ספר מעולה
הביקורת נכתבה ביום חמישי, 20 ביוני, 2019
ע"י סקאוט
ע"י סקאוט
החודש נשאבתי לסיטואציה מבעיתה מעצם היותה בלתי צפויה ובעיקר דואבת. סיטואציה בעקבותיה בערה בי ההבנה עד כמה החיים נזילים וחסרי ערך ובאותה הנשימה עד כמה החיים הללו לא מובנים מאליהם. דווקא שאינך מצפה לזאת יש סכנה רבה שתאבד אותם תוך שניות ספורות. חיי האדם כחוט השערה הם. הדבר משול בעיניי לנמלים. אנו כמו מילארדי נמלים עמלניות, תססניות ושועטות שכף רגלו של הגורל ממתינה לדרוך על אחדות מהן. כל כף רגל תדרוך על כולן אך במקצבי ופרקי זמן שונים. בסופו של דבר, אחריתנו דומה, אך הזמן הוא הקובע כאן, הוא הביג בוס. מי יתכלה ראשון ומי אחרון? אין לדעת, אך כל אחד מאיתנו מפלל בליבו שתינתן לו טיפת זמן קטנטנה על מנת לחוות את החיים במלואם, חווייתם לפני הדממה המוחלטת.
ולא שלא הבנתי זאת קודם, לדאבוני, נתקלתי במצב לא נעים כזה לא פעם ולא פעמיים בחיי אבל מעולם לא בצורה כה מוחשית, בגיל שאני זוכרת את הפחד והחשש בחיות כה רבה, אחד לאחד, כאשר ידי נשלחת אל פניי, בעודי ממששת את האזור הפגוע והמדמם בלב הולם, ותפילה חלושה נהגת על שפתיי, תפילה שכל תכליתה תחינה אל אלוהים שלא שברתי שום עצם ושהמראה אינו מחריד כל כך כפי שהבזיקה המחשבה הראשונית למוחי.
תקרית אחת חמורה יכולה לשנות עולם ומלואו. לנתק אותנו מהווית החיים הסואנת. לגרום לנו להרהר על החיים באופן אחר. למרביתנו, הם נתפסים כדבר מה מובן מאליו. אנו חיים אותה שגרה מפהקת, אותה רוטינה מעגלית שגורמת לנו להיות מכובים. משכימים קום בבוקר, מתמתחים, ממצמצים, ממתינים שהתפר בין עולם השינה לעולם העירות יתנדף לו, מתלבשים, מצחצחים שיניים, אוכלים ארוחה חפוזה, הולכים ללימודים או לעבודה, חוזרים מאוחר, צופים בסדרה נחמדה, קוראים ספר ושוכבים לישון, נמים את שינתנו עד הבוקר. כל השבוע שב על עצמו בהעתק מדוכדך מדויק, בדומייה נרפת, כנועה, עד סופו של השבוע שזהו הזמן היחיד לרבים מאיתנו שביכולתנו לשחרר מעט מרסן החיים המשמימים, החדגוניים ולאפשר לעצמנו לנוח, להיעצר ולהתבונן בעולם כמו שאנו כמהים ולא כפי שהשגרה המעייפת מכתיבה לנו.
אני מודה. גם אני נשאבתי בעל כורחי אל רוטינה מטרטרת ומצקצקת, רוטינה שוחקת ושחוקה בעצמה. מדשדשת, מתאמצת בטיפוסה במעלי ההר. גם לה עצמה כבר נמאס אך אין מקום לקובלנות והטחות אשמה וזעם, מוכרחים להמשיך, מכורח ההרגל.
ואז קרתה הפגיעה הזאת. פגיעה שבאה לי משום מקום ובצורה טיפשית לחלוטין פשוט כי מיהרתי. כולנו ממהרים. מיהרתי להספיק את חלקי במרוץ החיים וכאשר הפגיעה קטעה את רצף החיים שלי הרגשתי מעורערת. מי הרשה לה? כעסתי וגערתי אבל גם התחלתי להרהר על חיי ועל החיים בכלל. עד כמה שהם אפסיים ועד כמה שהדברים שכיום נראים גדולים, חונקים ובלתי אפשריים, מתגמדים כאשר מתרחש אירוע בלתי צפוי שמשתק אותך, מפגיש אותך עם הפחד, עם החשש מן המוות ותוצאות של פגיעות רפואיות רציניות, והחשש שהן בלתי ניתנות לריפוי הינו רב מימדים.
