ספר בסדר

הביקורת נכתבה ביום שני, 17 באפריל, 2023
ע"י סייג'
ע"י סייג'
אני לא בטוחה מה להגיד.
המילה "מאכזב" עוברת בראשי, אבל אני לא מרגישה מאוכזבת.
אולי קצת מרומה, אבל לא מאוכזבת.
זה קצת כמו שאתה מתחיל להכיר מישהו, ואתה חושב שהוא סך הכול בן אדם בסדר, מעניין ואולי קצת פזור דעת אבל לא בצורה שמדאיגה ממש, ואז אתה רואה את הפרצוף האמיתי שלו, וזה פשוט - לא כיף יותר.
אתה לא רוצה להיות שם, אתה מתחרט על כך שבכלל נגעת באדם הזה, ואתה מתחיל להרגיש תחושת גועל שוברת לב כזאת...
של - "אני לעולם לא אוכל להסתכל עליך שוב באותה צורה."
אז ככה, ואין לי מושג למה הספר גרם לי להרגיש ככה.
אנחנו עוקבים-
רק עכשיו אני מבינה שאין לי מושג איך קוראים לאישה הזאת שאנחנו עוקבים אחריה, ושכנראה אין לה שם, ושבכלל לא שמתי לב לזה.
אוי מיי גאד התחושת בגידה הזאת!!
איך רק עכשיו אני קולטת שאני אפילו לא יודעת איך קוראים לה?!
וואו, אני ממש ישנתי על הספר הזה.
לא הייתי שם, חשבתי שהייתי שם, אבל לא הייתי שם בכלל.
אני לגמרי אבין דירוג נמוך מאוד, אפילו כוכב אחד יהיה מקובל בעיניי.
אני לא מבינה מה הספר הזה ניסה לעשות.
מהביקורות של אנשים אחרים אני גם לא כל כך מרגישה שאני באמת יכולה לראות את הספר הזה.
יש בו משהו מן הספרים המוזרים האלה, סוג של עירפול מסוים שאני פשוט לא אוהבת להיכנס לתוכו.
והכי נורא שאפילו לא ידעתי שזה קורה לי, זה קרה לי כל כך לאט, הספר הזה ממש סימם אותי ואני לא אוהבת את התחושה הזאת.
אז אני מניחה שזאת ההמלצה שלי, אם אתם אוהבים שמסממים אתכם, אז אולי תאהבו את הספר הזה.
אנחנו עוקבים כאן אחרי מרצה בחוג לספרות, בת חמישים ושמונה שמפתחת ערגה למרצה חדש בשם ולדימיר, שהוא בן ארבעים.
יש בצורה שבה היא חושבת כמה דברים בעיתיים, אבל בגלל שהיא אישה, ואישה משכילה שמעבירה קורס על ספרות נשים אמריקאיות, פשוט הסקתי שהיא ליברלית ושזה דבר טוב.
בעלה ג'ון שהוא גם מרצה באותו הקולג' כמוה שכב עם כמה סטודנטיות לפני שזה היה אסור ואחרי כמה שנים הן מתלוננות עליו.
הדיון הזה לא ממש היה חשוב לי, אם זה באמת מוצדק או לא, כי הן לא היו קטינות אבל הוא כן היה אדם עם כוח, אבל הן הרי נמשכו אליו בגלל הכוח - ובאמת שהנושא הזה עושה לי כאב ראש ואני לא ממש מבינה מה בדיוק הספר הזה ניסה לעשות איתו ואיך הוא סיכם את העניין.
אני הייתי יותר מדי מטושטשת... לקראת הסוף הכתיבה נהייתה כל כך... לא יודעת, הספר איבד את עצמו מבחינתי או שהוא פשוט חשף את עצמו מאיזשהו כיוון שלא ציפיתי אליו ולא הצלחתי להבין.
כנראה שבאתי לספר הזה עם הציפיות הלא נכונות, למרות שללא ספק היה לספר הזה פן סקסי, זה היה קצת עצוב לרגעים.
