ביקורת ספרותית על קבלה מדע ומשמעות החיים מאת הרב מיכאל לייטמן
ספר מעולה דירוג של חמישה כוכבים
הביקורת נכתבה ביום רביעי, 2 בדצמבר, 2009
ע"י נולי


את הבקורת על הספר הזה אעדיף לעשות מפי אנשים מומחים ממני. אביא תמצית של שיחה מרתקת על הספר ששמעתי בין צבי ינאי הסופר ומנכ"ל משרד המדע לשעבר לבין הד"ר מיכאל לייטמן מקובל,מדען וחבר במועצת חכמי העולם(הידעתם שקיים דבר כזה)? מתנצלת מראש על אורך השיחה שנמשכה כשעה תמימה.
צבי- אתחיל בשאלה הכי פשוטה יש אלוהים?
מיכאל-הטבע
צ- אז אתה שפינוזיסט
מ-הטבע או מצוות האלוקים זה אותו הדבר,אנחנו מגלים את הטבע העליון את החוקים שפועלים על העולם שלנו מעל החוקים שמגלה המדע הרגיל.
צ- לא הבנתי את המשפט הזה.
מ-מעל החוקים החומריים שמגלים ע"י המדע הרגיל.
צ- יש משהו מעל זה?
מ- כן, יש משהו שמחזיק אותם
צ-מהו הדבר שמחזיק אותם?
מ-אותו הכוח שמחזיק את כל המציאות.
צ-זה כוח שניתן למדוד אותו?
מ- ניתן למדוד להרגיש ולחקור בכלים שאנחנו מפתחים.
צ-בכלים מדעיים?
מ-הכלים המדעיים הרגילים הם חמישה חושים אותם אנחנו מרחיבים.
צ-יש לנו עוד כלי אחד שמשמש את המדע בעיקר וזה השכל...
מ- כן...
צ-לפעמים הוא נמצא בהתנגשות חזיתית עם החושים והוא זה שמכריע...
מ-כל זה בא מהמחקר בחומר שלנו שתופסים בחמשת החושים.
צ-אבל אתה מדבר על כוח עליון, אפשר לתפוס אותו באמצעות החושים?
מ-לא
צ-באמצעות מה?
מ-יש לנו יכולת לפתח עוד חוש נוסף...
צ-והוא
מ-נקרא לו החוש הששי, חכמת הקבלה מדברת רק על התפיסה מעבר לחמשת החושים.
צ-החוש השישי הוא במקרה השכל?
מ-גם רגש וגם שכל.גם ליד כל חוש שלנו יש השכל שמשרת את הרגש.ליד התופעות החדשות שאני צופה בהם אני מפתח שכל חדש.
צ-תן לי דוגמא לתופעה חדשה
מ-נגיד ההתנגשות הזו שלא יכולים להיות שני דברים בבת אחת במקומות שונים וכן הלאה...
צ-ישנה תופעה ידועה בפיסיקה שאנחנו מתקשים לתפוס אותה בהגיון ששני חלקיקים שיוצאים ממקור אחד כל אחד לדרכו בכיוונים הפוכים ונמצאים במרחק של שנות אור אחד מהשני בכ"ז כשאתה עושה שינוי בחלקיק אחד השינוי הזה משנה גם את מצבו גם החלקיק האחר. אני חושב שהשכל הצליח עד היום יפה מאד להסביר הרבה תופעות לא את כולן הוא הגיע עד 14 מיליאד שנות אור
מ-זה מה שנדמה לנו שנות אור וכל אותן תופעות כי החושים שלנו פועלים לפי זמן. מחוצה לנו הזמן לא קיים. בתוך האדם ישנה יכולת לגלות עוד מימד נוסף של קיום.
צ-או.קי זו הנחה מעניינת איך אתה יכול להוכיח שקיים חוש שישי כזה?
מ-אדם שמתחיל על פי השיטה שנקראת חכמת הקבלה לפתח את
עצמו מגלה בו את החוש הזה.
צ-זה יכול להיות ענין של שכנוע פנימי
מ-לא, כפי שאם כל העולם היה סומא קשה היה להבין מה זה חוש ראייה. להוכיח פה זה בלתי אפשרי מאחד לשני. אבל כשאנחנו חוקרים את החוש השישי אנחנו מגלים גישה שהיא מדעית לחלוטין. ואני אומר זאת כאיש מדע. יש לך בדיקה, יש לך ביקורת, אתה לומד רק צורה מלובשת בחומר, אתה בסיבה ותוצאות, אתה חוזר על כל הנסיון הקודם שלך,אתה יכול למסור לאותו מישהו שיש לו אותו חוש ששי את כל התוצאות שלך והוא יכול לחזור על מה שאתה עשית...
