|
1.
|
|
הספר ארץ שיר סיפור פורש את מפת ישראל ומספר את סיפורה של המדינה דרך השירים שנכתבו בה. המחברת אפרת שהם מציגה את השירים בהקשר ההיסטורי והחברתי שלהם, ומציעה הזדמנות לטיול בנוף ובזמן, בסגנונות מוזיקליים שונים, בין משוררים, פזמונאים, מלחינים וזמרים.
ארץ שיר סיפור מקבץ שירים שנכתבו בתקופות שונות על אתריה ויישוביה של הארץ. שירים שבראשית המאה הקודמת רקדו בהתלהבות לצליליהם, וכיום מילותיהם נשמעות קצת נאיביות. שירים שסיקרו בנאמנות את תולדות היישוב, יצאו למלחמה עם הלוחמים וניסו לשמח אותם; שירים שנשאו עיניים אל מעבר לים והתנועעו בקצב הפופ, רקדו לצלילי הרוקנרול וקיפצו עם ההיפ הופ; שירים שחזרו לבית אבא וסבא ולמדו את פיוטיהם, וגם פקחו עיניים ואוזניים וניסו להשתלב במרחב הגיאוגרפי....
|
2.
|
|
האידיאולוגיה השוויונית המוצהרת של מוסדות הקיבוץ והעדר מערכת פיקוח אמיתית על חומרים ותשלומים יצרו שורה ארוכה של מעשים "חדשניים" שנקטו חברים שונים בקיבוצים. מקצת המעשים מוגדרים כסטייה מחוקי הקיבוץ ומקצתם הם עברות רכוש לכל דבר: העלמת הכנסות, גניבה ומכירה של ציוד חקלאי ועד מעילה בכספי הקיבוץ. הספר בוחן האם ההתייחסות להתנהגות פלילית בקיבוץ היא כאל התנהגות נדירה משקפת מיתוס רב שנים, או שמא היא מציאות החברתית איתנה. החצר הסגורה נפתחת איפוא לקורא ומספקת הזדמנות ראשונה לבחון את היבטיה של מציאות אשר עד כה לא זכתה לאור הזרקורים ונחשפה למעטים בלבד....
|
3.
|
|
"הצד האפל של השמש" דן במושגים של לכידות וסטייה, של טוב ורע, של ענישה ושל פקוח באמצעות שתי גישות תיאורטיות שלכאורה מנוגדות: הפונקציונליזם הדירקהיימיאני ומנגנוני המשמעת-ידע-כוח הפוקויאניים. מקורן של הסטייה והאלימות המתוארות בספר הוא בידי אלה שלהם הנגישות לידע. הפיקוח שבו משתמשים אנשי הדעת כדי לנרמל ולמשמע הנו פיקוח כפול: האחד פיקוח מדכא, גופני, אכזרי, והאחר פיקוח סמוי וחודרני. ניתוח מנגנוני הפיקוח הפועלים בסוגים שונים של מוסדות כוללניים, הרחק מאור השמש, מאפשר לקוראים לבחון את הפעלתה של מערכת הכוח במוקדים שונים המיועדים להגן עלה עולם הסמלי הקיים ועל תחושת הביטחון הנורמאליות בקרב אלו המשתייכים אליו ופועלים לאורו.
ד"ר אפרת שהם חברת קיבוץ נצר סירני, בעלת תואר ד"ר בקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן, מרצה בכירה וסגנית ראש החוג לקרימינולוגיה במכללה האקדמית אשקלון. ד"ר שהם פרסמה מאמרים רבים וספרים שונים בנושא פיקוח חברתי, סטייה ועבריינות בקהילות סגורות. בין ספריה: "החצר הסגורה" בהוצאת יד טבנקין, "זהות מקועקעת" בהוצאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ו"פיקוח על עברייני מין בישראל - ענישה או טיפול" בהוצאת פרלשטיין-גינוסר....
|
5.
|
|
להיות ''ירוק'' אין פירושו להיות סגפן ודאגן – האלבום החדש מציע עשרות בילויים ופינוקים בריאותיים ומתחשבים בסביבה
האלבום החדש, 100% טבעי, מבית מפה מגלה שלהיות 'ירוק' אין פירושו להיהפך לסגפן: באלבום מופיעות עשרות הצעות לבילוי ולהעשרה בצבע ירוק: מסעדות, חנויות, צימרים, בעלי מלאכה מיוחדים, שיטות ריפוי וטיפול ועוד שלל חוויות לגוף ולנפש. המכנה המשותף של כל המקומות המיוחדים שבאלבום הוא דרך חיים אקולוגית ואורגנית שמחוברת לשורשים ולאדמה, מקשרת בין גוף לנפש ובין חומר לרוח, ובעיקר - מתחשבת בסביבה.
חיים אקולוגים נראים לאחדים מאיתנו כמתאימים ל'משוגעים לדבר', אפופי דאגות לעתיד העולם ונטולי הומור ושמחת חיים. לכן, יש הנוקטים קיצוניות הפוכה ומתרחקים מכל דבר בעל גוון ירוק ומאמינים שכך ייטיבו לגמוע מכוס החיים.
