הכתבים האותנטיים לפי הסדר הכרונולוגי המשוער שבו נכתבו, בתרגומו של יוסף ג. ליבס. כרך ראשון: פרוטגרוס / איאון / היפיאס זוטא / לכס / כרמידס / ליסיס / אפולוגיה של סוקרטס / קריטון / אותיפרון / גורגיאס / מנכסנוס / מגון / אותידמוס / קרטילוס. כרך שני: פידון / המשתה / פוליטיאה. כרך שלישי: פרמנידס / תאיטיטוס / סופיסטן / מדינאי / פידרוס / פילבוס / טימיאוס.
שואה שלנו הוא רומן אוטוביוגרפי ולא אוטוביוגרפי.
יש בו אנשים שאיכלסו את ילדותו של המספר: ניצולי שואה טראגיים, מופלאים, ססגוניים:
עובדות העולות מן המחקרים, מן העדויות, ותוספות של דמיון:
גרמנים רעים וגרמנים טובים, יהודים טובים ויהודים רעים.
הוריו של המספר עברו את השואה כילדים.
נותר להם כוח ורצון חיים להעניק לילדיהם ילדות משוחרר
שני אחים, שהצעיר בהם הובא לעולם על מנת לשמש קמיע ותרופה לבכור, שבים ונפגשים לאחר שנים של קרע בלוויית אמם.
הצעיר, גבר במיטב שנותיו ואיש תקשורת בכיר, שכל חייו הלך ופרם את העבותות שקשרו אותו לאחיו ולבני משפחתו האחרים, מבין שהוטל עליו להשליט סדר בדברים ובזמנים ולגולל את פרשת חייו, את סיפור התבגרותו ועיצובו בלב ישראל החילונית ואת קורו
ישנו קסם במיתולוגיות ובמיתוסים העתיקים, קסם הפועל על ילדים ומבוגרים, ומושך אותם אל הגיבורים, האלים וסיפורי הרפתקאותיהם. שמות כגון זיאוס והרקולס, אפולו, אוזיריס, טיטנים, מלחמת טרויה, וישנו, אודין... כל אותם גיבורים, אלים וחצאי - אלים המופיעים בספרות ובאמנות בכל תרבות מערבית, ים תיכונית או מזרחית. אלכסנדר ס. מוריי הינו מספר הסיפורים ש
הרמב"ם, רבי משה בן מימון, האמין שישנו סוד, גוף ידע נשגב ובלתי נגיש, שהחשיפה אליו היא תכלית החיים. ידע גואל. הוא האמין שתפקידו ההיסטורי הוא לפענח אותו, להוריש אותו, ועם זאת לשמור עליו כסוד. זו סיבת כתיבתו של "מורה הנבוכים", המאגד את עקרונות הפילוסופיה של הרמב"ם, ונחשב לאחד השיאים החשובים ביותר של יצירתו. ספר ששינה לבלי הכר את הפילוסופיה
"המהפכה הלאומית הציונית הציבה את שלומי אמוני ישראל בפני יצור היסטורי חריג ובלתי צפוי - ריבונות מדינית יהודית, בלבה של ארץ הקודש, קודם לימות המשיח, בהנהגתם של פורקי עול. יתירה מזאת: היא אמרה להשיב את שבות ישראל הרחק ממסכת המושגים המסורתית, התיאולוגית, של גלות ומשיח, של ברית והבטחה, גמול ועונש, חטא וכפרה. אין פלא איפוא, כי היהדות האור
"שני המאמרים המופיעים כאן לראשונה בעברית, הם תוספת חשובה לכתבי רוסו הספורים שיצאו עד עתה בשפתנו. הם רלוונטים במיוחד לבלשנים, לחוקרי האידאות שרווחו ערב המהפכה הצרפתית, לחוקרי המרקסיזם, למחנכים, לאנשי מדעי החברה והאנתרופולוגיה החברתית, לעוסקים בתולדות המשפט המדיני, לפילוסופים ובעצם לכל שואפי החירות ומוקירי השוויון בין בני-האדם ב
"הניגודים בנפשו ובהגותו של הרב קוק קמים לתחייה בספרו המטלטל של יהודה מירסקי. זהו ספר עמוק, מרתק ומאיר עיניים. מומלץ ביותר"
מיכה גודמן
הוא היה אחד הרבנים הכי משפיעים, והכי שנויים במחלוקת, בעת החדשה.
