מדף הספרים של elad - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


elad
בן 50
תל אביב



Simania RSS

מדף הספרים של elad - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
אין כמו הסיפור הקצר כדי להמחיש את סגנונו הייחודי, התמציתי והמדויק של ארנסט המינגוויי. גם אין זה מפליא שחלק גדול מסיפוריו נכלל באנתולוגיות של קורסים על הז'אנר, או בקורסי מבוא כלליים לחקר הספרות. המינגוויי משתמש במבנה סגנוני שונה ומנוגד לזה שהיה מקובל במסורת הסיפור הקצר לפניו ובכך השפיע על התפתחותו של הז'אנר במאה העשרים. הסיפורים
ספר זה מביא לקורא הישראלי את סיפורו החשוב של לב ניקולייביץ טולסטוי, מגדולי הספרות העולמית, מותו של איוואן איליץ. סיפור זה נחשב יצירת מופת, והוא אחד מסיפוריו המעמיקים והיפים ביותר של טולסטוי, על מיתתו האיטית של אדם רגיל ובינוני, האוהב את חייו הבינוניים וברגע האחרון מקבל את המוות בברכה. הסיפור ראה אור שמונה שנים לאחר הפרסום של אנה
בחור צעיר, רגיש ומלא חיים מגיע לעיירה קטנה ושלווה ומתאהב בה. הוא מטייל בטבע הנפלא המקיף אותה, קושר קשרים עם האיכרים, קורא את הומרוס תחת כיפת השמים ומתאמץ להנציח את יפי הסביבה ברישומים. אך אז הוא מתאהב באשה. המאורסת לאחר. בסדרה של מכתבים הוא שוטח את נפשו המתלהבת והמתייסרת חליפות, עד לסוף הטרגי. הספר חולל עם צאתו סערה גדולה: הכנסייה דר
ויקטור א' פראנקל הוא מייסד תורת הלוגותראפיה, הנחשבת כאסכולה הוינאית השלישית בפסיכותראפיה אחרי קודמותיה-הפסיכואנליזה של פרויד והפסיכולוגיה האינדיבידואלית של אדלר. מכהן כפרופסור לנאורולוגיה ולפסיכיאטריה בבית - הספר לרפואה של אוניברסיטת וינה, משמש פרופסור ללוגותראפיה באוניברסיטה הבינלאומית של ארה"ב אשר בסן דייגו, בעל תוארי ד"ר
זהו הספר הראשון בסדרת חמשת ספריו המופלאים שלרוג'ר זילאזני, העוסקים בתולדותיה של ממלכת אמבר, המקום האמיתי היחיד ביקום. עולמנו שלנו אינו אלא פרי הזייתם ושעשועי - דמיונם של תשעת נסיכיה, המתקשרים זה עם זה באמצעות קלפי - הטארו המסתוריים, המצאתו של הגמד המטורף דבורקין. אלא שמלכה של אמבר נעלם, ודבורקין איננו עוד, ובין בני המשפחה פורצת מ
ג'ים נאש, כבאי בוסטוני, גבר באמצע חייו, שאשתו נוטשת אותו ובתו גדלה בבית אחותו, יורש במפתיע סכום כסף גדול מאביו, שקשריו עמו נותקו בילדותו וכך נפתחת לפניו האפשרות לחיות מתוך חירות כמעט אידיאלית. מצב זה הוא מנצל כמעט עד תום ושנה שלמה הוא נודד במכוניתו בדרכיה של אמריקה.  אלא שבחירתו זו מתגלה כהתמכרות למקרה ומוליכה אותו לשיעבוד אחר, חמ
אגדות ומעשיות סופרו מאז ומעולם. כמעט אין לשער מה דמות היתה לחייהם של הילדים והילדות, הנערים והנערות לדורותיהם, ללא העולם הקסום של האגדות, המאוכלס מלכים ונסיכות, ענקים וגמדים, מפלצות וקוסמים, שדים ורוחות, עולם של פחדנות ואומץ - לב, נאמנות ובוגדנות, אכזריות ונדיבות, עולם של יערות - עד מכושפים ואוצרות נעלמים. הנס כריסטיאן אנדרסן )1875 -
אגדות ומעשיות סופרו מאז ומעולם. כמעט אין לשער מה דמות היתה לחייהם של הילדים והילדות, הנערים והנערות לדורותיהם, ללא העולם הקסום של האגדות, המאוכלס מלכים ונסיכות, ענקים וגמדים, מפלצות וקוסמים, שדים ורוחות, עולם של פחדנות ואמץ - לב, נאמנות ובוגדנות, אכזריות ונדיבות, עולם של יערות עד מכושפים ואוצרות נעלמים. הנס כריסטיאן אנדרסן (1875 - 1805)
אגדות ומעשיות סופרו מאז ומעולם. כמעט אין לשער מה דמות היתה לחייהם של הילדים והילדות, הנערים והנערות לדורותיהם, ללא העולם הקסום של האגדות, המאוכלס מלכים ונסיכות, ענקים וגמדים, מפלצות וקוסמים, שדים ורוחות, עולם של פחדנות ואומץ - לב, נאמנות ובוגדנות, אכזריות ונדיבות, עולם של יערות - עד מכושפים ואוצרות נעלמים. הנס כריסטיאן אנדרסן (1875 - 180
