עמלה עינת

עמלה עינת

סופרת

סופרת, חוקרת ומומחית בכירה בתחום לקויות למידה. עד לאחרונה הייתה אחראית על מוקד התמיכה הרגשית במרכז התמיכה לסטודנטים לקויי למידה במכללת תל-חי.
"וכשאני לעצמי – מה אני?" הוא ספרה השישי בסידרת ספרים העוסקת בהיבטים שונים של הסינדרום, ארבעה מהם ראו אור בסידרת קו אדום בהוצאת הקבוץ המאוחד: "מפתח לדלת נעולה – לפרוץ את מחסום הדיסלקציה" (2000) שיצא במהדורות רבות; "הורים מול מחסום הדיסלקציה" (2003), "דימוי עצמי במראה הדיסלקציה - מורים במילכוד" (2006); "כתב אישום – לקויי למידה, נשירה ועבריינות" (2006); "נחיתה קשה – לקויי למידה בזירת התעסוקה" (2009).

עינת כתבה עד היום למעלה משלושים ספרים למבוגרים, בני נוער וילדים. בין ספריה לבני נעורים: "הבוקר בו אסרו את אבא"; "סיפור אהבה קפריסאי"; "הלבד האחר של דני"; "ארץ, עיר, משפחה"; "שיטת חנהל'ה" ("סיפורה של חני"), "המשימה האבודה" רומן לנוער ומבוגרים על הפרשה הידועה בשם "עסק ביש" ועוד. כמה מספריה תורגמו לשפות זרות ואחרים הומחזו והוצגו ע"י תיאטראות שונים.

בקרוב עומד לראות אור בספריית פועלים/הקבוץ המאוחד ספר לבני נעורים "משני עברי החומה" – סיפורה של אם אסירה.

עמלה עינת ילידת כפר סבא, 1939. בגיל תשע עברה עם משפחתה לחולון. כיום מתגוררת בת"א.

» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (42):
הספרים הכי מצוינים שקארתי, ספרים עצובים, ספרים מרגשים, רשימה, ספרים, ספרים שאני צריכה לקרוא בחופש, רמת קריאה 31, משה, ספרים שאני רוצה לקרוא, רמת קריאה 22, ילדים-ונוער-2א, הספרייה העברית בברלין, , ספרות מקצועית, משפחולוגיה, הדרכה ועיון - למבוגרים, עמלה עינת, רשימה, טיפולי גוף ונפש, עוד ...
1.
בשעת בוקר מוקדמת של יום שישי התעורר רמי בבהלה לקול דפיקות בדלת הכניסה. שני שוטרים עמדו בפתח. בידיו של אחד מהם אזיקים ובידו של השני - צו מאסר נגד אביו, באשמת פריצה וסחר בסמים. ברגע אחד השתנו חייו של רמי, עקב הלחץ והבושה חלתה אמו והוא נקלע לעולם בלתי מוכר של בתי משפט ובתי סוהר. מחשש לפגיעתם של עבריינים הוא נשלח למשפחה אומנת, ובחיפוש אחר חום ושייכות אף הגיע לישיבה חרדית. איך התמודד רמי עם הקשיים והחרדות ואיך השתקם בסופו של דבר - על כך תקראו בספר ``הבוקר בו אסרו את אבא`` המתאר מציאות קשה של נער, המתגלגל אל שולי החברה הישראלית. ...

2.
עמלה עינת, מספרת לילדים, לבני נוער ולמבוגרים. מספריה לבני הנעורים: "הלבד האחר של דני"; "מות הנסיך"; "הבוקר בו אסרו את אבא"; "סיפור אהבה קפריסאי" ועוד. בבוקר שאחרי הוויכוח הקשה נעלמה קארין. כשגלי לא ראתה אותה בין העולים לאוטובוס, היא שלחה כמה חבר'ה לחפש אחריה במלון. רק אז גילה בן את הפתק על המיטה... במסע ייחודי לפולין ארץ ההגירה, משתתפים תלמידי כיתה י"א וחבורת ניצולים ששרדו כילדים, בדרך בלתי נתפסת, את מחנות המוות בשואה וסיפורם לא סופר עד היום. דרך תיאור מחשבות ורגשות של משתתפי המסע, נערים ובוגרים, נרקם סיפור מצמרר, מרגש וחושפני המחפש אחר הזיכרון ומעלה שאלות של התמודדות וזהות - אז ועכשיו....

3.
המשימה האבודה" מאת עמלה עינת הוא רומן לבני נוער ומבוגרים כאחד, שעלילתו התרחשה במציאות והוא מבוסס על הפרשה הידועה בשם "עסק הביש". "המשימה האבודה" הוא סיפורם המרגש של עשרה צעירים יהודים מצריים (ביניהם בחורה אחת), שמדינת ישראל הטילה עליהם, בראשית שנות ה-60, משימה בלתי אפשרית – לרגל ולחבל עבורה במצרים. אותם צעירים שילמו מחיר יקר מכל – הם נאסרו באשמת ריגול למען ישראל וזאת בעקבות בגידה, רשלנות וחוסר מקצועיות של מפעיליהם בארץ. במשפט שתוצאותיו נקבעו מראש נידונו שניים מהם למוות בתלייה ושישה לתקופות מאסר ארוכות. שני מעורבים אחרים בפרשה התאבדו – אחד מהם בבית הכלא המצרי. (הרחבה על "הפרשה" ראו בהמשך). עד כה, למרות אין סוף הררי המילים שהוקדשו לה, לא טופלה "הפרשה" מנקודת המבט של הגיבורים האמיתיים שלה – בני החבורה עצמם - שהקדישו את שנותיהם לרעיון הציוני מאז היותם בני שלוש עשרה. מחברת הספר עמלה עינת, חוקרת ומספרת לילדים, בני נוער ומבוגרים, נפגשה וראיינה את גיבורי "הפרשה" שנותרו בחיים ואת הקרובים להם, ויצרה עלילה סוחפת המעמידה במרכזה את אותם צעירים חברי המחתרת. היא משרטטת ברגישות ובאיפוק לא רק את סיפור ההתרחשויות מנקודת מבטם, אלא גם את עולמם הפנימי, חייהם, אהבותיהם וסיבלם. כמו גם האידיאליזם התמים והמוחלט שלהם, אהבתם חסרת הגבולות לארץ ולעם שלא פגה גם לאחר שהבינו את עומק הטעות, ההתרשלות והבגידה בגללם התרסקו חייהם. הספר פורש בפני הקורא את עלילותיהם המופלאות משנות נעוריהם בבית הספר התיכון ועד רגעי ההתמוטטות הנוראים של המחתרת, מעמד גזרי הדין האכזריים שהוטלו עליהם, שחרורם מהכלא המצרי לאחר 14 שנות עינוים ושיבתם ארצה שבורי גוף אך בלתי נכנעים בנפשם. ...

