» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (122):
ספרים שרוצה לקרוא,
ספרים שקראתי,
נקראו,
מנסה להגיע לכל הספרים שקראתי(:,
הייתי רוצה לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
ספרים שקראתי לאחרונה,
ספרים גאים שעדיין לא קראתי,
ספרים שקראתי ואהבתי,
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי,
LGBT?,
ספרות להט"בית,
לקרוא,
נוער,
להטב,
רשימה,
ספרים שאני רוצה לקנות,
פעמיים,
מועמד,
כןכןכן,
LGBT-HQ,
תומחר ,
lgbt לקרוא!,
ספרים שקראתי,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
הספרים שאני הכי רוצה לקרוא,
ספרים מעניינים,
ספרים שפאר רוצה לקרוא,
ספרים לגילאי 8-9 שאהבתי,
רמת קריאה 20,
נעה,
מאיה (בת 10) אהבה במיוחד,
ספרים שמכרתי,
ספרים רבותיי, ספרים.,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
עמי גדליה,
לוקחת איתי להמשך,
זיכרון,
רמת קריאה 31,
נוער,
סיפורת - מקור,
הערות ביבליוגרפיות חשובות,
ספרים שקראתי בילדות,
ספרים שקראתי,
קראתי,
רשימה,
CAJON ALTO,
ילדים 8-12,
שנת 2012,
ספרים שקראתי ,
הספרים שבנותיי אוהבות,
ספרים שקראתי כילדה,
רמת קריאה 21,
ספרים שקראתי,
קראתי.,
למכירה עד 20 ש'ח,
נוער בוגר | נוער צעיר,
ספרים שקראתי ,
השואה,
קריאה - נוער_המשך1,
קראתי, אבל הם לא על המדף.,
שואה | מלחמת העולם השנייה (רשימה בבנייה),
ספרים שהייתי רוצה לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקרוא בקרוב,
קריאה - נוער,
ספרות ילדים ונוער למכירה,
עמי גדליה,
ספרים שאני רוצה ליקרוא...,
קוראת שוב ושוב ופשוט לא נמאס!,
קראתי ואני ממליצה בחום!,
חייב לקרוא!,
מומלץ לנוער צעיר,
קיים,
מסומנים מחיפושים,
רמת קריאה 24,
ספרים שקראתי ,
ספרים שקראתי,
ספרים שקראתי,
רוצה לקרוא,
GOALS,
קראתי,
קראתי ,
מצעד הספרים של משרד החינוך (כיתות ז'-ט'),
.,
בקרוב ,
שווה לקרוא ♥,
נשמע נחמד...,
קראתי,
אושר חד משמעי שחור על גבי לבן .,
ספרים שאני רוצה לקרוא :),
קראתי ב- 2014!!!!,
חדשים,
חייבת לקרוא,
נוער,
כבר קראתי,
ספרים מדהימים\טובים\בסדר,
ספרים שקראתי :),
הספרים שלי!,
ספרים,
ספרים שאני רוצה לקרוא או שקראתי:),
קראתי ,
ספרי נוער#,
ספרים שנגעו לי בלב,
הכי שווה בעולם,
אוצר המילים שלי: המומלצים ביותר מהספרייה של שנת 2015-2016,
רוצה לקרוא,
לקנות!,
מומלצים,
קראתי,
ספרים נחמדים,
נקרא ב2015,
אהבתי ( מכיתה ד' עד עכשיו ),
יש ,
פנטזיה ומדע בדיוני,
קראתי,
ספרים שקראתי,
בזבוז זמן,
קראתי ב- 2021,
ספרים שקראתי ( בעיקר פנטזיה\מד''ב ורומן),
שווה קריאה חוזרת,
הוצאה אחרת / כריכה שונה / קיים גם בהוצאה אחרת / שנת הוצאה אחרת,
עוד ...
|
1.
|
|
היא הגיעה לחוג לטלוויזיה קהילתית חסרת ביטחון, מבולבלת ונבוכה ומצאה שם ידיד נעים וחברה מיוחדת במינה, היא הלכה באי-רצון לעשות כתבה לטלוויזיה בבית האבות המקומי - וגילתה שם קשישה מרתקת, יוצרת, פמיניסטית, אבל מעל לכול אלו - היא גילתה בעצמה פן שלא היה מוכר לה - ונבהלה. היא מצאה את עצמה נמשכת לעולמות שלא היו מקובלים, עדיין, בסביבתה. היא גילתה שהיא אוהבת ושאהבתה אולי תידחה על-ידי הסובבים אותה. טליה. נערה בת עשרה נכנסת לעולם חדש וזר לה, עולם של אהבות, שמחות, כאב ובלבול, אבל גם - דעות קדומות, שנאות ופחדים, היא מתבגרת ומתפתחת על רקע התובנות החדשות שרכשה. ...