החיים פסקו לי לשבוע וחצי, במסגרתה של "ההפסקה", בין כל אנקת כאב לרעותה, לקחתי לידי את ספר זה, ספר שהתחלתי לפני זמן מה ומשום מה, כנראה בשל מירוץ החיים וההספקה המתמדת של הצמדותי אליהם ובעיקר חוסר רצון, לא סיימתיו והנחתי בצד, לשעת כושר מתאימה יותר.
שעת הכושר ככל הנראה הגיעה מכיוון שזה היה בדיוק הזמן לשוב אליו. העת הנכונה לנבור בו ולשוב אל חווית קריאה שונה. אל חיים המתוארים בספר שהם שונים לחלוטין משלי. הם איטיים, מתנהלים על מי מנוחות, פחות מתועשים וכמיקליים, פחות טכנולוגיים.
זה היה תענוג. תענוג לטעום מן מרמלדת הדובדבנים הזאת, פיסה-פיסה, מתקמצנת על כל נגיסה ומקפידה לא לסיימה בחופזה כדי שהסיפור הנרקם מולי לא יתפוגג. שהטעם הערב לחיכי לא יתמוסס אלא יוותר על לשוני עוד זמן מה. להשהות את גסיסתו בטרם עת.
העולם אותו הסיפור מציג הוא עולם שהתרחש באמת. עולם אחר שהתרחש אי שם בשנות ה-80 של המאה ה-19. לורה, מחברת הספר וגיבורתו, כותבת על בני משפחתה ועל עצמה. על החיים בבקתת עץ קטנה שאביה בנה במו ידיו. היא מספרת כיצד הם התמודדו עם תלאות המקום, על המחיה במקום שומם שכזה שרק התנים, הזאבים והדובים מארחים להם לחברה. כיצד הם מתמודדים עם עונות השנה ומסתגלים אליהם בפיקחות פשטנית אך גם מורכבת. לדוגמא, את הבשר הנותר ממסע הצייד של האב הם ממליחים ומאחסנים לימות החורף הקשים. הם אף פעם לא אוכלים יותר מן הנדרש. מחשבתם נתונה קדימה. יתרה מזאת, היא משרטטת בפנינו תמונות נאמנות מהבילויים שהיו מנת חלקה ושל אחותה מרי. כאשר דודניה מגיעים לביקור הם פוצחים בריצה מהירה אל החוץ ומשתוללים כאוות נפשם בשלג הקר ובו זמנית המיטיב לנפש.
וכאשר הם מבקרים בבית סבה למסיבת ריקודים הם גם עוזרים בהכנות. לא רק סיפוריה של לורה זוכים לתיאור נרחב אלא גם סיפוריו של האב שהם לא פחות מצוינים, מרגשים ומרתקים משל הבת: סיפור אודות לחימתו הנועזת בדוב המתגלה כבול עץ, סיפורו של הסב כאשר היה צעיר ושני אחיו המבוגרים ממנו, סיפור הכנתו סוכריית שרף מתוקה שסיפור הכנתה מרתק בפני עצמו.
בכלל, האוכל הוא מרכיב מרכזי וחשוב מאוד בספר זה ובסדרת " בית קטן בערבה" בפרט. הסופרת מעניקה מקום נכבד למזונות שונים ומתארת את צורתם ואופן הכנתם בפורטרוט. למשל, כיצד האם מכינה בדייקנות חמאה, גבינות ומטעמים שונים וכל אלה לעיניהן החקרניות והנלהבות של הבנות שמרגישות שעולם חדש וצופן סוד נרקם אל מול עיניהן. עולם פשוט בתכלית אך דווקא בשל פשטות זו הוא נוגע ללב במיוחד. תמימות תמימה של פעם שלא תשוב.
גם היחסים המשפחתיים בין בני המשפחה הגרעינית והנרחבת נעימים למקרא. ארוחות משותפות, משחקים יחדיו, האב מספר לבנותיו מול האח סיפורים מסמרי שיער ומשחק איתן במחבואים כשהן מצחקקות להן. בימינו, שרוב הילדים נתונים למכשיריהם הטכנולוגיים, חוויה הורית ומשפחתית חמה שכזאת נעשית רחוקה עם כל יום שעובר. כמובן שאין זה המצב בכל המשפחות אך לפי מה שאני רואה, המצב אינו מבשר טובות. לא ניתן לנהל שיח מבלי שאדם יגניב אל המכשיר שבידו את מבטו.