4.
להחלטה של חיפוש ממשי אחר אבא שלו הגיע דני רק באמצע כיתה ו` בערך, אחרי הריב המשפיל שהיה לו עם יוגב, `הנסיך` שקיבל באותו יום ציון נמוך משלו באנגלית. ``אתה בכלל תזוז ממני``. דחף אותו יוגב בכוח כשנגע בו בלי כוונה ביציאה להפסקה. גם גלית היתה בדרך החוצה עם כל הבנות מסביבה, והמשפט הזה ישר עצר אותן. ``יודעים מי אתה בסך הכל, יודעים שבחיים לא היה לך אבא``. זהו סיפור כואב וחושפני על בדידותו של ילד הגדל במשפחה חד-הורית ורוצה יותר מכל להכיר את אביו. עמליה עינת - מספרת ועורכת מספריה: שיטת חנה`לה; ירוד; עודד שרצה להיות עודד; כמו כולם; צריך ל...; אתה - אני; מות הנסיך....

5.
6.
המונח "דיסלקסיה" מחזיק בתוכו לא מעט סימני שאלה ומבוכה, למרות שמרבים להשתמש בו היום. עיקר המבוכה מקורו בכישלונות הלמידה של הלוקים בדיסלקסיה, למרות יכולתם השכלית התקינה, וגם אי הבהירות המאפיינת את אבחון הליקוי, בהעדר מכשירי אבחון מדויקים. הרבה יותר "פשוט" להניח שמדובר בחוסר יכולת אינטלקטואלית, מה שאינו נכון כל עיקר, או שמדובר בחוסר השקעה מספקת בלימודים, מאשר להניח שמדובר בהפרעה ביולוגית בלתי נראית לעין: "יכול להיות שאני פשוט סתומה למרות כל הדיאגנוזות שלכם! אני לא יודעת מה להחליט, מה לקחת מכל הדברים שאמרתם לי, איך לשפוט את עצמי. יש בי ערבוביה נוראה של רגשות ומחשבות. במה להיאחז! מה לשמוט? בסופו של דבר לא עזרה לי הבדיקה הזאת. היא רק חיזקה את תחושת חוסר האונים שלי. כאילו באתי לרופא עם כאב בטן חזק והוא מראה לי את המקום של הכאב וקורא לו בשם ולא נותן לי שום תרופה נגדו, ולא את הסיבה המדויקת, ולא איזה שהוא מפתח למנעול שאף פעם לא ידעתי איך פורצים אותו, שאני חוששת מאוד שלא קיים בכלל מפתח מתאים לו." )סטודנטית במכללת תל - חי( מפתח לדלת נעולה, המבוסס על מחקר עם קבוצות סטודנטים דיסלקטים באקדמיה, מעלה, באמצעות ראיונות עומק, את מאבקיהם רוויי הסבל לאורך כל שנות לימודיהם, למן בית הספר היסודי ועד האוניברסיטה; את הפגיעות הבלתי הפיכות, החברתיות והרגשיות, שעיצבו את יחסם אל עצמם ואל העולם. בספר הצעות מובנות ומפורטות של אסטרטגיות למידה ייחודיות, המתאימות לקשיים האופייניים לסטודנטים דיסלקטים במגמות הלימוד השונות באקדמיה. עמלה עינת, מומחית בכירה לאבחון וטיפול בליקויי למידה, מסיימת בימים אלה את לימודי התואר השלישי בתחום זה. היא משמשת כמרצה ומטפלת בנושא זה במכללה האקדמית בתל - חי, וכמרצה אורחת ברוב האקדמיות בארץ. ספרה הקודם בנושא זה, ליקויי למידה - האתגר, יצא במהדורות רבות....

7.
8.
הספר הנוכחי במחקרה פורץ הדרך של ד"ר עמלה עינת מתמקד במורים, ומשלים את תיאורו של מעגל הסבל המאפיין את כל הגורמים השותפים למאבק הקשה. ממצאי המחקר נותנים ביטוי לתסכול, לבדידות ולתחושת הכישלון המלווה כל מורה המתמודד עם קשייו של התלמיד לקוי הלמידה....

