אגדה מופלאה אודות חבורה היוצאת למסע חסר סיכויים ורב תלאות, נמלטת מחורבן ומבקשת מולדת וחברה חדשה. המסע הארוך אל תוך הבלתי-נודע, האימים והגבורה, התקלות וכוח-הרצון, כל אלה חברו לתיאור הרפתקאה נדירה ומרתקת. אודיסיאה של מנהיגות כושלת ומנהיגות צומחת. גיבורי הספר הם בעלי חיים-ארנבי פרא. אף כי ארחות חייהם נקבעים על ידי הטבע הסובב אותם, הנה
"וספר זה הוא בכורי פטר ידי וגם קרבן נדבתי כמאמר המשורר ולד ימיר פר ופעוט שה תמורתו. והספר באר יבאר היטב את שלושים ושנים החלקים הם יסוד מלאכת האגדה וגם מביא משל לאגדה השלמה למען יבין הקורא את מלאכת הכתיבה דבורה על אופניה."
למה הביאו את האתיופים לישראל, כדי שיהיו חלקי חילוף לתימנים, מאז הפציע השחר הלבן על ההיסטוריה שבני האדם כתבו לא
"פרנץ פנון," כתבה סימון דה בובואר, "הוא אחת הדמויות המיוחדות והחשובות ביותר של זמננו." בשנת 1952 פרסם פנון, פסיכיאטר ופסיכואנליטיקן צרפתי צעיר את ספרו הראשון "עור שחור, מסכות לבנות" והכה בתדהמה את החברה הצרפתית. לראשונה בעולם המערבי העלה אינטלקטואל שחור את שאלת הגזענות הלבנה ודיכוי האדם השחור במלוא חריפותה ואילץ את החברה הלבנה להתבו
"אלף היא נקודה במרחב שכל הנקודות האחרות נכללות בה," כך מסביר קארלוס אחנטינו דנרי לבורחס בסיפור "האלף". הוא מודאג וזועם, כי יש לו אחת כזאת אצלו בבית, מתחת למדרגה התשע - עשרה היורדת אל המרתף, ועכשיו רוצים בעלי - הבית להרוס אותו כדי להרחיב בית קפה אופנתי. האם הוא לא רק משורר גרוע אלא גם מטורף, כפי שסבור בורחס, מספר הסיפור? זאת לא נוכל לדעת ל
האנתולוגיה נפתחת בשלושה סיפורים מצמררים של וארלאם שאלאמוב, המתעד הגדול של מחנות הכפייה והמוות הסובייטיים, ונחתמת בשני סיפורים קסומים, שמחים, עסיסיים, של ויקטור ירופייב, מן הבולטים שבסופרי רוסיה של שנות התשעים.
בין לבין מוצע לקורא מבחר מייצג ומרתק של סיפורים,פרי עטם של ארבעה - עשר סופרים בולטים:
קשת רחבה של קולות, של נושאים והשקפ
"זו ההיסטוריה של מהפכה שסטתה מדרכה והתירוצים המצוינים שניתנו על כל צעד ושעל לסילופה ועיוותה של התורה המקורית."
כך תיאר ג'ורג' אורוול את חוות החיות בדש הספר כשיצא לאור ב 1945. הסָטירה הנוקבת על ברית המועצות ושברו של חזון המהפכה בידי מי שנחשב ה"מצפון של בני דורו" עדיין מסעירה את קוראיה ומעוררת מחלוקת. עתה, שנים לאחר קריסתה של ברית ה
"אנשי כדור הארץ, שימו לב בבקשה. כאן פרוסטטניק ווגון ילטץ מהמועצה הגאלקטית לתכנון העל - חלל. תוכניות הפיתוח לאזורי הספר של הגלקסיה מצריכות סלילת דרך אקספרס על - חללית, שתעבור דרך מערכת הכוכב שלכם. למרבה הצער, הפלנטה שלכם היא אחת מאלה שנועדו להריסה. התהליך יארך מעט פחות משתי דקות, במושגים הארציים שלכם. תודה". בלי פאניקה, בלי פאניקה. עבו
"האם האח הגדול קיים?"
"ודאי שהוא קיים. המפלגה קיימת. האח הגדול הוא התגלמות המפלגה."
"האם הוא קיים באותו מובן שאני קיים?"
"אתה לא קיים."
1984, הרומן הדיסטופי הנודע ביותר בספרות העולם ועדיין המפתיע בחיותו ובאקטואליות שלו, ראה אור לראשונה ב־1949. ג'ורג' אורוול חוזה בו חזות דמיונית קשה על דמותו החברתית והפוליטית של העולם בעתיד, עולם השרוי במל
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
מקסים גורקי, אחת הדמויות המרכזיות בספרות הסובייטית, שרוב ספריו החשובים תורגמו לעברית ודורות של קוראים התחנכו עליהם, מספר על בחרותו ועל "יציאתו אל בין הבריות". אישיותו היא רק אמתלה לרכז סביבה גלריה נפלאה של דמויות ולצייר את ההווי הססגוני, המלא חיוּת, של המעמד הנמוך ברוסיה של סוף המאה ה-18.
