|
|
|
תקציר הספר
ספרון זה נועד לאנשים שאינם אנשי מקצוע בחינוך, הרוצים להכיר את בעיות החינוך ואת הנסיונות לפתרן. השיחות, אשר נערכו בין הפרופ' יוסף אגסי, מהמחלקה לפילוסופיה של אוניברסיטת תל-אביב, ובין הד"ר דב רפל, מבית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר-אילן, אינן דנות בבעיות בעלות אופי מקצועי מובהק, בבעיות הוראה, ארגון החינוך, פסיכולוגיה חינוכית וכדומה, וגם לא בבעיות יהודיות או ישראליות ייחודיות.
הבעיות שנידונו יותר לרוחב מאשר לעומק, הן מדגם של בעיות החייבות להטריד כל מחנך, בין שהוא מורה ומחנך מקצועי ובין - אב או אם. האם אפשר לחנך והאם מותר לחנך; מהו האידיאל החינוכי והאם אפשר לחנך לשלמות; מהן מטרות החינוך; בית הספר והחברה - השלמה או ניגוד; מהו חינוך; החינוך ומשבר הערכים המודרני; הישנן מטרות כשרות ופסולות בחינוך; הסביבה המחנכת והמוסד החינוכי; היש להתאים את החינוך אל התלמיד, או אל האידיאל? מהי ההוראה הרצויה; חשיבות דעתו של החניך; ולבסוף על הסמכות והסמכותיות.
הבעיות שנידונו יותר לרוחב מאשר לעומק, הן מדגם של בעיות החייבות להטריד כל מחנך, בין שהוא מורה ומחנך מקצועי ובין - אב או אם. האם אפשר לחנך והאם מותר לחנך; מהו האידיאל החינוכי והאם אפשר לחנך לשלמות; מהן מטרות החינוך; בית הספר והחברה - השלמה או ניגוד; מהו חינוך; החינוך ומשבר הערכים המודרני; הישנן מטרות כשרות ופסולות בחינוך; הסביבה המחנכת והמוסד החינוכי; היש להתאים את החינוך אל התלמיד, או אל האידיאל? מהי ההוראה הרצויה; חשיבות דעתו של החניך; ולבסוף על הסמכות והסמכותיות.
לקט ספרים מאת יוסף אגסי
| שם הספר |
|---|
| מכתבים לאחותי |
| אלברט איינשטיין אחדות וריבוי |
| מבוא לפילוסופיה מודרנית |
| תולדות הפילוסופיה החדשה - מבייקון ועד קאנט (1800-1600) | קורס מבוא |
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של יוסף אגסי
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים