פורומים » סיפור שכתבתי
כתבת סיפור למגירה? זה הזמן לשתף את קהילת הקוראים הישראלית ולקבל חוות דעת.
כתיבת הודעה חדשה בפורום סיפור שכתבתי
» נצפה 3388 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים טעימה קצרה מקטע ארוך שסופו לא ידוע, על תרבות, אמנות ושלל דברים... Rasta
זו תקופה עמוסה. המון קורה. זה מוזר להגיד אבל איכשהו מרגיש כאילו שום דבר לא השתנה. משהו צריך להשתנות? למה החיים מרגישים כמו מרדף תמידי אחרי משהו, כל דבר. זה מרוץ של מתים מהלכים, והנה בעודי כותב את המילים האלה חשבתי על הפרויקט הגדול הבא של הוליווד. "מהיר ועצבני – זומבי אפוקליפס", אני אומר לכם, הם מפסידים אותי שם. אני מכיר את התוכן שאנשים צמאים לו וחברה, מדובר במיץ של חרא שמנפח כיסים של במאים שכל קשר בינם לבין קולנוע מקרי בהחלט ושחקנים סוג ז' שמזמן איבדו את טהרת הקולנוע ומקומם הוא לא על המסך. זו תרבות שלמה שבאופן ישיר וחד משמעי מציבה מולנו מראה ומספרת לנו כמה טיפשים הפכנו להיות, כמה רדודים אנחנו וכמה קל להרוויח מהטמטום שלנו, וזה לא מפסיק! חברים, האם כל מה שאנחנו זו חבורה של זומבים, של "מתים מהלכים", והמטאפורה ברורה מאוד מאחר וכולנו נמות מתישהו (אני מקווה שאני לא עושה ספוילרים לאף אחד), במרוץ תמידי ומרדף חסר תועלת אחרי ריגושים זולים, אחרי היפה, הנוצץ והיוקרתי? לא מפתיע אותי שסדרת הסרטים המטופשת הזאת עדיין ממשיכה. יש ביקוש! ומעל הכל אין סינון! וזו, ליידיס אנד ג'נטלמנס, בעיה גדולה אף יותר! התרבות מתה מזמן.
אני נזכר במועדון קרב ואני שואל את עצמי איך הספר הזה, שבקרוב יחגוג 30 שנה, עדיין רלוונטי? איך הצליח לעמוד במבחן הזמן? מה הסוד שלו? אלו אנחנו, בני האדם, שממשיכים לשמן את המכונה ולהניע את גלגלי השיניים שטוחנים וקורעים את התרבות לחתיכות קטנות. בספר התעסקו בשפל הרוחני שלנו בני האדם אבל גם דיברו על המהפכה האדירה נגד התרבות. נשאלת השאלה, "איך בעולם בו יש עודף אנשי תרבות ומנגד אין סינון, בעולם בו אפילו סדין חתוך או הדפס של בננה תלוי על קיר נחשבים ליצירות אמנות, מתקיימת מלחמת תרבות?" ובכן, בעיניי התשובה ברורה, ויכל מאוד להיות שהמילים "מהפכה אדירה נגד התרבות" משקפות את הבית זונות שנהיה כאן. זה בית בושת אחד גדול והכל מותר, הכל אפשרי! כל פלוץ שמשתחרר לאוויר מקבל כותרת וזמן מסך, הכל אמנות. נו, זה לא מפתיע... פתחו את הלול ואפשרו לתרנגולות להתרוצץ חופשי ולעשות כאוות נפשם. אף אחד לא שם לב שהרבה מהן עקורות עיניים ואחרות בלי ראש. מישהו צריך לומר להן שהן לא כשירות לתפקיד ובכלל לעצור את המחזה המזעזע הזה, זה כבר לא מצחיק! די, מספיק. שאלה אותי מישהי, "על איזו מלחמת תרבות אתה מדבר?" האם במציאות כמו שלנו, בעידן החדש עידן הפוליטיקלי קורקט שמציב בינינו לבין חופש הביטוי חומה, שכובל אותנו באזיקים וסותם לנו את הפה, האם זו לא מהפכה ומלחמה נגד התרבות? לחלוטין כן. חופש הביטוי בהחלט חיוני לתרבות, חיוני לאמן. יחד עם זאת, ואם כבר מצאנו עצמנו בעיצומו של משבר תרבותי גדול, בתסריט גרוטסקי כמו זה, כדאי להנות ולנצל את הפריבילגיה שקיבלנו ולהתחיל לסנן, כי בואו נודה באמת יש אנשים שחייבים לסתום את הפה.
אריאנה גרנדה לא צריכה לעשות מוסיקה, גם לא טיילור סוויפט, כמה אפשר לשמוע את החרא הזה? כמובן שלא צריך להרחיק לקצה השני של הכדור, גם אצלנו לא חסרות תרנגולות ערופות ראש, חלקן שכחו איך להתלבש, אחרות עצומות בגודלן. מישהו צריך לשרוף לבן אל תבורי את ארון הבגדים, אני מתנדב, ולאסור עליו לעשות מוסיקה ובכלל לצאת מהבית. אנה זק, נועה קירל, מרגי, עדי ביטי והתרנגולת הגדולה מכולם, זאת שייצגה אותנו באירוויזיון, נטע, כל אלו צריכים לסתום את הפה ולרדת מהבמה, אור הזרקורים לא יפה לכם, יש ילדים בקהל ואתם חושפים יותר מידי, אנחנו לא מעוניינים בזוועות האלה. מה לגבי ספרי העצמה אישית? שמישהו יעצור את הבלוף הזה, חבל על הכסף שלכם. אילן הייטנר, מישהו צריך לומר לו שהחומוס כבר לא חם והאמבטיה התרוקנה מזמן, הראשון עבד וכל השאר היו הראשון עם שמות הזויים שונים, למה להמשיך למחזר? קצת מזכיר את סנופ דוג, אם כי במקרה של הסטלן הגדול בעולם האלבום הראשון היה יצירת מופת, פנינה מוסיקלית ואבן יסוד בתרבות ההיפ הופ של שנות ה-90, וכל השאר? אע...
זו בעיה רצינית כשמאפשרים לבן אדם להרגיש כאילו הכל בסדר, הכל טוב, "תזרום" הם אומרים, "תירגע", לא כל דבר דורש יחס ותשומת לב. בינתיים, גברת נטע מקפצת על המסך לבושה בבגדים הזויים שמוציאים את החשק לגעת בעצמך ובבני אדם באופן כללי, מקשקשת ממלמלת ומקרקרת מילים לא ברורות ומוכרת את זה כמוסיקה, עאלק. אי אפשר להתכחש לסיפור העצוב שלה. שנים שהייתה מקור ללעג וצחוק, מקור שעשוע לבני נוער בלי מודעת עצמית, ואיך לא? ילדים חארות. אבל הסיפור לא נגמר כאן, להפך, מדובר בהפקה מטורפת, היסטרית, סיפור אגדה. היא הצליחה, על אף סיפור חייה הטרגי. היא כאן להראות לכולם שהכל אפשרי והכל בסדר, היא כאן לקדם אהבה והערכה עצמית. תקבלו את עצמכם בדיוק כמו שאתם ואל תשתנו בשביל אף אחד. מה הלאה? מה צופן העתיד? לא רק בפן התרבותי, לא רק באמנות, בספרות ובמוסיקה. הרי היום גם הליכה הפכה לפעילות גופנית קשה מידי. אנשים נוסעים על ויברטור ארוך עם גלגלים, נו אתם יודעים על מה אני מדבר, החד אופן החשמלי הזה. אנחנו משמינים את דרכנו אל העתיד שמיום ליום מאבד מהזוהר שלו והסימפוניה מתלכלכת ומתכערת עם כל יום שעובר.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים טוב ... באופן מוזר אני מסכימה כמעט עם כל מה שכתבת. אבל ... בת-יה
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים בת-יה, למה מוזר? Rasta
לא מפתיע אותי שאת מסכימה איתי, בכלל..