ספר מופת המופיע במהדורה מחודשת וכולל גם את
רומן אהבה והרפתקאות זה, על תלמיד חכם יהודי הנשבה בימי גזירות ת"ח ונמכר לעבד לאיכר פולני, מצוין בסגולות - הסיפור ובקסם הפולקלור שהקנו למספר האידי יצחק בשביס - זינגר שם בין - לאומי. פרשת האהבה האסורה, המלווה נפתולי - נפש, שבין העבד היהודי ובין בת אדוניו הנוצריה, משולבת בתיאורי ההוי הססגוני של היהודים והפולנים במאה הי"ז. יצחק בשביס - זינ
רומאן-אפוס מחיי היהודים בפולין בשלהי המאה שעברה. הרומאן הריאליסטי שוב חוגג כאן את נצחונו. זירת ההתרחשויות - בית-האחוזה של רוזן פולני שהוגלה לסיביר על השתתפות במרד נגד שלטון-הצאר; ביתו של חוכר-האחוזה היהודי; חצרו של הרבי, בה נטוש המאבק מי יירש את כסאו. יריעה ססגונית של יהודים ופולנים ובמרכזה - החוכר היהודי ירא-השמיים, שכרום עלייתו עו
הג'ינג'רמן – סבסטיאן דנג'רפילד, המיוחם הניצחי, טפיל חסר-מצפון, שובניסט גברי, שקרן כרוני.
הג'ינג'רמן – משורר תמהוני, אגואיסט ללא-תקנה, ילד בן-עשרים ושבע, חסר גיל ומעצורים, גנב קטן.
הג'ינג'רמן – גיבור מאורות-השתייה של דאבלין הקתולית, המסורבלת, הצבועה, המאוכלסת ביצורי-שוליים כטוני מלארקי, קנת אוקיף ואחרים; יצורים טראגיים, מאקבריים, על
מהדורה חדשה לרומן שרבים מן הקוראים זוכרים בגעגוע.
סיפור אהבתם הנוגה של רמזי וסוהאם מתרחש על רקע בגדאד הסוערת, בימים שקדמו למלחמת 1948. ביד אמן חושף לראשונה סמי מיכאל את המציאות שהתנסתה בה הקהילה היהודית בבגדאד, מציאות רבת-תהפוכות של צעירות וצעירים – יהודים, מוסלמים ונוצרים – שכנגד כל הסיכויים שאפו לכונן עיראק ליבראלית והומנית
הודא, בחורה ישראלית ערביה, שקוראת את יהודה עמיחי וחברותיה יהודיות, והיא שייכת לשני עולמות, לעולם מוצאה הערבי ולעולם תרבותה העברית, מספרת את סיפורה המרתק של משפחה ערבית מופלאה בואדי של חיפה, ואת סיפורי האהבה שלה ושל אחותה. בעט אמן מתוארות פגישות והתנגשויות דרמתיות בין הויות ותרבויות, שמתוכן עולות שאלות נוקבות על מציאות חיינו
כשגזע של חייזרים מאיים על האנושות, עוזב אנדר וויגין בן השש את ביתו ואת משפחתו בכדור הארץ, ויוצא לחגורת האסטרואידים.הוא נכנס לבית הספר ללחימה, שבו נשלטים חייו על - ידי משחקי תודעה וקרבות דמה הנערכים ברצינות קטלנית. חושים חדים, חמלה וגאונות הופכים את אנדר לטוב מכולם במשחקים אלה. אך בעודו מתאמן, קרב יום הפלישה. אנדר נדחף עד לגבולות יכו
"משוגע" הרומן האחרון פרי-עטו של המספר היהודי הדגול, חתן פרס נובל לספרות, יצחק בשביס זינגר.
סיפור העלילה המרתק, שולל דמויותיו הססגוניות, ההתרחשויות המתגלגלות בקצב מטורף והעולם שהוא מתאר - כולם אחוזי תזזית מידבקת, הסוחפת את הקורא במעגליה.
עולם "משוגע": אנשים מחליטים לעשות דבר אחד, וככפויי-שד עושים דברים אחרים: אהרון גריידינגר העי
זמן לא רב לאחר מות אביו, ערב חג - המולד ,1938 עלה חורחה לואיס בורחס במדרגות בחיפזון, ונתקל בראשו בחלון. הפצע הזדהם, בורחס קדח, וסופו שהובהל לבית החולים ונותח בראשו. לאחר מכן חשש פן לא יוכל להמשיך לחשוב ולכתוב, ומכיוון שפחד יותר מכל לגלות כי אינו מסוגל, כמימים ימימה, לכתוב ביקורת, החליט לנסות סוג חדש של כתיבה, כדי שהאכזבה לא תהיה מוחלטת. ת