מדף הספרים של עופרי - הספרים שדירגה


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.





Simania RSS

מדף הספרים של עופרי - הספרים שדירגה


מיין לפי: הצג כ:
איש צעיר מלווה את בן דודו לבית החולים לבדיקת שמיעה ונזכר בסיפור על אישה ששקעה בשינה וזבובים קטנים השתכנו באוזנה; יחסים בין בני זוג מתערערים לאחר שהם אוכלים סרטנים במהלך חופשה; גבר המחפש עבודה ממלא הנחיות שקיבל על גב גלויה, אך סיסמא סודית עומדת בינו לבין המעביד המסתורי שלו. בכל אחד מהסיפורים האלה נוטש הרוקי מורקמי, האמן הבלתי מעור
סופר מתח נשכר למשימה מסתורית; מבקר ספרות מוצא עצמו מעורב בפרשת היעלמו של חבר ילדות; בלש פרטי מוצב למעקב מוזר. מה המשותף ביניהם? בשלושה סיפורי חידה, שתחילתם פשוטה ופתרונם מפתיע, מגולל פול אוסטר הרבה יותר מסיפור בלשי: הוא אורב לחיים בצומת שבו נפגשים המסתורין והפיוט ומחפש שם תשובות לבעיות קיומיות כגון חרדה, ניכור ובדידות. עם שלוש
זו היתה אהבה ראשונה. הם האזינו למוסיקה, החזיקו ידיים ודיברו על העתיד. שניהם היו ילדים יחידים, תופעה חריגה בעולם שבו גדלו, אך שונים זה מזה,הג'ימה היה ילד מפונק, חלש ואגוצנטרי, ואילו שימאמוטו היתה ילדה קשוחה, מיושבת ונחמדה אל כולם. ואז, למרות הקשר העמוק, הם נפרדו וחשבו כי זה לתמיד. עתה, לקראת גיל העמידה, אחרי שנים של תעייה, הוא סוף סו
טורו ווטנבה, סטודנט לתיאטרון באוניברסיטה בטוקיו בשלהי שנות השישים, חי בתחושה של ניכור וניתוק מאז התאבדותו של חברו הטוב קיזוקי בתיכון. הוא נקשר אל שתי נשים: נאוקו היפה והדיכאונית, שהייתה חברתו של קיזוקי, ומידורי תאבת החיים. ווטנבה מיטלטל בין שתי הנשים ובה בעת מנסה למצוא את עצמו ואת מקומו בעולם, בכנות ובישירות שבזכותן הוא מתחבב גם ע
בגיל 15, עם מעט כסף בארנק ובגדים שדחס לתיק קטן, בורח קפקא טאמורה מביתו, מעברו, מקללתו האיומה של אביו. מצויד במשאלה עתיקה - למצוא את אחותו ואמו שעזבו את הבית כשהיה בן ארבע - הוא יוצא לדרך בלי לדעת לאן תוביל. ממש כמו נאקאטה, זקן פגוע מוח המתפרנס מאיתור חתולים אבודים, שנהדף אל המסע הראשון בחייו בנסיבות קיצוניות לא פחות. שני סיפורי המסע, ש
ב-1995 התרחשה בעיר קובה שביפן רעידת אדמה שחוללה הרס עצום וגרמה למותם של אלפים. רעידת האדמה היא הרקע לששת הסיפורים הקצרים בקובץ המרהיב של הרוקי מורקמי. גיבורי הסיפורים מתמודדים כולם עם התרחשויות מפתיעות ובלתי נשלטות המפוררות את חייהם ומאלצות אותם למצוא תקווה ודרכים לבנייה מחדש. אישה שמראות ההרס בטלוויזיה מהפנטים אותה מחליטה ל
שני קווי עלילה מתפתחים במקביל ברומן המסחרר הזה, פרי עטו של הרוקי מורקמי. האחד מתרחש בטוקיו בעתיד הקרוב , בעולם פלאות קשוח שבו המידע הוא הנכס המקנה עוצמה וזכויות. הקו השני מתרחש במפלט נטול הזמן של הלא מודע", "סוף העולם ".. תושביו אינם יודעים רוע ומוות, אך הם נטולי מהות אנושית . בהדרגה שני הקווים המקבילים מתחילים להתקרב ולהתמזג. המספר ה
האיש בחושך, ברומן החדש של פול אוסטר, הוא אוגוסט בריל, שזכה בשעתו בפרס פוליצר לביקורת והיום קשיש נרגן שהתאלמן מאשתו האהובה ומתגורר בחברת בתו, שבעלה נטש אותה לטובת אישה צעירה ממנה, ובחברת נכדתו, שחברהּ לשעבר נספה באורח מזוויע בכאוס האלים של מלחמת עירק – משפחה בת שלוש נפשות חבולות שמתקשות להתמודד עם האובדן ויכולות רק להתנחם זו בזו.ו
אוקטובר 1978, בעוד שישה חודשים ירד המסך על שנות העשרים של המספר. עשר השנים האחרונות בחייו היו "שנים של כלום. אבל ממש כלום". מבחינתו, כל מה שהשיג הוא חסר ערך וכל הדברים שעשה - חסרי משמעות. הוא מתגורר בעיר שבה למעלה מעשרה מיליון איש ובכל הכרך הגדול הזה אין יותר משני אנשים שהוא יכול לצלצל אליהם. משרד הפרסום שלו מקרטע וגרושתו חיה עם חברו. של