זה לא היה סקסי שמח, מלא חיות, שפותח לך את הצ'אקרות.
אני מנסה להבין מה "ולדימיר" אמור לסמל כאן, זה ספר קצת מתחכם, קצת זקן אולי, קצת עמוק בצורה שאני לא ממש מצליחה להבין.
בעיניי הוא פשוט מאבד את עצמו בשליש האחרון, אבל אני חושבת שהכיוון הזה, אולי מוצא חן בעיניי אנשים מבוגרים.
אהבתי את זה שהדמות שלנו היא מרצה, ואהבתי את איך שהיא חושבת ומסתכלת על הסטודנטים שלה, אבל חוסר השלמות שלה עם הגיל שלה והזקנה שלה קצת הגעיל אותי.
היה בה משהו קצת נצלני, אולי אפילו מאוד נצלני, כאילו היא ניסתה להשתמש בולדימיר כדי להרגיש משהו שהיא חושבת שאבד לה.
זה כל כך עצוב...
למה לעזאזל הספר הזה מתויג כמצחיק?
אולי אני יותר מדי בשוק מהסוף הקצת פרום ומפוזר בעיניי, שאני שוכחת את החלק המצחיק.
אבל אפילו לפני שהגעתי לשליש האחרון הרגשתי שאני לא ממש מתלהבת מהספר הזה, שאני לא מבינה את עיקרו, שהדמות שלנו מדברת יותר מדי על יצירות ונושאים מסוימים בספרות שאני לא מבינה.
כאילו, כשהיא הסבירה לולדימיר מה היא אהבה בספר שלו, לא הצלחתי להבין כלום, והכי גרוע, זה שלא היה לי אכפת.
אני חושבת שהסוף גרם לי להרגיש שהדמות שלנו מתנשאת, חושבת שהיא יודעת מה נשים אחרות מרגישות.
יש רגע לקראת הסוף שבו נדמה שאנחנו שומעים את הקול של אחת מהמתלוננות על בעלה, והזדהיתי עם הפסקה הזאת:
"הוא היה צריך להבחין בכך. הוא היה צריך להבין כמה אני צעירה בתוכי, כמה מעט אני יודעת על הרצונות שלי, על מה שטוב לי.
הוא היה צריך לזרוק אותי מהחדר שלו, לשלוח אותי לעשות מקלחת קרה, להתבגר, למצוא חברים או בן זוג בגילי.
הייתי בגירה, אבל הייתי ילדה. הוא החמיא לי, שיבח אותי, עורר בי תחושה שיש לי מה להציע לעולם, אבל כל זה היה רק חיזור, הבנתי בסופו של דבר. ואילו אני חשבתי שזאת האמת."
השורה האחרונה הזאת ממש נגעה בי.
אבל אז הדמות המספרת שלנו נכנסת ואומרת: "אולי אלה הדברים שעוברים במוחה."
ומשהו בזה כל כך הגעיל אותי, כל כך העציב אותי, כל כך ניתק אותי וגרם לי להרגיש שאני מאוכזבת באיזושהי צורה מהדמות הזאת שבהתחלה התמיכה שלה בבעלה ממש לא הפריעה לי.
אני לא צוחקת בא לי לבכות, אני אפילו לא יודעת למה.
אני מרגישה שהספר הזה נוגע בדברים כל כך עמוקים, אבל שזה לא מספיק ברור מה הם בדיוק ומה המסר שהם באמת מעבירים.
אני לא חושבת שולדימיר היה כאן דמות ממש בולטת, הוא היה יותר כמו אקדח שמופיע בתחילה המערכה ואתה מחכה לרגע שבו מישהו יירה בו.
הדמות הראשית שלנו ממש מאבדת את הכיוון, נכנעת ליצרים המיניים שלה, עושה דברים הזויים שאני לא מבינה ואז איכשהו למרות שהיא סוג של מקבלת את הקארמה שלה על כך, היא יוצאת מהעניין בחיוך.
