» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (25):
ספרי ילדים/נוער,
ספרות מקור ,
פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים,
סימן קריאה !,
רוצה לקרוא מתישהו,
סיפורת - מקור ,
תרבות הלאדינו ויהודי ספרד,
רוצה לקרוא,
יהדות,
נקראו ב- 2015,
1ד,
במלאי: דוד בן גוריון,
צבא ובטחון, ציונות, ישראל והסכסוך, המזרח התיכון למכירה,
חומר רקע,
תומחר ,
קצרים - סיפורים קצרים, טורים, אנתולוגיות וסיפורי עמים למכירה,
עם חתימת המחבר,
פרוזה,
מיתולוגיות,
שירה, מחזות, כתיבה, ביקורת ספרות, מוסיקה ומוסיקאים למכירה,
ספרות ישראלית ,
ספרות - על סופרים, על ספרים, על שירה ומשוררים,
קריאה - מבוגרות.ים,
סיפורת - מקור,
מועמד,
עוד ...
|
1.
|
|
"הבלקון של אימא היה גם ממלול ההמראה שלה אל מעבר לעננים, לירח, לשמש, ולכוכבים ואולי גשר בין בית ושמים. בין ירושלים, עיר אבן וחולשות אנוש, לירושלים שמאחורי הפרגוד. היונים והצוצלות היו הבלדריות, שהעבירו ממרים למחוזות נעלמים." 'שתיקת התרנגול' מאת בן - ציון יהושע הוא רומן המביא את סיפורה של משפחה ירושלמית הנקרעת מול אותות הזמן ופער הדורות. מתח של אהבה - שנאה בין בעל (השופט את העולם במונחים של 'כבוד ספרדי' ומה שמותר לו אסור לאשתו ולבנותיו), לבין אישה מהיישוב הישן המבינה את צרכיו של הדור הצעיר, ומנווטת את משפחתה בעזרת שקרים לבנים וחכמה עממית. ברומן נרקמות פרשיות של אהבה וקינאה של בעלי יצרים, לצד אמונה מיסטית ותהיה במופלא. 'שתיקת התרנגול' מעלה את סיפורה המרתק של ירושלים, עיר של לחם ומלחמה, בשנות הארבעים עד שנות השישים. מ'שתיקת התרנגול' עולה תמונת הבית, החצר, השכונה והעיר - קנאות חשוכה מול עולם משתנה וקידמה. מנהגים ומסורות צבעוניים מול פריצת גדר ויצרים לא מרוסנים. בעיני סימון המרקסיסט אלוהים והקומוניזם חיים בשלום והוא משלם על כך. הסיפור מסופר מנקודת ראות של בן זקונים, החוזר ממרומי הקתדרה האקדמית שלו אל מחוזות ילדותו ואל ההוויה הצבעונית של ירושלים של פעם. בן - ציון יהושע נולד בירושלים. מספריו: "עיר באופק" (סיפורים); "פורצי גדר" (רומן); "תפוח מעץ הדעת" (סיפורי - עם); "תה אנגלי גירושלקם" (סיפורים); "אוק יול - דרך לבנה - מסע במרכז אסיה"; "שתיקת התרנגול" (רומן)....
|
2.
|
|
הספר לוקח את הקורא למסע מופלא, אל תוככי מרכז אסיה, למדינות המוסלמית שהיו בשלטונה של ברית המועצות לשעבר - טג`יקיסטן, אוזבקיסטן, טורקמניסטן, קזחסטן וקירגיסטן. במסע משתתף הקורא כשהוא חווה את האיזור היוצא דופן הזה, בצבעיו ובריחותיו הייחודיים ובהכרת בני המקום. תוך כך עולים וצפים שמות ערים ומקומות אקזוטיים ביותר - בוכרה, טשקנט, סמרקנד, חיווה, ``דרך המשי`` ועוד - שבהם נמצאות שכיות חמדה של העולם המוסלמי. אוק-יול (``דרך לבנה`` - ברכת הדרך באוזבקית) מביא גם את סיפורן של הקהילות היהודיות במרכז אסיה, ``היושבות על מזוודותיהן`` בדרכן לארץ ולאמריקה, ומרחיב גם על אפשרויותיה של ישראל לפעול באיזור. המחבר, ב``צ יהושע, יליד ירושלים, כתב מספר ספרים על קהילות ישראל במרכז אסיה. בשנים 1994-1992 יצא בשליחות ממלכתית למדינות המוסלמיות של חבר העמים....
|
6.
|
|
"... גבר צנום ורם קומה כבן שלושים, רכב מעלות השחר על בלעם חמורו, בדרכו אל הכפרים שמסביב לעיר הֶרַאת שבמערב אפגניסטן. רגליו היטלטלו משני צידי החמור וכפות רגליו ליחכו את תלוליות השלג... דומה היה שהטבע לבש תכריכים כמו בא לבשר על מותו של עולם..."