בעידן הטכנולוגי של היום, שהעובדה שלילד בן 3 ישנו אייפון אינה מדירה שינה מעיניי הורים, בעידן שהאדם אינו מסתפק במה שיש לו ועיניו מביטות קדימה ברעבתנות להישג הטכנולוגי הבא, לרובוט הבא שישרת את בני האנוש ויקנה להם את הזכות להישאר בביתם, כשהם ישובים רגל על רגל ללא כל צורך בעשייה כלשהי, עולם כזה מדוקדק לפרטי פרטים, שמעניק ערך לטבע ולעבודת כפיים, הוא נדיר למדי.
הספר הזה מזכיר לנו נשכחות, שגם הפשטות היא ממש בסדר ולא שם גנאי. הספר הזה, ממש כמו החבלה שנחבלתי, הכניסוני לפורפורציות וגרמו לי עוד יותר להבין מהו הדבר החשוב באמת ומהו ערכם של הקישוטים הגרנדיוזיים שבאמצעותם אנו עוטפים את חיינו. ובכן, שוויים כקליפת השום. אין הם העיקר.
ספר הגורם לגעגוע אל שכבר הימים, אל ימים עברו, להחזיר עטרה ליושנה. להקיף עצמך בחום אנושי, אכפתיות אמיתית שאינה תלויה ברכיב טכנולוגי, ובעיקר אינה תלויה בדבר, טהורה מיסודה, וכל כולה מתבצעת במציאות, בטבע. דרך מגע אנושי ולא תכתובת וירטואלית המהווה חיקוי זול, חיוור ובעיקר לא מספק של הדבר האמיתי: תקשורת אנושית, בסיסית, וחברתית.
25 קוראים אהבו את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-3 חודשים)
גלית- קראתי את תגובתך ואגיב לה בהמשך היום. אני רק אציין לבינתיים שאת ציינת כמה נקודות נכונות ביותר.
|
|
|
גלית
(לפני 6 שנים ו-3 חודשים)
אני לא מאמינה שאנשים - אי פעם - הסתפקו במועט
אני מכינה לחם לבד אבל זה כי אני אוהבת לאפות , אין לי ספק שאם זה היה צורך יומיומי ולא "פינוק " לשבת הייתי שונאת את זה. וממש לא הייתי רוצה לשבת לנענע את המחבצה על מנת להכין חמאה וגבינה על בסיס יומי או שבועי. או לחלוב את הפרות לצורך העניין.
אני עוד זוכרת את המעבר מחליבה ידנית לחליבה ממוכנת ברפת של סבא שלי, וזה הקל עליו את החיים בצורה שלא תאמן,( עדיין הוא קם בארבע לחליבה אבל בכל זאת) הסתפקות במועט כערך יכול להיות שהיה קיים בכל מיני קבוצות,אבל בהחלט לא היה שאיפת חיים של רוב האוכלוסייה, זה פשוט מה שהיה , כמו שהיום אנחנו מנצלים את מה שיש ויתכן שמי שיבוא אחרנו יחשוב שזו דלות אמיתית. נו באמת , עצם זה שיש שימוש לרעה בטכנולוגיה לא הופך אותה למיותרת - ואם כבר את רוצה לייתר את ביקוע האטום תלי את זה בהפצצת הירושימה ונגסקי לא בצ'רנוביל שאובייקטיבית הרג פחות אנשים במכה אחת. להאשים טכנולוגיה בטעויות של בני אדם זה כמו להאשים את הפטיש שדפק לך על האצבע במקום על המסמר. ובאותה תקופה עם "תקשורת מילולית אמיתית" לא היית מדברת עם בת דודתך בקיבוץ דפנה כמה חודשים כי לא היו כמעט טלפונים ואילו היום לא רק שאת יכולה לשוחח אתה בכל רגע נתון את יכולה לראות אותה בלייב , לחלוק אתה שמחות ואירועים שלא לדבר על בן דודך בלוס אנג'לס. |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-3 חודשים)
וגלית- יש לדייק: אני אישית לא מתגעגעת לתקופה ההיא. ממש לא, כי בכל תקופה היו דברים רעים ודברים רעים פחות, אני פשוט מתגעגעת לדברים ספציפיים כמו הכנת חמאה לבד, לחם. החשיפה לטבע והסתפקות במועט.