מי צריך? אף אחד, אף אחד גם לא יכל. אבל זה לא מונע מאיתנו לכתוב ולדבר על הדברים האלה, לא?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים לא בטוחה איך הגענו מפה לדיון על טיילור סוויפט ואריאנה גרנדה אבל... KissingTheShadows
לא כולם/ן מסוגלים/ות לחדשנות ומהפכנות. למעשה הרוב לא.
בגלל זה העדר הוא רב והרועה הוא אחד.
בעוד שזה חשוב לעודד חשיבה יצירתית ועצמאית (והאם זה קורה בימינו אנו? חד משמעית לא), מוזיקאים של היום כבר לא עושים היסטוריה. פשוט עוד מאותו דבר. וזה בסדר.
הרוב הגורף של מהפכות כבר נעשו והתהפכו, והאבק שקע ונעלם.
אתה לא באמת יכול לצפות שכל אמן של אלבומי פלטינה היום יביא איתו משהו חדש לשולחן. זה לא ריאלי, ואפילו קצת נאיבי הייתי אומרת.
everything is just a copy of a copy of a copy ואני מאמינה שהרפרנס הזה מובן.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים לי זה די ברור Rasta
זה רק מחזק יותר את עידן הפוליטיקלי קורקט ויותר אפילו את עידן המי-טו. כתבתי כאן קטע שנגע בכמה נושאים ובסופו של יום סאן בחרה להתמקד בעניין הנשי ונדמה שאפילו לרגע עברה בה המחשבה שהשמות שלהן הוזכרו מעצם היותן נשים.. זה מגוחך אבל אם זו לא הייתה סאן זו הייתה מישהי אחרת וזה פשוט קורה היום. נורא קל להתמקד בדבר אחד ולמחוק את כל השאר ולהחליט שהדבר האחד הזה קובע את כל הטון של הקטע.
אני מקווה שסאן הבינה שאין קשר בין הדברים.
לגבי האמנות.
אני חושב שיש מספיק אמנים היום שמנסים כל הזמן להמציא את עצמם מחדש ולעשות דברים חדשים, לגעת, לנסות, לכתוב וליצור כל מה שלא נעשה. עשו כבר הכל, את צודקת, אנחנו כבר לא נמציא את הגלגל אבל זה לא אומר שאי אפשר לעשות מוסיקה טובה לשם האמנות ולשם המסר, זה חסר בארץ וזה חסר בעולם אבל זה קיים, זה אפשרי אבל זה קשה מאוד ובגלל זה הרוב, העדר, המיינסטרים, הוא נורא פשוט וקל ולא מאתגר ולא מעניין ומעצם היותו זה, זו בדיוק הסיבה למה הוא מיינסטרים והשוליים הן שוליים בגלל שהן שוליים. את צודקת שהכול זה קופי של קופי של קופי. לד זפלין, אפילו הם גדולים שהיו, בארבעת האלבומים הראשונים עשו פשוט CTRL C להמון קלאסיקות בלוז של פעם והציגו אותן באור חדש. רק מהאלבום החמישי הם התחילו לעשות מוסיקה מקורית ובאמת האלבומים המאוחרים הרבה יותר טובים.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים "you are what you consume" KissingTheShadows
אני חושבת על כל המהפכות "הרדיקליות" (BLM\METOO ודומיהן) שקורות היום כמו מטוטלת.
דיכוי רדיקלי, לימים, מוביל לתגובה בועטת רדיקלית.
ולכל מי שנמצא באמצע ונפגע מהריקושטים נשאר מה שנקרא רק לקוות לעבור את זה.
באיזשהו שלב המטוטלת מאבדת מומנטום ולאט לאט מתאזנת עד שהיא מוצאת חזרה את המרכז.
כן, אנחנו חיים בעידן שבו הטרדה מינית נקבעת אך ורק על פי האם האדם מרגיש מוטרד (שזה שטח אפור עצום, כי ייתכן שמחמאה שאקבל מגבר בעיניי תהיה מקסימה בעוד מישהי אחרת תחשוב שהיא לא ראויה ולא לגיטימית בעליל) , הגבולות לא ברורים וזה יוצר עוד כאוס. כעס. תסכול. והכי נורא שגם אין לנו לאן לנווט את הרגשות האלה כי אז אנחנו מצטיירים כ"חסרי רגישות", גזענים, הומופובים, וכו' וכו' בעידן מגוחך של cancel culture
אבל יש אנשים שבוחרים במיינסטרים, כמו שיש אנשים שבוחרים לחשוב פחות או לא לחשוב בכלל.
בסופו של דבר כולנו אוגרים על גלגל במירוץ החיים, ורובנו שוכחים לעצור ולשנות פרספקטיבה, לנסות לראות את התמונה הכוללת או לצאת מעצמנו כדי לחפש נקודת מבט שונה.
אבל כמו שכתבתי בכותרת התגובה, אתה מה שאתה בוחר לראות וגם איך אתה בוחר לראות את זה.
אנשים שבוחרים שוליים אלו אנשים שבד"כ הם אנשים חושבים, אנשים שמחפשים למתוח גבולות ולהרגיש משהו. שמפקפקים בערכים ונורמות חברתיות, וזה טוב ויפה.
אבל האם אנחנו יכולים לצפות מכל אחד ואחת לחשיבה עצמאית או גדולה? ברחוב? בספרות? על הבמה? בפוליטיקה?
Meh.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים כתבת כל מה שצריך לכתוב וכבר נכתב ואת צודקת.. אין לי מה להוסיף Rasta
כנראה שלצפות מכל אחד ואחת זה באמת יותר מידי. אבל כמו שאמרת לבת-יה, השינוי מתחיל אצל הפרט ואולי זה עוד יקרה, מי יודע.. יש שיגידו שהכל כמו גלגל, גם המוסיקה. לאחרונה הבלוז צמח מדש והגל רק ממשיך לגדול ויש מלא מוסיקאים שמנגנים בלוז סביבי, בבת-ים ותא. ברור לי שבלוז מעולם לא התנדף לגמרי אבל הוא לחלוטין ז'אנר שוליים שנשכח בשוליים.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים ומצד שני, האם לא עדיף לו בשוליים? KissingTheShadows
נסתכל על זה מנק' מבט שונה לרגע.
בעולם שבו "הצלחה" היא הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לאומנות, ליצירה. האמן עצמו הוא פרדוקס מהלך.
הוא רוצה את ההכרה, התהילה והכסף.
אבל ברגע שהוא מקבל אותם הוא גם מקבל את החבל שסביב צווארו.
תחשוב כמה משחרר ליצור ללא שום ציפיות ושום לחץ.
