|
2.
|
|
כתב היד של ספר זה זכה בפרס אקו"ם ע"ש נתן יונתן ליצירה המוגשת בעילום שם, 2020
הספר 'בבטן הזאב' מאפשר התבוננות על נושאים כמו מוות ואובדן, מנקודת מבטה של ילדה – שמאמינה ומקווה שכמו בסיפורי האגדה, הסוף ייגמר בטוב. באמצעות מטאפורות וכתיבה הממעטת בשמות-תואר, היא בונה עולם סוריאליסטי שבו משחקי ילדים עומדים בסימטריה אל מול טרגדיות, ומתלכדות לכדי יצירה אחת הומוגנית. במינימליזם, באיפוק, ובייחוד השמור רק למי שעברית אינה שפת אמה, מתארת רוז בשיריה את קורותיה.וזה מצליף.
את הספר מלווים צילומים מעבודות האומנות של רוז, המתכתבות עם התוכן ומהדהדות אותו, מתוך פרויקט "סוגיות בחקר הנופים הנעלמים"
המורכב משתי סדרות: "שמיכת מילוט" (מושג המושאל מעולם שרותי החרום – הגנה מפני מצבי קור וחום קיצוניים), אלא שהפעם ההגנה הזאת מתפוררת, אנו חשופים להשפעות חיצוניות המאיימות על זהותנו. ו"נופים מפוחלצים", שם בונה רוז מחדש את הנופים, זיכרונות הילדות והדמיון, שאינם קיימים עוד במציאות הפיזית....
|
3.
|
|
החיות בסיפור הזה מצליחות להגשים את חלומותיהן הגדולים ביותר.
לשם כך הן צריכות לנסות דברים חדשים, לשנות אופני חשיבה, להתעלות על הטבע.
הספר המיוחד הזה נותן דרור לחשיבה ילדית שבה דברים הגיוניים ולא הגיוניים שלובים זה בזה, כפי שלעיתים מתרחש גם במציאות.
האיורים מפוסלים מעיסת נייר, כמעט יוצאים מהדף ומזמינים לגעת.
זהו ספרה הראשון של נדיה עדינה רוז, אמנית, מאיירת ומשוררת.
לאורך השנים היא איירה ספרים רבים בארץ ובחו"ל, אך לראשונה בספר זה איוריה מתלווים לטקסט שכתבה.
הספר "ואז הקרנף התחיל לעוף" ראה אור בגרמניה וברזיל וזכה להצלחה רבה....
|
|