"אבל כל צל הלוא הוא ילדו של האור,
ורק מי שיודע אור וחושך, מלחמה ושלום, עלייה וירידה,
חי חיים אמיתיים."
העולם של אתמול הוא תיאור מרתק ומרגש של תקופה שלמה שחרבה, סגנון ותפיסת חיים שאינם אפשריים עוד. בסגנונו הצח ובהיר המחשבה משחזר צוויג את חיי התרבות של אירופה במחצית הראשונה של המאה העשרים ואת הזעזוע האדיר עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה
מהו הזן בודהיזם? לרבים מאתנו משמעו דברים שונים, לעתים אפילו סותרים: מצד אחד - מדיטציה, אמנויות לחימה, מורים סינים ויפנים הנוהגים במעין טירוף, חידות מוזרות; מצד שני - ערכים של ניקיון, מינימליזם, טבעיות וגם פשטות מתוחכמת ואלגנטיות.העולם המודרני רווי תופעות המקבלות השראתן מהזן בודיהזם. גם עולמנו הרוחני רווי מושגים ורעיונות השאולים מע
"נדיר למצוא חוקר מעולם האקדמיה המשנה את קו המחשבה של עמיתיו למקצוע. נדיר אף יותר למצוא אחד שעוזר לשנות את העולם. פרידמן עשה את שני הדברים" - סטיבן צ'פמן, שיקגו טריביון. "מילטון פרידמן הוא אחד הכלכלנים הבולטים של ארצות - הברית, והוא מצטיין ביכולת ניתוח מרשימה ובווירטואוזיות טכנית. הוא תמיד מאיר עיניים, עצמאי, אמיץ' חריף - ובעיקר מעורר
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
'אריסטו, בדומה לאפלטון ולהוגי יוון האחרים, ראה בפוליטיקה את הנושא החשוב מכולם <...> לכתביו הפוליטיים רקע מרשים במיוחד הקשור בניסיונו המאלף כחונכו של אלכסנדר הגדול <...> לדידו של אריסטו הפוליטיקה היא אותו חלק של האתיקה הדן בבני אדם בקבוצות. לקבוצות אחדות מטרות מוגבלות, אולם ה"פוליס" או הקבוצה ה"פוליטית" היא זו שתכליותיה חופפות את תכלית
"האם נוכל לתאר לנו שאלוהים דחה את הצו המוסרי ודרש מאברהם דבר שהוא מבחינה מוסרית… חטא?זוהי הבעיה הגדולה של סיפור העקדה המוצג בהימנון הנפלא הזה שתורגם במלואו לעברית."שמואל הוגו ברגמן, הפילוסופיה הדיאלוגית מקירקגור עד בובר"למתרגם הספר, איל לוין מגיעות ברכות ותודות רבות על התרגום העשיר והחי הזה הממזג לשון גבוהה, כיאות, עם עברית חיה…
"אל מר בילבו הפורץ, אנו מתכבדים להביע את תודתנו הכנה על הכנסת - האורחים ועל הסכמת כבודו לסיוע מקצועי. התנאים: תשלום במזומן מיד עם סיום העבודה, שיוכל להגיע עד החלק הארבעה - עשר של הרוח הכללי. הוצאות הנסיעה מובטחות בכל מקרה...הואיל וחשבנו שאין זה מן הנחוץ להפריע את מנוחת כב', הקדמנו ועשינו את הסידורים המתאימים. אנו נחכה לכב' בפנדק הדקרון
"ב1651- הופיע בלונדון ספרו המפורסם ביותר של הובס 'לויתן'… הספר הביא על הובס רדיפות רבות מצד אלה אשר ראו בספר בשורה של כפירה, של אתאיזם… הובס הוא 'מאטריאליסט' עקיב… השקפתו על טבע האדם פסימית ביותר… במצב הטבעי עולה האדם בפראיות על החיה… בעוד שאריסטו טען שהאדם הוא מטבעו 'חיה חברתית', טען הובס שהאדם הוא מטבעו חיה בלתי חברתית, ושבני-אדם ה
בן, הספר הרביעי בסדרה המצליחה המעניק, מספר סיפור אמיץ ועוצר נשימה על הדרך הקשה אל עולם טוב יותר.