לעומת אדם שכתב 2 להיטים ואיזו חברת תקליטים דרקונית כבר כבלה אותו בחוזה מגוחך שמחייב אותו להחזיק אפילו פלוץ בבטן לפני שהוא מקבל אישור מהם לשחרר אותו לאוויר העולם.
איך סיטואציה *שכזו* מעודדת בדיוק יצירה אמיתית?
היא לא.
אז אולי עדיף לבלוז שקטף כותנה בשנות ה20 בדרום ארה"ב להישאר בשוליים, לפחות לבינתיים?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אבל כאן נכנסת טהרת האמנות, לא? Rasta
הכי כיף ליצור ללא שום ציפיות ולחץ, לחלוטין, ומוסיקה זו תעשייה בעייתית מאוד. אבל היתרון היום זה שמוזיקאים יכולים להצליח גם בלי לשים את כל הביצים שלהם בסלסלה אחת, העניין הוא שהרוב כמו שאמרנו לא מעניין אותו ליצור משהו חדש, הם לא עושים אמנות לשם אמנות, הם עושים אמנות כי להיות אמן זה מגניב ופרסום ויוקרה וכסף זה משהו שכולם רוצים. היום קל מאוד לפרוץ דרך האינטרנט ולא צריך עזרה גדולה כדי לפרסם אלבום. כמה מוזיקאים מתא שאני בקשר איתם יוצרים את המוסיקה שלהם לבד ועושים הכל לבד והנה סינגל יצא, ועוד אחד אחריו, אלבום אחד כבר יצא, עוד אחד בדרך. העניין שזה קשה, מאוד..
יש כאלה שעושים בלוז ולא מנסים לעשות שום דבר מעבר, הם פשוט עושים בלוז כי זו המוסיקה שהם אוהבים לעשות. הם מדברים על הדברים שמפריעים להם, כותבים על הדברים שמרגשים אותם, שגורמים להם לחשוב, שמעוררים בהם כעס או תשוקה או וואטאבר, והכל בתחפושת הבלוז.
מה שיפה שתמיד ישאר הבלוז של פעם ואם נרצה לחזור ולשמוע את הבלוז הטוב יש לאן לחזור. אני אשמח לראות מוזיקאים חדשים עושים בלוז. ברגע שזה מאבד מהאותנטיות אז אני אפתח את הפה.
בלוז תמיד תהיה מוסיקת שוליים.
הנה בלוז ישראלי, הם התחילו בשנות ה-90.
https://www.youtube.com/watch?v=MI_8F2mrRsY
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אני לא בטוחה למה אתה מתכוון ב"טהרת האומנות" אבל- KissingTheShadows
נכון. היום מאוד קל להוציא את הדברים שלך לאור ב"תנאים שלך" דרך ערוצי האינטרנט והסושיאל. אין על זה עוררין.
ומנגד, כשאתה אומר "הצלחה", אני מניחה שאתה מתכוון ללמכור אלבומים? הופעות? מרצ'נדייז?
אפילו להקה אגדית כמו נירוונה שכביכול היתה אנטי כל ה- fame culture המגוחכת עדיין היתה צריכה לקום בבוקר מידי פעם לעשות ראיונות ו"לקדם" אלבומים, כן?
בסופו של דבר אמנים מתחלקים ל2:
אלו שכותבים ומפרסמים ואלו שכותבים למגירה ושם זה נשאר.
אלו שיוצאים להופיע בערבי במה פתוחה ואלו שמלחינים ושרים בגראג' בבית.
אדם שמוציא משהו לאור, כל דבר, מחפש פידבק. לראות ולהראות. להשמיע ולהישמע.
אני לא בהכרח קוראת לאדם כזה רודף בצע ותהילה, אל תבין אותי לא נכון, אבל אם אתה מוציא משהו שלך ממקום שהוא לעיניך בלבד והלאה, זה כדי לקבל פידבק כלשהו.
וכל מי שיגיד אחרת פשוט לא אמיתי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים ברור, Rasta
וזה בסדר לרצות לקבל פידבק וזה בסדר להתרגש כשאנחנו מצליחים וזה בסדר להוציא מרצ'נדייז ולהופיע ולמכור אלבומים, אנחנו בעד ואנחנו רוצים שזה יקרה, אנחנו רוצים להישמע ולהשמיע. אני יודע שאני כותב קודם כל ולפני הכל עבורי והנה בשנה האחרונה החלטתי שבכל זאת יש בי רצון לכתוב ספר ולפרסם אותו. אולי זה שונה כי ברור לי שאני לא אתעשר ממנו אבל אני באמת לא עושה את זה בשביל הכסף. אני כותב כי אני אוהב לכתוב ויש לי קול ובא לי להשמיע אותו. אם הכתיבה שלי תצליח לגעת במישהו, לעורר משהו, אפילו כעס, לגרום לאדם לחשוב ומה לא... זה בונוס.
ונירוונה, כן.. איזה כיף לחיות בעולם בו יש מוסיקה כמו של נירוונה. הייתי ביסודי, בן 9-10 כששמעתי אותם בפעם הראשונה. הייתי חוזר הביתה אחרי יום לימודים ומקשיב להם בדרך. הם איתי עד היום.
וגם הם עשו מה שהם צריכים לעשות כדי להצליח ובכל זאת תמיד נשארו נאמנים לאמנות שלהם, גם בהופעת אמטיווי כשביקשו מהם לנגן שירים כאלה ואחרים והם עשו מה שבזין שלהם, חוץ מRAPE ME שלא נכנס (וזו אשמת הציבור הטיפש שלא הבין את השיר). לאלבום האחרון שלהם הם הביאו מפיק חדש מאחר ולא היו מרוצים מהעבודה על האלבום הקודם (NEVERMIND), למרות שגם שם היה עניין די מוזר כי קוביין היה האחד שבחר את המפיק אבל כנראה שבסוף משהו נפל בין הכיסאות והלהקה התאכזבה מהתוצאה. לכן הם החליטו להחליף מפיק ובאלבום האחרון (UTERO) הגיע מישהו שראה את הדברים כמו שהם רואים אותם ובאמת ענה על הציפיות. אני גם חושב שהאלבום האחרון הוא אלבום הרבה יותר טוב והרבה יותר "נירוונה" מכל אלבום אחר שלהם, האלבום האחרון זה מה שהם רצו לעשות. זה גם בסדר שזה לקח זמן, זה תהליך ולוקח זמן ומאמצים למצוא את האנשים הנכונים שיעזרו ליצור את היצירה שהאמן רואה. לצערנו הסאגה שלהם נגמרה מהר מידי ומי יודע, אולי אם היה נשאר בחיים היה מוציא עוד אלבום ואולי שניים, כמו האחרון. הם לא רצו להישמע פופולריים. היו מספיק מכשולים בדרך ונירוונה נלחמה בשיניים כדי לעשות את האמנות שלהם כמו שהם רואים לנכון, וכנראה שזאת הכוונה שלי בטהרת האמנות.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אני חושבת שמה שניסיתי להגיד בתגובה שמעליך זה... KissingTheShadows
שהמחיר שאמנים משלמים הוא ללכת "בצינורות המקובלים". כאינדיבידואל אתה לא באמת יכול למוטט את כל המערכת או "לשנות את חוקי המשחק".
זו איזשהי תפיסה רומנטית שמתנפצת שוב ושוב.