9.
10.
11.
זינב התעוררה בבהלה וראתה את תקרת בית הפח שלה מתרוממת מעליה ונוחתת ארצה ברעש עז.במהירות קפצה מהמזרן ורצה לחפש את אבא ואמא. משלא הצליחה לדבר עם הוריה הנרגשים החליטה לצאת למרעה ולקרוא לעזרה לאחיה הגדולים. זינב ילדה בדואית, גרה באחד מיישובי הבדואים בנגב שנקראים "כפרים בלתי מוכרים". כפרים אלה אינם מופיעים על המפה כמו שאר היישובים בארץ, והם נמצאים יום - יום בסכנת הריסה. זינב חולמת לחיות ביישוב מוכר כמו כל הילדים.היא אוהבת ללמוד ורוצה, לכשתגדל, להיות מורה וללמד את ילדי הכפר. ספר זה הוא שלישי בסדרה "ילדים בישראל".קדמו לו הספר "אמני, הילדה מעג'ר" ו"שמוליק, הילד מבני ברק".הסדרה מביאה סיפורים של ילדים ממגזרים שונים באוכלוסיה ומציגה פנים רבות של החברה בישראל....

12.
13.
אמני נולדה בכפר ע'ג'ר על גבול ישראל, סוריה ולבנון, בלילה של סגר. לכן היא נולדה במכונית. מלחמה ממושכת מתחוללת מעל בתי התושבים בע'ג'ר. למרות הפחד והסכנה חולמת אמני בת השש להיות בעתיד רופאת ילדים בכפר של שלום ושמחה. ד"ר עמלה עינת כותבת לילדים, לנוער ולמבוגרים. פרסמה עד כה 25 ספרים. אחלאם שיבלי היא צלמת בעלת מוניטין. עבודותיה מוצגות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם....

14.
הספר "דימוי עצמי במראת הדיסלקציה" מציג את עולמם של תלמידים, הורים ומורים שחייבים להתמודד עם דיסלקציה. הספר הזה עוסק בעולמם של המורים, לאחר שהספרים הקודמים עסקו בעולמם של התלמיד לקוי הלמידה ובעולמם הקשה של הוריו. הספר חותם את הטרילוגיה שנקראה "מפתח לדלת נעולה". הספר הראשון נקרא "לפרוץ את מחסום הדיסלקציה" והשני - "הורים מול מחסום הדיסלקציה".ספר חובה להורים, מורים, תלמידים ולכל המתעניינים בנושא. ...

15.
עמלה עינת ממשיכה את מחקריה על דיסלקסיה, שממצאיהם הראשונים הובאו בספרה מפתח לדלת נעולה, לפרוץ את מחסום הדיסלקסיה. הספר הנוכחי מביא את עולמם של הורים לתלמידים דיסלקטים: תדהמתם במפגש עם הליקויים הבלתי מובנים, אכזבותיהם, כעסם, מאבקם עם הממסדים השונים, חוסר האונים והייאוש המלווים אותם כל העת. הספר מצביע על מקור צמיחתו של הדימוי העצמי אצל התלמיד הדיסלקטי, ומבהיר כי גישה תומכת של הורה עשויה לתרום רבות לתפקודם הנורמטיבי של תלמידים אלה. דיסלקסיה אינה בעייתו של האדם הבודד בלבד, אלא של החברה כולה, שבגישתה לנושא יש לא פעם משום הכשלה, שמקורה בבורות, המשכה באטימות, ותוצאותיה - נזק רגשי ומשפחתי. יתרונו הגדול של הספר הוא בדרכי השיקום המעשיות שהוא מציע להורים, עבור עצמם ועבור ילדיהם. למרות שמדובר בהורים לתלמידיים לקויי למידה, נראה שתפישת העולם שמציג הספר ודרכי השיקום המעשיות יכולות לתרום לכל הורה לילד עם צרכים מיוחדים. ד"ר עמלה עינת, מומחית בכירה לליקויי למידה, אחראית על תחום התמיכה הרגשית במרכז התמיכה לסטודנטים דיסלקטים במכללה האקדמית בתל - חי....

16.
משה לרמן היה אחד ממפקדיה הנערצים ביותר של תנועת ההתנגדות היהודית בתקופת מלחמת העולם. 40 שנה לאחר המלחמה מנסה רבקה באומל - אז - אחת ממעריצותיו ונושאות כליו, לחשוף את האמת - לנתץ את סיפור גבורתו. * מה האמת מאחורי גירסתה המאשימה? * מה האמת מאחורי דמותו ההירואית של לרמן? * היכן נמצאת נקודת ההצטלבות בין האמת האישית והציבורית? * מה הקשר בין האמיתות של אז, לבין פרשייה כואבת שהתרחשה באחת המלחמות במדינת ישראל? סיפורה של טראגדיה אישית וחברתית, במתכונת סיפורת בלשית. סיפור העוקב אחר דמויות מפתח בתעלומה פסיכולוגית-היסטורית. ...

17.
יום אחד ציווה הרבי לסלק את המחשבים מהבתים, כדי שהילרים יקדישו את כל זמנם ללימוד תורה. לשמוליק היה קשה מאוד להיפרד מהמחשב האהוב שלו, והוא יצא לחפש אחריו ברחובות החשוכים. על אף צערו ועל אף האירועים המוזרים שקרו לו אז, ממשיך שמוליק ללמוד וחולם על הניצוצות מהאגדה שסיפר לו אבא, שיביאו אור גדול לעולם. ספר זה הוא שני בסררה "ילדים בישראל". קדם לו הספר "אמני, הילדה מע'ג'ר". הסדרה מביאה סיפורים של ילדים ממגזרים שונים באוכלוסיה ומציגה פנים רבות של החברה בישראל. ד"ר עמלה עינת כותבת לילדים, לנוער ולמבוגרים. פרסמה עד כה 26 ספרים....

