אט - אט, בנשימה ארוכה, במונולוג אחד ושלושה ספורים, נפרשות תולדותיה של משפחת אופים. יחסים מורכבים של אבות ובנים, אהבת - אם ואהבת אשה. סיפור של שכול ומסירות, כאב וזיכרון, מירושלים והגליל של ראשית המאה עד לכפר בשפלה של שנות השבעים. כל זה בכתיבתו הכנה, רבת ההמצאה והדמיון, של מאיר שלו, שכבשה את לב הקוראים ב"רומן רוסי".
בבית מלון בעיר זרה, סופר ישראלי מתעורר בבגדים מלאים בוץ, ולא זוכר כמה ימים שכב בחדר. הפסטיבל שהשתתף בו נגמר, אז מדוע הוא עדיין שם? במאמץ נואש לשחזר את הימים שנעלמו מזיכרונו הוא חוקר אנשים שפגש ומגלה שסיפר להם שיואל, חברו הקרוב ביותר, מת.
אלא שיואל עוד לא מת.
בתל אביב מחכים לסופר אשתו ובנו הקטן, את חברו יואל אולי עוד אפשר להציל - מדו
סיפור אהבה בשני קולות קומיים ועוד קול אחד ברקע. הקול שברקע הוא קול מספר השייך לעיירה קטנה וקצת נידחת. שני הקולות הקומיים הם איש ואישה, לא צעירים, אוהבים, נאבקים זה בזו, מוותרים, ושוב משלימים.
מחזורי המאבק וההשלמה מחדשים את אהבתם ומזרימים בה חושניות חריפה.
"אל תגידי לילה".
קומדיה של עיירה מדברית מרוחקת: בבית פרטי בלילות השבת או ב
סיפור אהבתם של שלושה גברים לאשה אחת, אם בנם זיידה. עלילה המתפרסת על פני כשלושים שנה - משנות העשרים ועד שנות החמישים ומתרחשת בכפר בעמק יזרעאל. האשה היא יהודית והגברים: משה רבינוביץ, איכר אלמן כביר - כוח ושתקן, שברפתו היא מתגוררת, סוחר הבקר הגס גלוברמן, ויעקב שיינפלד, מומחה לבישול, תפירה, חיזור וריקוד. ועוד משתתפים: אשתו של רבינוביץ, ב
המספר של מוקס נוקס מגולל את קורותיו של נער אחד בקיץ אחד, כשהיה בן שש־עשרה ועבד במפעל קיבוצי, ואת יחסיו עם שני נערים שם ועם מזכירת המפעל, אישה בודדה, שהוא חושד שהיא המאהבת של אביו, גבר דתי ומלא זעם.
במקביל, בהווה שממנו הוא מספר, הוא נסחף לפרשיית אהבים עם אישה מבוגרת ממנו, שמעמידה בסכנה את גבולות האינטימיות ואת תחושת הוודאות שלו בעולם.
אישה אחת מחפשת נחמה, לאחר שבעלה עזב אותה ואת בנה והקים משפחה חדשה.
אישה שנייה מחפשת בית וסימן מאלוהים שהיא נמצאת בדרך הנכונה.
אישה שלישית מחפשת משהו אחר לגמרי.
שלושתן מוצאות את אותו הגבר.
הן לא יודעות עליו הכול, כי הוא לא אומר להן את כל האמת – אבל גם הוא לא יודע הכול עליהן.
דרור משעני נפרד לזמן-מה מהבלש האהוב שלו, אברהם אברהם ("
הטרגדיה של יוסי גנוסר:
הגלות של האלוף שמואל גורודיש:
אפיסת המשורר דוד אבידן:
שנתיים עם איל - ההון רוברט מקסוול:
דיוקנו של ערוץ 2:
שכונת "נגה" כקוד אורבני:
הזוהר המסתתר של האמן רפי לביא:
הנדירות היהודית - ישראלית של אשר רוזנבלום:
הקשר הפלסטיני של מקסים גילן:
מהותו של בית האצ"ל.
15 פרקים של כרוניקה ישראלית עכשווית:
אנשים, מקו
כשעינו של פיטר אירון צדה בעיתון את הידיעה על מותו המסתורי של גבר אלמוני, שפוצץ את עצמו ליד מכוניתו החונה, בצד איזה כביש נידח בוויסקונסין, הוא יודע מיד כי האיש הוא בנג'מין סאקס, בטוב בחבריו, שנעלם מביתו כשנתיים וחצי לפני כן.
וכשאנשי ה"אף - בי - איי" מקישים על דלתו כעבור יומיים, הוא יודע, כי החסד האחרון שיוכל לעשות עם חברו הוא לשבת ולכתו
עולמה המקברי והגריטסקי של יחידת כלי - קודש צבאית, הנחשף לעינינו בכוח - תיאור עז ובראיה מעמיקה, הוא הרקע לפרשת יחסים מורכבת ורבת - תמורות בין רב צבאי שאפתני וגס - לב ובין נושא - כליו הרגיש והמופנם. יצירה אפית רחבת - יריעה, פרי - עטו של מחבר "נוצות", על תקופת הנביטה של ההוויה המשיחית בימים התמימים ומלאי התקוות של ה"אתחלתא דגאולה" שלפני
הקלות הבלתי נסבלת של הקיום הוא סיפורם של ארבעה אנשים וכלב: טומאש, מנתח שסולק ממשרתו אחרי הפלישה הרוסית לצ'כוסלובקיה, רודף נשים בחיפוש מתמיד אחר ייחודן. טרזה, מגישה במסעדת מלון בעיר שכוחה, שבאה להציע לו את נאמנותה. סבינה, ציירת, שחייה שרשרת בגידות וניסיון אמיץ לשמור על עצמאותה. פראנץ, מרצה באוניברסיטה בז'נבה, החולם הנצחי, וקרנין, כלב
התורה ניתנה לבני האדם. כדי לרדת לעומקם של פסוקיה יש להבין לא רק את דברי התורה אלא גם את נפש האדם. סיפורי התורה, ממעשיהם של אדם וחוה בגן עדן, דרך עלילות משפחת האבות ועד לתלאות העוברות על בני ישראל במדבר, מתארים את ההוויה האנושית על כל מורכבותה – כולל הרגשות, היצרים, השאיפות והקשיים שאותם חווים בני האדם.