|
2.
|
|
כדורסל, בנות יפות ומסיבות של החבר'ה - אלה היו הנושאים העיקריים שהעסיקו את אריק סוונסון עד אותו שיעור היסטוריה. אריק, תלמיד תיכון בעיירה שוודית קטנה, מזדעזע לגלות כי המורה שלו להיסטוריה תומכת בתיאוריות שמכחישות את השואה. הוא יוצא למאבק על החובה של כל אחד ללמוד ולזכור את אשר היה כפי שהיה, ועל פיטוריה של המורה. לשם כך עליו לעורר את חבריו מאדישותם, ולשכנע את המבוגרים שבקהילה שהיו עדים לשואה לשחזר את הזכרונות הכואבים שמלווים אותם.
הסיפור המתרחש בשוודיה מבוסס על מעשה שהיה בתיכון שווייצרי. העדויות הקשות בנושא השואה והפרטים על מחקרי מכחישיה - אמיתיים....
|
3.
|
|
"קוראים לי גל ואני בכתה ב`. אחי המרגיז, דור, אומר שקראו לי גל, כי הגלגלים בראש שלי נשברו ונשאר לי רק חצי גלגל שלא כל-כף מסתובב, ובגלל זה אני מטורללת. אבל אמא אומרת שהיא קראה לי גל, כי היא פגשה את אבא בפעם הראשונה ליד הים והם הביטו בגלים. מיכאל הוא סבא שלי. אני אוהבת אותי יותר מכל אדם אחר, כי תמיד יש לו זמן לספר לי ספורים - וסיפורים הם הדבר שאני הכי אוהבת בעולם." לגל יש הרבה המצאות אותם למדה מגבורי הספרים. לא תמיד הרעיונות שלה מוצאים חן בעיני המבגרים, אבל כולם מסכימים שהיא עושה מעשים מטורפים, משעשעים ומצחיקים - ואתם מוזמנים לקרא ולהנות מכל תעלוליה....
|
4.
|
|
במשך שלושה עשורים מלווה עמי גדליה את הנוער הישראלי. קוראי ספריה הראשונים הם היום הורים לבני נוער שקוראים את ספריה. עמי גדליה, שנמצאת בקשר מתמיד עם קוראיה הודות לעבודתה בספרית הילדים והנוער ברמת גן, מתאימה את נושאי ספריה לחיי הנוער בישראל ולעולמו, ונשארת רלוונטית גם היום.
מספרה הראשון, שעסק בקונפליקט בין הקיבוץ לעיר (סוגיה שהעסיקה את ישראל בשנות ה-80), ועד היום, מאתגרת גדליה את ספרות הנוער העברית: ספרה העד האחרון היה ספר הנוער הראשון בעברית שעסק בהכחשת השואה. הספר, שמבוסס על מקרה אמיתי, תורגם לשוודית ולגרמנית, עובד לטלוויזיה וזכה בעיטור אנדרסן היוקרתי ובפרס זאב. ספרה נעמת לי מאוד הוא ספר הנוער הלסבי הראשון (וכנראה היחיד) בעברית, וזכה בפרס הדסה. ספרה נעורים במסתור עוסק בהסתרת יהודים בשואה, אך גיבוריו אינם היהודים אלא האירופים המסתירים אותם. גם ספר זה זכה בפרס זאב. ספרה חייזר בשכונה שלי עוסק באלימות נגד נשים מנקודת מבט של ילד הצופה בהתרחשות.
קולה הפמיניסטי של עמי גדליה מהדהד גם בספרה החדש, הלב של ליליום, שהוא ספר הפנטזיה הראשון שכתבה. "אין סיבה מיוחדת לכך שבחרתי בפנטזיה," היא אומרת. "לאחר שנים רבות שבהן קראתי וכתבתי רק ספרים ריאליסטיים, החלטתי לקרוא ספרי ז'אנר. נהניתי מהקריאה עד כדי כך שהחלטתי לנסות לכתוב ספר כזה בעצמי."
"עמי גדליה יודעת את מלאכתה, ומצליחה לכתוב ספרי נוער מרגשים ומעוררי מחשבה."
