קשה להסביר מה יש ברומן משפחתי זה, הקוסם ומרתק את כל הקוראים, צעירים ומבוגרים כאחד.
יש בו הרבה עצב ושמחה, הומור ותיאורי הווי, הגורמים לקרוא לחוש את עצמו כחלק מן המשפחה המיוחדת והמופלאה הזאת.
לעינינו נפרשים חייהן של ארבע אחיות הנאבקות בעוני, באכזבות, בקשיי החיים ובאהבות נעורים, ומצליחות, כל אחת בדרכה, להגשים את חלומותיהן. הסופרת ת
בספר הזה מסופרות קורות חייו של בן-ציון, בנו בכורו שול אליעזר בן - יהודה. לימים שינה בן - ציון את שמו לאיתמר בן - אב'י (כלומר בן אליעזר בן - יהודה).
בן-ציון היה הילד הראשון בירושלים ששפת-האם שלו היתה עברית, ולכן זכה להיקרא 'הילד העברי הראשון.
קשים היו חייו של 'הילד העברי הראשון' בירושלים של תחילת המאה. משפחתו נאלצה להיאבק מאבק מר נגד דעות
יעל מחפשת לעצמה בית משלה ומוצאת ארגז.
היא מסדרת אותו ומבלה שם עם חברה הטוב את שעות הפנאי.
יום אחד מגיע טרקטוריסט עם עגלה ואוסף את כל הגרוטאות שבחצר ואוסף גם את הארגז של יעל מבלי לשים לב שיעל נמצאת בתוכו.
מכאן ואילך עוברת יעל הרפתקאות שונות עד לשובה המוצלח הביתה.
איורים אורה איל.
הספר מספר על חמישה ילדים: סיגלית,
רון, אורי, רותי ואלון שמקבלים במתנה כל אחד בלון. לאורך הספר קורים דברים שונים ומשונים לבלונים, והם מתפוצצים אחד אחד, למעט הבלון האחרון.
מה קרה לבלונים וכיצד התפוצצו?
מה קרה לבלון שלא התפוצץ?
הייתי שקועה בכתיבה כאשר צלצל הטלפון.
הרמתי את השפופרת.
מן העבר השני עלה קול זר לי. נרגש משהו.
"הייתי רוצה להפגש איתך", אמרה לי הדוברת לאחר שהציגה את עצמה. "בסדר", עניתי, "נוכל להפגש".
"האם תוכלי לבוא אלי?", היסס קולה במקצת.
"אני... איני קלת תנועה ביותר..."
עוד באותו שבוע נפגשנו בביתה.
היתה זו פגישה שפתחה לי פתח לעולם אחר שלא היה ידוע ל
אייאן חירסי עלי היא אחת הדמויות הפוליטיות הנערצות והשנויות ביותר במחלוקת בימינו. היא פרצה לכותרות הבינלאומיות בעקבות הירצחו של תיאו ואן גוך בידי קנאי מוסלמי, במחאה על סרט שיצר יחד איתה בנושא כניעותן של הנשים באיסלאם.
הרוצח איים שאייאן תהיה הקורבן הבא. הרוחות סערו גם כאשר נלקחה ממנה אזרחותה והיא התפטרה מהפרלמנט ההולנדי.
הספר
כלה הנכנסת לחופתה בורה כתינוקת, וחתן שאינו מבחין בין ימינו לשמאלו, הם גיבוריו של רומאן קצר זה, הכתוב בסגנון בארוקי. סיפור פשוט לכאורה, בשכונה ירושלמית אופיינית, המתגלה עד מהרה כעולם מוזר, שפועלת בו, כמעט בלי הפרעה, חוקיות מעוותת ומסוייטת. `עוגיות המלח` ראה אור לראשונה ב1980-, זכה ב``פרס ניומן`` ואזל מיד עם הופעתו. כעת, במסגרת ``הספריה``, הו
את `פטר והזאב` כמעט אין צורך להציג. יצירתו המבריקה של פרוקופייב נחשבת לאחת
הפנינים ברפרטואר של המוזיקה התוכניתית (כלומר המוזיקה המספרת סיפור).
בספר זה מוגש סיפור פטר והזאב בלבוש חדש, עם ציוריה העשירים של ארנה פויגט.
