הם באו לביקור ממעמקי החלל, שהו כאן זמן מה, ונעלמו כלעומת שבאו. איש אינו יודע מדוע באו, מדוע התעכבו בכדור הארץ, מדוע הסתלקו, ובעיקר - האם ישובו ומתי? האם היתה איזו מטרה לבואם, או שמא רק חנו בדרכם למחוז חפץ לא ידוע, ערכו פיקניק בשולי הדרך, ולא טרחו לאסוף את השאריות? כי הם השאירו מאחוריהם, בשטחי הביקור, חפצים שונים ומשונים. חלקם שימושיים ו
מומחיותו של רבי אהרון הנדלמן בתחום צופן התורה – סידור מחדש של מילים ואותיות בתנ"ך – חשפה שם של אדם.
מי הוא יוסף קובינסקי, ומדוע הצפין האל את שמו בטקסט הקדוש שלו?
כדי למצוא את התשובות, מתחיל אהרון בחקירה ומגלה שקובינסקי, רב פולני, היה לא רק מיסטיקן, אלא גם פיזיקאי מבריק, שכתב עבודה שעשויה להיות העבודה האבודה החשובה ביותר בהיסטוריה
קורווין, נסיך אמבר, יוצא לכבוש את הממלכה, בכוחו הנסתר ובנשק אסור גם יחד. אלא שממלכת אמבר, המקום האמיתי היחיד ביקום, נפגעה והיא נשחתת והולכת: מלכה, אוברון, נעלם. ומאזורי הצל מגיחים יצורי תוהו מעוותים המעידים על התפוררות שלטונה. לשלימות הדגם כליל - הסוד, לבה של אמבר ומקור כוחה, מתנכלים כוחות טמירים, וכתם שחור וממאיר הולך ומתפשט ונוגע ע
אשלי קרטר היא ארכיאולוגית צעירה הנאבקת לזכות בהכרה, ובו בזמן מגדלת לבדה את בנה בן האחת עשרה ג'ייסון. יום אחד מקבלת אשלי הצעה שאינה יכולה לסרב לה. לעמוד בראש משלחת מחקר באחד מאזורי כדור הארץ שמעולם לא נחקר ומופה. בנוסף לגמול כספי נאה, מובטחת לה גם ההכרה המדעית לה היא שואפת. אשלי מחליטה לקבל על עצמה את המשימה, נכנסת להרפתקה מסמרת שיער
מִי שֶׁרוֹצֶה לִשְׁמֹעַ
מֵאַיִן בָּא הַגַּמָּד הַגָּבוֹהַּ,
וּמִי שֶׁלֹּא יוֹדֵעַ
מֵאַיִן הִגִּיעַ הָעֲנָק הַנָּמוּךְ -
שֶׁיִּסְגֹּר אֶת הַסֵּפֶר
וְיִקְרָא אוֹתוֹ הָפוּךְ!
הגמד הגבוה / הענק הנמוך, ספרה החדש של סופרת הילדים האהובה רינת הופר, מספר באופן יוצא מן הכלל סיפור על שניים שהם יוצאים מן הכלל – גמד גבוה בין גמדים, וע
האיש המכונה צל בילה שלוש שנים בכלא, הוריד את הראש וישב את הזמן שלו. כל מה שהוא רצה לעשות הוא לחזור לזרועותיה האוהבות של אשתו, ולהתרחק מצרות למשך שארית ימי חייו. אבל ימים ספורים לפני מועד שחרורו, הוא לומד שאשתו נהרגה בתאונה, ועולמו הופך למקום קר יותר. בטיסה חזרה הביתה ללוויה, צל פוגש אדם מזוקן המכנה את עצמו מר וונסדיי. וונסדיי, נוכל ונ
מגבהיו המתנשאים של אולימפוס מונס במאדים, זאוס האדיר ובני משפחתו בני האלמוות, האלים, האלות והאלים-למחצה, משקיפים על קרב היסטורי, מביטים – ולעתים קרובות מתערבים – במעלליהם האגדיים של פאריס, אכילס, הקטור, אודיסאוס, ובהתנגשות בין הצבאות של יוון וטרויה.
תומס הוקנברי, מי שהיה מורה וחוקר של האיליאדה במאה העשרים ואחת, מתבונן גם הוא. תפק
המשפט לא נמשך זמן רב, היה זה יומו השלישי, אולם כבר עתה לא היה גאל מסוגל להיזכר בראשיתו. הוא עצמו לא הותקף פעמים רבות. התותחים הכבדים הופנו אל ד``ר סלדון, ברם ארי סלדון לא נראה מותקף כלל. לדידו של גאל, היה סלדון היציב היחידי שנותר בעולם כולו. קהל הצופים היה קטן, ונמנו עליו רק שועי הקיסרות. העיתונות והציבור הרחב לא הורשו להכנס, ודומה כי מ
אנדריי פְּלַטוֹנוֹב, כמוהו כמיכאיל בּוּלְגַקוֹב ואִיסאק בַּאבֶּל, הוא אחד משלושת ענקי הפרוזה שקמו לספרות הרוסית במחצית הראשונה של המאה ה-20. משלושתם הוא הפחות ידוע במערב, הן משום שהיה האחרון שהותר לפרסום בברית-המועצות, והן משום שברבים מכתביו פלטונוב הוא סופר ל"מיטיבי קרוא". סגנונו – אישי וייחודי כל-כך, ולכן קשה פה ושם לפענוח –
** דפי קרטון **
הטרקטור הגדול והאדום כבר ישן.
יש עכשיו בכפר טרקטור חדש.
מה יהיה על הטרקטור הישן ועל הדוד אהרון?
חמש ילדות נחטפו במהלך שבוע אחד, ולאחריו שבעה- עשר ימים ארוכים של דממה. ואוז מתגלות בקרחת יער שש זרועות שמאל במעגל קברים. הקרימינולוג ד"ר גווילה ושותפתו מילה וסקס רצים במדרון הרשע האנושי: הם חייבים לפענח את התעלומה מהר ככל האפשר כי הרוצח אינו מסוגל להפסיק ממעשיו וכי אסיר אר-קיי 357/9 משתחרר בעוד מאה ותשעה ימים.
הלוחש, ממותחני הביכורי
"זייפלד, זייפלד," נהמה הזקנה, "מי הכניס להם את הזייפלד הזאת לראש"?
1989, שלהי פריחתו של המסחר הזעיר בארץ. כדרכם מדי שנה בשנה מתכננים יוסף צינמן, חנווני תל אביבי אמיד, ואשתו האהובה ציפי, לצאת בסוכות לנופש בעיירה זייפלד שבהרי טירול. אלא שהפעם מחליטה ציפי שאחותה דבורה זלצמן, המתפרנסת בדוחק מפרפומריה כושלת, חייבת להצטרף לנסיעה ויהי מה.
עד
דיוויד גֶרני, הגיבור הבלתי נשכח של רב-המכר חשוב על מספר, חוזר לחקירה נוספת, מסובכת ומרתקת אפילו יותר מקודמתה. גופתה של כלה יפהפייה מתגלה במהלך טקס נישואיה לפסיכיאטר בעל שם עולמי, כשראשה ערוף. החשוד המיידי הוא הגנן המקסיקני המועסק באחוזה, שניהל ככל הנראה רומן עם הנרצחת. אלא שהוא נעלם בלי להשאיר עקבות, ובאופן בלתי מוסבר אפילו במצלמו