הדוגמא הכי מובהקת לחיים חקלאיים לא אידיאלים בעליל הוא המתיישבים הראשונים בארצנו. אופן חייהם הוא אינדקציה לקושי אמיתי ולמרות הקושי, היו גם רגעים יפים ועל הרגעים היפים הללו אני מדברת. אני לא נגד טכנולודיה. זה יהיה מטופש וצבוע אם אהיה נגדה כי אני משתמשת בה אבל אני כן מבקרת את השימוש המאסיבי שבה וכלפי המצאות בלתי נחוצות כמו הכור האטומי. ראיתי מעט מהסדרה צ'רנוביל והזדעזעתי עמוקות. בשביל המצאת הכור היא דבר מועיל? רק עשה נזק. זו דוגמא אחת מיני רבות של המצאות וכשליה של המודרנה. |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-3 חודשים)
גלית- אמא שלי ילידת שנות ה-60 ולמרות שהיא חיה בעיר, כמו רוב בני גילה, גם החיים בתקופתה היו חיים פשוטים יותר אבל היא סבלה המון באותה המידה.גם סבתא רבתא שלי חייתה בכפר והחיים שלה היו מאוד קשים.
אני אישית לא מתגעגעת לתקופה ומודעת היטב למגרעותיה אני פשוט מרגישה את החוסר של הפשטות, של התקשורת המילולית האמיתית. רוע וסבל תמיד היו ותמיד יהיו, כך בנוי המין האנושי. ולמרות שאמא שלי כלל לא מתגעגעת לחיים ההם בפירוש דבר אחד חסר לה שהוא מתעלה על החיים היום: הפשטות. הכנת הדברים במו ידייך. היום אנחנו תלויים ברשתות המזון והמפעלים שמייצרים מזון מתועש, רווי כימיקליים שמזיק לבריאות ומקצר דראסטית את החיים. פעם זה פשוט לא היה קיים או שהיה קיים ברמה נמוכה מאוד. |
|
|
גלית
(לפני 6 שנים ו-3 חודשים)
בתור מי שהתבגרה במושב : מה שבת - יה
ואני לא יודעת מי מכם ניסה פעם לעשות קצפת עם מקצפה ידנית במקום עם מיקסר - אני עוד זוכרת את אימא שלי עושה את זה ,או לכבס בלי מכונת כביסה -סבתא שלי עשתה לפני זמני, או לחיות לאור מנורות נפט. בלי מקרר , בלי טמפונים ,בלי מעליות, בלי מזגנים,בלי חיסונים.
לא ברור לי הגעגוע הזה לעבר לכאורה תמים ונקי כאילו שאנשים היו יותר נחמדים פעם , כאילו שהחיים היו יותר קלים. מתוך שכחה נוחה של דברים כמו מגפות ,ובצורת ורעב, תוחלת חיים קצרצרה,תינוקות מתים והמין האנושי עצמו. ד.א העיוורון של מרי מתואר בפירוש ב"על גדות נחל השזיף" הסדרה הקצינה את הרגע אבל בהחלט אפשר לילל גם מהתיאור הלכאורה יבשני בספר. |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
חני- מסכימה. ואין זה פלא שאנחנו מתחברים אלה לאלה. זקנים נהנים בחברת זקנים (-:
ותודה רבה! ❤ |
|
|
חני
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
ראשית מאחלת בריאות סקאוט.
נראה לי שכולנו עם נפש זקנה באתר. אנחנו מתרפקים אחרי זמנים אחרים. מתרגשים מנוסטלגיות ובעיקר אוהבים את המילה הכתובה . זקנים ממש....
כתבת נפלא על סידרה שייצגה תקופה לא פשוטה. |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
ראסטה וחיפושית- מסכימה עם המשפטים האחרונים שלכם.
Keep dreaming |
|
|
חיפושית
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
אילו מכונת זמן היתה בנמצא:) that's the dream .
ובינתיים נקרא ספרים ונמשיך לחלום. |
|
|
Rasta
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
לא אמרתי שזה לא מורכב חיפושית. אני מסכים עם מה שכתבת אבל יש רצוי ויש מצוי ובתכלס אין סיבה להאשים את הטכנולוגיה אלא את בני האדם שבחרו לנצל אותה בדרכים מסוימות. אני גם ממש לא להוט לחיות במאה ה18 וזאת לא תהיה הבחירה הראשונה שלי למסע בזמן.
|
|
|
חיפושית
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
לדעתי זה מאוד מורכב.
