דרור משעני

דרור משעני

סופר

דרור משעני (נולד ב-23 ביוני 1975) הוא סופר, חוקר ספרות, עורך ומתרגם ישראלי. כסופר וחוקר ספרות, הוא מתמחה בז'אנר הסיפור הבלשי.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (107):
רוצה לקרוא, צריכה לקרוא, הרשימה החמה, ספרים שרוצה לקרוא, ליזי, רשימה, רומנים ומותחנים, ספרים שנראה שכדאי שאקרא, ספרים שקראתי ואהבתי, הספרים שאהבתי, מתח, תעלומה, בלשים, מחכים על המדף, חדשים על המדף , קראתי - אבל לא התלהבתי, ספרים שאני רוצה לקרוא, כבר קראתי, מחכים בסבלנות על המדף, מרתק, רומנים- מתח ומסתורין, עוד ...
1.
"את יודעת למה אין ספרי בלשים בעברית?" שאל אברהם אברהם. האמא ענתה, "אני לא כל כך מכירה ספרים". "אז אני אגיד לך. כי אין כאן פשעים כאלה. אין אצלנו רוצחים סדרתיים, אין חטיפות, כמעט ואין אנסים שמתנפלים על נשים ברחובות. פשוט אין אצלנו מסתורין. מה שאני מנסה להגיד לך, זה שלדעתי הסיכוי שלבן שלך קרה משהו נמוך מאוד. הוא יחזור הביתה בעוד שעה או בעוד שלוש שעות, מקסימום מחר בבוקר, אני אומר לך באחריות". הוא בחן אותה כדי לראות איזה רושם עשה עליה הנאום שלו. היא נראתה לו אבודה. היא אמרה, "זה לא רגיל בשבילו להיעלם ככה". אברהם אברהם טעה הפעם. עופר בן השש-עשרה, שיצא בוקר אחד מביתו בחולון לבית הספר, נעלם בלי להשאיר עקבות. אכול אשמה ונחוש בדעתו למצוא את הנער הנעדר, שוקע פקד אברהם אברהם בחקירה המתסכלת המשתלטת בהדרגה על כל הווייתו. אבל ככל שהוא לומד להכיר את הנער ואת חייו, הוא הולך ומתרחק ממנו, ונדמה שרק לאדם אחד, שכנו המבוגר של עופר והמורה הפרטי שלו, יש מה לספר לו. תיק נעדר הוא רומן בלשי נדיר בספרות העברית. דרור משעני משרטט מפה נפשית של החיים בפרברי העיר הגדולה ובתוכם בלש יוצא מן הכלל ורגיל לגמרי בעיצומה של חקירה פשוטה לכאורה שיוצאת מכלל שליטה. העלילה נעשית מותחת מדף לדף וסופה הלא צפוי מאלץ את הקורא לשנות את כל מה שחשב לפני כן על חפות, אשמה והמקומות שהאמת מסתתרת מאיתנו . דרור משעני הוא עורך ספרות מקור ב´כתר´, מתרגם וחוקר ספרות המתמחה בהיסטוריה של הסיפור הבלשי. תיק נעדר הוא ספר הפרוזה הראשון שלו, והראשון בסדרת החקירות של אברהם אברהם....

