מצחיק, טראגי, מריר, לעגני, מקאברי, פנטסטי, גס, מבריק - אלה כמה מן הכינויים והתארים שקשרה הביקורת העולמית ל"תוף הפח" של גינטר גראס עם הופעתו בסוף שנות החמישים, "יצירת מופת הרסנית" קרא לו מבקר אחד , עמיתו כתב : "הדבר הקרוב ביותר ליצירת - מופת ספרותית שהדור הזה מסוגל ליצור" ואילו מבקר אחר הגדיר אותו כך : "אם העולם שמצייר גראס הוא סיוט אחד
פאול בוימר בן התשע–עשרה מתנדב להתגייס ונשלח היישר מספסל הלימודים אל חזית הקרבות של מלחמת העולם הראשונה. תחת הריגושים וההרפתקאות שציפה להם, הוא חווה את הקטל הברוטלי במלוא עוצמתו ואת מותם חסר התכלית של רעיו.
במערב אין כל חדש התפרסם ב-1929 והיה מיד לרב–מכר ספרותי מן הגדולים בכל הזמנים. הספר תורגם לכ-50 שפות ועובד לקולנוע. הרומן מתאר
המקום: מרתף ומעיין טבעי במלון בפאתי ברצלונה. קירות לבנים, שיחים ושדות פרא אפלים השורטים את העור, ומים שלווים הנוסכים רוגע ומשכיחים כל טעות. הזמן: חמישה ימים בשנת 1982 הנדמים כמאות שנים. הפחד, בחוכמתו האכזרית, מותח את השעות המתות ומזקק את הימים שלפני הפעולה. ואז, כמעט ללא הכנה, מתחילה הספירה לאחור. הסיפור: חייו של האיש המוכר לכולם בשם ק
'דון קיחוטה', הספר שרק התנ"ך מתחרה בו במספר תרגומיו, נחשב לרומאן המודרני הראשון, ובעיני רבים גם לגדול שבכולם.
בעברית לא שפר גורלה של אבן - פינה זו של התרבות העולמית; תרגומו המפורסם של ביאליק הוא רק עיבוד מקוצר.
עתה תורגם הספר במלואו, על שני חלקיו, ב"ספריה החדשה".
טירופו של דון קיחוטה נעוץ בפריצת הגבול שבין הספרות לבין ה"מציאות": האיש
מפקח משטרה בעיר ספרדית אלמונית משוטט ברחובותיה בנסיון נואש ועקשני ללכוד סוטה שהתעלל בילדה ורצח אותה. הוא בטוח שיוכל לזהותו על - פי הסוד הנורא שישתקף ממבטו. בתוך כך הוא שואב עידוד והשראה מכומר מרקסיסטי זקן וחולני, וממורתה של הילדה הנרצחת, שאליה הוא נקשר בקשר חם ועדין המחולל בו שינוי עמוק. שלוש הדמויות האלה, וגם דמותו של הרוצח, משורט
דוקטור פישר הוא מיליונר, האוהב מתיחות משעשעות, מרושעות, שמסיבותיו המפורסמות, והידועות לשמצה, הן חלק מהניסוי שהוא עושה לבדיקת חמדנותו של האדם, עד כמה הוא יהיה מוכן לרמוס את כבודו העצמי בשל מתנה, חפץ מוערך, סכום כסף עד שיום אחד, ביתו היפה מתאהבת בבחור עני. עליו לבדוק אם הבחור העני מעוניין בכספו או שהוא מאוהב באמת בביתו. במסיבה אחת הוא