טלי כוכבי, הפנקס
על הספר: ליליום בת ה-16 מאמינה שמצאה את אהבת חייה, אך עד מהרה היא מגלה את פניה הכואבים של האהבה. ליליום יודעת שרק דבר אחד יוכל לרפא את לבה השבור - קסמיהן של פיות היער. אבל לתרופה שלהן יש מחיר: קסם חודר לנפשה של ליליום, עוטף את לבה במעטה מגן ומחשל אותה. כעת, כשהיא שומעת על מזימה אכזרית הנרקמת נגד בית המלוכה, היא לא חוששת לסכל אותה ואפילו לסכן לשם כך את חייה. היא לא יודעת שבארמון ממתינה לה סכנה גדולה לא פחות, בדמותו של יורש עצר מסתורי ונערץ.
...
|
5.
|
|
מישהו הרס את המקום הסודי של חבורת הילדים. ההורס נתפס, וכמעט נענש. ברגע האחרון מבחין אחד הילדים במשהו והוא עוצר את חבריו. מה החריד אותו כל כך? יועד ושחר הבת נפגשים שוב ושוב בעצרות של נוער למען מטרות נעלות מאוד. האהבה ביניהם פורחת עד כדי כך שהם לא עוצרים להביט סביבם ולהבחין בזכויות האמיתיות המופרות שם. מורן נלחמת נגד אפליתה כבת והסירוב לתת לה לשחק בנבחרת הכדורגל של בית הספר. רק אחרי ניצחונה היא מגלה שאין זה הנושא היחיד שיש להילחם עליו. מפעל התרופות החדש בעיירה בה מתגוררים תום, בן ואנה מספק עבודה כמעט לכל תושבי האזור אחרי שנים של אבטלה קשה. אלא שהתשלום על כך גבוה מדי.. אלה מעט מן הנושאים הנידונים בספר "זכותי". בספר עשרה סיפורים המעלים מקרים בהם מופרות הזכויות הבסיסיות ביותר של הילדים, כמו - הזכות לחיים ללא אלימות, ללא ניצול מכל סוג שהוא. זכותם של ילדים לופש דיבור, לפרטיות ולאי - אפליה על רקע של דת, גזע מוצא או מין. ובעיקר - הזכות לחיים. עמי גדליה היא סופרת. 20 ספרים מפרי עטה ראו אור עד כה. היא זכתה פעמיים בפרס זאב, ספר ה"עד האחרון" תורגם לגרמנית, שוודית וסינית. עמי גדליה עובדת כספרנית, היא נשואה ויש לה שני בנים. ד"ר יצחק קדמן מנכ"ל המועצה לשלום הילד, הקדים מבוא לספר....
|
6.
|
|
עמיה גדליה בוגרת החוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה, עובדת כספרנית בספריית נוער וכותבת לילדים ולנוער. שניים מספריה: ``העד האחרון`` ו``נעורים במסתור`` זכו בפרס זאב. ``רק אחרי שהנחתי את זר על מצבת הזיכרון הצלחתי לעכל מה שידעתי גם קודם לכן, אבל לא נתתי דעתי על כך - כי בבית שבו אני חיה גר לפני הנער ההוא, המת``. דפנה בת השש עשרה, נערה מוכשרת ורגישה, החולמת להיות רקדנית, משפצת חדר בעליית הגג שבביתה. תחת אחד הקרשים היא מוצאת קרעי יומן שכתב אסף, נער מיוחד ומוסיקאי מחונן, שחי שם לפניה, ונהרג בעת שירותו הצבאי. דמותו של הנער, המשתקפת בקטעי המחברת, מסעירה את דפנה. היא מנסה להעמיק את הכרותה איתו בעזרת שיחות עם חברים מהעבר, ובעיקר דרך אחיו סער שהופך להיות החבר שלה. בחירתו של אסף במוסיקה ויצירה במקום במסלול לימודים רגיל מחזקת את דפנה בחיפוש העצמי שלה. בבחינת חייו של הנער המת היא מגלה את האמת על עצמה ואהבתה....
|
7.
|
|
נערה בת 15 מתלבטת בבעיות ההתבגרות, נפגשת עם חברותיה, מתעמתת עם בני משפחתה, מתיידדת עם נער, מבלה ככל נערה בת גילה – עד שיום אחד היא מגלה נער זר המסתתר בעליית הגג של ביתה.
