» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (16):
המומלצים שלי :),
ספרים שמתכנן לקרוא,
ספרי עיון,
ביוגראפיה | אוטוביוגראפיה ,
סיפורת - מקור,
אישים - ביוגרפיות ותכתובות וזיכרונות ויומנים וסיפורי חיים של דמויות למיניהן, תרתי משמע,
עידן חדש ומודעות עצמית,
רשימה,
יהדות, הגות והיסטוריה יהודית, עדות ישראל למכירה,
ספרים שקניתי,
יהדות ומחשבת ישראל,
אוטוביוגרפיה וסיפורי חיים,
ספרים שמכרתי,
דתות ואמונות למכירה,
יהדות ומחשבת ישראל,
ספרות מקור ,
עוד ...
|
1.
|
|
'אתהלך' הוא רב מכר מטלטל וכובש לבבות שישפיע על חייכם.
סיפורו של אהרן מרגלית הוא מפגש רב עוצמה בין סיפור חיים בלתי ייאמן לאדם רב כוחות ועשיר תובנות.
אתהלך הוא ספר חובה, אבל אסור שיהיו עוד ספרים כאלה.
כי בכדי שלא לעבור סיפור חיים שכזה - ימסור אדם את כל הונו.
ואילו את התובנות הנרכשות בעמל האתגרים - לא ניתן להשיג תמורת כל הון שבעולם.
מצ"ב תקציר מהספר 'אתהלך' – מספר את סיפורו של אהרן מרגלית, איש רב צלקות גופניות שבתעצומות נפש סולל לעצמו ולאחרים דרך בארצות החיים.
אהרן מרגלית, חווה כפעוט טראומה חרדתית וכתוצאה מכך הפך למגמגם כבד. בסמוך חלה בפוליו ולקה בשיתוק חמור. במשך שנים שהה בדד במעון לנכים קשים מיוסר ונעזב לגורלו. אולם מרגלית לא נכנע, התאמץ בנחישות עד שעמד על רגליו. באותה נחישות גם אימן את פיו לדבר בשטף. בחסד ה' התנער מעפר, הקים בית לתפארת וכוכבו זרח בעולם העסקים והעשייה כסוכן ביטוח מצליח.
כאשר גידול ממאיר התגלה על לחיו, נקצבו לו 6 שבועות בלבד לחיות !! במקום להכנע, נטל מרגלית פעם נוספת אחריות לגורלו ונאבק על התקווה, ושוב תקפה אותו המחלה בשנית, .. ולא יאמן גם הפעם השלישית כבר מאחוריו..
לאורך כל הדרך – חבלי המוות שאפפוהו, הפכו לסולם טיפוס. נגד כל הסיכויים האיש חי חיים מלאים – באמונה וביטחון, בקרבת אלוקים מוחשית, בלקיחת אחריות תמידית בכל מצב ואתגר
הדרך בה התמודד, ולא פחות הלקחים אשר הפיק, הופכים את הספר אתהלך לספר חובה, משהו שיש להניח בארון התרופות, לתחוב בתיק כשהולכים לבית חולים, ואפילו לתת מתנה לכל מי שסובבים את החולים ומשפחותיהם...
|
2.
|
|
מדוע התנגדו דוקטור יונתן צחור ואימו מירה להעסקתו במרפאה ירושלמית־חרדית?
איך הצליח רֶבְּ ראובן קלפשטיין הישיש לאגוף את התנגדותו?
ואיזו מתנה הביא לו הדוקטור שעות ספורות אחרי מותו?
*
את מי השתוקק מרדכי־דוד לקחת כחתן לבתו המושלמת?
מה המכשול שעמד בדרכו ומי הצליח לצלוח את המכשול?
כיצד הגיב מרדכי־דוד?
ומה חוללו מהלומותיו של קוֹבִּי במרומי ההר העשן?
*
מדוע מאשים מִירוֹ את מורו אברהם־חיים בהתחזות תַּחְפָּשְׂתִּית?
איך הצליח מִירוֹ לקרוע מפרצופו את המסכה של־כל־השנה ולתלוש את תחפושתו?
ומהו סודו של הַסּוּס במהפך?
*
איך הצליח שמעון־נוח־נחום לרדות דבש מתחת לזמזום הדבורים העוקצות של שרוליק?