באביב שנתה העשרים ושתיים התאהבה סומירה, לראשונה בחייה. אהבה סוחפת, כמו טורנדו הממוטט את כל הנקרה בדרכו. אהבתה של סומירה הייתה מבוגרת ממנה בשבע עשרה שנה ונשואה. וכן, זו הייתה אישה. שמה היה מיו. סומירה המאוהבת עד מעל לראשה במיו היא מושא אהבתו של ק', המספר. מרגע שפגש אותה לראשונה כסטודנט נקשר אליה בעבותות. רק אתה יכול היה לנהל שי
טורו אוקאדה אוהב את אשתו. הוא אוהב גם לבשל, לקרוא ולהאזין למוזיקה, והוא אפילו מתחיל להתרגל לשגרת חייו כמובטל. אבל אז מתרחשים כמה אירועים בלתי שגרתיים: שלא ביוזמתו הוא מתחיל לקבל שיחות טלפון אירוטיות, החתול שלו נעלם, והוא מתוודע לשתי אחיות מסתוריות. אבל השינוי שמערער את שלוותו יותר מכל הוא היעלמה של אשתו, קומיקו. החיפוש אחר אשתו
"הייתי בן שתים - עשרה כשהלכתי על מים בפעם הראשונה", כך מתחיל הרומן המפתיע והמרתק הזה, המספר את סיפורו שך נער יתום חסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף האוויר, פשוטו כמשמעו. במחיצת מורו, שנהיה לו כאלוהים וכאב, הוא יוצא למסע ארוך אך חיים מלאי מסות, הרפתקאות ותהפוכות, שיעלה אותו אל פסגות של אושר ועושר ויוריד או
אחרי החשכה הוא רומן הנקרא כמו חלום. בטוקיו הלילית פועלים חוקים אחרים. במסעדת דניס, סמוך לחלון, יושבת נערה בת תשע-עשרה וקוראת בבדידות. בעוד רגע היא עומדת להיקלע אל תוך עולם הלילה ולהיסחף למפגשים לא צפויים. בחלק האחר של העיר, אחותה הדוגמנית שרויה זה חודשים בשינה עמוקה. כמו היפהפייה הנרדמת גם היא אינה מתעוררת ורק מקלט טלוויזיה אור
הרומן הראשון שכתבתי נולד בגלל טעות במספר. יום אחד אחר הצהריים, כשישבתי לבדי אל השולחן בדירתי בברוקלין וניסיתי לעבוד, צלצל הטלפון. הרמתי את השפופרת, ומישהו מעבר לקו שאל אם הגיע לסוכנות פינקרטון. אמרתי לא, זאת טעות במספר, וניתקתי. ואז חזרתי לעבוד ומיד שכחתי מכל עניין השיחה. למחרת אחר הצהריים שוב צלצל הטלפון. התברר שזה אותו אדם ושהוא
"כשהכול מסביב חשוך, אין מה לעשות אלא להמתין עד שהעיניים יתרגלו לאפלה." מטלטל, מסתורי, אחת הנובלות הכי אניגמטיות של הרוקי מורקמי במהדורה מאוירת יוקרתית, המקימה לתחייה את כל הקסם, הפנטזיה והמסתורין של עולם המחבֵּר. אישה בת שלושים, נשואה, אֵם לילד. בבוקר היא עורכת קניות ומכינה ארוחות צהריים, אחר הצהריים היא הולכת לשחות בברֵכה. חייה
"היזהרי שלא ללכת שולל אחר מראית עין, כי מציאות יש תמיד רק אחת", אמר נהג מונית מסתורי לאאוממה, רגע לפני שיצאה מהמונית התקועה בפקק, טיפסה מעל גדר הבטיחות בחצאית מיני ונעלמה במדרגות חירום הידועות רק לפועלי דרכים. בנקודת זמן זו חייה של אאוממה מקבלים תפנית משמעותית. הזיכרון המוקדם ביותר של טנגו הוא מינקותו: אמו בקומבינזון לבן כורכת את
סבך של רגשות אשם ודחייה גרם למיילס הלר הצעיר להתנתק מכל בני משפחתו. בפלורידה, שם הוא עובד ב"חיסול" בתים של נפגעי בועת הנדל"ן, הוא מתאהב בנערה צעירה, פילאר שמה, וסוף-סוף מתחיל למצוא משמעות בחייו. אבל גם מהצד שלה הדברים לא לגמרי פשוטים, והשניים נאלצים להיפרד לתקופה מסויימת, שאותה יבקש להעביר בעיר מוצאו, ניו יורק. הוא מצטרף לחבר מימי נ
טנגו הוא סופר אלמוני. אָאוֹמָמֶה היא רוצחת שכירה. דרכיהם נפרדו כשהיו ילדים, ורק במציאות הבלתי אפשרית לכאורה של שנת 1Q84 הם עשויים למצוא זה את זה. אוּשיקַוָוה הוא עורך דין שסרח, וכעת מוטלת עליו משימת בילוש מורכבת מאין כמוה. האם יצליחו השלושה להגשים את ייעודם? ובאיזה מחיר? 1Q84 הוא פסגת יצירתו של הָרוּקי מוּרַקַמי, אפוס מודרני מסתורי, מו
נער בודד, נערה מסתורית ואיש-כבשה רוקמים יחד את מסלול בריחתם מכלאם בספרייה מסויטת, פרי מוחו הקודח של הרוקי מורקמי.
בשנתו ה-65 חוזר פול אוסטר אל צורת המֶמוּאר שבה התחיל את דרכו כפרואזיקון, המצאת הבדידות (תרגם משה רון, הספריה החדשה). בסגנונו האלגנטי המוכר ובגילוי לב חושפני הוא מספר - בגוף שני - על ההתמודדות עם פגעי הזמן, על ההבנה ועל ההשלמה שבאות עם ההתבגרות. הוא חוזר אל ילדותו, אל הוריו, אל שנות בחרותו, אל המעלות והמורדות בחייו האישיים והספרותיי


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