» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (15):
כלבים או חתולים - מי מנצח? על מי יש יותר ספרים?,
למכירה עד 20 ש'ח,
ספרי עיון,
מדעי החברה - חינוך,
חינוך, למידה, תקשורת, תרבות בלשנות ומילונים למכירה,
נכות וצרכים מיוחדים,
חינוך ואוריינות,
פסיכולוגיה | סוציולוגיה | פסיכואנאליזה | תרפיה ושיטות טיפול אלטרנטיביות,
רוצה לקרוא: פסיכולוגיה ובני משפחה,
A17c1,
ספרי עיון ,
ספרי עיון בנושא פסיכולוגיה,
ספרי עיון בנושא חינוך והוראה,
ספרי עיון קובצי סיפורים אנתולוגיות,
B22,
עוד ...
|
1.
|
|
"קריאה בצבעים" היא שיטת לימוד קריאה, אשר פותחה ע"י ד"ר נויה ספקטור, מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי - למידה, דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית - חינוך מיוחד ומורה ללשון עברית. מבנה והתאמה: השיטה מתאימה לגילאי 8 - 4 בחינוך הרגיל, וגם לגילאי 9 ואילך, בחינוך המיוחד. הלימוד מתבצע בחוברות עבודה, מדורגות על - פי רמת הקושי. לימוד הקריאה מבוסס על שמות הצבעים בעברית: תירגול פונטי של שמות הצבעים, חלוקה לצלילים ("א - דו - ם), קישור הצליל עם הסמל הכתוב, פירוק, הרכבה ואוחוי מחדש של המילה הכתובה. הצבע הוא הגורם המקשר: הצבע ושם - הצבע (חזותי ושמיעתי), מתקשרים למילה הכתובה, הנלמדת כדגם של צלילים ברצף מסויים, תואם לחלקי - המילה הנשמעת. השימוש בצבעים נעשה בכוונה כשהוא נושא משמעות, ובמטרה לשמור על מיעוט גרויים, העלולים להכביד על הלומד המתקשה. סוג האותיות: האותיות פשוטות, ללא קישוטים, דומות ככל הניתן לכתב - באותיות דפוס ובאותיות כתב: בנוסף ל3 - חוברות לימוד הקריאה בהדרגה, קיימת גם חוברת המלמדת קריאה בכתב, משום הקושי שיש לבעלי קשיי - קריאה בלימוד סמלים כתובים חדשים. גם - כאן, נבחרו אותיות פשוטות למראה ולביצוע ודומות לכתב - יד. בדף העבודה מופיע רק מידע וחמרים חיוניים ללימוד ולסוג הפעילות הנדרשת, ללא קישוטים: המטרה - לשמור על הלמידה המובנית ולצמצם את הגרויים ואת ההפרעות. הסבר למורה או למדריך נמצאים בדף אחר, כדי לא להסיח את דעת הלומד וכדי לא לעורר חשש מדף כתוב ועמוס במידע שאינו מוכר. התלמיד מסוגל להבין ולהכיר כל סמל שנמצא בדף - העבודה. עבודה עצמית: כל דף מציג את הנדרש, והדוגמאות לביצוע מנחות את הלומד ומאפשרות עבודה עצמית ללא עזרת - מבוגר. (הכוונה - לפתח מודעות ועניין בעבודה עצמית. ההמלצה היא להיעזר במבוגר - מנחה). אסטרטגיית הלמידה: למידה מתחדשת ולא שינון: הלמידה אינה נעשית בדרך - השינון, אלא בדרך הלמידה המתחדשת: אין תרגילים זהים, דפי - העבודה מגוונים - בצבע, בתוכן ובביצוע. התלמידים לומדים לקרוא את הכתוב, קוראים ללא קושי כבר מן הדף הראשון, ומפתחים מודעות למרכיבים, לחלקי - המילים ולמילים השלמות. הקריאה מתבצעת ע"י פעולת הקישור בין הצלילים הנשמעים והצלילים הכתובים. הקריאה הטכנית: התלמידים לומדים להשתמש בצבע כאסוציאציה ולזהות את הכתוב מתחילת הלימוד, כאשר הם מסתמכים על היכרות עם הצבע ועם ייצוגו הסמלי - שמו של כל צבע: מתוך היכרות עם הצבע ושמו, לומדים לזהות את הצלילים, ואת הסמל הכתוב באותו - צבע. לימוד הקריאה משולב עם ביצוע - אך לא עם כתיבה, (כדי לא להכביד על המתקשים) ובכך מחזק את הנלמד בדרך של תיכלול בינחושי: התלמידים מבצעים את החיבור וקושרים את הקשר בין הצלילים למילים שלמות, מפרקים את הדגם השלם למרכיביו בצליל ובסמל צבוע, ומתרגלים תיאום, שרטוט וצביעה, שיש בהן גם הכנה לכתיבה....
|
2.
|
|
בשנים האחרונות חלה התפתחות ניכרת באיתורם ובשיקומם של ילדים המגלים ליקוי למידה.
בכל זאת קיים עדיין הצורך לשפר, לייעל ולהרחיב את השירותים הניתנים לילדים אלה.
גילוי מוקדם של הליקוי מונע טעויות ומרבה את סיכוי ההצלחה של השיקום.
אבחון וטיפול מתאים הם מחובתם של מורים ופסיכולוגים, של עובדים סוציאליים ויועצים חינוכיים.
יש וסכנה אורבת לילד בעל ליקוי למידה: בתחומים רבים הוא מתפקד באופן ש"אינו מעורר דאגה", בזמן שלמעשה הוא סובל מתסכולים.
לפיכך, רופאים, פסיכולוגים והורים חייבים לבחור תוכניות השתלמות והדרכה מעודכנת.
בספר ימצא המעיין רעיונות חדשים משדה המחקר והניסוי והצעות בדבר שינוי תוכנית הלימודים....
|
3.
|
|
מאמרים ומילון מושגים ועצות.ד"ר נויה ספקטור, מאבחנת ומטפלת מומחית בליקויי-למידה, בעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה חינוכית מאוניברסיטת מינסוטה, ארה"ב (1980) בעלת תעודה להוראת הלשון העברית בתיכון ותואר שני בחינוך מיוחד וייעוץ מאוניברסיטה העברית, שימשה בתפקידי הוראה וניהול בבתי-ספר, לימדה במכללות למורים ובאוניברסיטאות בארץ ובארה"ב, בעלת קליניקה לאבחון, ייעוץ וטיפול בלקויי-למידה, מנהל פורום חינוך מיוחד ב-Ynet, מקיימת הרצאות וסדנאות במסגרות שונות, מחברת ספרים מקצועיים, מאמרים וספרי ילדים.291 עמודים....
|
6.
|
|
הכלבים במשפחה גדלים בבית ועוברים תהליכים התפתחותיים ורגשיים בחיי יומיום: גדילה, הסתגלות, הרגלים, חיברות, למידה, חוקי - משחק, אהבה ופרידה. סיפוריהם של הכלבים מלווים תמונות מצולמות והם מתאימים להקראה לילדים בגן ולקריאה עצמית של ילדי בית הספר היסודי, מכיתה א' ועד כיתה ה'. הספר כתוב בשיטת "קריאה בצבעים", המקלה על הקריאה ועל הבנת - הנקרא....
|
8.
|
|
סיפור האריות ממשיך את סיפורי הינשופים והפילים מן הספרים הקודמים בסדרה. הספר מתאים לילדים בני 5 - 9 ומסייע בלימוד הקריאה באותיות - כתב....
|
10.
|
|
סיפורם של הפילים בעדר הוא המשך סיפור הינשופים מהספר "ין ושוף ומי - עוד?", מתאים להקראה בגן הילדים (מגיל 4) ומסייע בצעדים הראשונים של לימוד הקריאה בגן ובכיתות הראשונות של בית הספר היסודי....
|
|