כאילו שזה ספר על שני אנשים זקנים שלומדים איזשהו לקח עמום על הסכנות שבלסרב לקבל את הזיקנה שלך.
אני לא יודעת מה זה הספר הזה, הוא מטאפורי?!
אני לא מבינה, אני מרגישה מטומטמת, הספר הזה אמור לגרום לי להרגיש טיפשה?
אני פשוט לא מבינה, איך מישהי יכולה לכתוב שני שליש ספר שהם די סבירים, שמשאירים משהו חיובי, ואז לכתוב סוף שפשוט שורף את זה והופך את זה לחסר משמעות.
אני לא מבינה את הספר הזה, ואני לא בסדר עם זה, אני צריכה מישהו נורמלי, חכם, לא נאיבי כמוני אבל גם לא מהסוג שאוהב ספרים מבלבלים ומעורפלים, שיגיד לי מה לעזאזל קראתי.
כי בטוח שזה לא ספר מטומטם, אבל אני צריכה לדעת למה הוא לא מטומטם, כי פשוט להניח שהוא חכם כי אני לא מבינה אותו - זה מעצבן.
אני שונאת ספרים שגורמים לרצות סוג של להגן עליהם ולהצדיק אותם ולהגיד שהם כנראה חכמים מאוד כי ממש לא הבנתי אותם.
בא לי להביע משהו חיובי, להתייחס למשהו שגרם לי להרגיש טוב, ואני יכולה לחשוב על משהו כזה, אבל הרגש לא שם כבר.
הרגשות הטובים נשרפו.
סיימתי כאן.
אני כל כך דרמטית, אבל זה באמת מרגיש כאילו מישהו שחשבתי מכירה חושף את הפרצוף האמיתי שלו מולי, ואני מרגישה מגעילה ומטומטמת כי לא ראיתי את זה מגיע, ונתתי לזה להידרדר כל כך עד שזה הגיע לשלב שהוא מגעיל אותי... ואני מישהי ששונאת להרגיש רגשות כאלה ולא יודעת איך לנווט דרכם בצורה מכובדת וכנה אך לא פוגענית.
אוקיי, הנה ההסבר ללמה הספר הזה לא מעולה: זה כי העמודים האחרונים שלו מרגישים כמו ספר אחר לחלוטין מהספר שחשבתי שאני קוראת.
כשאני מגיעה למצב שכל המחשבות והרגשות החיוביים כלפי רוב הספר פשוט נמחקים בגלל איך שהוא מסתיים... זה לא מהלך טוב.
מה גם, שלא היו עד כדי כך מחשבות ורגשות משמעותיים, ובכל זאת, אני עצובה שאני לא יכולה להעלות אותם בזיכרוני כי הסוף שלו פשוט מעפיל על כל מה שהיה לפני.
לפחות ככה זה היה עבורי, ברור לי שעבור אנשים אחרים החוויה היא אחרת לגמרי.
יש כאן הרבה דיבורים על ספרים, על ספרות וכתיבה, וזה תופס חלק גדול מהספר.
אני לא ממש מבינה את העולם הזה, אני חושבת שהספר הזה גרם לי להבין שאין לי שום זיקה טבעית לעולם הספרות.
כל התסבוכות האלה, המורכבות שביצירות, המורכבות שאולי יש ביצירה הזאת - זה פשוט לא בא לי טוב כי לא ידעתי לצפות לזה.
אז אני מניחה שמה שאני מנסה להגיד, זה שצריך לבוא לספר הזה עם הציפיות הנכונות, וכשאני מנסה לזהות אם הייתה לי איזושהי דרך לפתח את הציפיות הנכונות לפני שקראתי את הספר, אני לא ממש רואה משהו.
כן נהניתי מחיי האקדמיה, אבל חשבתי שהולך להיות כאן משהו קצת יותר סקסי, וזה לא ממש נתן את זה.
למרות שולדימיר באמת נחרט אצלי כדמות סקסית, צעירה ומושכת - משהו בי תוהה אם זה אולי קצת בגלל שהשם שלו מתנוסס על הכריכה.
