» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (36):
האונ המשודרת,
ספרי עיון,
אוניברסיטה משודרת,
ימי הביניים,
לקניה עכשווית,
ספרים שאני מתכנן לקרוא,
ספרים לקניה בעדיפות ראשונה,
אמנות,
דתות,
אמנות פלסטית , צילום , פילוסופיה של האמנות,
היסטוריה,
Wish List - History,
רוצה לקרוא,
ספרי עיון,
קראתי,
נקרא ב 2012,
הסטוריה,
ימי הביניים,
לרכישה 3,
אומנות,
YN,
אמנות,
ארץ ישראל,
GT,
J,
ידיעת הארץ, טיולים, צילומי ישראל, היסטוריה , אגדות וסיפורים,
K,
D,
אדריכלות ועיצוב,
DPL,
נדירים , מעניינים ומה שבינהם,
ירושלים - היסטוריה, סיורים, שכונות ופולקלור,
רוצה לקרוא,
RTBCPT3,
כריכות שמשעממות אותי,
ספרות מקצועית: מורי דרך ,
עוד ...
|
1.
|
|
ספר זה סוקר את התפתחות האדריכלות, הפיסול והציור הגותיים באירופה מן המאה ה-12 ועד המאה ה-16. מושם בו דגש מיוחד בתיאור מהותה ואופייה של האמנות הגותית בצרפת ודרכי התפשטותה משם לגרמניה, ספרד ואיטליה. תוך כדי כך דן הספר בבעיות תיאורטיות של התפתחות הסגנון הגותי, של דרכי מעבר צורותיו השונות וקליטתן של התגבשות האמנות הגותית כשפת אמנות כלל-אירופית.
פרופ' נורית כנען-קדר היא ראש המגמה לאמנות ימי הביניים בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב וחוקרת של אמנות ימי הביניים באירופה בכלל וצרפת בפרט. מחקריה עוסקים בתולדות האמנות הצלבנית ובאדריכלות ובפיסול של ימי הביניים. לאחרונה עסקה נורית כנען-קדר בפיסול השוליים באמנות ימי הביניים וחשפה את צורותיו ותכניו של פיסול זה, שלא זכה קודם לכן למחקר ולהתייחסות הולמים....
|
3.
|
|
ספר זה סוקר את התפתחות האדריכלות, הפיסול והציור הגותיים באירופה מן המאה ה12- ועד המאה ה16-. מושם בו דגש מיוחד בתיאור מהותה ואופייה של האמנות הגותית בצרפת ודרכי התפשטותה משם לגרמניה, ספרד ואיטליה. תוך כדי כך דן הספר בבעיות תיאורטיות של התפתחות הסגנון הגותי, של דרכי מעבר צורותיו השונות וקליטתן של התגבשות האמנות הגותית כשפת אמנות כלל-אירופית. פרופ` נורית כנען-קדר היא ראש המגמה לאמנות ימי הביניים בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב וחוקרת של אמנות ימי הביניים באירופה בכלל וצרפת בפרט. מחקריה עוסקים בתולדות האמנות הצלבנית ובאדריכלות ובפיסול של ימי הביניים. לאחרונה עסקה נורית כנען-קדר בפיסול השוליים באמנות ימי הביניים וחשפה את צורותיו ותכניו של פיסול זה, שלא זכה קודם לכן למחקר ולהתייחסות הולמים....
|
4.
|
|
בקוהטיה שבתורכיה, מולדתם של אמני הקרמיקה הארמנית, פרחה תעשיית קרמיקה מיוחדת, שמאז המאה הי"ח בלטו בין יוצריה האמנים הארמנים. כמניין מהם הגיעו בראשית המאה ה-20 לירושלים וביניהם שלוש המשפחות - אוהניסיאן, בליאן וקרקשיאן - שפיתחו את אומנתם בעיצוב קרמיקה ארמנית, אומנות המתקיימת עד לימינו אנו.
הספר משלב בתוכו עשרות תמונות צבע מרהיבות של יצירות האומנות הארמנית, חוקר את התפתחותה של אומנות זו בירושלים, דן בפטרוניה, מנתח את הסמלים והציורים המהווים מוטיבים מרכזיים בה ומבאר לקורא יצירות בולטות המעטרות בניינים, כנסיות, מבני ציבור ואף רהיטים וחפצי נוי.
פרופ` נורית כנען-קדר דיקאן הפקולטה לאמנויות וראש המגמה לאמנות ימי-הביניים באוניברסיטת תל-אביב, חוקרת פרקים מרכזיים באמנות הצלבנית בארץ-ישראל ובאמנות ימי-הביניים באירופה.
נושאי מחקרה המרכזיים הם דימויי האשה והפיסול הדומנסקי והגותי באירופה. במחקריה פיענחה משמעויות, קודים ודרכי ביטוי סמליים של אמנות ימי-הביניים.
אל מחקר אמנות הקרמיקה הארמנית הגיעה המחברת בהיות זו משמרת את שפת הסמלים הנוצרית מחד גיסא ושומרת על מסורת הסדנאות עתיקות היומין מאידך גיסא.