עולם הפסיכולוגיה עסוק בניסיו
אִתי החיים משחֵק הרבה הוא סיפורן של שלוש נשים חזקות, וֶרה בת התשעים, בתה נינה, ונכדתה גילי. פרשה מרה ומושתקת מרעילה את חייהן, קורעת אותן זו מזו ושבה ומטיחה אותן זו בזו במשך עשרות שנים.
עד שאין להן ברירה, והן יוצאות – יחד עם רפאל, האוהב הנצחי של נינה, ואביה של גילי – למסע אל אי העונשין גוֹלי אוֹטוֹק, הנמצא מול חופי קרואטיה.
במקום הק
טקס קבורתו של סופר ישראלי ידוע בבית קברות נוצרי במושבה הגרמנית בירושלים הוא ראשיתה של שורת אירועים סוערים שהולכים ומטלטלים לא רק את זכר אישיותו השנויה במחלוקת, את יצירתו הענפה ואת עיזבונו הספרותי העשיר, אלא גם את שירת הברבור החדשנית והנועזת שלו, שעליה טרח בנֵכר עד שמותו הפתאומי קטע אותה. מי שברא בחייו עולמות שלמים וגזר את גורלם ש
יער ערערים מכושף, מנזרים בודהיסטיים נטושים למחצה וחופיו אפופי הסוד של "האגם השמימי" שבמרומי במרכז ההימלאיה – אלה רק אחדות מן התחנות שאליהן מגיע גיבור אל מקום שהרוח הולך במסעו המסתורי שעומד הרומן.
לפני הימים הנוראים עוזב הגיבור, צדיק בני-ברקי שהתפרסם במופתיו כ"צנתר האלוקי", את עירו ואת חצרו ואת משפחתו ויוצא אל המקום שהראו לו בחלומ
אני חושב שהיא בכתה בלוויה שלי. לא רוצה להשתחצן, אבל אני אפילו כמעט בטוח. לפעמים אני מצליח ממש לדמייו איך היא מספרת עלי למישהו שהיא מרגישה קרובה אליו, על המוות שלי. על איך הורידו אותי לקבר, קטן כזה ועלוב, כמו חבילה של שוקולד מקולקל. על איך אף פעם לא ממש הספקנו. ואחרי זה הוא מזיין אותה זיון שכולו נחמה.
"אסף חנוכה מציע לקוראיו הצצה אינטימית לחיי המשפחה, הזוגיות והקריירה המאתגרים, השוחקים והפרטיים שלו, על רקע החיים במציאות הישראלית הקשה. זהו סוג של מראה, והציורים רבי־העוצמה האלו מצליחים לשקף היטב גם את הכאוס הפנימי שבחיינו שלנו."
(נירית אנדרמן, "הארץ")
"הסיפורים ב'ריאליסט' מאפשרים לך לזהות רגשות שנמצאים אצלך ולא הצלחת לקרוא להם ב
עם תום מלחמת העולם השנייה חזר אנרי קישקה לבלגיה מולדתו. הוא נעצר על-ידי הגסטאפו כשהיה בן שש-עשרה, ושרד לא רק את אושוויץ ובוכנוואלד, אלא גם שורה של צעדות מוות. הניצול היחיד מבני משפחתו.
עם שובו נשא אשה והקים משפחה, אך כניצולי שואה רבים אחרים נותר אסיר של זיכרונותיו, זיכרונות שלא מדברים עליהם. החיים בבית התנהלו בצל סיוטים מושתקים, ח
יונתן, בנו של מזכיר הקיבוץ, מואס באשתו, בהוריו ובקיבוצו. חייו נדמים כחסרי תכלית, אשתו חדלה לעורר אותו מבחינה מינית, והוא מתכנן לברוח מן הקיבוץ. ואז מזדמן למקום עלם תמהוני, מעין משורר - חכם נודד המבקש אהבה, קשר ובית. ובכן, זה יוצא וזה נכנס. אלה הם חומרי הפתיחה לדרמה מורכבת המעלה סבך של יחסים בין - אישיים. סיפור המעשה של "מנוחה נכונה" מתרח
געגועי לקיסינג'ר הוא ספרו השני של אתגר קרת, יליד 1967. דב נמלים, מדביר חרקים, רוצח שכיר, יבואן קרמים, איש שלג - חמישים סיפורים קצרים מהמציאות הדמיונית המחפשים אחר הקשר שבין סיטואציות מחיי היומיום - (בית - ספר, צבא, יחסי הורים - ילדים, גבר - אשה וכו') - ובין עולם אלטרנטיבי - בדיוני.
איש קם פתאום משולחן ארוחת-הערב שלו, נפרד מאשתו, אחרי שחמש שנים שתקו את "הלילה ההוא", ויוצא לדרך ל"שם", לחפש את בנו המת.
מיום ליום מתעצמת הליכתו העיקשת במעגלים סביב העיר ויוצרת מעין שדה מגנטי שפועל על העיר כולה. נסחפים אל ההלך אלה מאנשי העיר שאולי רק חיכו שיקום איש כמוהו, אשר בכוח המשאלה הגדולה שלו יעז לקרוא תיגר על הגבול שבין כאן לבין