18.
אם אסירה ובנה מגוללים את סיפורם משני עברי חומת הכלא. האם סמדר, הפכה בעל כורחה לבלדרית סמים, בשליחות אביה. היא משלמת מחיר נורא של מאסר, פירוק המשפחה וניתוק מבנה היחיד שהיה מרכז עולמה. במקביל לקורותיה, מובא סיפור התבגרותו בטרם עת של בנה, אורן, שננטש על ידה בפתאומיות בגיל שמונה, עם מאסרה, ונאבק על איחוי מחודש של שברי עולמו. סמדר כותבת לבנה מכתבים שאינה שולחת. אורן כותב יומן שאינו מראה לאיש. אתם הקוראים, תרכיבו את הפאזל לתמונת עולם חד פעמית ונוקבת. הספר, על שני חלקיו השלובים זה בזה, בונה תמונת עומק אותנטית של חיים בכלא נשים בישראל, בכלל, ושל חיי אם אסירה ובני משפחתה שמחוץ לחומות, בפרט. הסופרת עמלה עינת שכתבה ספרים רבים לילדים ולנוער, מיטיבה לשרטט את התמונה הזאת בדרך סיפורית רבת מתח; בכישרון, ברגישות ובאמינות. איוריו מרובי הגוונים של המאייר גלעד סליקטר, תורמים את תרומתם ונותנים ביטוי לקשת רחבה של רגשות, החל מפחד, דרך ייאוש, געגועים, אהבה ותקווה עינת הגיעה אל העולם שמעבר לחומות בעקבות בנה הקרימינולוג, ד"ר תומר עינת שכתב את הספר "שפה אסורה: החיים והמילים בין כתלי הכלא" (שוקן,2005 ). לפני מספר שנים פרסמו יחד את הספר "כתב אישום, ליקויי למידה, נשירה ועבריינות" (הקיבוץ המאוחד, סדרת קו אדום, 2006), שעניינו תופעת ליקויי הלמידה בבתי הכלא בישראל. הספר מבוסס על שלוש שנים של מחקר, לאורכן ראיינו המחברים עשרות רבות של אסירות בשבעה בתי כלא בארץ. בהמשך יצא ספרם המשותף "קולות מהכלא - אנתולוגיה של יצירות אסירים" (כרמל, 2009), המהווה אסופת יצירות בשירה, בפרוזה ובאמנויות פלסטיות של אסירים בישראל וגם בו כלולים ראיונות עם אסירות . בשנים האחרונות ביקרה עמלה עינת באופן קבוע בכלא הנשים נווה תרצה, ערכה ראיונות אישיים והכירה מקרוב את עולמן של האסירות. לאחרונה ערכה ניסוי בן חמישה חודשים על הקניית הקריאה בשיטה חדשנית לאסירים אנלפביתיים בכלא רימונים. ניסוי זה הוא בסיס למאמר מחקרי וספר רחב יריעה בנושא. עמלה עינת – הערות ביוגרפיות עמלה עינת, סופרת ילדים ונוער בעלת תואר דוקטור בחינוך, כתבה עד היום למעלה משלושים ספרים למבוגרים, בני נוער וילדים. בין ספריה לבני נעורים: "הבוקר בו אסרו את אבא"; "סיפור אהבה קפריסאי"; "הלבד האחר של דני"; "ארץ, עיר, משפחה"; "שיטת חנהל'ה" ("סיפורה של חני"), "הסוד הגדול של חואן", "המשימה האבודה" (רומן לנוער ומבוגרים על הפרשה הידועה בשם "עסק ביש") ועוד. כמה מספריה תורגמו לשפות זרות ואחרים הומחזו והוצגו ע"י תיאטראות שונים. כמו כן, עינת היא חוקרת ומומחית בכירה בתחום לקויות למידה. עד לאחרונה הייתה אחראית על מוקד התמיכה הרגשית במרכז התמיכה לסטודנטים לקויי למידה במכללת תל-חי. פירסמה שישה ספרים בסידרה העוסקת בהיבטים שונים של הסינדרום, ארבעה מהם ראו אור בסידרת קו אדום בהוצאת הקבוץ המאוחד: "מפתח לדלת נעולה – לפרוץ את מחסום הדיסלקציה" (2000) שיצא במהדורות רבות; "הורים מול מחסום הדיסלקציה" (2003), "דימוי עצמי במראה הדיסלקציה - מורים במילכוד" (2006); "כתב אישום – לקויי למידה, נשירה ועבריינות" (2006); "נחיתה קשה – לקויי למידה בזירת התעסוקה" (2009). לאחרונה, ראה אור ספרה "וכשאני לעצמי – מה אני?" – זוגיות והורות של בוגרים עם ליקויי למידה. עמלה עינת ילידת כפר סבא, 1939. בגיל תשע עברה עם משפחתה לחולון. כיום מתגוררת בת"א. ...

19.
קשיי ההסתגלות וההשתלבות של הבוגר הסובל מליקויי למידה ומהפרעות קשב וריכוז, אינם מסתיימים עם גמר שנות לימודיו הפורמליות. הם ממשיכים ליצור תקלות מורכבות בתהליכי העיצוב של מסגרת משפחתית הכוללת זוגיות והורות, ובתפקודו בתוכה. אלא שבהבדל מקשייו הקודמים בבית הספר, במוסדות להשכלה גבוהה, ברכישת מקצוע ובהתקבלות והסתגלות לעבודה, הרי שבחיפושיו אחר שותף/פה לחיים, ומאוחר יותר בנסיונות ההיענות שלו למטלות משפחתיות והוריות יומיומיות, לא נמצאת עבורו כל מסגרת גג חיצונית העשוייה לתמוך בו. הוא בודד לעצמו במאבקיו ההתחלתיים על יצירת קשר כמו-גם במלחמתו הבלתי פוסקת, אחר-כך, על הבנה, קבלה ושיתוף פעולה הרמוני עם בן/ת זוגו וילדיו, למרות ולצד ליקוייו. כתוצאה ממלחמתם הבודדה והמתסכלת, מגיעים לעיתים בוגרים הסובלים מסינדרומים אלה לידי הימנעות טוטאלית מנסיון עיצובו של קשר משפחתי, ולעיתים להרס או משברים חוזרים במבנה של קשר קיים. הספר המבוסס על מחקר איכותני רב משתתפים, משמיע את קולם של לקויי הלמידה הבוגרים המתארים את מערכת הקשיים הנרחבת המאפיינת את דרכם, לקראת ובתוך המערכת הזוגית וההורית שלהם. חשיבותו של הספר, מעבר לשרטוט תמונת המצב המורכבת, היא בהצעת אמצעי התמודדות יעילים, אסטרטגיות של התנהלות משפחתית מודעת הנשענת על הכרה וקבלת האחר, על בניית אמון ותקשורת חיובית המשקמת את התא המשפחתי ויוצרת מעטפת תמיכה הדדית החובקת אותו. לדבריהם הרגישים של הדוברים, צורף בפעם הראשונה בסידרה זו, קובץ מרשים מיצירותיהם של תלמידי בצלאל הסובלים מליקויי למידה, והנותנים מבע, כל אחד בתחומו האמנותי הספציפי, להתמודדויותיהם עם קומיניקציה וחיברות. ...

