"ספרים טובים הם כמו דינמיט. הבדל ביניהם הוא שדינמיט מתפוצץ פעם אחת, בעוד שספר מתפוצץ אלפי פעמים" (יבגני זמיאטין). הרומן "אנחנו" מתאר עולם עשוי זכוכית שבו האנשים הם מספרים והחלומות אסורים. בגן עדן מלאכותי זה, שהטוטליטריות שלו היא פועל יוצא של שקיפותו המוחלטת, החופש הוא היפוכו של האושר. המספר, 503 - D, הוא בונה ה"אינטגרל", ספינת החל שתמצא
זו היתה רק מודעה בת שלוש שורות במדור דרושים, אבל היא לקחה אותי להרפתקאת חיי.
כך מתחיל ישמעאל, רומן ייחודי וכובש שזכה לחסידים נלהבים ורבים בקרב קוראים ומבקרים כאחד - אחד הרומנים האהובים והנמכרים ביותר שפורסמו אי פעם, העוסקים בהרפתקה רוחנית.
"האם תהיה תקוה לאדם, אחרי שימותו הגורילות"?
זו השאלה שמציב ישמעאל, הוגה דעות, מלומד, חוק
המדיום הוא לא רק המסר: הוא המטאפורה המעצבת את התרבות כולה. המדיום כיום הוא הטלוויזיה. השפה החזותית והבידורית של הטלוויזיה מעצבת מחדש, בדמותה, את הערכים ואת המושגים הבסיסיים ביותר בכל תחומי חיינו - בפוליטיקה, בדת, במשפט, בעסקים, בתקשורת, בחינוך. הספר "בידור עד מוות - השיח הציבורי בעידן עסקי השעשועים" מפתח את הטענות הללו ומוסיף עוד נ
סידהארתא מורד באביו ומצטרף לנזירים נודדים המחפשים את שלוות הנפש. לאחר שנות סיגוף, שבמהלכן לא מצא מנוחה לנפשו, הוא חוזר לחיי חולין, הופך לסוחר עשיר ומצליח, ומגלה את סודות האהבה החושנית. אחרי שהתנסה בכל הנסיונות והפיתויים של החיים הגשמיים עוזב סידהרתא הכול ופונה לחיי נזירות והתבוננות פנימית. סידהארתא, נער הודי יפה, צעיר ומוכשר, מור
"שמים מעל הזילו דמעות של חמלה על אבותינו זה מאות מופלגות בשנים, ואשר לנו ייראה נצחי, עשוי להשתנות. מה שהיום בהיר, מחר עלול להתקדר בעננים..." צ´יף סיאטל. דבריו החכמים של המנהיג האמריקני אדום-העור, מבין כי ניגף בקרב על האדמה אך אינו מוותר על הקשר העמוק עימה ועל זהותו ? היו זה מכבר לסמל ומופת לכל מוקירי כבוד האדם וחירותו. אצילות נפשו ותבו