מיהו אותו נער? איך הגיע לביתה?...
|
8.
|
|
מה כבר יכול לצאת מנערה בת חמש עשרה שיש לה שם של בן, כפות רגליים שלא היו מביישות שחקן באן-בי-אי, הורה אחד ושבעה סבים מוזרים להפליא? אם אתם חושבים שהשילוב הבלתי אפשרי הזה הוא מתכון בטוח לאישיות ממורמרת, מורכבת ומלאת תסביכים, מצפה לכם הפתעה....
|
9.
|
|
שני סיפורי אהבה ירושלמים נפגשים זה בזה – הראשון מתרחש בסוף המאה ה-19 והשני במחצית השנייה של המאה ה-20. המחברת משלבת בסיפור המרתק קטעים מההיסטוריה החדשה של ירושלים....
|
11.
|
|
עמי גדליה בוגרת החוג ללימודי ארץ-ישראל באוניברסיטת חיפה. עובדת כספרנית בספריית נוער וכותבת לילדים ולנוער. שניים מספריה ``העד האחרון`` ו``נערים במסתור``, זכו בפרס זאב. ``אני הייתי הראשון שראה את השכן החדש מביא חיזר לבניין שלנו. זה היה בשעת לילה מאוחרת. אחי, אלעד, כבר ישן במיטה הסמוכה לזו שלי. שמעתי מכונית עוצרת מול הבית. מעט מאוד מכוניות מגיעות לקצה הרחוב שלנו בשעה כזו. קפצתי מהמיטה, נעמדתי ליד החלון והצצתי החוצה, ואז ראיתי אותם``. איתמר ועומר חברו, תלמידי כיתה ה`, חושדים שהשכן שלהם מגדל חיזר בביתו. הם עוקבים אחריו, מנסים לצלם את החיזר, להקליט את קולו ולאסוף כל עדות אפשרית על קיומו בשכונה שלהם. תוך כדי מעקב אחרי החיזר מגלה איתמר דברים אחרים, מזעזעים וקשים, המתרחשים בדירה שמעליו....
|
13.
|
|
" הכול קרה בגלי אבא שלי! הוא הבטיח לבוא לקחת אותי בזמן לתחרות שחייה הכי חשובה בעולם,.. כמעט, להיות אתי לאורך כל התחרות, לקחת אותי אחר - כך לאכול, רק שנינו - אבל הוא אפילו לא הגיע. יכולתי לדעת שאי - אפשר לסמוך עליו..." ההורים של דור התגרשו ואביו עבר לגור במושב, עם אישה אחרת ושני ילדיה. דור רואה את אביו משחק עם מטר, בנה של האישה, מטייל אתו, צוחק אתו, בונה אתו דברים שהבטיח לבנות עם דור, הבן האמתי שלו. דור כועס, הוא מקנא, הוא מורד. בדרך להבנה ולהשלמה עם המצב עובר דור, יחד עם חבריו, הרפתקאות שונות. הם מחפשים אוצרות בקבר שייך, הם מוצאים שם איש מפלצת מוזר, הם נלחמים בנערים אחרים שרוצים יתפוס את "המקום שלהם". ודור גם מוצא אהבה... זהו ספר נוסף של עמי גדליה, בוגרת החוג ללימודי ארץ ישראל, עובדת כספרנית בספריית נוער. נשואה ואימא לשני בנים. שניים מספריה זכו בפרס זאב - "העד האחרון" ו"נעורים במסתור"....
|
14.
|
|
"אילת חצתה את גן השעשועים בדרך הקצרה לביתה, כששמעה יללה מכיון השיחים. היא ידעה שאמא לא מרשה לה לחזור הביתה לבד דרך הגן, אבל רצתה להתרחק מבית הספר כמה שיותר מהר. אילו הייתה ממלאה אחר דרישת אמה, לא היתה שומעת את יללת המצוקה שבקעה מבין השיחים ולא היתה יכולה לעזור לזה שילל שם לעזרה."
שמנמתק מביא את סיפורה של אילת - ילדה מקסימה הלומדת בכתה ב'. היא מבטיחה לעצמה לא לבכות ולא להיעלב כשמישהו בכתה יכנה אותה שוב: "שמנה, דבה!" אך כשליעוז צועק לעברה בשיעור ההתעמלות: "תמיד אנחנו מפסידים בגללך! את כזאת שמנה ואטית, שאף אחד לא רוצה להיות חבר שלך." היא לוקחת את התיק ובורחת הביתה.
עמי גדליה, סופרת פורה ומוכשרת, פרסמה עשרות ספרים לילדים ולנוער, זכתה בפרסים ובהערכה רבה על כתיבתה. מביאה בספר שמנמתק את סיפורה של איילת, ילדה מגושמת וחסרת ביטחון שסובלת בכיתתה מהתנכלויות קטנות, הערות מעליבות וכינויי גנאי. עמי מתארת את איילת כילדה עם יכולת נתינה והתמסרות גדולה. כשהיא מוצאת גור חתולים חסר ישע, היא מטפלת בו במסירות ואף מסתירה אותו בתרמילה כשהיא הולכת לבית הספר.