נורית כנען-קדר אצרה את התערוכה ``ציפורי גן העדן ? מרי בליאן והקרמיקה הארמנית של ירושלים``, במוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב, בראשית שנת 2000....
|
5.
|
|
הפיסול היה אחד מביטוייו המובהקים של העולם היווני - רומי. הנצרות המוקדמת לעומת זאת תפשה פיסול זה כביטוי בולט של התרבות האלילית, ולכן עם עליית הנצרות והתבססותה הלכה ודעכה יצירתו של פיסול זה עד שנעלם לגמרי. הספר שלפנינו מציג את תחייתו של הפיסול כביטוי אמנותי מרכזי בימי - הביניים באירופה, במאות ה11/12 - . בתקופה זו המכונה "הרנסנס של המאה ה2 - ר" מתגבש הפיסול (שיקרא הרומנסקי, מלשון "הדומה לרומי") לאחר 500 שנה שלא התקיים, כשפה אומנותית מובהקת ובעלת דרכי ביטוי עצמאיות. פרקי הספר סוקרים בהרחבה את תהליך ההתגבשות של הפיסול, מקורות השראתו, תפישות יוצריו ואת ביטוייו המגוונים על דרכי עולי - הרגל לסנטיאגו בקומפוסטלה ובאזורים השונים של צרפת וספרד. בכך מעמיד הספר לראשונה בפני הקורא העברי פרק זה של ראשית הפיסול הלא קלאסי באירופה, כתשתית לתקופות הבאות. פרופ' נורית כנען - קדר היא ראש המגמה לאמנות ימי - הביניים בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל - אביב וחוקרת של אמנות ימי - הביניים באירופה בכלל וצרפת בפרט. מחקריה עוסקים בתולדות האמנות הצלבנית ובאדריכלות ובפיסול של ימי - הביניים. לאחרונה עסקה נורית כנען - קדר בפיסול השוליים באמנות ימי - הביניים וחשפה את צורותיו ותכניו של פיסול זה, שלא זכה קודם לכן למחקר ולהתייחסות הולמים....
|
6.
|
|
ספר זה מבקש לחשוף ולהאיר את צורפות התכשיטים הישראליים שיוצרו בימי ראשית המדינה במפעלים פרטיים על-ידי צורפים ויצרנים רבים שעלו מארצות שונות. הללו לא תמיד העמידו בעבודותיהם מודעות מתוכננת של הזהות הישראלית, אך הם ביטאו ללא ספק את האמונה הספונטאנית במדינה הצעירה ואת המאמצים הבלתי נלאים ליצירת תכשיטים וחפצים המבטאים את הישראליות על נהייתה אחרי המודרניזם מחד גיסא ועל קשריה אל המזרח מאידך גיסא. מפעלים אלה היו מגוונים וכללו תעשייה זעירה, אך בצדם פעלו גם בתי צורפים שייצרו את תכשיטיהם כמלאכת מחשבת ייחודית. רבים מהאמנים והיצרנים שעבדו בהם הגיעו בעליות הוותיקות אך ייתכן שחלקם עלה גם בשנות החמישים. מעשי צורפות אלה היו נפוצים כייצור ישראלי עממי ופנו לקהלים נרחבים בארץ ובארצות אירופה ואמריקה. בקטלוג תערוכה זה נבחר בית הצורפים יעקבי ביפו כמייצגה של תעשיית תכשיטים זו....
|
7.
|
|
הספר המדונה של שיח הצבר: מסורת וחידוש בציור הנוצרי בארץ במאה ה-19 וה-20 - כנסיית הביקור בעין-כרם וכנסיית הבשורה בנצרת פותח שדה מחקר חדש בתחום תולדות האמנות בארץ שטרם נחקר. הספר מעמיד דיון ראשוני במחזורי הציור הנרחבים שנעשו בכנסיות מרכזיות, המדברים בשפה אמנותית מחוטבת, בעלת דימויים וקודים מובהקים. את חקר מקורותיה של האמנות הנוצרית בארץ, זיקותיה וצייריה מלווה תיעוד ויזואלי, שרובו אינו מוכר וחושף ארץ לא נודעת. בספר מבואות קצרים, המציגים תפישות יסודיות של האמנות הנוצרית הקתולית ושל אמנות הכנסיות המזרחיות.
נורית כנען-קדר היא פרופסור לאמנות ימי-הביניים בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב. כנען-קדר חוקרת פרקים מרכזיים באמנות הצלבנית בארץ ובאמנות ימי-הביניים באירופה, כמו הפיסול הרומנסקי, פיסול השוליים הרומנסקי והגותי ודימויי האישה. בפרסומיה המגוונים התמקדה פרופ´ כנען-קדר בסוגיות של איקונוגרפיה, מקורות, משמעות הדימוי ביצירה ותפקידו, והעמידה את הטקסט החזותי כשפה בעלת קודים וסמלים הניתנים לקריאה ולפענוח....
|
|