» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (16):
פסיכולוגיה לקרוא,
הורות,
משה,
פסיכולוגיה,
משפחה, זוגיות, ילדים, מגדר, אהבה ומין- למכירה,
עיוני,
רשימה,
פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, טיפול באמנות - ספרות מקצועית למכירה (5 עמודים בתמונות) ,
חינוך, הורות, הריון ולידה - ספרים למכירה,
אולי,
מקצועי ילדים עם צרכים מיוחדים,
A8,
ספרי עיון ,
ספרי עיון בנושא הריון ומשפחה ,
ספרי עיון בנושא חינוך והוראה,
A5A,
עוד ...
|
1.
|
|
כולנו מכירים ילדים כאלה: כל בקשה קטנה, כל קושי, גורמים להם "להתפוצץ". אנחנו נוטים לחשוב עליהם בתור ילדים מפונקים, עקשנים ומניפולטיבים, ומשתמשים בשיטות של שכר ועונש כדי להגביר את המוטיבציה שלהם להתנהג כיאות. הבעיה היא, שבמקרים רבים הגישה הזאת לא מצליחה. הילדים ממשיכים "להיתקע" מול הבקשות והמצבים הרגילים ביותר. הם חרדים, נרגזים, מתקשים להסביר מה מתסכל אותם ולא מצליחים לחשוב על פתרונות. במושגים קליניים, יתכן שאובחנו אצלם הפרעות שונות, כגון היפראקטיביות, הפרעות קשב, דכאון וכיו"ב. בספר זה מציע ד"ר גרין ראייה שונה של הילדים האלה, הקשיים שלהם, הוא טוען נובעים מחסך התפתחותי בשני כישורים חיוניים: גמישות ועמידה בתסכולים. אם הם היו מסוגלים להתנהג יפה, הם כבר היו עושים את זה. בעזרת דוגמאות רבות מניסיונו הקליני ובמחקרי, מציג גרין גישה חדשה והומאנית, המאפשרת לעזור לילדים אלה בבית ובבית הספר. העקרונות הבסיסיים הם: צמצום העוינות בין הילד והמבוגרים, צפיית מצבים שבהם הילד עשוי "להתפוצץ", יצירת סביבה ,נוחה למשתמש", שבה יש פחות סבירות לפיצוצים, התמקדות בתקשורת ובפתרון בעיות, ולא בשכר ועונש, פיתוח כישורי חשיבה ושליטה עצמית אצל הילד, כך שיוכל להיות גמיש יותר ולהתנהל בצורה טובה יותר מול תסכול. ד"ר רוס גרין מתמחה בטיפול בילדים ובבני נוער נוקשים ונפיצים הנוטים לתסכול, ובבני משפחותיהם. גרין מנהל את החטיבה לפסיכולוגיה קוגנטיבית התנהגותית בתוכנית המחקר בפסיכו - פרמקולוגיה פדיאטרית של בית - החולים הכללי במסצ'וסטס, והוא מרצה לפסיכולוגיה במחלקה לפסיכיאטריה של בית - הספר לרפואה בהארוורד. הוא חי באזור בוסטון עם אשתו ובתו....
|
2.
|
|
גרין ואבון עשו זאת שוב. ספר זה מתאר את חריפותם הקלינית, תיחכומם התפיסתי ועוזם המדעי השלובים יחדיו. זה ספר שימושי יוצא מן הכלל לתלמידים ולמטפלים בכל רמות הנסיון. הגישה של פתרון בעיות משותף(cps) של הכותבים לוקחת בחשבון את הזיקה המעודנת בין ילדים. בעלי בעיות בתחום הוויסות ובין הוריהם המתוסכלים שאינם מצוידים לעתים בכישורים הולמים. ילדים אלה ומשפחותיהם זקוקים להתערבויות מיוחדות וספר חדשני זה מצטיין בסייעו לנו בפרקטיקה הקלינית בהוראה ובמחקר." ד"ר תומס ה.אולנדיק, המרכז לחקר הילד והמחלקה לפסיכולוגיה, וירג'ינה -טק. ; "פרובוקטיבי, מבוסס תפיסתית וחכם קלינית. גישות ה-cps מתייחסת לטווח רחב של בעיות שכיחות ומציקות בין הורים וילדים. גישה זו מציעה אסטרטגיות אישיות ומשפחתיות מוצקות וחדשניות לטיפול בליקויים בתחום התיפקוד, התקשורת וויסות הרגשות אצל ילדים. בזכות שפע הדוגמאות לפנינו חומר קריאה חשוב ביותר למי שעובד בתחום 'מתן ביטוי' לילדים" ד"ר סטיבן פ. הינשו, המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי...
|
|