ביקורת ספרותית על על התשוקה - פן ומשכל # מאת רחל גוטסמן
ספר מעולה דירוג של חמישה כוכבים
הביקורת נכתבה ביום שבת, 6 בינואר, 2018
ע"י צילה


סיימתי להאזין לספר זה בהנאה מרובה. ההאזנה לא קלה, היות ולעתים האזנתי יותר מפעם אחת על פרקים מסוימים כדי להפנים ולהרגיש את הידע הרב האצור בטקסט המילולי.
רחל גוטסמן מנגישה לקורא את המיתולוגיה היוונית דרך התשוקה, וקושרת אותה אל זמננו דרך ציטוטים וקטעים מספרות, פילוסופיה וגם היסטוריה בצורה מעניינת , מרתקת המושכת את הקורא להמשיך להאזין אל הפרקים הבאים.
הספר עוסק בתשוקה לאהבה , מבט, נשיקה, אהבה עצמית, אישה ונאמנות, אהבה לחוכמה ועוד נושאים.
אהבתי את סיפורי המיתולוגיה היונית , למשל על פנדורה, זאוס, אפרודיטה , פסיכה, אפולו ועוד. מאוד אהבתי את ההשלכות והקישור לימינו דרך קטעי הספרות , ההיסטוריה והפילוסופיה.

@ספוילר, פנדורה:
הסיודוס, המשורר בן המאה השביעית לפני הספירה, מספר על בריאת האישה, היא פנדורה.
פנדורה הייתה האישה הראשונה. היא באה לעולם כעונש לבני התמותה, לאחר שפרומתיאוס גנב עבורם את האש מהר האולימפוס. האש מסמלת את מותר האדם, ובאמצעותה הוא יכול להאיר את לילותיו, לחמם את ביתו, לבשל את בשר הציד ולחשל כלי נשק. כעונש על יוהרתו של האדם, אשר בידל את עצמו באמצעות האש משאר בעלי החיים, שלחו לו האלים את האישה וציידו אותה בכד גדול. בתוך הכד כלאו את כל הצרות, המכאובים, המחלות, המלחמות והיגון והורו לה לשבת בבית בעלה ולעולם לא לפתוח את הכד. אך פנדורה, כמו חוה, מתפתה ופותחת. אז משתחררים כל שדי הצער והסבל והורסים את עולמם של בני התמותה. אולם לצד הפורענות השתחררה מהכד גם התקווה: היא לבדה מאפשרת לבני האדם לשאת את האימה ואת הכאב.
הביטוי "תיבת פנדורה" נהפך עם השנים לסמל לקופת שרצים שעדיף לא לפתוח.
סיום ספוילר.
היא מסיימת בתיאור בריאתה של פנדורה לפי הסיודוס. מקסים.
ספר מרתק ומעשיר. מומלץ מאוד.
18 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
צילה (לפני חצי שנה)
תודה רבה לכולם. רץ מסכימה איתך מאוד. גם אני אהבתי מאוד את הספר.
רץ (לפני חצי שנה)
מסכים למילותיך - מרתק ומעשיר, אני מאוד אהבתי את הספר, באופן שבו הכותבת משלבת נקודת מבט נשית ואישית.





©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