הוא היה פילוסוף, מיסטיקן, משורר, מנהיג, מורה דרך, פורץ דרך.
הרב אברהם יצחק הכהן קוק, שחי בסוף המאה התשע־עשרה ובראשית המאה העשרים, הר
"ויקטור פראנקל מציע נתיב לתקווה אפילו בימים קודרים אלה." — ניו יורק טיימס
חודשים ספורים בלבד לאחר שחרורו ממחנה ריכוז, נשא ויקטור פראנקל סדרת הרצאות, שבהן פרש את הבסיס למשנתו האופטימית. הוא הסביר בהן את רעיונותיו המרכזיים באשר למהותם של משמעות, חוסן נפשי ויכולת התאוששות, ואת אמונתו כי משבר טומן בחובו הזדמנות.
ההרצאות מתפרסמות עת
האם IQ הוא גזרה משמים? בוודאי לא במידה הנראית לנו. ספרו המקסים והמנומק של דניאל גולמן מעלה את הטענה שאנו רואים את האינטליגנציה האנושית במבט צר בהרבה מן הנחוץ והנאות, תוך כדי התעלמות מיכולות חיוניות מאין כמותן להצלחתנו בחיים.
בהסתמך על טלטלות חדשניות בחקר המוח וההתנהגות, מראה לנו גולמן גורמים פעילים התורמים לכך שאנשים בעלי IQ גב
ספר איוב נחשב מן הקשים שבין ספרי התנ"ך. לשונו אינה מובנת לרבים, בוודאי בדורנו, זאת למרות עיסוקו של הספר בנושאים קיומיים המעסיקים את העולם הדתי - צדקת משפטו של הקב''ה בעולם ויכולתו של אדם בשר ודם להבין, לבקר ואף להתקומם כנגד מה שנראה כאי צדק.איוב - בין חושך לאור מבקש לגשר במידת מה על פני בעיית השפה ולהתמודד עם השאלות הקיומיות והפרשניו
אם אתם מרגישים שהחיים שלכם יצאו משליטה ומידרדרים אל הכאוס, לספר זה יש מסר חשוב עבורכם: החיים הם כאוס וזה יכול להיות מאוד מרגש.
תורת הכאוס, ששימשה במקור להבנת סופות רעמים, נהרות גועשים והוריקנים, מיושמת כיום בתחומים רבים כגון רפואה, תורת לחימה, תהליכים חברתיים והתפתחותיים של ארגונים.
הכאוס הפך מתורה מדעית למטאפורה תרבותית שמעוד
ספרו של פרופ' שמואל הוגו ברמן הוא הספר היחיד בעברית הפורס את משנתו של קאנט בכל היקפה ובכל מגוון היסודות שעיצבו אותה. הספר מעלה את עיקרי הרעיונות כפי שהוצגו על ידי קאנט בספריו הגדולים בזיקה לתחומי עיסוקו השיטתיים. ניתוח משנתו של קאנט נזקק גם לבירור התפתחות הרעיונות בפילוסופיה שלאחר קאנט, מתוך תשומת דעת מיוחדת לתולדות הפילוסופיה ש
מצאו מחדש את תחושת החופש בתוך שטף החיים התמידי של סופים והתחלות, בעזרת דברי החוכמה של פמה צ'ודרון - הנזירה הבודהיסטית האהובה וסופרת רב המכר "כשהדברים מתפרקים".
גם אם ננסה להתנגד לכך, כל הדברים מגיעים אל סופם כל הזמן, בכל רגע: סוף נשימה, סוף יום, סוף מערכת יחסים, וסופו של דבר - סוף החיים. לכל סוף מתלווה המחלה גם כאשר לא ברור מה היא כוללת
שני הספרים הכלולים בכרך זה, מעבר לטוב ולרוע ולגניאלוגיה של המוסר, מציגים את הגותו של פרידריך ניטשה בצורתה הבשלה ביותר.
ניטשה נותן כאן ביטוי מוצק וצלול לעיקרי רעיונותיו בתחום ביקורת הדת והמוסר ולתביעתו לשינוי ערכים בתרבות האדם.
תרומתו למחשבה המודרנית איננה נופלת מזו של זיגמונד פרויד, אשר העריץ את ניטשה על עומק חדירתו לנפש האדם.