צ-הרבה אנשים מאמינים ביכולות שהמדע לא מכיר בהם למשל סיקוקינזיס או טלפתיה שלא הוכחה בשום מקום, ניסויים שנעשו בנושא לא אושרו ואתה אומר בכ"ז שקיים חוש שישי
איך אפשר להוכיח שהוא קיים?
מ-לא יכול
צ-אתה לא יכול כלומר לא מדע.
מ-סליחה צבי זה לא נכון לפי העקרונות של המדע שלך הבנוי מחמישה חושים.
צ-כלומר אתה מדבר על על-מדע על משהו שנמצא מחוץ למדע, ומה שנמצא מחוץ למדע זו אמונה.
מ-לא נכון אלו סתם קביעות. אני אומר שאני מתייחס לכל התופעות ולמחקר שלהן בתווך התפיסה שלי בצורה מדעית נטו. רק פשוט חסר לך אותו חוש ששי שקיים אצלי. אצל כל אדם ואדם הוא קיים צריך רק לפתח אותו.
צ-איך השיטה שלך תוכיח שיש חוש שישי?
מ- אם מישהו רוצה לדעת שקיים חוש שישי לוקח על עצמו את השיטה. תשמע אני שוב אומר לך, אם תיקח איזה אדם תוריד לו חוש ואח"כ תנסה להוכיח לו שיש לך חוש נוסף לא תוכל להוכיח לו.
צ-כשנביא עיוור ונאמר לו שיש כאן צבע אדום והוא מריח והוא אומר אין דבר כזה, מביאים אנשים אחרים שאומרים לו שזה קיים אז אפשר להוכיח...
מ-רגע, עכשיו אני אביא לך אלף איש שיגידו שאתה לא יודע על מה אתה מדבר, אתה נמצא בתוך חמשת החושים שלך, לא תופס מהעולם שלנו כלום, אתה כולך מנוהל מלמעלה ואתה בובה על חוטים. תאמין להם? אני לא מאמין בחוש השישי אני יודע שיש כי פתחתי אותו ואני משתמש בו.
צ- אתה מצדד בתפיסה שאלוהים מעורב בעולם?
מ-אלוקים הוא הכוח הקבוע של הטבע שמקיף אותנו, את כל היקום וכל מה שקורה בתוכינו, כי אנחנו כל הזמן משתנים ברצונות שלנו, הרצונות האגואיסטיים שלנו כל הזמן מתפתחים ולכן נראה לנו שכל העולם משתנה.
צ-טוב זו תורה פסיכולוגית זו לא תורה של טבע...
מ-רגע תסלח לי מה זה נקרא טבע?
צ-טבע זה הדומם הצומח החי,האבולוציה, למשל האבולוציה הדרווינית קרתה מתוך החוקים הפנימיים שלה או מתוך זה שאלוהים היה מעורב באבולוציה?
מ-מלכתחילה הכוח העליון עיצב את כל היקום שלנו ואנחנו בתוכו. ובתוכינו נמצא מה שנקרא רשימו,ז"א גן של התפתחות, איזו מן שרשרת של פקודות בהתפתחות שלנו כמו הד.נ.א, וע"י הפקודות הפנימיות שנמצאות בנו אנחנו מתפתחים.
צ-מי יצר את התוכנית?
מ-הכוח שמלכתחילה ברא את הכל
צ-ז"א שאלוהים בעצם יוצר את החוקים, את התבניות
מ-בוא נגיד טבע
צ-יש הבדל,הטבע זה דבר שאני יכול להעמיד אותו במבחן
מ-אתה לא יכול להעמיד אותו במבחן, אתה לא מעל הטבע,אתה התוצאה הקטנה ביותר המזערית מן הטבע בלבד, אתה לא מכיר את הטבע, להעמיד אותו למבחן?
צ-יש טבלה של היסודות הכימיים שאנחנו גילינו אותם
מ-אתם גיליתם מה שיש בטבע
צ-לכן השאלה איך נוצרים החיים האם ע"י התערבות כוח עליון או מתוך חוקי הטבע עצמם?