אני חושבת שהייתי מאוד פגועה עבורו ממשהו שקרה לו כאן, והיחס אליו כאל מין כלי, מוזה לכתיבת ספר, ולא כאדם עם חיים משלו שהוא מנסה לשרוד... ממש ממש פגע בי.
כן יש כאן משהו שגורם לי לחשוב אם אולי היה כאן ניסיון להראות לנו שאנחנו שופטים גברים לפי סטנדרטים הרבה יותר גבוהים משאנחנו שופטים נשים, כי מה שהדמות שלנו עשתה כאן מחריד בעיניי.
וכן, אפשר להגיד שטכנית היא לא ממש ניצלה אותו, אבל היא סוג של כן...
אנשים שמאבדים את עצמם לתאווה שלהם פשוט מגעילים אותי, לא בגלל המחשבות שטופות הזימה שלהם, אלא בגלל הניתוק שיש להם מאהבה ומוסר.
יש דברים שפשוט לא עושים...
או מיי גאד, הספר הזה הכאיב לי, וזה בא לי כל כך בהפתעה.
אני חושבת שהספר הזה ניסה לעשות משהו שהוא כמעט מבריק, אבל הביצוע שלו לא היה מספיק טוב וברור.
זה ללא ספק ספר שהסוף שלו אמור לגרום לך לחשוב, אמור לגרום לך לשפוט קצת את עצמך ואת הדמויות, אבל הרגע סיימתי את הספר הזה...
ואני לא יודעת על מה לחשוב.
אני לא יודעת אילו מחשבות הספר הזה ניסה לעורר בי, אני רק יודעת שאני מרגיש נבגדת מהדרך שבה הוא בחר לעשות את זה.
ללא ספק ספר לאנשים חושבים, לאנשים שכל כך אוהבים לחשוב שזה איכשהו נהיה הרגל סוטה.
שמרוב חשיבה הם חוצים איזשהו גבול שאחריו התודעה שלהם הופכת למבוך שלאדם זר יהיה קשה לעקוב אחריהם בו מבלי ללכת לאיבוד.
הנה, זה דימוי טוב נראה לי, הספר הזה הוא כמו מבוך שנראה פשוט וקל לפתרון, אבל שאיכשהו לא הצלחתי לפתור.
השאלה שלי היא...
האם יש באמת מישהו שהצליח להבין את המבוך הזה ולצאת ממנו, ויכול ממש לאשר שאכן יש יציאה ממנו, או שכל מי שאוהב את הספר הזה פשוט אוהב להרגיש מתוסכל ומבולבל בתור המבוך הזה?!
אני לא מרגישה שאני הגיונית.
אבל אני מקווה שלפחות הצלחתי לדייק עבור אחרים את הציפיות מהספר הזה.
אני לא יודעת איזה דירוג לתת עדיין, כי אני ממש שונאת את התחושה שהספר הזה השאיר אותי בה.
לא חושבת שהיה בזה משהו חכם, בסוף הזה.
אני כן חושבת שהוא אולי סוג של שולח אותנו לקרוא את הספר הזה שוב פעם, והפעם בצורה הנכונה, אבל אני לא חושבת שהוא כתוב היטב.
אז אני פשוט אתן לו את הדירוג הפאסיבי של שלושה כוכבים, כי אני יודעת שבעיניי זה מה שהיה מגיע לו גם בלי קשר לצורה שבה הוא נגמר.
אני חושבת שרוב הספר החוויה שלי הייתה חוויה של שלושה כוכבים, ואז היא צללה לשני כוכבים לקראת הסוף, ואז הסוף הוא כוכב אחד.
אני לא חושבת שהבנתי את הסוף, אין לי מושג מה הסופרת ניסתה להגיד דרך הדמות הראשית שלנו, ואם היינו אמורים למצוא בזה עומק או פשוט להתייחס לכל מה שהיא אומרת בביטול כי אנחנו כבר לא מחבבים אותה יותר.