ה"מערכת" היא מפלצת ענקית, רעבה ומכנית שלאדם הקטן, לא משנה כמה האמירה שלו חזקה, אין באמת סיכוי למוטט אותה. לזה התכוונתי בדוגמא של נירוונה שעשתה PRESS כדי לקדם את המוזיקה שלהם. וקורט שנא כל רגע מזה. והוא היה דפוק גם לפני, אבל הייתי אומרת שהפרסום היה המסמר האחרון בארון המתים שלו...
אדם שמחפש תהילה וכסף וחשיפה מקסימלית יצטרך כנראה לשלם על זה בדריסה של האני העצמי שלו לאבק בדרך לתהילה.
וזה המחיר, מנגד, שהשוליים תמיד שילמו, משלמים וסביר להניח ישלמו. היצירה אמנם יותר אונטית ויש פחות לחץ "לייצר להיטים עכשיו ומהר", אבל הם מגיעים לפחות קהל יעד, כי...ככה זה בשוליים (:
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים כן, הבנתי אותך גם בהודעה ההיא :) Rasta
את כמובן צודקת, אין מה לומר. אני שמח שהשוליים קיימים ואני שמח להיות שם, כי אני כבר מזמן ירדתי אליהם... אני מזמן מסתכל על העולם מהצד ואני לא אוהב את מה שאני רואה. אנשים מבקשים ממני לפתרונות, שואלים אם אני מנסה לשנות דעות מאחר ואני כותב. חברים, הגזמתם, אני אדם קטן, בורג במערכת ענקית, אני עם הראש של עצמי בקושי מצליח להתמודד, אתם חושבים שיש לי זין להתעסק בבעיות של אחרים ולחפש פתרונות? לא. מנגד יש דעה, יש קול ויש רצון לומר כי יש בי צד (ואחד חזק) שעדיין רוצה לומר את שלו ומאמין שזה נכון. אני סובל ונהנה, זה מזוכיזם טהור, כואב לי. דברים כמו מוסיקה וספרות ואמנות בכלל הם כמו דלק, אנרגיה ואני צריך את זה, אני חייב את זה. אז אני אכתוב. אולי עוד יבוא היום ומספיק אנשים יקומו ויעשו מה שצריך לעשות. אולי המהפכה עוד תקרה. זה בהחלט רומנטי לחשוב ככה. אני לא בטוח אם אני מאמין בזה או לא אבל אנחנו כאנשים יוצרים נמשיך ליצור. לא כך?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים הפתרון הוא שכל אחד יעשה משהו קטן למען השינוי במיקרו KissingTheShadows
ואז שינוי ועוד שינוי ועוד שינוי ישנה לגמרי את המאקרו.
ברמה הרעיונית זה טוב ונהדר להגות רעיונות ולהתדיין. אבל השאלה מה אנחנו עושים עם הרעיונות שכל כך אהבנו כשהדיון נגמר...
(או מה לא עשינו: לא הקמנו פרוייקט mayhem והלכנו לפוצץ בניינים במרכז העיר)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אני באמת חשבתי שהתרחשויות כמו פרויקט Rasta
Mayhem בטח יקרו בתקופה כמו זאת, דיברתי על זה עם חבר ואמרנו שאם קורה נהיה שם. לא קרה. גם אנחנו רצינו לצאת למסע חורבן ותוהו ובוהו.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים באמת שמיציתי אבל סייג'
"ונדמה שאפילו לרגע עברה בה המחשבה שהשמות שלהן הוזכרו מעצם היותן נשים.." - זה לא מה שאמרתי, ואתה יודע את זה, אל תתיימר לדעת מה עובר לי בראש.
אם נטע ברזילי הייתה גבר היית מתלונן שהיא לא מעוררת זקפה?
אתה יכול להגיד שזה לא קשור, שזו לא הנקודה, שאני שומעת חצי סיפור - אבל אני שומעת את כל הסיפור, אני פשוט שמה את הדגש על החלקים שאתה מסרב להודות שהם בעיתיים.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים "נדמה" סאן, כתבתי נדמה. Rasta
לא התיימרתי לדעת, אני משער, מהדברים שכתבת כך זה הרגיש. והנה את ממשיכה להתעסק בענייני מגדר ולי אין זין לדבר על זה. באמת, הוא ברח, גם לו נמאס.
בעינייך החלקים האלה בעייתיים, בעיניי הם לא. לצערנו, בתקופתנו, לכל אחד יש דעה ולכל אחד מותר גם לחלוק אותה.. זו מתנה וקללה, זה יפהפה ומכוער. כל אחד שיעשה מה שהוא רואה לנכון עם העניין הזה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים לא בחרתי להתעסק בענייני מגדר סייג'
בחרתי להביע את דעתי על אומנים שאתה ציינת, בקטע שלך, שמה לעשות ראסטה, הם נשים, וכאלה שעושות מוזיקה טובה.
ולהגיד שהביטלס לא השפיעו על התעשייה...אתה לא יכול להפריד בין פופולאריות להשפעה, עצם זה שהביטלס היו פופולאריים אז והרבה מאוד שירים שלהם נחשבים קלאסיקה, מוזכרים בסרטים וספרים - הופך אותם למשהו שהשפיע על תעשיית המוזיקה והעולם בכללות, תאהב את זה או לא.
ותכלס, אם פשוט היית משמיט את השם של טיילור מהרשימה לא הייתה מתערבת, הייתי פשוט חושבת לעצמי "וואו איזה טרחן" ועוברת הלאה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אמרתי לך סאן, מה שבענייך נחשב לטפל Rasta
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אז היית צריך לכתוב על זה ממקום אחר סייג'
כי הצורה שבה כתבת לא מעבירה את כמה זה רציני עבורך, ומה היית רוצה לראות בעולם.
היה בקטע שלך יותר מדי שליליות, ובמקום להביע את מה שבאמת חשוב עבורך, את המשאלה שלך עבור האומנות, הבעת זלזול בקיים.
זו לא חוכמה לבקר את מה שכבר יש, נראה אותך מביא לעולם את מה שאתה בעצמך רוצה שיהיה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אנחנו כאן לדבר על מה שיש, זה בסדר לבקר, עשו את זה הרבה לפניי Rasta
וימשיכו הרבה אחריי.
לדעתך לא העברתי מספיק רצינות? אני חושב שאת פשוט לא מצליחה להפריד את הרגש ולהסתכל על המציאות כמו שהיא באמת. גליה אמרו את זה, אנחנו חברה חולה ואלו שלא רואים את זה או מבינים את זה, אני רק מקווה שיגיע היום שיפקחו את העיניים.