מ-בתוך הטבע יש חוקים של איך לפתח את הרשימו או הד.נ.א וחכמת הקבלה אומרת את זה עוד מלפני אלפי שנים, עוד מלפני דרווין לפני כל הגנטיקה,גם המקצוע הראשון שלי ביוקיברנטיקה הביא אותי ללמד את זה מצד המדע. בתוכינו ישנן מה שנקרא רשימות והן מתפתחות.
צ- איפה בתוכינו? בתוך התא בתוך גרעין התא?
מ- לא,זה כוח שנמצא בתוכינו ולא חומר, הוא אינפורמטיבי, מתפתח בנו ומוציא את הפקודות.
צ-הוא נותן פקודות לד.נ.א?
מ-הוא נותן פקודות עוד לפני הד.נ.א.
צ-לפני הד.נ.א יש זרע יש ביצית מאיפה זה מתחיל?
מ-מהכוח שהיה לפני החומר,מאיפה התחיל היקום? גם כן מכוח לפני חומר ותראה מה שנעשה מניצוץ אחד.
צ-אתה מביא אותי לרגע של המפץ הגדול?
מ-כן, ומהניצוץ הזה הקטן מהכוח הזה התחיל כל החומר,אבל בתוך הניצוץ הזה ממנו יצא כל היקום עם אין סוף גלקסיות בתוכו היה המידע והאינפורמציה על כל מה שצריך לקרות ולפי התכנית הזאת התחיל כל היקום שלנו והכל להתגלגל.ומתוך זה עכשיו לא יהיה לך קשה עם דרווין.
צ-לי לא קשה עם דרווין.
מ-לא נכון.גם בין המדענים יש לנו בעיה גדולה. אתה יכול לקחת חומרים ולעשות מהם תא חי? מה אתה רוצה כמה חלבונים?
בבקשה תעשה מזה חי, חי זה מה שמתפתח, אנחנו לא מסוגלים לעשות את זה, עד שאנחנו לא מסוגלים לעשות ממרכיבים של דומם משהו חי או צומח אז אין לנו הוכחות לדרווין ואין כלום. דרווין כאן בכלל לא הענין, זה סתם סמל של משהו, כל דבר מתפתח מתוך האינפורמציה הפנימית.
צ-של תוכנית ראשונית.
מ-כן, עוד יותר מזה. מה שכתוב בחכמת הקבלה עוד לפני 2000 3000 שנה זה בדיוק כך התקיים כי אנחנו מתפתחים ע"י האגו שום דבר חוץ מזה לא מתפתח.
צ-כלומר האבולוציה הביולוגית התקיימה פחות או יותר לפי הקוים שדרווין הציג אותם אבל..
מ-לא. הבעיה עם הדרוויניסטים שהם טוענים שממין אחד יוצא המין השני.אין דבר כזה, ישנו סדר שבו יוצאים זה אחר זה.
צ-הוא לא טוען שביום אחד הקוף הופך להיות אדם. ישנם הצטברות של שינויים.
מ-לא. חכמת הקבלה לא אומרת שזו הצטברות, היא טוענת שלפי ציר הזמן יוצא קוף ואחרי הקוף יוצא אדם.
צ-איך יוצא פתאם אדם?
מ-ע"י האינפורמציה החדשה, ע"י המידע החדש שישנו, ע"י אותו יסוד אגואיסטי עליו מושתת כל הטבע. אם בתוך הדומם נוסיף קצת יותר אגו הוא יהפוך לצומח.
צ- לדומם יש אגו?
מ- ודאי שיש אגו. הוא מחזיק את עצמו? יש לו כוח משיכה? בצומח קצת יותר.
צ-נחזור לתיקון שאתה מכניס לדרווין. זה לא תהליך אבולוציוני של שינויים הדרגתיים שמצטברים?
מ-לא שהאחד מוליד את השני אלא האחד הוא הסיבה לשני.
צ-מוטציה זה לא להוליד, מוטציה זה שינוי שקורה בהשפעת הסביבה, לפעמים תוך כדי חלוקה בשלב מסויים נוצר מין חדש.
ישנה שימפנזה ובשלב מסויים ישנו אדם. מה התהליך? מה קורה?
מ-תוספת רצון אגואיסטי בתוך הקוף לפי התוכנה הפנימית של הרצון לקבל הביא את ההתפתחות מקוף לאדם.לא הצטברות פתאומית ע"י כל מיני תופעות בטבע. ישנה תוכנה פנימית מלכתחילה עוד מהניצוף הקטן של המפץ הגדול.