14 קוראים אהבו את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
סייג'
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
אהוד -
אני מבינה מה אתה אומר, ויש לי מה להגיד על זה, אבל זה יותר מדי ואני יודעת שזה יותר מדי כי כבר כתבתי.
ואני חושבת שאני מעדיפה לא להגיב בכלל מאשר להגיב חלקית או בצורה שמסננת את מה שאני באמת רוצה לומר ולהביע. אני גם חלילה לא רוצה לגרום לך להרגיש אשם על איך שהתגובה שלך גרמה לי להרגיש, אז אני חושבת שאני פשוט לא אדבר על זה מלבד להגיד שאני חושבת שהדבר שאתה מדבר עליו כרגע, לי באופן אישי לא מתקשר ל-"לצאת מאזור הנוחות". לא כל דבר שאנשים לא רוצים לעשות או לא מעוניינים בו קשור לשמירה על אזור הנוחות שלהם. לפעמים לאנשים פשוט אין עניין וצורך, וזה בסדר לגמרי. אני חושבת שבאופן כללי, אנשים צריכים לעשות את מה שהם רוצים לעשות, ויציאה מאזור הנוחות קשורה ללעשות דברים שאתה רוצה לעשות אבל יש לך חששות. ובמקרה הזה אצלי, סרטים עצובים וספרים עצובים פשוט לא נוחתים בקטגוריה של מחוץ לאזור הנוחות שלי, גם אם לא נוח לי איתם, מה שבאמת מרחיק אותי, זה שפשוט אין לי עניין ורצון להיכנס לדברים האלה. |
|
אהוד בן פורת
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
סאנשיין, תאמיני לי באין צדק
שאני מבין אותך ולא שאני חלילה מותח עליך ביקורת אבל
לפעמים אנחנו צריכים לדעת לצאת מאיזור הנוחות שלנו. זה לא שרחמנא ליצלן בגלל שהחיים עצובים נפסיק לחיות אותם. נהפוכו אנחנו נדע שיש גם רגעים כאלה בחיים ונתגבר עליהם. אני מצדי כמובן מאחל לך רק טוב !!! נשבע לך שבלי הרבה שעות של עבודה על עצמי לא יכולתי לומר את הדברים האלה. |
|
סייג'
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
אני גם בסרטים עצובים לא צופה.
אבל בדקתי על "אדם בן כלב", והוא נשמע כמו משהו שאני לא מפחדת לקרוא. אני מניחה שזה באמת תלוי באיך מגישים לי את העצב והכאב. |
|
אהוד בן פורת
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
סאנשיין, אני לא יכול לענות במקומך
אבל לעומת זאת אני יכול להביא את הזווית האישית שלי כקורא.
אני אוהב לקרוא ספרים שצפיתי בסרטים שנוצרו לפיהם. אני נהנה מדרכי ההבעה של הסופרים ובלא מעט מקרים, תתפלאי, יש דברים שאפילו לא הוזכרו בסרט. לצורך העניין, בספר "אדם בן כלב" (של קניוק, כמובן) נכתב על בית המרפא יותר ממה שמוזכר בסרט אפילו למה ערד נבחרה כמקום מתאים. אז אני אקרא ספר, גם במקרה שאני יודע שהסוף שלו עצוב. במקרה כמו שהבאתי יצירה של קניוק שמקריאת הספר אפשר להבין יותר. |
|
סייג'
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
לא יודעת מורי, אני מישהי שפסלה אפילו את "נשים קטנות".
גם כי מה לי לקרוא ספר שאני כבר יודעת איך הוא מסתיים, אבל בעיקר בגלל הקטע העצוב. |
|
מורי
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
אני מחפש שיפעימו אותו, שאצא בקנטים. לכן, עצב וטרגיות בסיפור הם לא שיקול נגד.
|
|
סייג'
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
אני מניחה שזאת הסיבה שאני לא אוהבת לקרוא ספרים עצובים, זה לא קל פשוט לקרוא וליהנות מספר שאתה יודע שעומד לתלוש לך את הלב מהחזה.