אל כפר קטן בדרום-צרפת באה משפחה משונה: אב משותק, אם גרמנייה ובת יפהפייה, אליאן, המכונה היא, המסחררת את ראשיהם של גברי הכפר. כל תנועה שעשתה, גם אם בתום-לב, הכניסה להם כל-מיני מחשבות לראש. היא חשבה עצמה לכוכבת. התצלום היחיד שהסכימה לתלות בחדרה, מלבד צילומיה שלה, היה פוסטר של מרילין מונרו. בא הקיץ, ומבין כל הגברים העוגבים עליה בוחרת היפהפ
האדם השלישי הארי ליים, חברו מנוער הנערץ של רולו מרטינס, הזמינו אל וינה שאחרי מלחמת העולם השניה, "העיר המרוסקת והכואבת", שכבשו ארבע המעצמות. הכול סוחטים ומרמים, אבל מרטינס לומד כי ליים "היה הסחטן והרמאי מהסוג הגרוע ביותר, שתמיד מצא לו פרנסות מלוכלכות". ויותר מכך, זה עתה ליים נהרג - בתאונה? והאמת היא כמעט יותר ממה שמרטינס יכול לשאת... הא
פלורנטינו אריסה לא פסק מלהגות בפרמינה דאסה ולשמור לה אמוני נצח ואהבת עולם כל חמישים ואחת השנים ותשעת החודשים וארבעת הימים שעברו מזמן שדחתה אותו, כשהיה בן עשרים ושתיים, לאחר אהבה ארוכה ורצופה מכשולים, ונישאה לאחר. לא היה לו כל צורך לעשות את החשבון ולסמן קו קו על קיר בתא כלשהו, כי לא עבר יום שלא קרה משהו שהזכיר לו אותה. האהבה לכל פניה
"גרהם גרין הוא מאסטרו. בנגיעת מכחול אחת הוא יוצר אווירה, דמות או התרחשות." גבריאל גרסיה מארקס
מה יכול לטלטל את חייו של הנרי פולינג, מנהל בנק בגמלאות, רווק וחובב דליות מושבע מלבד פגישה עם דודתו אוגוסטה לראשונה זה חמישים שנה בהלוויה של אמו. הדודה – בת שבעים וחמש, שתיינית, רודפת הרפתקאות כרונית, מתפרנסת מעסקים מפוקפקים ולא יודעת טקט מ
אנה בלום נוסעת לארץ זרה לחפש את אחיה, כתב עיתון שהקשר עמו נותק. אך העובדה שהצליחה להיכנס העירה, אין פירושה שתוכל גם לצאת-היא מוצאת עצמה במציאות שבה קרסו סדרי החברה וכל דאלים גבר.
בעיר שורר מחסור במזון ורוב התושבים חסרי בית. הרחובות מלאים מהמורות, ובריונים עולים על גלי ההריסות וסוחטים רמי מעבר.
עשרה עד עשרים אחוז מהתושבים מתפרנסי
פרופסור לספרות שאיבד את משפחתו בתאונת מטוס שוקע בדיכאון ומאבד עניין בחיים. קטע מסרט אילם שראה במקרה בטלוויזיה מצליח להצחיק אותו לרגע, והוא נדחף לחקור את יצירתו הראינועית של יוצר הסרט ולכתוב עליה ספר. לאחר פרסום ספרו, מגיע אליו יום אחד מכתב ובו המידע הבלתי סביר שהקומיקאי, שאיש לא ראה אותו מאז נעלם לפתע בשנת 1929, עודנו בחיים ורוצה לפ
אט - אט, בנשימה ארוכה, במונולוג אחד ושלושה ספורים, נפרשות תולדותיה של משפחת אופים. יחסים מורכבים של אבות ובנים, אהבת - אם ואהבת אשה. סיפור של שכול ומסירות, כאב וזיכרון, מירושלים והגליל של ראשית המאה עד לכפר בשפלה של שנות השבעים. כל זה בכתיבתו הכנה, רבת ההמצאה והדמיון, של מאיר שלו, שכבשה את לב הקוראים ב"רומן רוסי".