כעבור כמה שנים נפגשו בנו של אליעזר־יואל ובנו של הרב מאיר־צבי כהן? ומה היו תוצאות המפגש המיוער מתחת למחטי האורן?
*
כיצד קרה שדווקא מנשה־אריה, מטפל הנפשות המוצלח, נכלא בצינוק־בדידות צר ומחניק?
איך הצליחה שאלתו של צוף למקם אותו על מקומו הנכון בעולם?
*
מהי התקלה ביטחונית החמורה שאירעה בעת ירי טילי מלחמת המפרץ הראשונה על ישראל?
איך ביקשו צעירי היישוב לנצל אותה להדחת דור המייסדים?
מה הייתה האמת מאחורי הפיג'מה ומי חשף אותה?
*
הצגת החיים של ישראל־שאול, 'שלוש שאלות ותשובה אחת', נקלעת לקשיים חמורים- מה הם הקשיים?
מי מטיח אותם בפניו?
מי יסבלו אם ההצגה תקרוס?
או שמא יסבלו אם ההצגה תמשיך?
האם המשיכה ההצגה?
*
למה שותק שלום־שמעיה?
מדוע כועס אביגדור ועל מי?
על מה בוכה בריינדל?
עד מתי יגשש לֵייזֶרְקֶה?
ובזכות מי בסוף־בסוף־בסוף בכו כולם?
בְּדִמְעוֹתֵיכֶם חֲיוּ...
***
לכל אדם יש שעה. גם לכם.
שעה ייחודית שלכם, שרק אתם מכל יושבי תבל, יכולים להביאה לידי הביטוי הראוי לה ולהבשיל אותה לגילוי הייחודי שלה.
כשם שאין פרצופינו שווים כך אין שעותינו שוות.
לכל אדם יש שעה, ולכל שעה, השווי הייחודי שלה.
כלומר, שלכם.
את השעה הזאת, המיוחדת והמוארת, שיש לכל אדם, לכד מֹשה גוטמן בעין קולמוסו, שירטט אותה בסגנונו הייחודי, והניחה כאן בידיכם, בשמונת הסיפורים של ישׁ לוֹ שׁעה, הספר השלישי בסדרת שׁוליים.
זמן רב אחרי שתסיימו לקרוא את סיפורי ישׁ לוֹ שׁעה ותצעדו מרותקים במסלולי הסיפורים המרגשים, לאורכם ולקוצרם, עדיין תעלעלו בדעתכם ותהגו שוב ושוב במה שקראתם ובאשר ספגתם: אנושיות מזוקקת, רגישות מחודדת, מידוֹת מאירוֹת, ותוֹבנוֹת שמניבוֹת טוֹבוֹת ומנביטוֹת בקוֹראי הסיפורים ניצנֵי הטבה עצמית והבטה פנימית.
*
סדרת שׁוליים (3 כרכים) מספרת על מפגשים מפתיעים בין דמויות מנוגדות - מוכשרים ונחשלים, מצליחנים ונכשלים, שמחים ועצובים, בטוחים וספקנים, גדולים וקטנים, כאשר המפגש מחולל תפנית בלתי צפויה בקרב גיבורי הסיפור.
מֹשה גוטמן בעל תואר ראשון ושני (בהצטיינות) למשפטים, עיתונאי וכתב משפטי, סופר ומרצה ל'כתיבה יוצרת', כתב עד כה בס"ד את הסדרות: מעבדי העשׁתוֹנוֹת (4 כרכים); אנשׁים כן משׁתנים (2 כרכים); שׁוליים (3 כרכים); כל הילדים טוֹבים (2 כרכים); הארוֹת בשׁעת מעשׂה (כרך 1); וכן את הספרים: אֶתְהַלֵךְ; הפְּני מנחם (א); אֵם סגוּלה; שׁפע־ברכוֹת (תודעת השפע על פי מקורות הקודש). סגנונו הייחודי והמושחז, המרענן והמנתח, המעמיק והמקליל, צבר וצובר בס"ד אוהדי־קריאה מתרבים וטובים.
...
|
3.
|
|
סדרת ‘הארות בשעת מעשה’ משרטטת דמויות אנושיות שבעיצומה של מבוכה משתקת, במעמקיה של מועקת צלמוות ובעין סערת חול מעוורת עיניים, נתקלו לפתע ברעיון מוסרי מן המקורות, ובום – חטפו זעזוע חיובי, מכת חשמל מאירה המשיבה את האדם ליישוב דעתו.