לי באופן אישי זה מחבל בחווית הקריאה, כי אני סוג של מנתקת את עצמי מהרגש ומחיבור לדמויות דווקא כי אני לא רוצה שיכאב לי. |
|
אהוד בן פורת
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
סאנשיין, בהמשך לדבריך .... אז את בטח
לא תקראי ספר כמו "בחירתה של סופי". אני קורא אותו
בימים אלה ועל אף שאני נהנה לקרוא אותו אני יודע שהסוף שלו עצוב (בסרט שעשו לפיו יש סצנה קורעת) ואני מוכרח להודות על האמת שאני לא יודע מה אעשה כשאגיע לשלב הזה של הספר. |
|
סייג'
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
איתי בהילוך איטי - זה עניין שמסובך להסביר בקצרה, אבל אני אשתדל.
זה כמו כשמישהו מניח מולך מרכיבים למנה מסוימת, ואתה רואה שם שוקולד וסוכר וניל וכל הדברים המתוקים האלה שאתה אוהב, ולפי המרכיבים האלה שאתה רואה אתה כבר מפתח סוג של רעיון למה הוא הולך להכין ואיזה טעם יהיה לזה.
אז אפשר להגיד שבקצרה, אין לזה את הטעם שחשבתי שהיה לזה, וזה קצת מאכזב אבל עדיין נראה די קשור למרכיבים שראית, אבל אתה קצת מתקשה להבין למה שאדם יקח את כל המרכיבים הנהדרים האלה ויכתוב - את זה. אם תחפש את הכריכה של הספר הזה באנגלית, אתה תראה גבר יושב בחולצה פתוחה, וזאת חתיכת תמונה שישר יוצרת ציפייה למשהו שהוא יותר רומנטי/אירוטי. חוץ מזה שהדמות שלנו חושקת בולדימיר בצורה שהיא לא תמיד נוחה ומכבדת, אין כאן ממש מהדברים האלה. מה גם שהיא עושה מולדימיר סמל סקס מסוים, מחפיצה אותו קצת, גורמת לנו לחשוב שהוא מפתה אותה עם גופו, ולא קראתי את "לוליטה" אבל אני חושבת שאולי נעשה כאן משהו קצת דומה, ממש בקטנה אבל. אני חושבת שההתפוצצות של הדברים העיקריים שחיכינו וציפינו להם בעקבות התקציר, נעשית בשלב מאוחר, שהוא יותר מספר סיפור על אנשים שלא הכי שלמים עם עצמם ומחפשים אישור לכך שהם עדיין רלוונטים דרך אנשים אחרים שנראים להם מפתים ומוצלחים. זה קצת קשה ממש לשים על זה את האצבע הזה, הספר לא מרגיש הכי מדויק ומאוזן בעיניי, ולי באופן אישי לא ברור מה הייתי אמורה לקחת ממנו. השורה התחתונה שלו לא הייתה ברורה לי, ואני חושבת שאולי זה כי זה ספר לאנשים שטובים בספרות וניתוח יצירות ספרותיות בצורה שמשווה לספרים אחרים וסיפורים אחרים. וזה רעיון נחמד, אבל לדעתי הביצוע פשוט לא היה מספק. |
|
סייג'
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
כרמלה - מובן לגמרי.
למרות שהוא קצר אני חייבת להודות שהוא לא הכי הצליח לתפוס את תשומת הלב שלי כמו שרציתי, ושמצאתי את עצמי מתעניינת בספרים אחרים תוך כדי שקראתי אותו. |
|
סייג'
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
אושר - אני מפחדת לצפות בהלוויתן.
כשאני יודעת שסרט הולך להיות עצוב או טרגי אני ישר נמנעת ממנו, וכך גם מספרים. |
|
איתי בהילוך איטי
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
סאנשיין,
כתבת: "אז אני מניחה שמה שאני מנסה להגיד, זה שצריך לבוא לספר הזה עם הציפיות הנכונות, וכשאני מנסה לזהות אם הייתה לי איזושהי דרך לפתח את הציפיות הנכונות לפני שקראתי את הספר, אני לא ממש רואה משהו".