גדולי המוסיקה העבירו ביקורת על דברים שקיימים, על צרות מחשבה, על קיבעון, על טמטום ומה לא. האנטר ס תומפסון, עיתונאי גדול, העביר ביקורת על תרבות שלמה שפרחה בשנות ה-60 וה-70 בארצות הברית. האם הוא הציע פתרון טוב יותר? לא. זה לא מנע ממנו להביע דעה ולומר מה לא טוב בכל הדבר הזה. זה המקום שלנו להשמיע קול. אני אשמיע את קולי איך שבאלי, לא מעניין אותי שאנשים יכולים להיפגע על הדרך, זו בחירה שלהם להיפגע, אני לא פוגע באף אחד, אני כותב את מה שאני רואה. אם מישהו יקרא את המילים האלה ויראה בהם משהו מעבר, ואני יודע שיש כאלה, אני בטוח, לא כי אני מיוחד אלא כי אני מדבר על דברים שמפריעים לי ואני בטוח שגם מפריעים לאחרים, נהדר. אם לא הצלחת להבין את הרעיון מאחורי הטקסט, אני ממליץ לקרוא שוב, וגם אם אז לא תצליחי, גם בסדר. לא כולם יצליחו להבין/להתחבר/ לא כולם יסכימו. אין לי מה לעשות בעניין הזה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אתה חושב שאני לא מבינה את זה? סייג'
שאני לא חושבת בדיוק כמוך, ושלא צורם לי שככה העולם מתנהל?
ההבדל ביני לבינך שאני לא מתלוננת על "למה נותנים לזה במה", ומאשימה את העם בכסילות, אלא בוכה על זה שיש דברים כל כך נהדרים, כל כך יוצאי דופן, כל כך ממלאים שלא מקבלים במה וייצוג, והעם מפסיד אותם.
אתה יודע מה אתה אומר, אבל אתה לא יודע שמה שאתה אומר ידוע ושרק לדבר או לכתוב על זה לא ישנה שום דבר.
זה כמו להגיד לילד לאכול בריא ולא להכין לו אוכל בריא, לצפות ממנו שהוא באופן טבעי יבחר לחתוך סלט במקום לפתוח את המגירה ולקחת שקית צ'יפס - זה פשוט לא הגיוני או פייר.
אתה מציג בעיה ללא פתרון.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
-
-
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אנחנו צריכים עוד הרבה מהפכות בחיים. לדוגמא... בת-יה
- מהפכה במוסדות הלימוד ! כיתות הלימוד של 40 תלמידים היו טובות למהפכה
התעשייתית, כדי שלילדים יהיה איפה להיות כל זמן שההורים שלהם בעבודה.
היום דברים השתנו.
ומכאן - שצריך מהפכה גם בשוק העבודה. היום אפשר לעבוד גם מהבית,
ובכל מקרה אפשר להפוך מקומות עבודה לנעימים יותר, עם חינוך פרטני לילדי העובדים.
- מהפכה במערכת הבריאות. אולמות של חולים נועדו לעבודה של נזירות, כשלא היו
עדיין אחיות או רופאים. היום אפשר להטיב בהרבה עם שהות של חולים בבית חולים,
כשרובם יכולים גם לשהות בבית עם עזרה חיצונית.
- והכי חשוב מהפכה בטיפול בקשישים. פעם לא היו קשישים. אולי בודדים שגרו עם המשפחות שלהם.
מאז המצאת האנטיביוטיקה ועוד תרופות אנשים חיים עד גיל מבוגר, אבל הייחס המחפיר שהם מקבלים - מזעזע.
ויש עוד...
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים נכון, אבל... KissingTheShadows
ארשה לעצמי להניח שהכתיבה של Rasta מתייחסת יותר לשינוי שנדרש באינדיבידואל.
אנחנו חברה חולה, ועל מנת לרפא חברה חולה יש להתחיל ב"טיפול שורש" שהוא סוויץ' בחשיבה של האדם הבודד קודם לכן.
ברמת הבודד האדם שם ערך כמו ממון או פרסום מעל חופשים (חופש ביטוי, מצפן מוסרי אישי וכו') שאי אפשר באמת לשים עליהם תג מחיר.
אז כשיש לך אחד כזה ועוד אחד כזה ועוד אחד כזה לבסוף מתקבלת חברה כמו שיש לנו ב-2022.
זה דיון שאין לו סוף באמת, אז אסיים ואומר שנדרש בדק בית "מהפנים אל החוץ", ורק כך באמת נוכל לנוע, אולי, יום אחד... לעבר שינוי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים נכון. מקווה שיבוא שינוי. בת-יה (ל"ת)
-
-
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים מסכים בגדול,גליה ראובן
החיפושיות היו מהפכניים במונחים של אז.
גם בוב דילן,אבבא,ג'ואן באאז היתה שונה,הפלטרס,להקת צ'רלי דניאלס.
מול 'אמנים' כאייל גולן ועומר אדם שממחזרים אותו טראש.שום חידוש.
לנושא טיילור סוויפט ומי שעלו בדיון לא נכנס אמי שאינו מכיר את המוזיקה הזו.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים הי, עד טיילור. סייג'
רק בגלל שאתה לא מבין את האומנות של מישהו לא אומר שזאת לא אומנות.
הביקורת שלך על מה שפופלארי פשוט אומרת "אני לא אוהב את זה, משמע זה לא איכותי".
אני לא מתחברת לדברים שאתה אוהב, אבל האם זה אומר שהם לא נחשבים?
והקטע על נטע פשוט...פאק, מי בכלל חושב על הדברים האלה, היא פשוט בחורה ששרה איך שבא לה ומתלבשת איך שבא לה ולחלק זה נותן השראה ולחלק השני זה לא מזיז אבל אתה חושב שזה מגוחך?
נראה לי ראסטה, שאתה לא מבין את הקונספט של כוכבות.
ברצינות שאתה תוקף את האזור הכי לא מאיים.
מה שמפריע לי בעולם הזה זה לא שיש גיוון וכל אחד מקבל במה וקול, מה שמפריע לי זה שלמרות שכל אחד יכול ליצור, מרוב שהעולם מוצף בחופש, באומנות איכשהו עדיין קשה למצוא קולות שונים, מישהו אחד אומר משהו מגניב וכל השאר מחקים.
אני לא אוהבת את האופנה, כולם מתלבשים פה אותו דבר, ואני לא אוהבת את הספרות, כולם מנסים לכתוב משהו קיצוני ומוזר או על אהבה, ואתה יודע מה?
מוזיקה, זה אחד הדברים שבמדינה הזאת עושים נכון.
כי אם משהו קליט וטוב הוא נשאר ליותר מעונה.
טיילור סוייפט פה כבר מעל עשור ובעשור הזה היא שינתה את תעשיית המוזיקה, אריאנה גראנדה היא דמות בפני עצמה, עם שירים על סקס שאין בהם את המילה דיק ופוסי.
והשירים של נועה קירל טובים...הם פשוט פופ טוב.
אתה בכלל אוהב פופ?
לא אכפת לי שאנשים מקשיבים לנועה קירל ולא לביטלס או קווין, כי מה לעשות כל דור צריך כוכבים משל עצמו ואלו הכוכבים שלנו, אל תהיה מריר על כך שאתה לא מתחבר למוזיקה בדור שבו אתה חי.
טיילור סוייפט עדיין פה כי היא הצליחה לקנות לעצמה מעריצים נאמנים, שאפילו שהיא כבר לא מיינסטרים, הם עדיין יקשיבו לה.
לא כל אדם וכל סרט וכל סיפור מצליח להיחרט, ובמקום להתלונן איך אנשים מתחברים למשהו שאתה לא מבין, אני מזמינה אותך לרדת אל העם ולשמוע מה הוא באמת חושב.(רד מהאולימפוס)
ואני בעד שאנשים יתלבשו כמה שיותר מוזר, זה לא מדבר אליך כי אתה מתלבש הרי בסיסי ואין לך שום חשק לבטא את עצמך אחרת.(אתה בטח גם לא מתחפש בפורים מרוב שזה לא קיים בך)
מה שהכי חשוב בעיניי זה בני אדם, ומה האומנות יכולה לתת ולהחיות בבני אדם.