סדרת ‘הארות בשעת מעשה’ חוברת לסדרות הקודמות: ‘שוליים’, ‘מעבדי העשתונות’, ‘אנשים כן משתנים’, ‘כל הילדים טובים’ ו’מבטים כמו אש’ – הזוכות לפופולריות בקרב רבבות אלפי קוראים מדושני עונג אינטלקטואלי ורגשי כאחד.
סגנונו המלוטש והקולח של משה גוטמן, אמן רגש מילולי וסופר צח מחשבה, משתבח ומתעלה מספר לספר ומיצירה לרעותה. ארבע מאות העמודים המוחזקים עכשיו בידיכם – יוכיחו זאת. החזיקו חזק, אתם עומדים להמריא!...
|
4.
|
|
"הם עוד יבואו על הקברים שלנו לבקש סליחה ומחילה", אמר חוּנֶה משסיים לשלח את הפלח לעולם שכולו עיכול."מי יבוא?", שאלה סבתא פֶּערְל בשמה ובשם בעלה. "כולם", השיב חוּנֶה."אם אתה רוצה שנבין, כדאי שתסביר", הציע טוֹבְיֶה בשם עצמו ובשם אשתו."עוד עשרים-שלושים שנה. אחרי שהרבה הרבה זמן כבר לא נהיה פה, יבינו הדורות הבאים כמה הם צריכים להודות לנו. הם יאכלו את הלב למה הם לא כיבדו אותנו וידפקו את הראש שלהם במצבות שלנו מרוב בושה כלפינו. הם פתאום יבינו כמה עבדנו בפרך כדי לבנות את העולם מחדש, להקים משפחות כאילו שהמשפחות שלנו לא שרופות כבר ממזמן, לחיות חיים כאילו נורמלים מעל הדם שהרטיב לנו את הכריות בכל לילה מחדש, לשמר את המורשת כאילו אנחנו לא חתוכים לאלף חתיכות. לקום בבוקר כאילו כלום לא קרה, לדבר רגיל, לאכול כמו בנאדם, להתפלל, לרקוד, לשמוח, לנשום. הם עוד יבינו כמה זה היה לא נורמלי להיות נורמלי". שלושתם שתקו.חוּנֶה המשיך: "בתור ארוך-ארוך הם יעמדו אצל הקברים שלנו לבקש סליחה. כולם. אלפים. רבבות. מיליונים יבואו. מיליונים אני אומר לכם. הם יבקשו מאיתנו סליחה. יבוא יום והם יבינו. רק אחרי שלא נהיה כאן הם יבינו. על הקברים שלנו הם יבואו. יבכו על המצבות, הם יבכו. מיליונים יבואו לקברים שלנו", הבטיח חוּנֶה בשם המיליונים."על הקברים של מי הם יבואו?", שאל טוֹבְיֶה."שלי. שלך. של כולנו. של כל מי שהיה בנאצים יימח שמם, וניצול, והרכיב את אבריו וגידיו מחדש כמו שזה לגו פשוט. כאילו מחדש. ובנה משפחה ונשאר יהודי והקים דור. מכל אחד כזה כולם יבואו לבקש סליחה. כולם. יהיה תור גדול בבית הקברות שלנו", כפל חוּנֶה את הבטחתו, אישוניו נעלמים שוב תחת שלוליות. טוֹבְיֶה הבחין כי אצבעות יד ימינו של אחיו חוּנֶה רועדות, מטיילות על שרוול זרועו השמאלית ומלטפות מבלי משים את המקום שבו מקועקעות הספרות הכחלחלות. מעבר לשולחן הגדול קלט חוּנֶה בהרף עין את מבט אחיו, הביט אחריו לעבר זרועותיו של עצמו, נחרד ממעשי אצבעותיו של עצמו והסירן."תאכלו, תאכלו עוד פירות", הציעה סבתא פֶּערְל לבעלה ואחיו הסוערים מעל נחשולי הזיכרונות כקליפות חלולות וטרופות, מנסָה להשיב אותם מבתי הקברות העתידיים וצפיפות התורים אל הסלון השקט.