2.
כתר מתח. אפשרות של אלימות הוא הספר החדש בסדרת הבלש של דרור משעני, שזוכה להצלחה עולמית חסרת תקדים. *** משבחי הביקורת בארץ ובעולם לתיק נעדר, הראשון בסדרת החקירות של אברהם אברהם, שזכויות התרגום שלו נמכרו לחמש עשרה מדינות: "מרשים! כתיבתו של דרור משעני מקורית באופן עמוק והדמות הראשית שלו, פקד אברהם, היא דמות יוצאת דופן" (הנינג מנקל, מחבר "רוצחים ללא פנים") "עלילת מתח בלשית מספקת להפליא, עם סיום שובר לב. ספר כובש ומותח שאי אפשר להניח מן היד". ס.ג'יי ווטסון, מחבר רב המכר העולמי 'לפני השינה'. "רומן ביכורים יוצא מן הכלל". Publishers Weekly "רומן משכנע המציג חקירה מורכבת ומכוון ישר אל ליבו של הקורא". Kirkus Reviews "משעני כתב סיפור בלשים מובהק. אבל הוא גם כתב את אחד הסיפורים העמוקים ביותר בשפה העברית על מקומה של הכתיבה בחיי בני אדם." נסים קלדרון, הארץ ספרים. "הכל פה במידה הנכונה ובמקום הנכון, ומותח, מה זה מותח. " תלמה אדמון, זמן תל-אביב "אברהם אברהם הוא דמות עם פוטנציאל להפוך למיתולוגית בספרות המתח המקומית". עומר לחמנוביץ', ישראל היום בכל חקירה יש רגע שבו נדמה שהתמונה לא תתבהר לעולם. שהפרטים רבים מדי, זרים מדי, רחוקים זה מזה כמו האנשים היושבים על החוף. הכול טובל בחשיכה או בערפל. אבל לאחר זמן מה נדלקת פתאום נקודת אור חדשה ומאירה גם את האחרות, ומה שנראה זר מתברר כקרוב. הפעם הייתה מזוודה מחוץ לגן ילדים ובתוכה מטען חבלה בלי חומר נפץ. ואדם נמלט בצליעה. אזהרה בטלפון בקול של אישה: "המזוודה היא רק ההתחלה". גננת שהסתירה את שיחת האיום ואולי התעללה בילדים. אישה שנסעה לפיליפינים לטפל באביה אבל לא עלתה על שום מטוס. אב מבוגר המתכנן בריחה עם שני בניו אף שאיש אינו רודף אחריו. וחוקר משטרה אחד מחולון החדור רגשות אשם על נער שאת חייו לא הצליח להציל, והפעם הוא נחוש להגן על החפים מפשע ועל חסרי האונים. פקד אברהם אברהם חוזר. "אפשרות של אלימות נולד משיחה שהיתה לי עם בני בן הארבע. לפני כמה חודשים, בזמן ארוחת הערב, הוא אמר פתאום: 'אתה יודע שהיה לי אבא קודם? והוא מת'. שאלתי אותו אם הוא מתכוון אלי והוא השיב שלא. אבל לא היה לו אבא קודם שמת. בעקבות השיחה המצמררת הזאת נכתבה הסצנה שממנה צמחה עלילת הרומן. אפשרות של אלימות, אף יותר מהספר הראשון שלי, תיק נעדר, הוא ניסיון לחקור את הצדדים האפלים של המשפחה. ואולי יצרתי ברומן עלילת מסתורין שאני יכול לפענח, כי את המשפט המסתורי של בני לא הבנתי עד היום." דרור משעני הוא סופר, עורך, מתרגם וחוקר ספרות המתמחה בהיסטוריה של הסיפור הבלשי. אפשרות של אלימות הוא הרומן השני בסדרת החקירות של אברהם אברהם. ...

3.
האיש שרצה לדעת הכול, הספר השלישי בסדרת החוקר אברהם אברהם, הוא הרומן הנועז ביותר בסדרה עד כה. בעיצומו של יום חורף סוער נקרא רב-פקד אברהם אברהם לזירת הרצח הראשונה שלו בתפקידו החדש כמפקד אגף החקירות ונדהם לגלות שהוא מכיר את הקורבן: אישה בגיל העמידה שכבר הותקפה בעבר. הרמז היחיד לפתרון התעלומה הוא עדות על שוטר שנראה יורד במדרגות הבניין זמן קצר לאחר הרצח. אברהם נחוש לאתר את השוטר שנעלם בלי להשאיר עקבות, גם אם ישלם על כך בהתנגשות עם הממונים עליו. חקירתו תוביל אותו למלי בנגטסון, אישה צעירה המנסה לשקם את חייה אחרי טראומה שעליה היא מסרבת לדבר. מלי לא יודעת דבר על הרצח, ובכל זאת היא תשנה את כל מה שאברהם חשב שהוא יודע על התיק. האיש שרצה לדעת הכול מסופר משתי נקודות מבט: זאת של אברהם אברהם וזאת של מלי בנגסטון, דמות בלתי נשכחת שנכנסת אל עומק הלב. בעזרתם משרטט דרור משעני דיוקן עוצר נשימה של חיי נישואים שהשתבשו ומספר סיפור של אהבה רבת שנים שמוות ותשוקה נוראה מביאים אותה אל מבחנה האחרון. "תיק נעדר" ו"אפשרות של אלימות", שני הספרים הראשונים בסדרת החוקר אברהם אברהם, זכו לשבחי הביקורת, תורגמו ליותר מחמש עשרה שפות וזכו בפרסים רבים, ביניהם פרס ברנשטיין לרומן העברי הטוב ביותר ופרס מרטין בק המוענק בשבדיה לספר המתח הטוב ביותר. ...