דרכן של אופנות להתחלף ויש שראו גם ב'טרנד הירוק' דבר חולף. אולם ככל שעוברות השנים נראה שהעידן החדש התבסס היטב בעולם ובארץ, ומבשר עתיד בריא יותר וחיים טובים, מלאים, מתחשבים ומספקים.
100% טבעי מוכיח שלהיות 'ירוק' אין פירושו בהכרח לסגל אורח חיים סגפני: אפשר ליהנות מארוחות בריאות, לקבל טיפולי גוף שמזינים גם את הנפש, לרכוש מוצרים מאמנים שמשתמשים בחומרים ממוחזרים ולנפוש בצימרים שנבנו תוך התחשבות בסביבה. חיים ירוקים אין פירושם לשנות באחת את אורחות חיינו המוכרים. אפשר להעשיר אותם במגוון חוויות חדשות בלי לוותר על דבר, ואפשר להתחיל לפתח מודעות לחיבור בין גוף, נפש וסביבה.
100% טבעי נכתב על ידי שירה פטל ואפרת שהם, שסקרו באופן אישי את עשרות המקומות המוזכרים באלבום. במסעותיהן בארץ הן גילו אנשים מלאי חזון ומקומות מעוררי השראה, אנשים שעזבו מקומות עבודה נחשקים כדי להגשים את חלומם, עקשנים שהצליחו להזיז הרים וגבעות בכוח הרצון. כמעט כולם אינם רואים בעבודתם פרנסה בלבד, אלא מקור לסיפוק ולהגשמה עצמית.
המדריך כולל מגוון של מקומות ובתי עסק, צימרים אקולוגיים וחוות אירוח, מסעדות, יקבים, מחלבות, סדנאות רוחניות וטיפולי גוף המתבססים על מסורות קדומות, קורסים לבישול וליצירה, מרכזי מכירה של אוכל אורגני, בתי מרקחת ומטפלים בצמחי מרפא, משתלות, בעלי מלאכה ואמנים, מקומות יישוב יוצאי דופן ועוד. הספר מחולק על פי אזורים כדי להקל על ההתמצאות, והוא מספק שפע של רעיונות לבילויים מקוריים....
|
7.
|
|
עֶרֶב אֶחָד, לִפְנֵי שֶׁהוּא הוֹלֵך לִישׁוֹן, רוֹאֶה לִיאוֹר עָנָן שֶּׁדּוֹמֶה לְקוֹף בּוֹלֵעַ אֶת הַיָּרֵחַ. לִיאוֹר אֵינוֹ מַצְלִיחַ לְהֵרָדֵם וּמַתְחִיל לִסְפּוֹר כּוֹכָבִים. כְּשֶׁהוּא מַגִּיעַ לַכּוֹכָב הָעֲשִׂירִי, הַדֻּבָּה הַגְּדוֹלָה מוֹשִׁיטָה לוֹ יָד מִבַּעַד לַחַלּוֹן, וּמַזְמִינָה אוֹתו לָבוֹא לְטִיּוּל לֵילִי בַּשְּׁכוּנָה שֶׁלָּהּ. "אֲנִי בְּפִיגָ'מָה וְלֹא נָעִים לִי לְהִסְתּוֹבֵב כָּכָה לְיַד כָּל הַכּוֹכָבִים" לִיאוֹר אוֹמֵר, אֲבָל הִיא מַרְגִּיעָה אוֹתוֹ שֶׁזֹֹּאת פִּיגָ'מָה נֶהֱדֶרֶת, וְאֶצְלָם בַּשָּׁמַיִם, בִּבְגָדִים כָּאֵלֶּה, יוֹצְאִים לִמְסִבּוֹת וּלְאֵרוּעִים מְיֻחָדִים. כָּךְ מַתְחִיל מַסָּע לֹא רָגִיל בַּשָּׁמַיִם, בֵּין כּוֹכָבִים וַעֲנָנִים, קוֹפִים וּדְרָקוֹנִים, וְכֻלָּם מִצְטָרְפִים לַחֲגִיגָה אַחַת גְּדוֹלָה.
אֶפְרָת שֹׁהַם חַיָּה בְּתֵל אָבִיב, וּכְשֶׁהִיא לֹא מַצְלִיחָה לְהֵרָדֵם הִיא סוֹפֶרֶת כּוֹכָבִים וּמַמְצִיאָה סִפּוּרִים.
נַטָּלִי וַקְסְמַן שֶׁנְקָר גָרָה בְּקִבּוּץ בַּרְקָאי, וּכְשֶׁהִיא לֹא מְרַחֶפֶת בַּחֲלוֹמוֹת בֵּין עֲנָנִים, הִיא מַעֲדִיפָה לְצַיֵּר לִגְדוֹלִים וְלִקְטַנִּים....
|
|