הלוואי והייתי יכולה לקום בבוקר ולחיות בכפר של אן שרלי (האסופית), חיים שמורגש בהם יותר 'לחיות את הרגע' והתבוננות ביופי, ולא את כל הרדיפה אחרי העתיד שקיימת היום. אבל בחיים במאה ה-21 מתגלים יתרונות בצורה שקשה מאוד לפספס. הרפואה כל כך התקדמה, ותוחלת החיים הגיעה לגילאים מופלגים. השיח בעולם השתנה, היום מדברים על התעללויות שקורות בחדרי חדרים, דברים שפעם אף אחד לא שיתף וכנראה היו נפוצים באותה מידה. תמיד גם אהיה בקונפליקט עם עצמי באיזה מאה הייתי רוצה להיוולד, אבל אי אפשר להגיד שהמציאות כיום היא רק שחורה. ניתן גם לנווט את החיים לפי הרצונות שלנו. כמו שבת-יה כתבה, אפשר לחיות במקום שמרגיש כאילו נולדת במאה ה18. אבל אפילו לא צריך לקחת את זה כל כך רחוק. גם להחליט לעשות דברים משפחתיים ביחד, להגביל זמן מסך, לטייל, יכול לעשות את העבודה. |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
ראסטה- כתבת יופי. מסכימה עם כל מילה.
|
|
|
Rasta
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
תמיד יש רצון לקדמה ברור, השאלה לאן הקדמה הזאת מביאה אותנו וכרגע המצב הוא גרוע וזה בגלל הקדמה, נכון שיש גם לא מעט יתרונות בזכות הטכנולוגיה וצדדים טובים ופחות טובים תמיד היו ותמיד יהיו.
תמיד קשה מחשבות, מי אמר שהחיים האלו קלים? מישהו הבטיח שיהיו? אף אחד, אז להתלונן שרע או קשה תמיד אפשר. כיום המצב בקנטים, כיום הטכנלוגיה משבשת לאנשים את השכל, מציבה בפני האנשים רף מסוים למציאות שקשה לעמוד בו, אנחנו חושבים שאנחנו מחוברים לכל העולם אבל אנחנו לא, אנחנו מרוחקים ומנוכרים ואיבדנו כל יחס בין אישי שהיה בעבר בתקופה שלכם מחשבות ובת-יה, תקופות שאנשים אשכרה דיברו אחד עם השניה, תקופות שאנשים יצאו עם הילדים לשחק בפארק לחוות קצת חיים מחוץ למסכים או היו עם המשפחה, אז כן עבדתם כמו חמורים ולא היתה מכונת כביסה, אבוי לנו, אני גם מוכן לתת חזרה את הפאלפון הנייד מאמינה לי? לפחות הייתם יחד, היום גם את זה בקושי יש ומשפחות זורקות את הפעוט שלהם בעגלה והולכים להסתובב בקניון כדי לעשות שופינג ולצלם את האוכל שהם אוכלים תמורת כמה לייקים באינסטגרם וכל זה במסווה של טיול עם הילד בלי באמת להיות עם הילד. |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
כן, תיארתי לעצמי שיעשו אותו מרגש.
|
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
כן, תיארתי לעצמי שיעשו אותו מרגש.
|
|
|
מורי
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
בסדרה העיוורון קורע לב בפרק הזה ובאלה שאחריו.
|
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
מחשבות, אני מסכימה.
ולגבי העיוורון- הוא קיים גם בספר אבל לא מתואר כיצד היא התעוררה. פשוט היא מתעוורת וזהו. |
|
|
מורי
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
העניין הזה של געגועים לעבר רק מראה כמה אנחנו לא יודעים שהעבר היה קשה,
קשה מאוד אפילו.
יש כאלה המתגעגעים לקיסינג'ר. |
|
|
מורי
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
בהחלט זוכר בסדרה דברים קשים כמו ההתעוורות של האחות משנית, מחלה קשה
באותם ימים. בכיתי כמו סחבה אז.
|
|
|
בת-יה
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
rasta, האופציה הזאת עדיין קיימת. יש מקומות בעולם שחיים כמו לפני 300 שנה, וגם יותר.
חוץ מזה אני די בטוחה שאם היית חי אז היית, כמו כולם, רוצה להתקדם. זה תמיד כך וזה לא ישתנה. |
|
|
Rasta
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
בת-יה, כל עוד יש בני אדם על הכדור הזה כל מה שציינת ימשיך להתקיים ובכל זאת אם הייתה לי האופציה הייתי חוזר 50-60 שנה (אם לא יותר) אחורה בשמחה בלי לחשוב פעמיים.
|
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
בת-יה, תודה רבה על המענה הנרחב. אני יודעת שלא הכול היה נעים. זה ברור לי וגם בעת הקריאה היה ברור לי שנחתכו דברים רבים שכנראה הסדרה חשפה אותם יותר מן הספר. פשוט לא בחרתי להתייחס אל כך ואולי עשיתי טעות. לגבי חלקה השני של ההודעה- אגיב עוד מעט.
|
|
|
בת-יה
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
ביקורת מעניינת, סקאוט, אבל לחשוב שבתקופת 'בית קטן ב...' הכל התנהל על מי מנוחות זו תמימות לשמה.
