עובדות החיים, אם נאה ועדיין אפופת - הוד בעיני בנה ומחזר צעיר, המעורר את קנאתו של אגוסטינו ומאלץ אותו להסתכל על אמו כעל 'אשה' בשר ודם, מושא של תשוקה. הרומן הקצר הזה הוא אלגיה מאופקת על מות הילדות ועל הייסורים הממושכים המלווים את הפרידה ממנה. הקול זה, המקונן על כאב הילדות האבודה, מהדהד בבירור מבעד לשכבות המרובות המרכיבות את הספר הקטן הזה (רומן הניכות, רומן פרוידיאני, רומן תברתי), והוא מגיע לאוזנינו ונחרת עמוק בזכרוננו....

6.
הענק הסיני מסעיר את העולם – אולם סין עודנה תעלומה. עיתונאים, מדינאים, ואנשי מדע מנסים כוחם בהקניית מידע על סין ובהסברתה לעולם – אך יש שראייתו של אמן מצליחה יותר לחדור אל תוך-תוכה של חברה ולתאר את המתחולל בה; ויעידו רשמים של הסופר האיטלקי הנודע אלברטו מוראביה, שסייר בסין בשיאה של מהפכת-התרבות. תיאורי מקרים וסיטואציות, פגישות, שיחות, אורחות חיים וגישות טיפוסיות חברו בכוחה של אינטואיציה של אמן למסכת מרתקת, השופכת אור על מה שמתרחש בסין הבלתי-נודעת. ...

7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.

אגוסטינו, נער בן 13, בן תפנוקים בורגני, יוצא עם אימו האלמנה המצודדת לחופשת קיץ ארוכה בחוף הים. במהלך החופשה הזו אגוסטינו התם מתחיל לעבור את ... המשך לקרוא
15 אהבו · אהבתי · הגב
5 דמויות עומדות במרכז הסיפור הזה. דרך הקשרים בין הדמויות, הרומן של מוראביה מציג מעמד בורגני ריקני, נהנתני, שטוף זימה, תככים, חשש נורא מהתרו... המשך לקרוא
19 אהבו · אהבתי · הגב
Il conformista-1947 מספר את סיפורו של מרצ'לו קלריצ'י, נער נשי שאבא שלו (אנטוניו) השתגע בבגרותו והוא נשוי לאישה הצעירה ממנו בשנים רבות. רוברטו הוא ה... המשך לקרוא
12 אהבו · אהבתי · הגב
La disubbidienza "אי-ציות", 1950. אלברטו מורביה כותב את סיפור בגרותו של לוקה- נער בן 15, נער 'גבה קומה' , אבל עם 'כתפיים צנומות', שלא מציית להוריו ויעודו ... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב
ספריו של מורביה מוערכים בעיני. הוא כותב ללא שומנים מיותרים, ספריו אינם עבי כרס, ישר ולעניין. ספר זה לא שונה במהותו מספריו האחרים. הפעם בחר... המשך לקרוא
41 אהבו · אהבתי · הגב
במהלך מלחמת העולם השנייה החיים ברומא נעשו בלתי נסבלים, קשים ומאיימים, עד ששתי הנשים נמלטו מרומא לכיוון הכפרים, בתקווה למצוא להן חיים רגוע... המשך לקרוא
16 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