20.
צלליות מפחידות מופיעות לפתע בתוך אדי קיטור דחוסים במבנה המכבסה שמעל למרתף ייצור התחמושת שבגבעת הקיבוצים. צעירה תמימה שאינה יודעת דבר, כמו רוב החברים המתגוררים במקום, על הסוד הטמון במעמקי האדמה, מאבדת את חושיה מרוב בהלה. פיצוץ של רכבת בריטית מריץ את העובדים התת-קרקעיים המחופשים בחלוקי רופאים ואחיות, אל מקום התקרית, על-מנת למנוע התקרבות של חיילים בריטיים אל המפעל הסודי. מתח אהבה וקנאה ממלאים את שרשרת האירועים המתוארת בסיפור "רוחות רפאים במכבסה" – על שמו קרוי הספר. בספר אחד-עשר סיפורים, הנקראים בנשימה עצורה המלווה בצחוק ובדמע. בבסיס כל העלילות דמויות אמיתיות, הרפתקאות ואירועים מרתקים ועלומים שאירעו בארץ ישראל על סף קום המדינה, אהבות שפרחו באתרים שונים ואף בין כותלי בית-הסוהר, קרבות בלתי נשכחים, פעילויות חסויות, גילוי מקומות מסתור עתיקים ועוד ועוד. אפיוני הדמויות, עלילותיהן הפנימיות ומערכות היחסים ביניהן, הן פרי-דמיונה של המחברת. הנערים והנערות בני זמננו, המובילים את הסיפורים, מתוודעים עד מהרה, כל אחד בדרכו, לאירועי העבר והופכים לבלשים סקרנים, החוקרים וחושפים את הסודות הנסתרים ואת החוויות הרומנטיות המרגשות שמאחורי הסיפורים. הסיפורים: רוחות רפאים במכבסה – מפעל תחמושת סודי מופעל במעמקי האדמה – מקום ההתרחשות: גבעת הקיבוצים ברחובות. בכי היחמורים – מייק ההולנדי מבריח יחמורים מתוך גיהנום המהפכה החומיניסטית אל מטוס אל-על האחרון היוצא לישראל – מקום ההתרחשות: חי-בר הכרמל. אחת מהרפתקאות העבר הישראלי הציוריות והמופלאות ביותר, הקשורות לאלוף אברהם יפה, אריק שרון והנסיך הפרסי עבדול ריזה-אחיינו של השאה הפרסי. מסיפורי סלמאן – אגדות ילדות מסתוריות ומעשי גבורה אמיתיים הצובעים את חייה של העדה הדרוזית בישראל בצבעיה המסקרנים-הייחודיים: חורשת הארבעים; חגיגת התספורת של עזי; עץ בודד על אם הדרך – סיפוריו של סלמאן אבו-רוקון, (עוספייה), מראשי רשות הטבע והגנים. אסיר ושמו ג'וני – סיפור האהבה הטרגית של ג'וני וברכה פולד – ג'וני כותב מבית הסוהר של אסירי המחתרות בירושלים, מכתבים לאהובתו הרחוקה. אמא של דני – סיפור הגבורה של מירה בן-ארי, שבנה הקטן דני הופרד ממנה בליל קרבות אפל בקיבוץ ניצנים. ההשבעה – גילוי מחסן נשק נעלם בחוסמסה, חולון. סיפור השורשים של ירון – בעבודת שורשים לבית הספר, מתחקה ירון אחרי סודותיה הנסתרים של משפחתו, השזורים בתולדות פתח תקווה והמושבה גדרה. חוות האהבה בכרמל – אהבה חוצת אוקיינוסים בחווה נטושה בכרמל. תעלומת הגשר שקרס – ליל הגשרים. שושי בן-חמו, בימאית סרטים מקיבוץ לוחמי הגטאות, מפענחת את תעלומת ניסיון הפיצוץ של גשר א-זיב, שלא צלח, ואת סוד היעלמותם של 13חברי החולייה שלא חזרו ושרידיהם לא נמצאו. את סיפור התעלומה היא חושפת בסרט "קבר יש רק אחד". תחפושת גורלית – סיפור עלייתה של ביקס לארץ ישראל ואהבתה לנער מ'. ואיך זה קשור ל"מגדיר הראשון לפרחי ארץ ישראל". ...