ידוע כבר מזמן שלורה אינגלס עצמה כתבה על החיים בערבה גם דברים קשים, אפילו קשים מאוד: על מחלות, על מריבות קשות, על חיים על סף רעב, ועוד, אלא שההוצאה החליטה להוציא אותם, כמו שנהגו רבות מההוצאות באותה תקופה: לא לכתוב על דברים קשים אם אפשר לוותר. ובנימה אישית מאוד: אני גדלתי בכפר, באותה אווירה כפרית עליה את כותבת. תחילת שנות ה-50 של המאה הקודמת. ימים של לימודים ושל עבודת האדמה. הגעגוע היחיד שלי זה לעמוד באמצע שדה, עם ידיים פרוסות, להסתובב ולהתפעל מהטבע והשקט, בעיקר השקט. כי גם אז, היו בעיות כמו מחסור בכסף או מחלות של צמחים ומחלות של בעלי חיים. והיו גם די הרבה מריבות, כי ביחד וחיכוכים מייצרים גם כעס. וחום אנושי? כשעובדים כמו חמורים כל היום - אין מספיק זמן לחום אנושי. פשוט מתים מעייפות. להזכירכם, זה לא רק שלא היו טלפונים. גם לא היו מכונות כביסה, ולא מקררים ועוד הרבה הרבה לא היה. |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
פרפר- תמיד טענתי שאני זקנה בנפש. כולם אומרים לי את זה. נדמה לי שנולדתי למאה הלא נכונה חח
וחבל, אומנם לא יצא לי לצפות בסדרה אבל היא קלאסיקה שהרבה אהבו והתחברו. |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
ראסטה- גם אני לא מבינה אותם. אני מצטרפת אליך חחח
|
|
|
פרפר צהוב
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
סקאוט, אכן היטבת לתאר את עולמנו....או ששנינו זקנים נוסטלגיים, לפחות במחשבה, אם לא בגיל. :-)
ניסיתי לשכנע את הבת שלי לראות את הסידרה של "בית קטן בערבה" אבל זה כבר לא מדבר לדור הדיגיטלי של היום. האנשים בתקופה ההיא חיו חיים אמיתיים, ללא תיווך מוגזם של אמצעים מלאכותיים. |
|
|
Rasta
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
אני בכלל לא מדבר על הליכות לשם הספורט אלא פשוט ללכת מנקודה א לב', עצלניםםםם, אנשים שמשתמשים בOVERBOARD הזה, שני גלגלים ומוט, באלי לבעוט בהם.
|
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
אני הולכת, פשוט לא הליכות ממושכות. הפסקתי. אני חייבת להמשיך בהקדם.
|
|
|
Rasta
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
לא פסימיים, אופטימיים עם ניסיון. זו גם זווית הראייה שלי, המצב בקנטים.
סקאוט, ללכת זה חשוב! |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
אם כי אני מודה באשמה, ראסטה, גם אני מתעצלת לעשות הליכות (-:
ראסטה, אם עדיין לא ראית, אני ממליצה על הסרט וול אי, יש בו חלק של סוג של ניבוי עתיד האנושות. חשבתי על הסרט הזה כשכתבתי את הביקורת. |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
לא מזהיר בכלל אבל אולי זו פשוט זווית הראייה הפסימית שלי. מי יודע, אולי אולי אופטמיסט יבחון הכול בצורה שונה.
ותודה, ראסטה. |
|
|
Rasta
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
מה שחיפושית.
העתיד לא מזהיר במיוחד אה? לאנשים אין כח או סבלנות ללכת ברגל שלא נדבר על שיח בין אישי... הפכנו למנוכרים, עצלנים ומפונקים. |
|
|
סקאוט
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
תודה רבה, חיפושית.
|
|
|
חיפושית
(לפני 6 שנים ו-4 חודשים)
סקאוט,
הכתיבה שלך מהממת!
ומסכימה איתך לגבי הפסקה האחרונה |
25 הקוראים שאהבו את הביקורת
