מדף הספרים של אלי - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


אלי
בן 59



Simania RSS

מדף הספרים של אלי - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
פרננדו פסואה (1935 - 1888) הוא אחד מגדולי המשוררים, הסופרים והוגי - הדעות במאה העשרים. פסואה הוא גם היוצר הפורטוגלי המפורסם ביותר מחוץ לגבולות ארצו. מהחלון הגבוה ביותר הוא ספרו השלישי הרואה אור בעברית, קדמו לו כל חלומות העולם בתרגום פרנסישקו דה קישטה ריש ויורם ברונובסקי (הוצאת כרמל, 1993) וספר האי - נחת בתרגום יורם מלצר (הוצאת בבל, 2000). מהחל
רציתי לשאול אותך, פרופ' ליבוביץ...הוא לקט חכם ועשיר של מכתבים אל פרופ' ישעיהו ליבוביץ וממנו, רובם ככולם תשובות שהשיב ליבוביץ לאלפי הפונים אליו במגוון נושאים, בהם: משמעות החיים, מוסר, גבורה: מדע וערכים, גוף ונפש: מקור האמונה, קדושת הארץ, יהדות - עם או דת? דתיים וחילוניים: הכיבוש, השלום: השלטון המשחית, חברת השנור: ועוד ועוד. פרופ' ליבוב
שופט שחי בשלווה ובביטחון בחיק משפחתו מופתע ערב אחד כשהוא מוצא בביתו אורח לא קרוא. האורח הוא חברו משכבר הימים, שאמור להתייצב בפניו למחרת היום בבית המשפט בעניין כירושיו. מפגשם של השניים והעלאת זכרונות העבר, שבמרכזם דמותה של אישה, חושפים בהדרגה סוד החבוי ברבדים העמוקים ביתר של הנפש ומאיר את עברם של השניים באור חדש. הספר עוסק בעולם הנ
הסיפור על יוסף ק. שנאשם ואינו יודע במה נאשם. נסיונותיו להגיע אל הרשויות השופטות ולטהר את עצמו מאשמה שאינה ידועה לו מְסמלים את מבוכתו של האדם המודרני ואת חוסר האונים שלו. פרנץ קפקא (1924-1883) נולד בפראג שבצ'כיה. בנו של סוחר יהודי, שאופיו השתלטני השפיע על כל מהלך חייו ויצירתו. לאחר שסיים לימודי משפטים, עבד בחברת ביטוח בפראג, עד שחלה בשחפ
על השיטה הפילוסופית של שפינוזה נאמר שהיא "נקודת המוצא לכל מחשבה פילוסופית", ואין מי שחולק על חשיבותה בתולדות המחשבה האנושית. תורתו של שפינוזה, כמו כל שיטה גדולה בתולדות הפילוסופיה, היא בעלת משמעות שמעבר לתחום המקצועי. היא עוסקת בשאלות הקונקרטיות ביותר הנוגעות לכל אדם ומציעה לו דרך להגיע ל"חיים טובים", שבהם האדם נחלץ מן הפחדים הקיו
ספר השירים BUCH DER LIEDER של היינריך היינה, הוא מספרי המופת הידועים ביותר של השירה העולמית ומאז הופיע לראשונה ב1827-, תורגם לכל לשונות התרבות ונדפס באינספור מהדורות. הספר נחשב עד היום לפורץ גבולות ולחושפני ביותר, ספר המביע באופן חריף את ייסורי האהבה ואושרה, את תעתועי הטירוף וההזיה שבהם היה שרוי בעטייה. היינריך היינה, המשורר הגרמני ממוצא
הספר דן במפגש ייחודי בין אסטרולוגיה ופרשנות המקרא בימי הביניים בכתביו של אברהם אבן-עזרא. הראב''ע הנודע בעיקר בזכות פרשנותו המרשימה למקרא, כתב גם חיבורים מדעיים שבהם הסביר נושאי יסוד באסטרולוגיה, באסטרונומיה ובמתמטיקה. פרשנותו למקרא מתאפיינת בשיבוץ תכנים אסטרולוגיים ומדעיים עשירים, אפיון שהגביר את הפופולריות שפרשנותו זכתה לה