בלי גוון דידקטי מוגזם מתאר הסופרת את התהליך בו הגור הקטן וחסר הישע מביא לשינוי הגדול ביחסם של הילדים לאיילת.
סיפור אמין, מושך לקריאה וזורם שיעניין ילדים רבים וגם יעניק לחלק מהם תקווה לשינוי....
|
15.
|
|
המקום היחיד בו הרגישה גליה נוח 'להיפגש' ולדבר עם נערים זרים היה מאחורי מסך המחשב, בשיחות שבאינטרנט. היא שוחחה שם עם בני גילה מכל הארץ, התיידדה, הקשיבה, שאלה על חייהם, סיפרה - מעט, גם על עצמה. והם רצו בקרבתה, ביקשו להיפגש ~תה, להיות ליותר מסתם ידידים. אבל היא הסתפקה בידידות וירטואלית. היא ברחה בכל פעם שהרעות ביניהם העמיקה. רק הנער האחד אותו רצתה וטתו יצרה חברות עמוקה במיוחד, רק הוא נותר עלום, רק הוא לא חרג מגבולות המסך ואפילו לא ביקש לשוחח אתה בטלפון. מי הוא הנער הזה, עילם? למה הוא מתחמק מפגישה אתה? איזה סוד הוא נוצר? איזה סוד שומרת גליה בקנאות רבה כל - נך? סיפורם של גליה, רותם, עילם ועוד בני נוער נפרש לעינינו מתוך שיחותיהם באינטרנט - על הטוב והיפה שבשיחות האלו ועל הסננות שבהן. זהו ספר נוסף של עמי גדליה. בוגרת החוג ללמודי ארץ ישראל, עובדת כספרנית בספריית נוער. נשואה ואמא לשני בנים. שניים מספריה זכו בפרס זאב - "העד האחרון" ו"נעורים במסתור"....
|
18.
|
|
יעל, תלמידת כיתה ח', נקלעת לחוג לדרמה בחטיבת הביניים כמעט במקרה.
היא לא מעלה בדעתה שדווקא היא, החדשה, תקבל את התפקיד הראשי בהצגה שמעלה החוג.
ג'ימי, המורה לדרמה, הגיע לנהל את החוג רק חודשיים לפני כן וכבר סוחף אחריו את התלמידים בכריזמה שלו, בסיפוריו המרתקים, בדרישותיו הגבוהות, ובחיבוק הגדול שהוא מעניק לתלמידיו.
יעל, פריקית בתחילת דרכה, שעדיין לא מצאה את מקומה בעולם המורכב שסביבה, כמעט מתאהבת בו.
עד שג'ימי מזמין אותה לחדרו לעבוד על התפקיד שלה. מאותו הרגע היא הופכת מבוהלת, מבולבלת, חסרת אונים. המקום היחיד בו יעל מעזה לספר על תחושותיה הוא הבלוג שלה.
האם מישהו ישמע?
עמי גדליה – סופרת וספרנית. נשואה, אמא לשני בנים וגרה בנווה מונוסון. מזה שלושים שנה עובדת בספריית הילדים שבספרייה העירונית של רמת גן וכותבת ספרים לילדים ולנוער.
ספריה זיכו אותה בפרסים רבים, ביניהם:
פרס זאב לשנת תש"ן על ספרה העד האחרון; פרס זאב לשנת תשנ"ה על ספרה נעורים במסתור; פרס הדסה לשנת תשס"ה על ספרה נעמת לי מאוד; עיטור אנדרסן לשנת 2005 על ספרה ידידות ארוגה ברשת; פרס לזכויות האדם על שם טרודי בירגר לשנת 2007 על ספרה אוריה יוצאת למלחמה.
עוד מספריה לנוער:
• ראש חץ
• מסע בעקבות האהבה
• חיזור מטורף
• מנגינה שאין לה סוף
...
|
19.
|
|
``CQ CQ כאן 4Z4GR`` ``4Z4GR כאן P29/GW3 AB/M`` ``מדבר אלון בארי מישראל`` ``כאן דילן, חובב רדיו מאנגליה. אני נמצא עכשיו עם משלחת מחקר בפפואה-ניו גיני``. ``פפואה-ניו גיני, זה המקום הנידח ביותר בעולם!`` ``שם בדיוק אני נמצא`` אלון, חובב רדיו, מדבר ברדיו קשר עם כל קצוות עולם. הוא לומד להכיר אנשים מדנמרק, ג`מייקה, רוסיה, קולומביה ואפילו ערב הסעודית. הוא עוזר לחבר לחפש ידידה שאבדה אי שם בעולם, לומד על החיים בסיביר הקפואה, מתיידד עם נער מערבות אוסטרליה, מצליח להזעיק עזרה לפצוע, וגם מתיידד עם נערה מצפון הארץ - והכל בזכות תחנת הרדיו שלו. עוד ספר של עמי גדליה. סופרת, ספרנית במקצועה, בוגרת החוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה, נשואה ואם לשני בנים. מספריה: ``ראש חץ``, ``העד האחרון`` (זכה בפרס ``זאב`` לספרות ילדים), ``המפלצת מחולות חלוצה``, ``זה אני, דן מנאות ירק``, ``עיתונוער``, ``לגעת בחלום``, ``נעורים במסתור`` (כולם בהוצאת ``כרטא``)....