כל הגיבורים המוכרים - פטר, הציפור, הברווז, החתול, הסבא, הציידים - מצוירים
בחן רב ובהומור, ואפילו הזאב הרע אינו מפחי
"אף לא גבר אחד, נדמה לי לא היה מהסס להקריב את נשמתו כדי לדעת את הנס שהתאפשר לי להיות חלק ממנו, יותר מזה, שהתאפשר לי לחיותו, לכמה רגעים, עד שחרץ את דינו למוות. אף לא גבר אחד, מאחר שאת כל מעשי עד האחרון שבהם, שיעלה לי בעונש מוות, עשיתי מאהבה. אהבה שדחפה אותי לכל מיני מעשי סקרנות, וגם, למען האמת, לכל מעשי הפזיזות." ז'אן רופא צעיר בעל קריירה מב
20 שנה לאחר מלחמת ששת הימים יזם השבועון "כותרת ראשית" את חשבון הנפש הזה, "הזמן הצהוב", פרי שבעה שבועות קדחתניים של שיטוטיו של גרוסמן, דובר ערבית, בגדה המערבית, במחנות פליטים, בבית - המשפט הצבאי בהתנחלויות, בערים ובכפרים. הספר מתבסס על 14 הפרקים שראו אור תחילה בגליון מיוחד של השבועון (יום העצמאות, 87), אשר עורר התרגשות נדירה בממדיה. עליהם נ
בגיל 15, עם מעט כסף בארנק ובגדים שדחס לתיק קטן, בורח קפקא טאמורה מביתו, מעברו, מקללתו האיומה של אביו. מצויד במשאלה עתיקה - למצוא את אחותו ואמו שעזבו את הבית כשהיה בן ארבע - הוא יוצא לדרך בלי לדעת לאן תוביל. ממש כמו נאקאטה, זקן פגוע מוח המתפרנס מאיתור חתולים אבודים, שנהדף אל המסע הראשון בחייו בנסיבות קיצוניות לא פחות.
שני סיפורי המסע, ש
סיפור אהבה פיוטי ומעורר געגועים שמתרחש באירלנד על הרקע המיסטי של גלי האוקיינוס הנשברים.
ניקולס קופלאן היה בן 12 כאשר אלוהים דיבר אל אביו, ואמר לו לעזוב הכול ולהקדיש את חייו לציור.
ניקולס ואמו ננטשים שוב ושוב, כשהאב נעלם אל העבר השני של אירלנד שם הוא מציב את כן הציור שלו לאור האוקיינוס האטלנטי בצייתו בכך למה שהוא מאמין שהוא צו האל.
סיפור הגבורה הנדיר והמטלטל של האם נכתב היום על ידי בנה הבכור יצחק מאיר, אך מסופר מפיה ומנקודת מבטה, באמצעות יומן מכתבים שהיא כותבת לבעלה הנעדר.
"כל השואלים שאלו בשקט וכל המשיבים ענו בכמעט אין קול וגם מי שייבב נזהר שלא ליבב יותר ממה שכתפיו הנשברות בבכי הכבוש יכולות לשאת, והכל היה כבמשכן בו מוזהרים הבאים בו לעבוד את היגון ואת התדהמ
קלאסיקה לגן ולבית הספר.
סיפור משל עם מסר של קבלת הזולת וחיי שלום.
אי אפשר לגדל ילדים בלי הספר הזה.
סיפורה הקלאסי והמשעשע של לאה גולדברג על יחסי שכנות טובים ועל אהבת הבריות ממשיך לשמח דורות של ילדים.
בְּעֵמֶק יָפֶה בֵּין כרמים וּשְׂדוֹת.
עוֹמֵד מִגְדָּל בֵּן חֲמֵשׁ קוֹמוֹת .
וּמִי גָּר בַּמִּגְדָּל?
בַּקּוֹמָה הָרִאשׁוֹנָ
תבוסתם של הערבים במלחמת תש"ח בארץ - ישראל עודנה טרייה וצורבת בשנות 1950 - 1949 בבגדאד בירת עיראק.
הקהילה היהודית שם שרויה בחרדה מפני הרדיפות וההתנכלויות של השלטונות וההמון.
לא יעבור זמן רב והיא תעלה כמעט כולה לישראל.
זה הרקע לסיפור רב עוצמה ומרתק ביותר, מסופר בעיקר מנקודת ראותו של כאבי, נער יהודי בחבלי התבגרותו, על הפרק האחרון לישיב
ג'יין אייר הוא אולי סיפור האהבה הכובש ביותר את הלב מאז "רומיאו ויוליה".
סרטים וסדרות טלוויזיה, שנעשו לפיו, אינם מסוגלים להעביר את היופי והעומק שבסיפור קסום זה, שבו לוקח הטבע חלק פעיל ברגשותיהם ומעשיהם של בני האדם.
זהו סיפור "סינדרלה" של המאה השמונה - עשרה, על רקע הנוף הכפרי של צפון אנגליה. הסביבה רומנטית, האנשים רומנטיים, הסיפור רומ
"הבית של מיץ פטל עמד בקצה החורשה:
היו לו וילונות צהובים, חלונות ירוקים ותריסים אדומים.
החיות בחורשה שאלו:
'מי הוא מיץ פטל?'
אבל אף חיה לא ידעה..."