לא ברור ממש עם אילו ציפיות, להגדרתך, כן צריך לבוא לספר הזה ועם אילו ציפיות הגעת אליו בפועל... תוכלי בבקשה לחדד יותר את הנקודה? |
|
כרמלה
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
אני נטשתי אותו.
|
|
אושר
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
ההבדל בין 'אקדמיה' ל'בית משוגעים' זה שלראשון אנשים באים בוולנטריות ולא בכפייה
'אקדמיה' ל'בית משוגעים' זה שלראשון אנשים באים בוולנטריות ולא בכפייה
אלא אם כן לומדים רפואה או משהו בניכוח 750 בפסיכומטרי... ראיתי סרט-"tar"- על מלחינה שהעולם המודרני הכוחני מחסל אותה, זה היה סרט טוב. whale- סרט על מרצה לספרות ששוקל 300 קילו, לא יכול לתפקד (ראיתי רק את הסצינה הראשונה- שהזכיר לי סדרה אחרת שהומלצה, שנפתחת באישה משתינה על מישהו באקט מיני, גם מיד הפסקתי לראות), מדהים מה אפשר למצוא באינטרנט. אני חושב שכול אוטוריטה היא בלון שמיועד לפיצוץ לפעמים... ולכן לא התעניינתי בספר הזה. מזכיר לי את מאדאם בובארי (שגם לא אהבתי). |
|
סייג'
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
מורי - תודה על התגובה.
כי כבר עידן עידנים לא קיבלתי ממך תגובה, וזה כמעט התחיל להפריע לי, אבל אז שיערתי שזה בגלל שהביקורות שלי ארוכות לך מדי והשלמתי עם המצב. |
|
מורי
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
לספר היה באזז מסויים. התחלתי לקרוא ונטשתי מהר.
שוב לא הייתי נוגע בו לו לא הייתי בחנות ספרים. הרי על חזיתו מופיעה המלצה של הניו יורק טיימס, ערובה לאכזבה. |
|
סייג'
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
דגש על "קצת מרומה", ואני לא חושבת שהמילה הזאת קשה מדי, בייחוד כשמדובר סך הכול במצב שבו אנחנו חושבים ומסיקים על דעת עצמנו שאנחנו הולכים לקבל משהו אחד ואנחנו מקבלים משהו אחר.
|
|
אהוד בן פורת
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
אני עם תחושות לא מתווכח.
בסך הכל אמרתי שהמילה קשה בעיניי ונראה לי נכון
במצב כמו שלך, לקחת פסק זמן ולקרוא את הספר שוב ואז אולי לגבש דעה מוצקה יותר ובמיוחד תחליף למילה "רמיה", כי זה לא שהיה הסכם מראש בינך לבין מי שכתבה את הספר. |
|
סייג'
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
אהוד - זה נטו התחושה שנשארתי איתה מהספר, ולא דעה שיש לי עליו.
אני לגמרי מבינה שהיו לי ציפיות לא נכונות, ושלא הייתי מספיק ערה בזמן קריאת הספר, וכנראה שזה גם קשור אחד לשני, שבגלל שלא היו לי ציפיות נכונות זה הפריע לי להיות ערה, ושבגלל שלא הייתי מספיק ערה פיספסתי את הדברים שיכלו לדייק את הציפיות שלי ממנו לפני שסיימתי את הספר. אבל זה לא קרה, ככה שהסוף בא לי די בבום. תודה אהוד. |
|
אהוד בן פורת
(לפני שנתיים ו-6 חודשים)
תראי סאנשיין, רמיה זו מילה קשה בעיניי
ואני לא בטוח שהיא נכונה
אבל יחד עם זאת לא איכפת לי להעניק לך כוכב, כי ממש השקעת בכתיבה. |
14 הקוראים שאהבו את הביקורת