21.
"סיפורה של חני", או בשמו הקודם "שיטת חנהל`ה", הוא סיפורה של נערה דיסלקטית, אשר בגלל איחור באבחון ובטיפול בה נראתה ותפקדה ברמה של פיגור לימודי וחברתי. חני סבלה מתחושת כישלון עמוקה, מדחייה של קבוצת השווים לה, ומאכזבה מיואשת של הוריה ממנה. כל זאת לאורך שנים, עד שהתגלתה הסיבה הנוירולוגית הראשונית למצבה והותאמו לה דרכי התמודדות ייחודיות, שחילצו אותה מהתהום הרגשית וההישגית שבה שקעה, והפיקו את יכולותיה האינטלקטואליות והאישיותיות מן הכוח אל הפועל. אף שהמהדורה הראשונה של ספר זה ראתה אור לפני שנים רבות, ואף שכיום מושג הדיסלקסיה בפרט, וליקויי הלמידה בכלל, מוכרים ושגורים בפי כול, נראה שמועד גילוים אצל התלמיד מחד גיסא, והתגובות הרגשיות כלפי תוצאותיהם הכרוניות, הן של הסובל עצמו והן של סביבתו מאידך גיסא – לא השתנו. על מנת להימנע ממשגים גורליים ומתסכול מיותר המטביע את חותמו על עיצוב דימויו העצמי של לקוי הלמידה לאורך כל חייו, ובעיקר – על מנת למצוא דרכי פריצה אל האינטלקט החסום בתוכו, חשוב לחזור ולקרוא בספר מפתח זה. "שיטת חנהל`ה" הומחז על-ידי חגית רכבי והוצג בתיאטרון לילדים ולנוער במשך למעלה מעשור. לספר מצורפת הקדמה של הסופרת על חיוניותו של הספר מעבר לשנים. הספר יוצא בסידרת ספרי ילדים העוסקת מזווית של חוויה אישית ובאופן עלילתי בילדים בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות שונות. עמלה עינת, סופרת, חוקרת ומטפלת, בעלת תואר שלישי בנושא ליקויי למידה בקרב בוגרים, כתבה למעלה משלושים ספרים בתחום הספרות והעיון למבוגרים, לילדים ולבני נוער. כיום אחראית על מוקד התמיכה הרגשית במרכז התמיכה לסטודנטים לקויי למידה במכללת תל-חי. בין ספריה בנושא ליקויי הלמידה: שלושה ספרים בהוצאת הקיבוץ המאוחד – קו אדום: "מפתח לדלת נעולה – לפרוץ את מחסום הדיסלקסיה", "הורים מול מחסום הדיסלקסיה", "דימוי עצמי במראת הדיסלקסיה (מורים במילכוד)", וספר נוסף "ליקויי למידה – האתגר", בהוצאת איתאב....

22.
23.
פשע, חוסר ביטחון אזרחי ופחד הם ממאפייני החברה בעת הזו. עם זאת, ככל שהנושא נחקר כן מסתבר שאין כאן בעיה "טבעית" אלא חברתית, ומעל לכל בעיה פוליטית. הספר שלפנינו מציג מחקר החודר לנפשם של אסירים ולנרטיב האישי שלהם, ומעניק לנו הבנה חדשה באשר לגורמים שכיוונו רבים מהם אל הפשע. כ- 70% מהאסירים הפליליים בישראל, כולם חניכי חוק חינוך חובה, נמצאו סובלים מליקויי למידה מובהקים. הם נשרו ממערכת החינוך כבר בבית הספר היסודי, ולפי עדותם ופרשנותם קיים קשר משמעותי בין יחסה של המערכת לכישלונם הלימודי ובין נשירתם והידרדרותם לעבריינות. אין ספק שניתן היה לשנות לפחות אצל חלק מהאסירים את כיוון החיים אילו ננקטו איתור מוקדם של לקות הלמידה, תמיכה רגשית וטיפול יעיל. אי עשייה והתכחשות למצוקה זו משמען, היום, הפקרה מדעת של ילדים רבים לסכנה ממשית, שתוצאותיה הרות אסון ליחידים ולחברה הישראלית ולחברה הישראלית כולה. הקריאה בספר חייבת לעורר הורים ומורים לאחריות הגדולה המוטלת עליהם באשר לשהות הילדים בבית הספר. האחריות הראשונה במעלה מוטלת על מערכת החינוך, שחייבת להתנער מן האדישות הבלתי נסלחת בנושא זה ולטפל במצוקתם של לקווי הלמידה....

24.
החבר שלי - החוקר מישל הספר מציג בפני הקוראים הצעירים את הגיבור - החוקר מישל, ומציע להם שיתוף פעולה, דמיוני וממשי איתו. כל העלילות המופיעות בספר , מבוססות על מקרים מציאותיים שפוענחו וטופלו על-ידי הדמות העומדת מאחורי החוקר הבדיוני....

25.
26.
27.
28.
29.
קריאת הדולפינים הוא רומן בסיפורים. כל סיפור הוא עולם בפני עצמו, אך העלילות קשורות ומחוברות זו לזו; מקורן בכרוניקה של אירוע כלשהו שהתפרסם בזמנו בתקשורת ותחת ידה של הכותבת הופך למלאכת שחזור סמי-דוקומנטרית, המקבלת ממדים חדשים של תהודה, הארה ופרשנות. רצח של אשה הרה בידי מאהבה המתנכר לה, התאבדותה של נערה מתבגרת, התמודדותם עד מוות של הורים לילד אוטיסט עם עצמם ועם פגיעתו הקשה. חידת היעלמותו של ילד למשפחת עולים מתימן י אלה ואחרים. על עלילותיהם החיצוניות והפנימיות, משוחזרים ומעובדים בידה האמונה והרגישה של הסופרת. כאב הניתוק והנהייה לקשר אנושי ראשוני, הלקוחים מתוך, מציאות חיינו היומיומית, פורצים כמו אל מעבר לגבולות העלילה הקונקרטית ושוזרים חוט רגיש של זיקה וקשר בין סיפורי הקובץ, קריאת הדולפינים הוא ספרה השישי של עמלה עינת למבוגרים. היא מפרסמת גם ספרים לילדים....