יער ערערים מכושף, מנזרים בודהיסטיים נטושים למחצה וחופיו אפופי הסוד של "האגם השמימי" שבמרומי במרכז ההימלאיה – אלה רק אחדות מן התחנות שאליהן מגיע גיבור אל מקום שהרוח הולך במסעו המסתורי שעומד הרומן. לפני הימים הנוראים עוזב הגיבור, צדיק בני-ברקי שהתפרסם במופתיו כ"צנתר האלוקי", את עירו ואת חצרו ואת משפחתו ויוצא אל המקום שהראו לו בחלומ
ברוכים הבאים לעולם הספרות האורוגוואית העכשווית. הישר ממונטווידאו, ברומן שלפנינו תמצאו סיפור מסגרת על מורָה בתיכון הנשואה לא-באושר הפוגשת מורֶה באותו תיכון הנשוי באושר מתקתק. לשניהם יש שעה חופשית פעמיים בשבוע באותם ימים ובאותן שעות, ובחלון הזמן הזה – סדק שנפער בחיים המחזוריים של דמויות ממעמד הביניים הגֶנרי – מתפתח ביניהם קשר ה
הקצין הצעיר אנטון הופמילר מוזמן לאחוזתו של ההונגרי העשיר לאיוש קשפאלבה, שם הוא פוגש בבתו הנכה אדית ומפתח חיבה חומלת אליה. אדית מתאהבת בו, וכאשר מתפתחת תקווה להחלמתה, הופמילר מציע להינשא לה כשתחלים, בתקווה שההבטחה תדרבן אותה להתחיל בטיפול. אולם, מחשש ללעג ובוז, הוא מתכחש להבטחה בפומבי, וכשאדית למדה על כך היא מתאבדת. הלום אשמה, הומפי
הספר בא להציג בפני ציבור הלומדים והמשכילים את עולמה של הקבלה. הספר כולל שני חלקים: הראשון עוסק בעולמו של המקובל כאישיות חיה - הסגולות הנדרשות ממנו, הישגים וסיכונים, מקורות הגילויים ועוד. החלק השני עוסק במשנתה של הקבלה בנושאים מרכזיים, בין היתר: ספירות, טוב ורע, בריאת העולם, תורה ומצוות, הנפש והגילגול וכן הלאה. הדיונים מקיפים א
ב'כל השמות' אין לדמויות שמות; רק "האשה האלמונית", או "השכנה מקומת - הקרקע מימין", או "אשתו של הבעל הקנאי". מלבד אחד - סניור ז'וזה, גיבור הספר, שגם כותב במחברת את מעשיו בפרשה שעליה מסופר. והעובדה שזה גם שמו הפרטי של המחבר אינה מקרית. אם כל הרומאנים של סאראמאגו מציבים במרכזם משהו כובל, מאובן, מצמית, עריץ ושרירותי (שמולו זורמת איזו חתרנ
אַנדרֵאַס, קלושָר הישן על גדות נהר הסֶן, הוא שתיין – וקדוש לא-שגרתי. ערב אחד נעשה לו נס, ראשון בשורה של נסים – וכאן מתחילה הרפתקה פרועה ורווּית אלכוהול במסבאותיה של פריז, במלונותיה, בכנסיותיה, בבתי הקולנוע ובבתי הבושת שלה. אגדת השתיין הקדוש, שאת כתיבתה השלים יוֹזֶף רוֹת שבועות אחדים לפני מותו, היא הנובלה המפורסמת ביותר שלו ומפסגות
הישראליות של היום היא בחלקה הגדול תולדה של זיהוי היהדות עם המימד הלאומי במהפכה הציונית וההתנגדות לזיהוי זה. בתוך כך, עולה כפורחת התחדשות יהודית אשר פותחת בפנינו עולם שלם של יצירה, משנה, אגדה, קבלה, פיוט והגות, אשר נדחקו הצידה ביצירת היהודי החדש. טבעי אפוא שבחיפוש הישראלי יהיה מקום מרכזי לרמב"ם. קריאה ישראלית של הרמב"ם הציע פרופ' ישע
ספר זה הוא ניסיון לפרש מסורות מספרות הקבלה המתייחסות לגוף האלוהי הנשי. ריכוזן של מסורות אלה במחקר מיוחד מסב את תשומת הלב לפן חשוב של ספרות הקבלה: היותה של האלוהות בעלת בחינות זכריות ובחינות נקביות כאחת. באמצעות כלים פרוידיאניים, ליתר דיוק תאוריות של תלמידי פרויד ומבקריו – בעיקר ז'אק לקאן ולוס איריגרה – המחבר מנתח במפורט מיתוסי


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