בפינת הרחובות פאל ומריה נצב מגרש ריק-חזיון נדיר בעיר הצפופה בודפשט. לבוקא, נמצ`ק, צ`לה, ברבש, קולנאי ושאר הנערים מחבורתם משמש השטח שמאחורי גדר הקרשים מקום כמעט יחיד שבו הם יכולים לשחק מבלי שהמבוגרים יאסרו עליהם כמעט כל הנאה.
והנה נפל דבר: כנופית הגן הבוטני, ובראשה פרי אץ` הנורא והאחים פסטור בעלי האגרוף, מחליטה להשתלט על המגש הריק כד
סופר מתח נשכר למשימה מסתורית. מבקר ספרות מוצא עצמו מעורב בפרשת העלמו של חבר ילדות. בלש פרטי מוצב למעקב מוזר. מה המשותף ביניהם? בשלושה סיפורי חידה, שתחילתם פשוטה ופתרונם מפתיע, מגולל פול אוסטר הרבה יותר מסיפור בלשי. הוא אורב לחיים בצומת שבו נפגשים המסתורין והפיוט ומחפש שם תשובות לבעיות קיומיות כגון חרדה, ניכור ובדידות. פול אוסטר נו
קורותיה המופלאות של משפחה המתגוררת בעיירה אגדית בקולומביה מסופרות ברומן זה, שהוא אחד ממופתי הפרוזה של אמריקה הלטינית בימינו.
קורות המשפחה, שהיא מעין מיקרוקוסמוס הפועל לפי חוקים פנימיים שאינם תלויים בעולם ובזמן הריאליים, הן למעה כרוניקה של האנושות כולה.
מאה שנים של אהבה ואמונה ויאוש, שאיפה לאושר ואכזבה, ולבסוף חזרה אל בדידותו
לאחר תקופת הפלירט שלו עם אמנות הקולנוע,ממשיך פול אוסטר בהתמקדותו המחודשת בספרות הכתובה.
גיבור ספרו החדש הוא סידני אור, סופר בשנות השלושים שלו המחלים ממחלה קשה וכעת שב אל החיים באופטימיות זהירה בעזרת אשתו האוהבת ובעידודו של סופר ידוע, ידיד של הוריה.
בחנות לצורכי כתיבה, שצצה פתאום בשכונתו, מושכת את לבו מחברת כחולה מתוצרת פורטוגל ה
"נגזר עלי לזכור לעולם ילד בעל קול שבור — לא בגלל קולו, וגם לא מכיוון שהוא היה היצור האנושי הקטן ביותר שהכרתי מעודי, וגם לא מכיוון שהוא היה הכלי שגרם למותה של אמי, אלא משום שהוא הסיבה שבגללה אני מאמין באלוהים; אני נוצרי מאמין בזכותו של אוון מיני."
במשחק בייסבול שהתקיים בקיץ 1953 בין שתי קבוצות מליגת הנערים, שיחקו שני חברים טובים כבני
בבית בודד, הניצב במדבר של חורבן עירוני, בצילם של בנייני - ענק קודרים, מתרחשת דראמה מסמררת בין ארבעה ילדים, מגיל שש עד חמש - עשרה. בקיץ חם וארוך אחד הם מוצאים את עצמם ללא השגחה, חופשיים מכל משטר. במעמקי הבית קבור סוד משותף, שהם אפילו אינם מעזים לדבר על אודותיו. עולמם הוא עולם סגור ושמור, שבתוכו מתחילים להתערער איסורים משפחתיים עתיקים, ו
מועדון האידיוטים הוא סיפור התבגרותה הבלתי נשכח של חבורת נערים ונערות באנגליה של שנות השבעים.
על רקע מאבקי העובדים בעיר התעשייה ברמינגהם, הגזענות והטרור האירי שאיפיינו את התקופה, מתוארים חייהם של הנערים, על אהבותיהם, כיסופיהם האירוטיים, ויחסיהם עם הוריהם ומוריהם.
ניכר בקו שהוא מוקסם מן התקופה, ואכן - הוא מוליך את הקורא בנפתולי ה