1. |
האידיאולוגיה הגרמנית שנעשתה תשתית הרייך השלישי הייתה תוצאה של התפתחות ממושכת, תהליך שתחילתו בתיאולוגיית לותר. כדי להבין את האידיאולוגיה הגרמנית יש לעמוד על מהותה ולבדוק במה סטתה מהנצרות המסורתית. רק באמצעות השוואות בין הזרמים העיקריים של הנצרות, הקאתולי והקלוויניסטי, אפשר לעמוד על הסטיות של הלותרניות.
הלותרניות לעומת הזרמים ...
|
2. |
מפיסטו, השטן המקטרג מספר איוב, המתמקם על ארובות אושוויץ, זירת הרוע הפאוסטי, שנדמו עם תום המלחמה, וצחק את צחוקו הרועם. הה, הה, הה. מפיסטו צחק. על פאוסטים שעלו בעשן יחד עם קורבנותיהם היהודים. מפיסטו, השטן מקדמת דנה. הופקד לתעד את האיוולת האנושית. טענתו היא שבהבדל ממתת הלשון, כלי היצירה שהוענק לאדם, שבאמצעותה הוא יכול ליצור, לו הוענק רק ה...
|
3. |
קוסמולוגיה היא פילוסופיה המסבירה את הגישה האנושית ליקום ולעולם האדם. החברה מערבית מבוססת בעיקר על שתי קוסמולוגיות, היינו על שני צפנים תרבותיים: הקוסמולוגיה התנ``כית, המצויה בפרק א` ובתחילת פרק ב` בספר בראשית, והקוסמולוגיה היוונית הקלאסית, המצויה בדיאלוג של הפילוסוף אפלטון, טימאוס, וביצירות יווניות אחרות. הקוסמולוגיה המתוארת בספ...
|
4. |
5. |
הספר שלפנינו מתאר איך בני-אדם התמודדו במהלך הדורות עם הכלי המאפשר להם ליצור, ההופך אותם לשונים מברויים אחרים. הספר מתאר איך האדם מתנכר לכלי שלו כיוון שהוא מעדיף עולם וירטואלי, אפשרויות בלתי-אפשריות, על-פני מציאות מוגבלת, על-פני מוות....
|
6. |
|
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
|
12. |
13. |
14. |
15. |
עתה הופיע ספרי בשם: ´פענוח אניגמת השפה´.
הפענוח מוכיח שהשפה מנכרת את תחושות גופינו, בהעניקה להן שמות. השפה הנה יצירה קיבוצית, יעוד יצירותיה הטבת תנאי קיום האדם.
יצירות אלו הן ווירטאליות, תלויות באמון הקהילה בהן, מאוכסנות במוח האנושי או מקובעות בכתב.
רק מחשבת התנ"ך השלימה עם יעוד כלי השפה, עם החובות הקיומיות. השלימה עם קיום קצוב.
...
|
16. |
17. |
18. |
19. |
בבראשית פרק ט’, אחרי המבול, אלוהים כורת ברית עם נח, בהבטחה לא להשמיד את העולם. הוא כורת ברית עם נח, למרות שיצר לב האדם רע מנעוריו.
הברית היא חופה שתחתיה מתאפשר לאדם ליצור את שפתו יחד עם הזולת, הברית מאפשרת את החליפין. כריתת הברית עם הזולת מחייבת את האדם כלפי הזולת....
|
20. |