4.
איך הגיבה הספרות העברית להתעצמות כוחם הפוליטי של המזרחים בשנות השמונים? האומנם סימנו עליית הליכוד לשלטון בשנת 1977 וניצחונו במערכת הבחירות האלימה של 1981 שינוי ביחסי הכוח בין מזרחים לאשכנזים? ספר זה נע בתפר שבין חברה, פוליטיקה וספרות. באמצעות קריאה מחודשת בשלושה רומנים שראו אור באמצע שנות השמונים - "קופסה שחורה" מאת עמוס עוז, "התגנבות יחידים" מאת יהושע קנז, "מולכו" מאת א.ב.יהושע, מנתח משעני את המהפך התרבותי שהתחולל לכאורה במעמדם של במזרחים. שלושת הרומנים האלה, מן המרכזיים שנכתבו בישראל בעשורים האחרונים, הפנו את מבטם אל אתרים מזרחיים ואל דמויות מזרחיות, והפכו אז לראשונה את הזהות המזרחית לאחת התימות הפופולריות בספרות העברית. דרך הדיון בהם ביקשה ההגמוניה התרבותית לסמן את השנים האלה כנקודת מפנה דרמתית במערך היחסים בים אשכנזים למזרחים בישראל, ולקבור את "השד העדתי". הספר פותח את הפצעים העמוקים ביותר שלנו ומפנה שאלות נוקבות כלפי החברה הישראלית - האם באמת הפכה ישראל לחברה רב תרבותית? כיצד היא מדמיינת את המזרחים בתוכה? והאם למזרחים יש לשון משלהם כדי לדבר על עצמם?...

5.
אישה אחת מחפשת נחמה, לאחר שבעלה עזב אותה ואת בנה והקים משפחה חדשה. אישה שנייה מחפשת בית וסימן מאלוהים שהיא נמצאת בדרך הנכונה. אישה שלישית מחפשת משהו אחר לגמרי. שלושתן מוצאות את אותו הגבר. הן לא יודעות עליו הכול, כי הוא לא אומר להן את כל האמת – אבל גם הוא לא יודע הכול עליהן. דרור משעני נפרד לזמן־מה מהבלש האהוב שלו, אברהם אברהם )“תיק נעדר“, “האיש שרצה לדעת הכול“(, כדי לכתוב רומן על שלוש גיבורות שלא תוכלו לשכוח. אחרי שתקראו את “שלוש“ , תבינו למה אי־אפשר לגלות אף פרט נוסף מתוכו. ...


זמן רב אני עוקב בעניין אחרי ספריו של דרור משעני הנהדר, ובעיני הוא סופר מצוין. לרוב הגיבורים שלו לרוב נוגעים בליבי בשל המחוות הקטנות והבדיד... המשך לקרוא
9 אהבו · אהבתי · הגב
על "שלוש" מאת דרור משעני לסופר דרור משעני התוודעתי לראשונה עם קריאת ספרו "שלוש". לקוראיו הוא מוכר כסופר בלשי עם גיבורו הבלש אברהם. "שלוש" ... המשך לקרוא
8 אהבו · אהבתי · הגב
אחרי קריאת שני הספרים הראשונים בסדרה ואל אף שספרי מתח אינם חביבים עלי, אך מכיוון שאין כמותם להעביר נסיעה ארוכה וזכרתי את הראשונים בחיבה , ... המשך לקרוא
1 אהבו · אהבתי · הגב
איזה ספר מצויין!! ספר מתח כל כך ישראלי, כל כך עכשווי. שפה פשוטה, מדוייקת ומושכת לקרוא ולהבין מה יהיה קדימה. 3 נשים שונות נפגשות עם אותו גבר. ... המשך לקרוא
10 אהבו · אהבתי · הגב
זהו לא יותר מספר מתח קריא מאוד. אין בו שום דבר מעבר, והוא נשכח תוך רבע שעה מרגע סיום הקריאה. את ה'טוויסטים' בעלילה יכולתי להריח מקילומטרים, ו... המשך לקרוא
12 אהבו · אהבתי · הגב
דרור משעני שיחק אותה. הספר נגמר בשלוק אחד!!! במילה אחת: WOW. בשלוש מילים: יופי של ספר. אתחיל מהמפגש שלי הראשון עם כריכת הספר. על העטיפה מצויר... המשך לקרוא
23 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