יש אומנים שאנשים לא יודעים מה הם היו בלעדיהם.
האומנות לא צריכה לדכא בני אדם, ולפעמים זה מה שהיא עושה, היא משקפת להם רק את מי שהם ולא את מי שהם יכולים להיות.
יש אומנות שמציגה אמת ויש אומנות שמציגה סיפור, והכי נכון לדעתי זה לשלב בין השניים.
זה שיש בני אדם שיצפו ויקשיבו מבלי לחפש את הסיפור והאמת שהאומנות מביאה איתה, לא אומר שהיא לא אומנות.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים סאן, זו זכותך המלאה לחשוב איך שתרצי Rasta
אני מצטער לומר אבל טיילור לא שינתה שום דבר בתעשיית המוסיקה, בואי לא נגזים חחח זה ממש מצחיק שאת חושבת ככה ואם את לא היחידה שאומרת דברים כאלה אז המצב אפילו גרוע יותר משחשבתי, באמת סאן, לומר משפט כזה מראה כמה את מנותקת מהתעשייה, מאז קנדריק לאמאר בהיפ הופ אף אחד לא עשה כלום ושום דבר חדש. את יכולה לאהוב אותה, הכל בסדר, אבל בחייאת, "שינתה את תעשיית המוסיקה"?! די. היא לא עשתה שום דבר חדש והליריקה שלה משעממת וממוחזרת כמו תמיד, איך היא השפיעה? האלבומים הראשונים שלה היו קאנטרי-פופ רוק, אני אעז ואומר שהראשון אפילו היה טוב, אבל אז שנתה לפופ מוכר, כי כמה קל להצליח בפופ, מאחר וכל העולם שומע פופ. זה קל ופשוט יותר וזה נקרא להתמסחר. כמה קל להמשיך לשיר על המחזרים שלה ועל המערכות יחסים שהיו לה עם גברים, חלאס! זה לא מעניין אף אחד. את יודעת סאן, אני אוהב מוסיקה, מוסיקה עבורי היא עניין חשוב ואני לא פוסל לפני שאני שומע, אני אתן צ'אנס להכל ובאותה נשימה אני לא אשמור את הדעות שלי על מה ששמעתי ואפסול כל מה שממוחזר ומשעמם ומיותר. מוסיקת פופ מזמן לא טובה. גם בפופ יש כאלה שאני אוהב אבל היום זה פשוט מזעזע. אריארנה גרנדה עושה מוסיקה נוראית, באמת, סקס או לא, המוסיקה שלה נוראית וצורמת באוזניים. נועה קירל עושה מוסיקה טובה? אני מצטער סאן, יקירתי, אבל את טועה. היא לא, היא ממש לא. רק בגלל שמשהו קליט לא הופך אותו לטוב. היום בתקופתנו ככל שמוסיקה פשוטה יותר וקלילה יותר ככה היא מתקבלת טוב יותר (רק תחשבי מה זה אומר על הקהל שצורך את התוכן) ולכן מגוחכים כמו נטע שמקרקרים ולוחצים על כפתורים ועושים רעש, מקבלים כל כך הרבה אהדה ופרסום. היא לא צריכה לשיר והיא לא צריכה לעמוד על במה. אני לא תוקף אף אחד. אני בסהכ כותב על מה שאני רואה. את בעד שיתלבשו מוזר, בסדר, אין שום בעיה, מוזר זה לא בהכרח רע. אני חושב שמה שאני רואה על המסך כבר עבר את גבולות המוזר. היום היד קלה על ההדק, את קוראת להם אמנים, אני חושב שהם לא, את קוראת לאמנות שלהם אמנות אני חושב שמדובר בשטויות במיץ עגבניות. זו זכותי המלאה לומר את זה ואת לא חייבת להסכים וזה בסדר. אל תדאגי לי, אני לא נמצא על אולימפוס, התרבות שאני אוהב, המוסיקה שאני מקשיב לה, האמנות שלי נמצאת בשוליים, בתחתית והאמת, סבבה לי שם לגמרי. שם בשוליים מתרחשים הדברים הכי טובים, שם מתעסקים באמנות, שם מדברים בנושאים שמעניין לדבר עליהם, שמעניין להקשיב להם. נושאים עם קצת יותר בשר ותוכן.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אתה באמת יודע איך לגרום לבחורה לצרוח סייג'
ולא בקטע טוב.
טיילור סוייפט לגמרי שינתה את תעשיית המוזיקה, ולא רק עם המוזיקה שלה.
אני אומרת את זה בתור מישהי שיודעת קצת יותר ממך עליה.
המוזיקה של נועה קירל טובה, אתה פשוט לא קהל היעד.
אתה בכלל לא אוהב פופ אז מי אתה שתגיד איזו מוזיקה טובה ואיזו מוזיקה לא?
טיילור סוייפט היא כל כך מעבר לפופ.
היא אומן שמראה גיוון, וכל אלבום שלה נשמע אחר לגמרי מהשני, גם אם כמה חופפים בסגנון שלהם.
את אריאנה גרנדה אני לא מעריצה, אבל זה כי התוכן פשוט לא מדבר אליי, ועדיין, יש בזה תוכן אפילו אם הוא לא מדבר אליך.
אתה מאוד לא מגוון בטעם המוזיקלי שלך, אתה לא מתחבר למוזיקה אלקטרונית, אני תוהה אם אתה בכלל מקשיב ליצירות של נשים, ובכללי, אתה פשוט מיושן, אתה לא עוקב בכלל אחרי מה שקורה, אם היית עוקב לא היית מדבר מבלי להראות בורות מוחלטת בנושא.
זה כמעט כאילו יש לך סטיגמות על המוזיקה של היום, ואתה מהאנשים האלה שאומרים: old music was better, כשתכלס, בגיל שלך זה עוד מוקדם מדי להיות כל כך תקוע ובכלל לחשוב שיש טעם להשוות בין הדורות.
אנחנו לא אמורים לחיות את אותו עידן שוב ושוב, אנחנו אמורים לנוע קדימה, וזה שאתה לא עוקב, אומר שאתה תקוע...
ובינינו, רוב האומנים מהשוליים הם הכי מסתכלים על עצמם כאילו הם משהו מיוחד, ושאם הם לא פופולאריים משמע הם באמת טובים, כי בימינו רק זבל אפשר למסחר, רובם חושבים שאומנות שלהם נעלה כשתכלס היא לא נשמעת טוב בכלל!
ואפשר להגיד שגם נטע היא אומנות שוליים...
הרי זה שהיא מצליחה עכשיו לא אומר שאנשים הבינו את המוזיקה שלה לפני.
גאד כל כך עיצבנת אותי עם הבורות על טיילור סוייפט שכמעט לא הצלחתי להתאפק ולקרוא אותך עד הסוף לפני שאני מגיבה.
אתה לא יודע! אתה לא מכיר! אתה לא יכול לדבר על משהו שאתה לא מכיר!
