ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
4589 התעניינו בספר

תקציר הספר
כולנו מכירים ילדים כאלה: כל בקשה קטנה, כל קושי, גורמים להם "להתפוצץ". אנחנו נוטים לחשוב עליהם בתור ילדים מפונקים, עקשנים ומניפולטיבים, ומשתמשים בשיטות של שכר ועונש כדי להגביר את המוטיבציה שלהם להתנהג כיאות. הבעיה היא, שבמקרים רבים הגישה הזאת לא מצליחה. הילדים ממשיכים "להיתקע" מול הבקשות והמצבים הרגילים ביותר. הם חרדים, נרגזים, מתקשים להסביר מה מתסכל אותם ולא מצליחים לחשוב על פתרונות. במושגים קליניים, יתכן שאובחנו אצלם הפרעות שונות, כגון היפראקטיביות, הפרעות קשב, דכאון וכיו"ב. בספר זה מציע ד"ר גרין ראייה שונה של הילדים האלה, הקשיים שלהם, הוא טוען נובעים מחסך התפתחותי בשני כישורים חיוניים: גמישות ועמידה בתסכולים. אם הם היו מסוגלים להתנהג יפה, הם כבר היו עושים את זה. בעזרת דוגמאות רבות מניסיונו הקליני ובמחקרי, מציג גרין גישה חדשה והומאנית, המאפשרת לעזור לילדים אלה בבית ובבית הספר. העקרונות הבסיסיים הם: צמצום העוינות בין הילד והמבוגרים, צפיית מצבים שבהם הילד עשוי "להתפוצץ", יצירת סביבה ,נוחה למשתמש", שבה יש פחות סבירות לפיצוצים, התמקדות בתקשורת ובפתרון בעיות, ולא בשכר ועונש, פיתוח כישורי חשיבה ושליטה עצמית אצל הילד, כך שיוכל להיות גמיש יותר ולהתנהל בצורה טובה יותר מול תסכול. ד"ר רוס גרין מתמחה בטיפול בילדים ובבני נוער נוקשים ונפיצים הנוטים לתסכול, ובבני משפחותיהם. גרין מנהל את החטיבה לפסיכולוגיה קוגנטיבית התנהגותית בתוכנית המחקר בפסיכו - פרמקולוגיה פדיאטרית של בית - החולים הכללי במסצ'וסטס, והוא מרצה לפסיכולוגיה במחלקה לפסיכיאטריה של בית - הספר לרפואה בהארוורד. הוא חי באזור בוסטון עם אשתו ובתו.


הקורא עיר הקורא מתי
אביטל יומטוביאן פסגות לפני 6 שנים ו-7 חודשים מענה









©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