קריאה בצבעים / נויה ספקטור

קריאה בצבעים

נויה ספקטור

יצא לאור ע"י הוצאת ספרות עכשיו, בשנת 2003, מכיל 103 עמודים,







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
1060 התעניינו בספר

תקציר הספר
"קריאה בצבעים" היא שיטת לימוד קריאה, אשר פותחה ע"י ד"ר נויה ספקטור, מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי - למידה, דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית - חינוך מיוחד ומורה ללשון עברית. מבנה והתאמה: השיטה מתאימה לגילאי 8 - 4 בחינוך הרגיל, וגם לגילאי 9 ואילך, בחינוך המיוחד. הלימוד מתבצע בחוברות עבודה, מדורגות על - פי רמת הקושי. לימוד הקריאה מבוסס על שמות הצבעים בעברית: תירגול פונטי של שמות הצבעים, חלוקה לצלילים ("א - דו - ם), קישור הצליל עם הסמל הכתוב, פירוק, הרכבה ואוחוי מחדש של המילה הכתובה. הצבע הוא הגורם המקשר: הצבע ושם - הצבע (חזותי ושמיעתי), מתקשרים למילה הכתובה, הנלמדת כדגם של צלילים ברצף מסויים, תואם לחלקי - המילה הנשמעת. השימוש בצבעים נעשה בכוונה כשהוא נושא משמעות, ובמטרה לשמור על מיעוט גרויים, העלולים להכביד על הלומד המתקשה. סוג האותיות: האותיות פשוטות, ללא קישוטים, דומות ככל הניתן לכתב - באותיות דפוס ובאותיות כתב: בנוסף ל3 - חוברות לימוד הקריאה בהדרגה, קיימת גם חוברת המלמדת קריאה בכתב, משום הקושי שיש לבעלי קשיי - קריאה בלימוד סמלים כתובים חדשים. גם - כאן, נבחרו אותיות פשוטות למראה ולביצוע ודומות לכתב - יד. בדף העבודה מופיע רק מידע וחמרים חיוניים ללימוד ולסוג הפעילות הנדרשת, ללא קישוטים: המטרה - לשמור על הלמידה המובנית ולצמצם את הגרויים ואת ההפרעות. הסבר למורה או למדריך נמצאים בדף אחר, כדי לא להסיח את דעת הלומד וכדי לא לעורר חשש מדף כתוב ועמוס במידע שאינו מוכר. התלמיד מסוגל להבין ולהכיר כל סמל שנמצא בדף - העבודה. עבודה עצמית: כל דף מציג את הנדרש, והדוגמאות לביצוע מנחות את הלומד ומאפשרות עבודה עצמית ללא עזרת - מבוגר. (הכוונה - לפתח מודעות ועניין בעבודה עצמית. ההמלצה היא להיעזר במבוגר - מנחה). אסטרטגיית הלמידה: למידה מתחדשת ולא שינון: הלמידה אינה נעשית בדרך - השינון, אלא בדרך הלמידה המתחדשת: אין תרגילים זהים, דפי - העבודה מגוונים - בצבע, בתוכן ובביצוע. התלמידים לומדים לקרוא את הכתוב, קוראים ללא קושי כבר מן הדף הראשון, ומפתחים מודעות למרכיבים, לחלקי - המילים ולמילים השלמות. הקריאה מתבצעת ע"י פעולת הקישור בין הצלילים הנשמעים והצלילים הכתובים. הקריאה הטכנית: התלמידים לומדים להשתמש בצבע כאסוציאציה ולזהות את הכתוב מתחילת הלימוד, כאשר הם מסתמכים על היכרות עם הצבע ועם ייצוגו הסמלי - שמו של כל צבע: מתוך היכרות עם הצבע ושמו, לומדים לזהות את הצלילים, ואת הסמל הכתוב באותו - צבע. לימוד הקריאה משולב עם ביצוע - אך לא עם כתיבה, (כדי לא להכביד על המתקשים) ובכך מחזק את הנלמד בדרך של תיכלול בינחושי: התלמידים מבצעים את החיבור וקושרים את הקשר בין הצלילים למילים שלמות, מפרקים את הדגם השלם למרכיביו בצליל ובסמל צבוע, ומתרגלים תיאום, שרטוט וצביעה, שיש בהן גם הכנה לכתיבה.


הקורא עיר הקורא מתי
רונה נתיבות לפני 5 שנים ו-11 חודשים מענה



לקט ספרים מאת נויה ספקטור
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של נויה ספקטור






©2006-2017 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