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אין לך מושג על מה את מדברת. Rasta
מאיפה את יודעת שאני לא מכיר? אני הקשבתי לה, אני שמעתי אותה. אני אוהב מוסיקה ואני חוקר מוסיקה ואני מקשיב למוסיקה. כל החיים שלי אני מוקף במוסיקה, אני מוקף מוסיקאים, בכלי נגינה. מוסיקה זה החיים שלי ואם יש משהו שאני יודע זה מוסיקה. כן, אני עף על עצמי בגאווה, כמו החברה הפמיניסטית שלנו היל. יש לי חברים בהרכבי מוסיקה, ברוק, במטאל, בלוז ורגאיי, בהיפ הופ, בגא'ז, אפילו אלקטרוני, הכל! מי את חושבת שאת שתגידי שאני לא מבין או יודע? כמה אנחנו באמת מכירים?. יש לך מושג על ההיסטוריה שלי עם המוסיקה? להראות לך את דף הספוטיפיי שלי? יש שם כמות מטורפת של מוסיקה, בכל הז'אנרים, כאלה שאת לא מכירה וגם אחרים שלא תצליחי לעכל, אני מבטיח לך. את רצינית? את באמת מאמינה למילים שיוצאות לך מהפה? נטע אמנית שוליים עאלק. שוליים בתחת שלי, אל תצחיקי אותי. טיילור סוויפט לא עשתה כלום, שנים שאף אחד לא עשה כלום לתעשייה, תפסיקי לבלבל את המוח. אני שמח שאני מצליח לעצבן אותך ולעורר בך משהו, לטוב או לרע, ואת מוזמנת להמשיך לצעוק, זה לא ישנה את העובדה שטיילור סוויפט לא עשתה שום דבר חדש.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים להקשיב לטיילור סוייפט לא אומר שאתה יודע סייג'
את השינויים שהיא עשתה בתעשייה.
מה אתה יודע על השיאים שלה? על הזכויות שלה על המוזיקה של עצמה? על התערבות הפוליטית שלה?
"תפסיקי לבלבל את המוח", אני פשוט אגיד לך שאתה מזיין ת'שכל, כי אתה ממשיך לדבר על דברים שאתה לא מבין בהם.
אתה לא יכול פשוט להקשיב לאומן ולחשוב שאתה יודע מי הוא, ומה הוא עשה.
כל השטויות שאתה כותב על זה שאתה "חוקר מוזיקה", לא הופך אותך למומחה בתחום.
להראות לך את הדף ספוטיפיי שלי?
אין צורך, אתה יודע למה? כי זה לא פאקינג קשור.
לא מעניין אותך לאיזו מוזיקה אני מקשיבה, ואת הידע שלי, את הנקודת מבט שלי שאולי מרוב שהיא רחבה היא לא רואה את כל הפרטים הקטנים, אבל לפחות אין לה blind spot.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים שניכם סוג של צודקים וטועים,סאן וראסטה. ראובן
גילוי נאות-לא מכיר את טיילור סוויפט פרט לשם,לא המוזיקה שכנראה הדור שלי מתחבר.
אז לא נכנס לזה.
מיותר לומר שכך גם נועה קירל.
גם כל מיני זמרים שצצו מאי שם שלא מתחבר ולא מתעניין.
אבל באופן כללי-נכון,מוזיקה זה עניין של טעם ותקופה.
יש לי את המבחר שלי ונהנה ממנו.
עבורי,נטע היא תופעה מוקצנת לבושה ומאופרת להחריד הפולטת קרקורים.
מי שנהנה, יבושם לו.
הפסקתי מזמן לצפות באירוויזיון שהפך למופע בוטה ומוקצן.
ומי שמרחיק לכת-מה טוב.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים באמת שנטע לא מעניינת אותי סייג'
אם אני רואה משהו שאני לא מתחברת אליו, אני אפילו לא שמה לב אליו, אני פשוט מתמקדת במה שטוב.
ראסטה בחר להתמקד בכל מה שמגוחך וגרוע בעיניו, ראובן, לא נראה לך מוזר שחוץ ממרגי, שאין לי מושג איזו בעיה יש לראסטה איתו, כל האומנים ברשימה הן בנות?
נועה קירל
אנה זק
עדי ביטי
אריאנה גרנדה
טיילור סוייפט
ונטע ברזילי שמשום מה הוא החליט להיטפל עליה ולהגיד שהיא במילים אחרות וסליחה על בוטות - לא מעוררת זקפה?
אה והנה עוד גבר חוץ ממרגי, בן אל תבורי, שהוא בכלל לא התייחס למוזיקה שלו.
יש כל כך הרבה בעיות עם מה שראסטה אומר, ואחת מהן, זה שהוא משתמש בעיקר בנשים כדי להדגים מוזיקה שהיא לדעתו גרועה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים סאן Rasta
ג׳ניס ג׳ופלין
איימי ווינהאוס
גרייס סליק
ג׳ואן באז
קים גורדון
פיג׳י הארווי
שרלין מארי
בת׳ גיבונס
שינייד אוקונור
נינה סימון
להמשיך עוד עם רשימת הנשים שאני מעריך ואוהב במוסיקה? פיג׳י בעיניי אחת מהמוסיקאיות הגדולות ביותר שדרכו על הכדור שלנו. כל אחת מהרשימה הנל תרמה למוסיקה לרמות שטיילור סוויפט ואחרות יכולות רק לפנטז. חוץ מלהכניס כסף לתעשייה גברת סוויפט לא עשתה דבר.
סאן, אמרתי לך, את מדברת שטויות. אל תחשבי שפסלתי אותן בגלל היותן נשים, אני לא עד כדי כך רדוד.
וכן, נטע בהחלט לא מעוררת זקפה ומקומה לא על הבמה.
ובן אל תבורי, ביקשתי שיפסיק לעשות מוסיקה, לא היה ברור?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים לא חשוב לי לומר את המילה האחרונה סייג'
אבל לא אמרתי שאתה רדוד, אמרתי שהקטע שלך מתמקד בעיקר בנשים בלי בכלל לדבר על האומנות שלהן.
אתה אולי לא מודע לזה, אבל נשים יוצרות הן טרף קל יותר מגברים יוצרים, ואתה משקף את זה בקטע שלך.
אני כל כך מתפתה להגיד את דעתי על שאר הדברים, אבל כואב לי הראש.
בשורה תחתונה, מוזיקה לא צריכה סטנדרטים, היא צריכה קהל, אנשים שיתחברו אליה.
לכל אומן יש את הקהל שלו, ואת האנשים שמתחברים אליו, ואתה לא יכול פשוט לפסול את הקיום שלהם.
הציבור מגוון, וכל אחד צריך קול שידבר אליו, גם אנשים פשוטים ובחורות פרחות וגברים ערסים וילדים - כל אחד צריך להרגיש שיש לו מקום ומשהו שמבין אותו.
אתה יכול למצוא את זה בספרים, סרטים ומוזיקה - שורה תחתונה, אנשים רוצים את זה וזה לא כזה טיפשי כמו שאתה חושב.
יום אחד, אתה תשמע את השיר הכי טיפשי בעולם מתנגן, ואתה תשמע מאות אנשים שרים סביבך וצורחים אותו מכל הלב, ואתה תבין על מה אני מדברת.
למרות שאולי גם עכשיו אתה מבין...אולי אתה יכול לדמיין.