|
20.
|
|
בוקר אחד קמה טיטי ויוצאת מבית היתומים לחפש לה בית ומשפחה. בדרכה היא עוברת ערים חולפת בין שדות נפגשת עם איכר טוב לב ועם ילדון שובב, מתגוררת בביתה של זקנה המנסה לחנך אותה, מחלימה ממחלה בחיק משפחה נעימה וחמה, מאוששת לב זקן עשיר אך גלמוד, ועוד ועוד.
בואו נלווה את טיטי בדרכה הרצופה הרפתקאות וחויות, נעמד לצדה ברגעים הקשים ובשעותיה היפות, נחפש לה יחד עמה בית ומשפחה....
|
23.
|
|
``המטוס חצה את קן המים, עכשיו הוא טס מעל ישראל... רק עכשיו הרגשתי עד כמה התגעגעתי לאבא שלי... כשהגעתי לאולם הנכנסים הוא עמד שם ואני רצתי אליו והוא רץ ותפס אותי וחיבק אותי והניף אותי באויר והסתובב יחד אתי וצהל משמחה כמו ילד``. חזרתי הביתה, אל אבא שלי. אמא נשארה שם. בארצות הברית. כן, הורי גרושים. אני גר עכשיו עם אבא בבית הקטן שבו הוא גדל בילדותו, בנאות ירק. לא היה פשוט ללמוד לחיות יחד, רק שנינו. עלינו לדאוג לבישולים, לקניות, לסידור הבית, לחלוקת העבודה בינינו, ואני צריך להתרגל לחברות של אבא ולפעמים גם לילדים שלהן... הספר ``דן ואבא, משפחה`` הוא המשך לספר ``זה אני, דן מנאות ירק``. בעקבותיו יופיע חלק שלישי, אחרון בסדרה. עוד ספר של עמי גדליה, סופרת, ספרנית במקצועה, בוגרת החוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה, נשואה ואם לשני בנים. מספריה: ``ראש חץ``, ``העד האחרון`` (זכה בפרס ``זאב`` לספרות ילדים), ``המפלצת מחולות חלוצה``, ``זה אני, דן מנאות ירק``, ``עיתונוער``, ``לגעת בחלום``, ``נעורים במסתור``, ``ידידות על הגל`` (כולם בהוצאת ``כרטא``)....
|
26.
|
|
הנסיכה היפה יקינטון עסוקה בחפוש אחר נסיף חלומותיה ולא נותר לה פנאי לשחק עם אחותה הקטנה קצפת. לפיכך מחליטה הנסיכה הקצפתית לצאת מהארמון ולחפש לה עבודה. בעמק שמעבר להרים היא רואה מדרון חרוך ולידו עומדים שלושה דרקונים קטנים - גדולים ובוכים. מה תעשה הנסיכה - האם תעז לעזור לדרקונים או תברח? איזה עבודה תמצא? ומי יעזור לה להציל את נסיך החלומות שנחטף על ידי מכשפה נוראית? בואו, עקבו יחד אתי אחר הרפתקאותיה של הנסיכה קצפת וידידה הרועה, כליל החרש....
|
30.
|
|
מתוך כתבה שפורסמה בעיתון המקומי של עיר קטנה בשבדיה:
"שואת היהודים לא התרחשה"
"מורה בתיכון המקומי בפנברגה לימדה את תלמידיה,כי שואת יהודי אירופה
לא התרחשה,תאי הגאזים לא היו קיימים והמיליונים - לא נרצחו"
תלמידי הכיתה שמעו את דברי המורה,הזדעזעו,התווכחו,סערו - ושכחו.
אך מתוך השיכחה והאדישות קם נער אחד,אריק לרסון,ויוצא למאבק,כמעט דון קישוטי,נגד המורה,נגד השקרים,נגד אדישותם של בני הנוער.והוא סוחף אחריו את בני כיתתו,ובסופו של דבר את בני העיר כולה.