"אני מוכרחה לנסות," אמרה לו קלייר. "אני מוכרחה לנסות לטפס החוצה."
הוא נעץ בה את מבטו. "אף אישה לא עשתה את זה בחיים," אמר.
"אני מוכרחה. יש לי ילד שם בחוץ. בן. אני מוכרחה למצוא אותו."
בקהילה העתידנית שהתגלתה ב"מעניק", קלייר נבחרת להיות אם-יולד
"אני זוכר את היער בלילה."
"זוכר ממתי?"
האיש חייך. "מהימים שבהם עוד ראיתי. הרבה לפני שנולדת."
"פחדת מהיער?" מאטי שאל אותו. כל כך הרבה אנשים פחדו מהיער, ובצדק.
"לא. זה הכול אשליה."
מאטי קימט את מצחו. הוא לא הבין למה הוא מתכוון. האם הוא אומר שפחד הוא אשליה?
או שהיער הוא אשליה?
בעולם עתידני ואפל נוצרת קהילה אחת דמוקרטית, מוקפת ביער
הכחול האבוד, הספר השני בסדרה המצליחה המעניק, חוזר אל העולם העתידי של הספר הראשון, שקם בעקבות הרס וחורבן נוראיים.
״קירה,״ אמר ג׳יימיסון כשהוא מביט בה, ״הדגימי את הנכות שלך בפני 'מועצת המגוננים'. הראי לנו כיצד את הולכת. לכי עד הדלת, וחזרי.״
זה היה מרושע מצדו, חשבה. הרי כולם ידעו שיש לה רגל מעוקמת... לרגע רצתה לסרב לו, לפחות להתווכח. אבל
"לג'וֹנַס אין תפקיד," הודיעה לקהל, ולבו של ג'וֹנַס נפל.
והיא המשיכה. "ג'וֹנַס נבחר. "
הוא מצמץ בעיניו. לְמה היא מתכוונת? הוא חש בגל של סימני שאלה הגואה בקהל. גם הם, כמוהו, היו מבולבלים. היא הכריזה בקול תקיף ומצווה, "ג'וֹנַס נבחר להיות מקבל הזיכרון הבא שלנו. "
ואז שמע את ההתנשמות -את שאיפת האוויר הפתאומית, החדה מרוב תדהמה, בקרב כל האזרחים ש
מדינת פאנם בוערת. בכל המחוזות מתנהלים קרבות נוראיים בין חיילי הקפיטול והמורדים.
אבל ההתקוממות לא תוכל להמשיך ללא מנהיג שיחדיר בעם אומץ ותקווה. המורדים זקוקים לעורבני החקיין שלהם. כעת עומדת קטניס בפני הקרב הקשה מכול - הקרב המתחולל בתוכה: האם תוכל לקחת על עצמה תפקיד גורלי שכזה? ואם תעשה זאת, מה יעלה בגורלו של פיטה השבוי בידי הקפיטול
חצי שנה חלפה. קטניס חזרה למחוז 12 וכעת מנסה להשאיר את משחקי הרעב מאחור ולשוב לשגרה. אבל זה לא פשוט כל כך: גייל לא סולח לה על קרבתה לפיטה בזירה וגם פיטה מרוחק וקריר. כשברחבי המחוז נפוצות שמועות על התקוממות והאצבע המאשימה מופנית אל "הנאהבים חסרי המזל", על פיטה וקטניס לצאת ל"סבב הניצחון" האכזרי של הקפיטול. רק כך יוכלו להוכיח לתושבי פאנם ו
ניצחון יביא עושר ותהילה.
הפסד יביא מוות בטוח.
קטניס בת השש־עשרה אוהבת לבלות את ימי האביב ביער האסור שמחוץ למחוז שתים־עשרה ולצפות בטבע המתעורר לחיים. אבל במדינת פּאנֶם האביב מסמל גם מוות. זאת העונה שבה נערכים משחקי הרעב - קרב הישרדות בין עשרים וארבעה נערים ונערות המועבר ברחבי המדינה בשידור חי.
כשקטניס הופכת לנציגת המחוז שלה ונשל