"ספר יוצא-דופן ומקסים... של אחד הסופרים הכי חשובים והכי מחוננים של זמננו." איטאלו קאלווינו; "תמיד אנו מחפשים את הספר הבא שחובה לקרוא. אחרי כמה עמודים (של 'הטבלה המחזורית') שיקעתי את עצמי בספר, מתענג ואסיר-תודה... כי מה שהוא מכיל מהותי וטהור באופן נפלא..." סול בלו 'הטבלה המחזורית' הוא הספר שפילס את דרכו של פרימו לוי אל מרכז התודעה הספר
מוזס הרצוג,פרופסור יהודי-אמריקני בגיל העמידה, בתקופה שאחרי הגירושים השניים שלו, מבלה את זמנו בנסיעות ברחבי ארצות הברית. בתוך כך הוא חוזר ונזכר בתמונות מחייו בעבר: פרשות אהבים או אפיזודות מחיי הנישואים שלו- ואת כל אלה הוא רושם בפתקים שהוא שולף מכיסו. הוא כותב מיני מכתבים מוזרים, שאינם נשלחים לנמעים ביניהם בני משפחה חברים , עמיתים,
"המינגווי הרס את יכולת החשיבה האמריקנית; סול בלו הוא שהציל אותה. בעשותו כן, הוא נשען על כתיבה ספרותית מדהימה, המזכירה בעוצמתה רק את גדולי האינטלקטואלים האירופאים, דוגמת איטאלו קאלווינו או פרימו לוי" גור וידאל "הוא סופר של סופרים, כלומר כותב מהזן העליון, וכשאני קורא את המטפורות שלו, אני כל הזמן ממלמל לעצמי, איך הוא עושה את זה, איך הוא
השיקוי: סיפורי אהבה מטובי הסופרים בעולם: ס. קירקגור, אנטון צ'כוב, סקוט פיצג'רלד, אלדור הקסלי, או הנרי, ד.ה. לורנס ועוד.
דמה של המשפחה נשפך על הדגם הקסום שמתוכו נבראה אמבר, הממלכה מתחילה להתפורר. במאמץ נואש להצילה מחפשים הנסיכים והנסיכות של אמבר תשובות לכמה שאלות: לאן נעלם אביהם, אוברון? איזה כוח חורש - רעות יצר את הדרך השחורה? מיהו הבוגד שבקרבם? - חלק מן התעלומה מתחיל להתבהר בחלקה הרביעי של סדרת אמבר. רוג'ר זילאזני התחבב מאוד על הקורא הישראלי,
זה הקובץ הראשון מפרי - עטו של דיימון ראניון (1884 - 1946) הסופר והעיתונאי האמריקאי שקנה את עולמו בסגנונו העסיסי, העוקצני והמשעשע, בסיפוריו הקצרים על טיפוסים קשוחים - כביכול אך בעלי לב - זהב, בקטע הנוצץ של ברודוויי, רחוב המסבאות וחיי הלילה במנהטן, ניו - יורק. ברבים מהסיפורים סיומת מפתיעה - תחבולה ספרותית שרבים העתיקו מראניון. החומר מובא בת
"אני הנחש הקדמוני, כוח הרשע, השטן. בקבלה אני מכונה סמאל ולפעמים מכנים אותי היהודים פשוט 'הבעל - דבר'. הכל יודעים שאני אוהב לסדר נישואים משונים, מתענג על שידוכים בלתי - נאותים של זקן עם נערה, של אלמנה כעורה עם צעיר בשיא עלומיו, של נכה עם יפהפייה, של זמר עם חירשת, של אילמת עם רברבן. הרשו לי לספר לכם על זיווג מעניין מסוג זה..." קטע זה - מן הסי
בעיירה שכוחת-אל בקווקז מתייצבים שניים לעימות גורלי: לייבסקי, איש-שיחה עצל וחביב, המתגעגע לסנקט פטרבורג ורואה לנגד עיניו אידיאלים שאינו מסוגל לממש- "צאצא נרפה של משטר הצמיתות", כפי שהוא נוהג לכנות את עצמו: ומולו, הזואולוג פון קורן, בעל עצבי פלדה, המשוכנע בצדקת הדרוויניזם החברתי ומבקש להחיל תורה זו על כל סובביו. ספק מתוך הכרח פנימי ספ
גוסטאב פון אשנבאך, סופר המקדיש את חייו, בעבודת-פרך יומיומית, מתוך משמעת שאין חמורה ממנה, לכתיבתו הסוגדת ליופי, נתקף יום אחד, בערוב ימיו, איזה תסיסה סוחפת, תחושה של להט נעורים עורגים אל המרחק – וכך הוא מוצא עצמו מתגלגל לוונציה. בבית-המלון נתקל מבטו בנער פולני כליל-יופי, ופרץ התשוקה אליו משחרר באיש המסוגף והנזירי נחשול נפשי שלוח-רסן,
`זיכרונותיו של מת`, שהופיע לראשונה ב-1880, הוא הרומאן החמישי (מתוך תשעה) שחיבר ז`ואקים מאריה מאשאדו די אסיס, גדול סופרי ברזיל במאה ה19-. כבר בפתיחה מסביר בראז קובאס, מחברו הבדוי של ספר זה, שאין הוא ``בדיוק מחבר בר מינן, אלא דווקא בר מינן מחבר``, כלומר שלא רק פרסום הספר, אלא גם מעשה כתיבתו, התרחש רק לאחר מותו. מיד אחר כך בא, כולו בגוף ראשון, תיא


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