30.
קוראים סיפור - סדרת ספרים לילדי הכתות הנמוכות של בית הספר היסודי, באותיות מאירות עינים ועל נושאים הקרובים לעולמו ולרוחו של הילד. פעם כשאבא חזר מאחת הנסיעות הקצרות שלו, הביא לדנה את רמי. ``נסיך אמיתי הבאתי לך``, אמר וחבק אותה. מהסל שהניח על הרצפה הציץ הראש ואחר כך כל הגוף הלבן מבהיק, ואחר כך כתמי הכפות השחורים שבקלות נתרו החוצה ובהליכה זקופה וגאה הגיעו עד לכסא המקדש, שאמא קנתה בחנות העתיקות. סיפור שהוא קצת אגדה וקצת אמת, קצת עצוב ומעט מנחם. עמלה עינת הינה מספרת ופסיכולוגית, הכותבת לילדים ולמבוגרים....

31.
חלום הוא ספור דמיוני, שנוצר בראשנו בזמן השינה. אחרי ההתעוררות ניתן לשנות אותו: להחסיר פרטים לא נעימים, לחבר לו סוף או התחלה שונים, מוצלחים וחביבים - הכל לפי הרצון וכשרון ההמצאה של החולם. גיל ורוני, שתי האחיות הקטנות, גלו את ה"סוד" היצירתי הזה והצליחו להפוך חלומות מפחידים ומאיימים, שחלמו בלילה, לסיפורים עליזים ומצחיקים של בוקר. כל ילד שמתעורר משנתו בגלל חלומות מבהילים ועצובים יכול להפוך אותם, בעזרת הוריו, לחויות משמחות. עמלה עינת כותבת לילדים ולמבוגרים. מטפלת מומחית בקשיי השתלבות ובקשיי למידה אצל ילדים ובני נוער....

32.
33.
בטיול של יום ראשון עם אמא מתברר לחואן במפתיע, שסוד גדול ומפחיד מאים עליו ועל משפחתו. בזהירות ובחשאי הוא אוסף רמזים בביתו ועוקב אחרי אנשים זרים המתאספים במקום סתר, עד שהוא מגיע לפתרון התעלומה....

34.
הספר מפתח לדלת נעולה - הורים מול מחסום הדיסלקציה מביא את נקודת המבט של ההורים ,לתלמידים דיסלקטיים. קיימת אי הבנה במפגש עם הליקויים הבלתי מובנים, אכזבותיהם, כעסם, העימותים עם המימסד, חוסר האונים והיאוש בכל התהליכים שמלווים אותם. הספר מביא גם את המקורות לדימוי האישי הנמוך בדרך כלל אצל תלמידים דיסלקטים ומביא את המקורות לכך בהורים, שלא תמיד תומכים. גישה תומכת של ההורים יכולה לתרום רבות לביטחון העצמי ולתפקוד הטוב של התלמידים הדיסלקטים. היא מאשימה את החברה בבורות ובאטימות בנושא, ומציעה דרכי שיקום להורים ולתלמידים. ד"ר עמלה עינת היא מומחית בנושא ומלמדת במכללה האקדמית בתל חי. ספר חשוב מאוד....

35.
ליקויי למידה נחשבו, עד לאחרונה, למגבלה שמתבטאת בשנות הלימודים הפורמליים בלבד. והנה מתברר שרבים מהבוגרים הלוקים בסינדרום והמסיימים בהצלחה את הכשרתם האקדמית, נתקלים בקשיים חמורים בתהליך השתלבותם בעבודה. שם צפות מגבלותיהם והם מופלים לרעה על אף יכולותיהם, השכלתם והמוטיבציה הגבוהה המאפיינת אותם....

36.
37.
38.
39.
40.
41.
המעגל נסגר הוא קובץ של חמש נובלות קצרות, שנושאן המשותף הוא סיפור בדידותן המודעת וחסרת הפתרון של נשים, וגעגועיהן לילד שלא יוולד לעולם. בסיפורים, השונים לכאורה זה מזה בתכלית שינוי, יש מעין דגם קבוע של מערכת יחסים של אהבה-איבה, בין אשה ביישנית ופגיעה לבין גבר נרגז, המשרה תכופות מרה על סביבתו. מערכת יחסים המסתיימת בזיק של מרד, שניצת בכבה. כמעט תמיד ניחנה האשה ברגישות ובתבונה מודדת, ואף על פי כן, ואולי דווקא משום כך, היא סולחת לגבר שבמחיצתה ומוחלת לו על פגיעותיו הקטנות והגדולות....

42.
43.
44.
"מבין ענפי השיח הדוקרניים שבתוכם הסתתר, ריצדו לעיני שמעון בלי הפסקה אורות המכוניות שחלפו במהירות על הכביש הראשי. נשימותיו חזרו לאט לקצבן הרגיל, אחרי הריצה המאומצת שרץ מהישיבה עד למוצא השכונה. שבועות תכנן את הלילה הזה. הוא לא היה מסוגל להישאר עוד במקום המוזר אליו הביאו אותו. לא מסוגל היה להריח את ריח התבשילים הדוחים, לשמוע את נזיפות הרב התורן ואת לעג הילדים. הוא ידע שעליו לברוח." הבריחה לשומקום מספרת את סיפורם של שני בני דודים שגדלו בתימן. את שמעון הצעיר מבריחים שליחי הסוכנות תוך סיכון רב לארץ. בן דודו מאיר נלקח שמונה שנים קודם לכן לקנדה על ידי נציגי כת של חסידים, והוא נאלץ להסתגל בעל כורחו לנוהגי חיים המוזרים לו בישיבות אליהן נשלח ללמוד. כל אחד מהשנים נאבק למצוא את דרכו, תוך התמודדות עם הארץ הזרה, הבדידות, הגעגועים למשפחה והתגובות הגזעניות בהן הוא נתקל. הרפתקאות הבריחה של שמעון, השתחררותו של מאיר בן דודו משבי החרדים וסיפור ההתאהבות שלו בקרובת משפחתו מכפר הולדתו הרחוק, משלובים בספר לסיפור מרתק. עמלה עינת סופרת, חוקרת ומומחית בכירה לליקויי למידה. זוכת פרס אקו"ם 2017 על תרומתה ליצירה ולספרות הישראלית. מספריה לנוער: הלבד האחר של דני הבוקר בו אסרו את אבא סיפור אהבה קפריסאי ארץ, עיר, משפחה הסוד הגדול של חואן המשימה האבודה ...