הם שׁבוּ ללכת, ספרו השביעי של הסופר מֹשה גוטמן (בעל תואר ראשון ושני [בהצטיינות] במשפטים), והספר השלישי בסדרת 'מעבדי העשתונות', מגיש לקוראים סיפורים העוסקים בעולמם של ניצולי שואה שהשתקמו, בנו משפחות והקימו דורות. אבל לא רק בעולמם. כהרגלו נוגע מֹשה גוטמן בשלל סוגיות מעניינות ומרתקות.
בהם שׁבוּ ללכת מוצעים שישה סיפורי עומק מטלטלים, סוחפים ומפתיעים, מעוררי-מחשבה ומעבדי-עשתונות. את הם שׁבוּ ללכת תרצו לראות על מדף הספרים שלכם, כי את הגיבורים שלו תרצו להכיר.קריאה נעימה, בס"ד!...
|
5.
|
|
היכן נמצאים רזי כתיבה וסודות עריכה, עתיקים ועדכניים, אשר יהפכו את מה שכתבתם או תכתבו ליצירת מופת ואת מלאכת בניית הסיפור עצמה למהנה ומתגמלת? בדרך כלל זקוקים בוני סיפורים לשנה או שנתיים של לימודים שבועיים ותרגולים עקביים כדי לגלות את סודות הכתיבה ורזי העריכה ולרכוש בהם שליטה ומיומנות - אך הנה בשורה משמחת: הם מתייצבים פה לשירותכם בספר אחד המהווה קורס כתיבה־עריכה גדוש ועשיר.
אם אתם כותבי סיפורים או עורכיהם, בוני עלילות או מחברי ספרי עיון, ציירי קומיקס ותסריטאים, כותבי הצגות או יוצרי סרטים, דרשני־מְשלים או משווקי מוצרים, יוצרים בכתב ובעל פה, טריים ומנוסים כאחד - קורס הכתיבה־העריכה שמרוכז בתכתבוּ יזניק את המקצועיות שלכם אלף מעלות קדימה וישביח את איכות הסיפור שתבנו ותגישו לעולם.
תשעה שערים יש בקורס הכתיבה־עריכה הזה ורצוי לקרוא אותם יותר מפעם אחת. גם אם תקראו רק שער אחד או שניים, תשביחו את יכולתכם לבנות סיפור איכותי. ככל שתשתבחו מקצועית תרצו לקרוא כל שער ושער ואפילו יותר מפעם אחת.
בתשעת השערים מחכים לכם שיעורים מקצועיים מושקעים ומלאי של טכניקות - וגם: סיכומים, טבלאות, ותרגילים - בכל הנושאים החשובים לכותבים:
• מודלים מוצלחים של סיפורים• כלים קסומים לאיתור רעיונות• הרכבת דמויות־איכות ממגנטות• תפירת עלילות מצוינות ומרתקות • סודות של עריכה גאונית־איכותית • שיווק נכון ויעיל של הסיפור שלכם
תכתבוּ ילמד אתכם על מה כותבים ואת מה כותבים, מי כותבים ועל מי כותבים, וכמובן: איך בונים כל סיפור טוב יותר ומרתק יותר. תכתבוּ נכתב ונערך עם ידע וניסיון מצטבר, כשאנו המחברים ממשיכים לעסוק במקביל בכתיבה רציפה של סיפורים ובעריכה עמלה של חומרים כתובים, שלנו ושל אחרים. את כל מה שנשמנו ונשפנו ביגע וביזע בין הפטיש לסדן, בין הכתיבה למחיקה, בין עריכה ראשונית לשיוף אחרון - הכנסנו לכאן.
מזהירים אנו מראש - תכתבוּ יוצר בעיה רצינית: הוא יחסל בחיסול ממוקד את כל תירוצי הדחיינות שלכם, הנכונים והפחות נכונים. אחרי קריאתו לא יוותר לכם הסבר אחד לרפואה למה ומדוע עוד לא התחלתם ליצור את הסיפור שלכם. בהצלחה ובסייעתא דשמיא.