זו לא המוזיקה עצמה, המילים או צורת ההגשה, זה מה שהיא עושה לאנשים שבאמת חשוב.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים בסדר סאן, Rasta
אני יודע מספיק כדי לומר שהשיאים שלה שווים לתחת, בעולם כמו שלנו כשאין סינון השיאים שלה לא מרשימים אף אחד. אני מצטער אם זה כואב לך לשמוע אבל זו האמת. התערבות פוליטית? שיהיה. תמשיכי לחיות בסרט שלך שטיילור סוויפט היא משהו מעבר לזמרת פופ זולה וממוחזרת.
הספוטיפיי לא קשור? למה? זה מאוד קשור, בטח אחרי שטענת שאני לא מגוון, שאני לא מכיר, שאני פוסל, שאני מיושן.
שטויות? בעינייך זה שטויות. בעיניי מדובר בעניין רציני. אני מתעניין במוסיקה, אני אוהב לקרוא עליה ולחפש עוד חדש ומעניין ואחר, אני מחפש עניין, אני מחפש רעיונות, מחפש מוסיקה שמשפיעה באמת, שמדברת על דברים רלוונטים ולא החרא הזה שאת מקשיבה לו. הצלחת לעצבן אותי עם ההודעות האחרונות שלך וזה לא קרה אף פעם.
לא כתבתי כדי לשנות לך את הדעה. אין ספק שהצחקת אותי עם טיילור אז הייתי חייב להגיב, קשה להישאר אדיש למשפטים כאלה. נראה לי עדיף לסיים את הדיון המשעשע הזה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים ואני בטוחה שכבר עיצבנתי אותך פעם סייג'
כי ללא ספק לפחות במקרה שלי, זו לא פעם ראשונה שחטפתי בגללך ג'ננה.
ואני לא יודעת מה אני אמורה לעשות עם ההערה הזאת, להתנצל? או פשוט להגיד לעצמי "טוב, לפחות זו לא רק אני"?
"מחפש מוזיקה שמשפיעה באמת" - תבהיר את העניין, מוזיקה שמשפיעה עליך, כי יש מלא מוזיקה שמשפיעה על מלא אנשים אבל אתה לא מתייחס אליה.
והבנתי כבר שאין עם מי לדבר, כבר חבל שעדיין לא למדתי להתעלם.
אני פשוט לא יכולה לשמוע אף אחד אומר שטויות, זה לא אישי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אתה מדבר על מישהי ש- NYU השיקה קורס ללימודים עליה! סייג'
מישהי ששברה שיאים של הביטלס!
מישהי שכותבת את המוזיקה של עצמה, ואכלה חרא על זה שמיתגו אותה כמישהי שיכולה לכתוב רק שירי פרידה.
מישהי ששינתה את הקונספט שלה כל פעם מחדש כדי להתאים למה שהעולם רוצה ממנה, בדרנית אמיתית, שיודעת לקלוע בול ולקבע אופנות.
אתה פשוט לא רואה את זה כי אתה לוקח אותה כמובן מאליו!
אתה אולי לא יודע את זה, אבל בעוד 40 שנה, היא תהיה ברמה שבה בילי ג'ואל ואלטון ג'ון נמצאים היום.
מישהי שמכבדים את התרומה שלה, וששינתה את תעשיית המוזיקה בזה שהדור שבה אחריה, משתמש בה כמודל לחיקוי והשראה, אתה פשוט לא רואה את זה.
אבל אל תדאג, הזמן יוכיח את כל זה עבורי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים סאן.. Rasta
כמו שאמרתי, ובאמת סאן זה לא ממקום של לפגוע, אבל אין לך מושג על מה את מדברת. היא שברה שיאים של הביטלס.. וואו. אני אגיד לך משהו על הביטלס, חצי מהלהקה הזאת לא עשתה שום דבר. שני מוזיקאים גדולים יצאו משם, פול מקרטני וגוררג האריסון. בזכותם היו ביטלס והם היחידים ששווה להזכיר את השמות שלהם. מעבר לזה, הביטלס הייתה להקה בנונית שפרצה בזמן הנכון. בתקופת הביטלס היו אינספור, מספר עצום של הרכבים ומוסיקאים, רשימה ארוכה של שמות שאת לא מכירה, והם השפיעו הרבה יותר מהביטלס. בתכלס, הביטלס לא חדשו כל כך. להשוות את טיילור לביטלס, מה גם שזה מטופש לחלוטין, לא הופך אותה לעניין מרשים כל כך. את טוענת שאני כותב שטויות אבל סאן, את באמת לא יודעת מה את אומרת. לשנות את הסגנון כדי להתאים לקהל, לנורמה, זה נקרא מסחור ולא משנה איך תהפכי ותסתכלי על זה. גם בילי גואל לא עשה שום דבר חדש. היו לו כמה שירים מוצלחים, בהחלט. היום לגסטין ביבר יש יותר צפיות ביוטיוב מאשר לביטלס או למייקל גקסון, זה נראה לך משקף משהו אמיתי? לא. אל תחשבי שזה כל כך קשה לקלוע לטעם ולאופנות. היא עשתה שום דבר מאתגר, שום דבר חדש, שום דבר מרשים.
אל לא צריכה להתנצל. וכן, זו הפעם הראשונה שעצבנת אותי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים חשבתי שאני היחידה שחושבת כך על הביטלס, אבל מסתבר שלא... בת-יה
חוץ משניים - שלושה שירים שלהם, בכלל לא אוהבת אותם.
והם היו בתקופה שלי ... כל הנוער רץ אז אחריהם.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים בנוגע לביטלס, בת-יה Rasta
אלו, אני אמליץ לכל אחד.
RUBBER SOUL
REVOLVER
הקשבתי לכל האלבומים שלהם (ורק השניים שציינתי באמת הצליחו לעניין אותי ולעורר בי משהו קצת מעבר, כזה שגורם לי לחזור אליהם כל הזמן). עבורי זה היה כיף, להכיר מוסיקאים גדולים מפעם ולעשות עליהם עבודת מחקר, לקרוא, להתעניין, ואז הודות לקדמה ולטכנולוגיה יכולתי פשוט להקשיב לכל מוסיקה של כל הרכב שאי פעם רציתי, וזה מה שעשיתי מאז ומתמיד, זה מה שעשיתי עם הביטלס וזה מה שאני עושה עד היום כשאני מכיר אמן חדש-ישן. אחרי שהקשבתי לכל כך הרבה מוסיקה קל מאוד לומר, לי בכל אופן, שהיו הרכבים הרבה יותר משפיעים שלא דיברו עליהם כי הם לא נכנסו למיינסטרים של אותם שנים. הביטלס לא נמצאים בחלק העליון של הרשימה. הם עשו מוסיקת פופ קליטה מאוד, נחמדה וכיפית וזהו, לא מיוחדת כל כך, לא מתיימרת להיות משהו גדול יותר ממה שהיא.
י
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים תודה. אקשיב בהזדמנות. באמת לא זוכרת. בת-יה (ל"ת)
-
-
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים אני פשוט אגיד סייג'
שלא השוואתי בין טיילור סוייפט לביטלס, אבל עצם זה שאתה מזלזל גם בביטלס...
זה פשוט-
תחיה בעולם שלך ואני אחיה בעולם שלי, ובוא לא נדבר על מוזיקה שוב בחיים.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
לפני 3 שנים ו-8 חודשים מי אני חושבת שאני?! סייג' (ל"ת)
-
-
-
-
-