» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (9):
חינוך,
מדעי החברה - חינוך,
הורות וחינוך,
חינוך, למידה, תקשורת, תרבות בלשנות ומילונים למכירה,
חינוך,
רוצה לקרוא,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
חינוך מוסדי,
חינוך,
|
1.
|
|
הספר מנתח מצבים שבהם מתרחשות הפרעות, מסייע להבין את המבנה החברתי של הכיתה, עוזר להכיר את אישיותם של התלמידים והמורים ואת מערכות היחסים ביניהם.
הניתוח מוביל לתפריט רחב ועשיר של אמצעים - מערכתיים, חינוכיים וטיפוליים - העומדים לרשות הצוות בטיפול בבעיות מוכרות ולא חביבות כגון: דיבור בלא רשות, העתקות, השחתת רכוש, אלימות, איחורים והיעדרויות, התחצפויות, גנבות, טיפול בכיתות פרועות במיוחד....
|
2.
|
|
הספר מציג מתכונת של כלי קיבול - דגם של שיחת משמעת, אשר המורה והתלמיד יוצקים לתוכה ביחד את התכנים ואת הפיתרונות. דגם זה מסייע להם להבין את התנהגותו של התלמיד, ולהתמודד עם הפרעות חמורות וחד פעמיות או עם בעיות שחוזרות על עצמן.
הספר "שיחת משמעת" מסייע בפתרון כמה מן המכשלות הנפוצות, המתרחשות בעת הטיפול השוטף בתלמידים מפריעים, ומצמצם תקלות וחסימות בתקשורת המביאות לעיתים לשתיקה ולהתנגדות.
המורה ימצא בספר כלים לשאלות כגון:
כיצד להתמודד עם חוסר שיתוף פעולה של התלמיד ?
כיצד להתמודד עם שקרים ?
כיצד לעודד את התלמיד לקבל אחריות למעשיו ?
כיצד לפתור באופן יצירתי בעיות "תקועות" ?
מי צריך לטפל בבעיות משמעת - המחנך או המורה המקצועי ?
כיצד למנוע הישנות אירועים ?
כיצד להגיב לתלמיד שמתחנן שלא לדווח להוריו על התנהגותו והישגיו הלימודיים, ועוד....
|
3.
|
|
הספר "יש לי עיניים בגבI" עוסק ברגעים מתסכלים בחייהם המקצועיים של מורים: כשתלמידים מתחצפים, מכים זה את זה, מפטפטים, מסתובבים בכיתה ומפריעים ללמד. ברגעים אלה המורים מתמלאים ייאוש, כעס וחוסר אונים, ומצבי לחץ , כידוע מקשים לשקול את המצב בהיגיון ולהגיב בקור רוח.
מה עושים אחרי שכבר התרחשה ההפרעה? הספר מנתח סוגים שונים של בעיות ומציג דגם של דרכי התערבות דמוי "סולם", ששלביו הראשונים כרוכים בהתערבות מיידית ושלביו האחרונים - בהתערבויות מורכבות ומצמיחות. זוהי המשגה חדשה שמעניקה למורים רפרטואר של אמצעים מוחשיים וסמליים להבנה ולהתערבות. הספר מציע מאגר רחב של כלים שיעזרו למורים לטפל בהצלחה במצבים קונקרטיים. ...
|
4.
|
|
סטודנטים להוראה וגם מורים חדשים מבקשים הדרכה כיצד לפתוח שיעור, איך לקיים שיח כיתתי שיש בו מעורבות אבל לא צעקנות, מתי לסיים את שלב ההקניה ולעבור לשלב התרגול ומתי להרים את הקול כדי לאותת לילדים שהפטפוט בכיתה הפך בלתי נסבל.
הספר 'ניהול כיתה', ראשון מסוגו בישראל, מנתח תהליכים ומצבים בכיתה ומציע שפע של תאוריות, ממצאים וכלים יעילים לניווט השיעור. הספר דן באתגרים שכל מורה פוגש בכיתה:
יחסי מורים עם תלמידים והורים
הכיתה כיחידה חברתית
תכנון שיעור וקבלת החלטות
הקניית כללים ואכיפתם
תחילת שנת הלימודים והיום הראשון
טיפול בהפרעות
הובלת טיולים וסיורים
ניהול כיתה מתוקשבת
שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים
הספר מיועד לסטודנטים לחינוך ולהוראה, למורים, למדריכים פדגוגיים ולמרצים באוניברסיטאות ובמכללות להוראה.
לספר מצורף שער רביעי מקוון שמציע שיטות וחומרים להוראת ניהול כיתה בהשתלמויות ובתכניות להכשרת מורים.
פרופ' אליעזר יריב – פסיכולוג חינוכי מומחה ופרופסור חבר לפסיכולוגיה חינוכית במכללה האקדמית לחינוך גורדון בחיפה. מלמד ומנחה סטודנטים בנושאים של ניהול כיתה, יחסי הורים־מורים וניהול חינוכי. מחקריו עוסקים בבעיות משמעת ובהתנהגות בכיתה. ספריו שיחת משמעת (1996), שקט בכיתה, בבקשה! (1999) ויש לי עיניים בגב (2010) מציגים היבטים אלה של ניהול הכיתה. נוסף על כך פרופ' יריב חוקר את הקשיים המקצועיים והאישיים של מורים.
ד"ר דבורה גורב – מרצה בכירה לחינוך מתמטי וראש היחידה להערכה במכללה האקדמית אחוה. תחומי התמחותה העיקריים כחוקרת וכמרצה בתכנית להכשרת מורים הם: שילוב של טכנולוגיה בהוראת המתמטיקה; הוראה, למידה והערכה בסביבה ממוחשבת; ומחקר על אודות הידע הנדרש למורים למתמטיקה.
ד"ר גורב כתבה את הספרים: גיאומטריה ועוד (2006), להצליח ולהצמיח במתמטיקה(2006)....
|
|