צ-אז יש אבולוציה?
מ-אתם אומרים ששימפנזה פתאם לקחה מקל, אבן, ומזה התחיל האדם. אני אומר היא לקחה מקל ואבן מפני שהחלקיקים האינפורמטיביים שבה הכריחו אותה כך לעשות.אתם מומחים מצד החיצוניות אנחנו מצד הפנימיות.
צ-בחוש השישי יש דרגות?
מ-כן
צ-כמה?
מ-125 מדרגות.
צ-ואתה נמצא באיזה מקום?
מ-באיזה שהוא מקום שם באמצע...
צ-האדם יכול להגיע...
מ-כל אחד חייב להגיע. לפי הגן שנמצא בנו אנו חייבים להגיע בהתפתחות שלנו, כל אדם, שחור לבן ירוק כחול, דתי חילוני, זה בכלל לא שייך, זה הכל משחקים בעולם שלנו,חייבים להרגיש שאנחנו מוגבלים ולפתח את החוש השישי
צ-אתה מכיר אדם בהסטוריה שהגיע למדרגה האחרונה?
מ-לפי מה שהם כותבים כן. רשב"י האר"י בעל הסולם, משה לפי מה שכתב בתורה, אברהם אבינו, הראשון בכלל היה אדם לפני 5768 שנה. הוא התחיל כמונו מדרגה אפס.
צ-אדם ממוצע עד איפה יכול להגיע?
מ-עד הסוף, בתוך 3 עד 5 שנים.
צ- האם השואה היתה במעורבותו של אותו כוח העליון?
מ- העולם שלנו הוא עולם של תוצאות. אני אסביר לך בצורה מדעית.לפי המדע אנחנו צריכים לממש את אותו גן התפתחות בכל רגע במידה והוא מתעורר בנו. אנחנו צריכים להגיע למצב שכולנו בינינו בני אדם נהיה מעורבים כאיש אחד בלב אחד, כאחים, כחלקים של מערכת אחת, כגלגלי שיניים שתלויים זה בזה. מה שקורה שאנחנו מפרים את החוק הזה במידה שאנחנו מתפתחים יותר, נעשים מדור לדור יותר אגואיסטים, מתרחקים זה מזה, שונאים זה את זה ועושים בעולם הזה מה שרוצים. מדור לדור נמצאים מנוגדים יותר לטבע הכולל. זהו חוק אחד שלא משתנה ואנחנו נעשים יותר ויותר מנוגדים לו.
צ- והניגודים האלה מביאים אותנו
מ- אנחנו מרגישים אותם כצרות, כמשברים, כסמים כמשבר
במשפחה במדע...
צ-אנחנו אחראים לזה
מ-אנחנו מייצרים את זה
צ-ברגע שיוצרים ניגודים וקונפליקטים הדברים משתבשים וקורים דברים נוראיים כמו נניח השואה
מ-כן. עכשיו השאלה למה זה קורה ליהודים. כי אנחנו חלק מהאנושות שיצאה מבבל ע"י אברהם שהיה שם הכהן הבבלי, היה מוכר פסלים עד שגילה את חכמת הקבלה, שיטת התיקון, שיטת איזון האדם עם הטבע, הוא גיבש לעצמו קבוצת תלמידים מהבבלים ולימד אותם את השיטה הזאת. זאת הקבוצה שנעשתה לעם ישראל. יוצא שאנחנו אחראים לכל העולם. הגויים באמת אומרים שאנחנו אשמים בכל הצרות.
צ- אנחנו אשמים.
מ- והאנטישמיות נוצרת מזה שאנחנו בעלי השיטה ולא מעבירים את השיטה לכל העולם.
צ- לפחות אנחנו יודעים מי אשם עכשיו.
מ- תודה לך היה לי מאד נעים
צ- היה מאד מעניין.
ואני מקווה שגם לכם...



























4 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
נולי (לפני 15 שנים ו-5 חודשים)
תודה ליז גם אני חושבת כך!!! נדהמתי במיוחד מצבי ינאי שעבר את השואה ובכל זאת היה כל כך פתוח בלי כעסים לשמוע בפתיחות את הדברים שנאמרו מפי הרב מיכאל...
ליז מאילת:-) (לפני 15 שנים ו-5 חודשים)
שיחה מעניינת מרתקת מאין כמוה .



4 הקוראים שאהבו את הביקורת




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