לצד ההשקעות המקצועיות הרבות באיכויותיו והשבחתו כמדריך כתיבה ועריכה מתקדם ומעודכן, מובן וידידותי, הוכן ונערך 'אומנות הסיפור הטוב' בהתאמה ייחודית ליוצרים שומרי תורה ומצוות. תכניו כולם - השערים והשיעורים, הדוגמאות והטבלאות, הסיכומים והתרגילים - הותאמו לדרישות המחמירות (והמהודרות!) של קהל זה....
|
6.
|
|
מהי שיטת העבודה של יצחק ורובי בפיתוח ושימור קשרים? אלו קשרים הם מקפיא וכיצד הם מפשירים אותם בעת הצורך? איך הצליחו להרתיח את איל־ההון האגדי שהבטיח לא לעזור להם לעולם? וכיצד עזר להם אותו איל־הון בלי להפר את הבטחתו?איך הצליח גדליה הנגיד לעקוץ משקיעים תמימים? מדוע סירבה ברכה אשתו לבוא עם הילדים לברזיל שאליה נמלט מהנושים? כיצד חזר גדליה ארצה אחרי שלוש שנים? ולמה ביקש חותנו נחמיה את סליחתו?מדוע נאלצו שמעון ובני משפחתו לעבור דירה לעיר אחרת? למה לא הצליח שמעון לסלוח לאלישע? מה גרם לשינוי דעתו? האם התחרט על שינוי דעתו?למה אוסר ברוכי על שרוליק אחיו להזמין את דוד צבי־יהודה לאסיפת־ההורים במקום אביהם זכרונו לברכה? מדוע הזמינה אימא את דוד צבי־יהודה ודודה שרה לליל־הסדר בסגר? האם מנסים אנשים־טובים למלא את מקומו של האבא שנפטר? יחיאל מבקש לתווך דירת השקעה לדוב חברוּתתוֹ - מדוע מסרב דוב? מה מגלה יחיאל בלילה בהיר? כיצד השפיע הגילוי על שינוי סדר יומו ועיצב מחדש את השקפת חייו על עצמו? איזו הפתעה רקח חיים־נחמן ליום שאחרי סיום נישואי בן הזקונים שלו? כיצד הגיבה אסתר לתדהמת ההפתעה? מי הכניס לתמונה את הרֶעבֶּע־זיכרונו־לברכה? ואיך התיר הנכד האנונימי את פקעת התסבוכות בלי שיידע עליהן?התיאוריות הייעוציות של הרב שמואל מעוררות ביקורת - מדוע היא משמחת אותו? איך הן קשורות ל'היטלר'? כיצד השפיע תנחום־נחום על היווצרות התיאוריות? ומה שכח אהרן־צבי עד שנזכר באמצע הלילה?איך התגלגלה שירת הים של 'קה אכסוף' בליל־שישי על שפת ים חיפה למחלקה אונקולוגית? מה הקשר של האימא מלפני שישים שנה ויותר?מה קושר את יהושע וברוריה אל אברהם ורבקה? או: מי קושר? ואולי: מי קושרים? ומי ומה ולמה רעדו בחדרו של שרגא? איך הרוויחו בנימין ובלומה - אחרי כמעט שלושים שנה - ממה שאמר סבא נפתלי לבנו יהושע? או: ממה שאמר יהושע לאברהם?
העמדת־פְּנים הוא הספר השלישי בסדרה הפופולארית 'אנשים כן משתנים' המספרת את סיפוריהם המופלאים של גיבורי שינוי, אנשים כמונו וכמוכם, שבנקודה מכרעת בחייהם החליטו לאחוז במושכות החיים, לקחת אחריות מלאה, ולחולל שינוי המשנה את מסלול חייהם לטובה ולברכה.
סגנונו הייחודי של מוֹישה גוּטמן גיבש סביבו רבבות קוראים מרוצים. כהרגלו, אין מניח גוּטמן את קוראיו עד שייצאו מכל סיפור משתוממים ומתפעלים, מהדהדים את שקראו, וחוזרים ומהרהרים בהנאה אינטלקטואלית על אודות הדמויות והתנהלויותיהן, על פיתולי העלילות המפתיעות, ועל הדילמות הערכיות, המרתקות והמורכבות, המבצבצות לאורך תוואי הסיפור.
גם בעשרת הסיפורים המפעימים שבספר החדש בסדרה, העמדת־פְּנים, מובטחת לכם בסייעתא דשמיא עונג־רעיוני והנאה פנימית הנשארים בקרבכם לאורך זמן....
|
|