45.
46.
47.
48.
49.
"כל מה שיש לנו בישראל זה דירה, כנסייה ובית הספר ביאליק רוגוזין" (אלן והלן בגווסאן, הורים). "בית הספר הזה לימד את כולנו איך אפשר למצוא גם בחשכה זרקור קטן ולרוץ איתו" (גלוריה קילונגו, בוגרת). "זה בית ספר אחד ויחיד שנלחם כנגד תפיסה של חברה שלמה" (נטעלי ועפר, חיילים מתנדבים). "המקום הזה בשבילי הוא בית. הוא החיים שלי" (סבטה פודקסיק, סגנית המנהל). "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם בית הספר הזה לא היה קיים" (צ'יקו אדרי, מפקד מחוז תל אביב, משטרת ישראל). זה סיפורו של בית ספר יחיד במינו בארץ ובעולם, שתלמידיו בני כל הדתות ילדי מהגרי עבודה, פליטים ומבקשי מקלט שהגיעו מחמישים ואחת ארצות מוצא מתמודדים על חייהם וזכויותיהם בארץ ובעולם כנגד כל הסיכויים. זה ספר על בני אדם למען בני אדם המיועד לכל החולמים המאמינים עדיין באפשרות התגשמותם של חלומות. זה ספר הבנוי על פסיפס של ראיונות עם תלמידים, אנשי צוות ומתנדבים, לצד מחקר אקדמי המבקש לפענח את סוד הצלחתו של המודל החינוכי אשר יוצרים יחד חוויית קריאה מטלטלת, מרגשת ומעוררת. ד״ר עמלה עינת, חוקרת, סופרת ומטפלת מומחית בקשיי למידה. אלי נחמה, מנהל הקמפוס, איש חינוך ואומנויות. פרופ׳ יונה רוזנפלד, עובד סוציאלי, פסיכואנליטיקאי, מפתח השיטה "ללמוד מהצלחות", זוכה פרס ישראל הראשון לחקר העבודה הסוציאלית. ד״ר ארנה שמר, מרצה וחוקרת בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית. רון פלג, חוקר הגירה ופליטות....

50.
51.
שיטת חנה'לה הוא סיפורה של נערה דיסלקטית אשר בגלל איחור באבחון ובטיפול בה נראתה ותפקדה ברמה של פיגור לימודי וחברתי . חני סבלה מתחושת כישלון עמוקה, מדחייה של קבוצת השווים לה ומאכזבה מיואשת של הוריה ממנה. כל זאת לאורך השנים, עד שהתגלתה הסיבה הנוירולוגית הראשונית למצבה והותאמו עבורה דרכי התמודדות ייחודיות שחילצו אותה מהתהום הרגשית וההישגית בה שקעה והפיקו את יכולותיה האינטלקטואליות והאישיותיות מן הכוח אל הפועל. ד"ר עמלה עינת - סופרת, מומחית בכירה לליקויי למידה, אחראית על תחום התמיכה הרגשית במרכז התמיכה לסטודנטים דיסלקטים במכללה האקדמית בתל-חי ומרצה לליקויי למידה, אבחון וטיפול במכללת תל-חי ...

52.

ספר נוער הפותח צוהר ליהדות תימן מנהגיהם ותרבותם. עמלה עינת מפגישה את הקורא עם מאבק שקיים בין החרדים החיים בקנדה, לעומת החרדים בארץ, וחושפת... המשך לקרוא
13 אהבו · אהבתי · הגב
ספר ילדים זה חושף את חייה הסודיים של משפחת אנוסים באי מיורקה בספרד. הילד חואן שגדל כנוצרי נחשף בהדרגה לסוד הגדול שהמשפחה מסתירה. המשפחה ש... המשך לקרוא
5 אהבו · אהבתי · הגב
מצאתי את הספר בספריה לפני כמה שנים. קראתי - ושכחתי ממנו עכשיו, מצאתי אותו בסימניה שוב. הדבר הראשון שיש לי, זה דז'ה וו. יום יפה, קצת קריר, קצת ... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
בשיחות עם אנשים מבוגרים, ומיושבים בדעתם חוזר מדי פעם המשפט הנוסטלגי "הייתי רוצה לחזור לתיכון, איזה כיף זה היה!" ואני? אני מעולם לא סיימתי א... המשך לקרוא
14 אהבו · אהבתי · הגב
ספר יפה מאוד אהבתי ממליצה לקראו אותו מסכן הילד כמה היה צריך לסבול פשוט שווה קריאה ... המשך לקרוא
1 אהבו · אהבתי · הגב
הוא התחיל מרתק, אבל הסוף מאוד חלש!! נורא התאכזבתי. אני חושבת שהסוף הרס את כל הספר שנהיא בסך הכל בסדר + !... המשך לקרוא

עוד ...




©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