אריק הוא נער נאה,ספורטאי מצטיין,מקובל בחברה.שיגרת ימיו רצופה לימודים,עבודה,משחקי כדורסל,מסיבות,פלירטים לא מחייבים.הוא עובד למחייתו ומטפל באביו האלמן,השיכור והמובטל.
אריק פורץ מתוך שיגרת חייו במסע פתלתל.הוא מתבגר,משתנה.הוא זוכה בידידות כנה של אדם מבוגר,מתאהב בנערה מיוחדת ולומד על עצמו ועל אביו המתנכר.
זהו סיפור על מקרה אמיתי שארע בבית-ספר בשוויץ ב-1987.
ההתרחשות הועברה לשבדיה,אך כל העובדות ההיסטוריות,לרבות שמות "החוקרים" וה"היסטוריונים" מכחישי השואה,אמיתיים.
זהו ספרה החמישי של עמי גדליה - סופרת וספרנית במקצועה,בוגרת החוג ללימודי ארץ-ישראל ברוניברסיטת חיפה,נשואה ואם לשני בנים.
ספרה הקודם,'ראש חץ',גם הוא יצא-לאור בהוצאת 'כרטא'....
|
33.
|
|
"שיחקנו לא רחוק מקצה המושב, ליד סבך שיחי הרותם היורד לכיוון הנחל, ופתאום שמענו נהמה חלשה ורשרוש של עלים נרמסים."
"ואז ראינו אותו - מין יצור כזה משונה, שעיר מאוד... הוא עמד על שתי רגליו, נהם רגע, אחר כך הסתובב וברח."
מאותו יום מגלים אילן, אליק ויוחאי בני ה-11, סימנים רבים ושונים לקיום מפלצת באזורם. הידיעות מתפרסמות בעיתונים, חוקרים באים לעקוב אחרי המפלצת, מטיילים שוהים במושב הקטן כדי לערוך תצפיות על ה'חלוצניק', והעלילה מסתבכת והולכת.
האם המפלצת אכן קיימת או שהיא רק פרי הדמיון?...
|
35.
|
|
עפרי, תלמידה בכיתה ה', צורפה השנה לחבורת ה'מקובלות' והיא מאושרת.
לכיתה מגיעה תלמידה חדשה, קטנה, עדינה ומלוכסנת עיניים – נורית,
או בשמה היפני – נוריקו. מלכת הכיתה, ליאן, מצרפת גם אותה לחבורתה ומקווה שתהיה לעוד אחת ממעריצותיה. אלא שלנורית-נוריקו יש דעות משלה והיא לא חוששת להתעמת עם ליאן, עד שזו מכריזה עליה חרם.
מאותו רגע יושבת נורית לבדה בפינת הכיתה ומקפלת מאות עגורי נייר.
עפרי מתקוממת בלבה על החרם אך אינה אומרת דבר. היא מביטה בחברתה המוחרמת ותוהה לשם מה היא מקפלת כל כך הרבה עגורי נייר.
האם גילוי הסיבה ינסוך בה אומץ להביע את דעתה?
וכיצד קשורים העגורים לפצצת האטום שהוטלה על הירושימה?
עמי גדליה – כתבה עשרות ספרים לילדים ולבני נוער.
ספריה זיכו אותה בפרסים רבים, ביניהם:
פרס זאב לשנת תש"ן על ספרה העד האחרון; פרס זאב לשנת תשנ"ה על ספרה נעורים במסתור; פרס הדסה לשנת תשס"ה על ספרה נעמתלי מאוד; עיטור אנדרסן לשנת 2005 על ספרה ידידות ארוגה ברשת; פרס לזכויות האדם על שם טרודי בירגר לשנת 2007 על ספרה אוריה יוצאת למלחמה....
|
36.
|
|
אַבָּא אוֹמֵר שֶׁאֲנַחְנוּ גָּרִים בַּמָּקוֹם הֲכִי יָפֶה בָּעוֹלָם. אֲחוֹתִי אוֹמֶרֶת שֶׁאֲנַחְנוּ גָּרִים בַּמָּקוֹם הֲכִי מְשַׁעֲמֵם בָּעוֹלָם. אָחִי הַגָּדוֹל רַק רוֹטֵן - פְּפְפְפְפְ. אֲחוֹתִי הַתִּינֹקֶת בְּעִקָּר שׁוֹתֶקֶת. וְרַק אִמָּא אוֹמֶרֶת שֶׁמָּקוֹם הוּא מַה שֶּׁעוֹשִׂים מִמֶּנּוּ.
אָז הֶחְלַטְתִּי לְחַפֵּשׂ הַרְפַּתְקָאוֹת וְלַהֲפֹךְ אֶת הַיִּשּׁוּב הַקְּהִלָּתִי שֶׁלָּנוּ לַמָּקוֹם הֲכִי מְעַנְיֵן בָּעוֹלָם. וְאַתֶּם יוֹדְעִים מָה, אִם מְחַפְּשִׂים הַרְפַּתְקָאוֹת - מוֹצְאִים.
עֻבדה - חָצָב, הֲדַס וַאֲנִי, עָמִית, שְׁלשָֹה בְּנֵי כִּתָּה ג' הַיְחִידִים בַּיִּשּׁוּב שֶׁלָּנוּ, יוֹצְאִים לַחְקֹר תַּעֲלוּמָה סְבוּכָה - מִי גָּנַב אֶת הָאוֹפַנַּיִם שֶׁל שְׁמוּלִיק?
כָּךְ מַתְחִילוֹת הַרְפַּתְקְאוֹתֶיהָ שֶׁל חֲבוּרַת חֲבָל עַל הַזְּמַן, שֶׁאַחֲרֵיהֶן וַדַּאי תָּבֹאנָה הַרְפַּתְקָאוֹת נוֹסָפוֹת.
עמי גדליה - ספרנית וסופרת, כתבה עד היום מעל שלושים ספרים קוראים צעירים ולבני נוער וזכתה בפרסים בספרות ילדים.
ליאב צברי - למד בבצלאל, מאייר, קומיקסאי ואנימטור....
|
37.
|
|
הקיץ של שנת 1961 היה סוער במיוחד בשביל ניקה. בשנה זו, שבה עמדה לחגוג בת מצווה, התקיים בישראל משפטו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן, וניקה נחשפת לסוד שמטלטל את עולמה. האם ייתכן שלאביה הייתה משפחה אחרת לפניהם?
מכיוון שההורים של ניקה לא מדברים על מה שקרה להם בשואה, אין לה ברירה אלא לצאת בעצמה למסע ארוך של גילויים.
ניקה מוקפת בחבורה מגובשת של בנים ובנות ביישוב שלה, קריית אונו. יחד הם מעבירים את ימי החופש הגדול, בחיפוש הרפתקאות ואוצרות, וגם במריבות, אהבות ואכזבות.
הסופרת עמי גדליה פִרסמה עד היום שלושים ושישה ספרים לילדים ונוער. חמישה מספריה זכו בפרסים יוקרתיים, בהם פרס זאב, עיטור אנדרסן ועוד. עמי היא בוגרת החוג ללימודי ארץ-ישראל, גרה בנווה מונוסון, אם לשני בנים וסבתא לארבעה נכדים....
|
38.
|
|
"אין רוחות רפאים! כל ילד בגילנו כבר יודע את זה! אז איך בכל זאת הגענו לוויכוח הזה?עמדנו חמישה חברים ליד חצר ביתו של אוֹרי. נֹגה הקריאה קטע מהעיתון: 'תיירים שביקרו במבצר הצלבני שבצידון סיפרו שראו רוח רפאים מרחפת מעליהם'.'נו, אז מה?' שאלתי, 'הרי ברור שאין דבר כזה – רוח רפאים'.'יש!' התעקש גורן, 'כולם יודעים שגם במצודה שלנו ישנה רוח רפאים!''אתה באמת מאמין לסיפורים האלו?' צחק אוֹרי.'אלו לא סיפורים!' התעקש גורן, 'שמעתי בעצמי כמה אנשים שממש ראו את הרוח במבצר שלנו'."
עמרי, נֹגה, אוֹרי, אסיף וגורן, חמישה ילדים כבני אחת־עשרה, מתגוררים במושב מרגליות הסמוך לגבול לבנון. בקצה המושב ניצבים שרידי המבצר הצלבני המרשים –הוּנין, או שַטוֹ־נֵף. במשך מאות שנים מסתובבות שמועות על אוצר שמוסתר במצודה ועל רוח רפאים שמתגוררת שם.
אבל כולם הרי יודעים שאין רוח רפאים... עד הרגע שבו פוגשים הילדים את רוח הרפאים המתגוררת במבצר כבר שמונה מאות שנים.
זוהי רוחו של מַתיֵה, ילד כבן גילם, עוזרו של הרוזן, האביר הצלבני שפיקד על מצודת שַטוֹ־נֵף. שניהם נהרגו בקרב.עכשיו על הילדים לעזור למַתיֵה למצוא את חרבו של האביר כדי שיוכל להשתחרר מהעולם הזה, ובדרך אולי גם ימצאו את האוצר צלבני המוסתר. האם יצליחו?...
|
|