ברומן החדש, ״סימורג — ציפור האש״ פורש הסופר בן־ציון יהושע את עולמו המרתק של אלישע־חי, שאביו נרצח על־ידי שודדי דרכים באפגניסטן המסתורית והקסומה, עוד בהיותו ברחם אמו. אלישע־חי הוא נער תחבולן והרפתקן. בליל נישואיו נטש את כלתו והותיר אותה בתולה ועגונה. הוא בורח מן העולם הישן, שבו שולטים אמונות עממיות, שדים ורוחות, אל עולם חדש ולא מוכר. הוא מצטרף כשוליית-מסע לשיירה העושה את דרכה מהרי פאמיר למורדות הכרמל. המסע מפגיש אותו עם סוחרים ממולחים, מבריחי סמים ונשק, שמהם הוא לומד את סוד החיים האפלים.
עלילת הספר מתרחשת בתקופת המנדט הבריטי. חיפה עיר הנמל פותחת בפני אלישע-חי עולם של אפשרויות, עושר ללא גבול, תככים, מזימות ומאבקים. הסוור בנמל חיפה הופך לקפיטליסט, סוחר ערמומי החי על חוד החרב - ספסר, חלפן, מלשין ומשתף פעולה עם הבריטים והמחתרות כאחד. הוא איש יצרים שאינו יודע שֹובעה.
פער תרבותי וערכי עמוק רובץ בין מחוזות ילדותו לבין העולם החדש. הפער מתעצם כשהוא פוצח בפרשת אהבה בלתי אפשרית עם עולה חדשה מגרמניה, המאבדת בזרועותיו את כל רכושה ואת כבודה. צאתם של הבריטים והקמתה של מדינת ישראל מותירים אותו מול שוקת שבורה.
עלילות הספר מרתקות, דרמטיות ושזורות אלו באלו על רקע מאורעות הזמן בפלסטינה־א"י. הקורא מוזמן להיכנס לעולם צבעוני, אקזוטי, מקאברי, רווי מנהגים ואמונות.
בראש כל פרק מופיע פתגם מאוצר הפתגמים של העם האפגני, מתורגמים ע"י המחבר....
|
8.
|
|
"שמעתי את זעקותיו של עינאללה ואת שירתה של סמירה שטבעה ביגון. חיכיתי לשווא לאפיריון הנישא על כתפי הסריסים. הקולות, הריחות המציאות והחלום היו לבליל של תשוקה וחרדה. הכלה, הבתולה, השפחה והסריסים היו לאחד. הם באו לסגור חשבון ישן נושן על פסגת הקווקז. הלילה אני הולך לשלם על חטאיי מגלגולים קודמים. נשאתי כפות ידיי בתפילה לאש התמיד הבוקעת מאח ברזל וחיפשתי את האור הגנוז שהעניק לעולמנו נעורים, יופי, בת צחוק של בתולה יפהפיה ופיגיון חד-להב. רוחותיהם של מאות נוסעים על דרך המשי עדיין מרחפת כאן, לילה-לילה אנו שומעים מבין הקמרונים את זעקותיו של עינאללה הקורא לעזרה ומבקש נקמה... מן הבור עלה קולה המהדהד של סמירה ששרה בקולה הקסום שיר ערגה וגעגועים לאהובה, שנגזל ממנה לטובת מנהיג שיירות קשיש. הזוגות האוהבים ממשיכים לשיר את הבלדה על הבתולה סמירה"
אגדה ומציאות, כשפים, מיסטיקה, אהבות ושנאות, יצרים פרועים ורומנטיקה, תככים ומזימות, דמעה וצחוק משובב מאכלסים את קובץ הסיפורים "מילואים בשדות האורז". תיאוריו של הספר צבעוניים כמו הלבוש האתני של הנשים ועשירים בצבע ובארומה של בשמים ותבלינים בשיירות שבדרכי המדבר של מרכז אסיה. בספר, זה לצד זה, סיפורי עלילה המתרחשים ביורטות מונגוליות, בשיירות מאובקות בדרכי המדבר ובערים קדומות על דרך המשי במרכז אסיה, ומחרוזת סיפורים על רקע החיים בירושלים - דמויות מן היישוב הישן מככבות לצד דמויות ממגדל השן האקדמי. המחבר נועץ בהם את חוד הקולמוס שלו ומגלה לנו פנים חדשות במראה.
בן ציון יהושע, סופר וחוקר, נולד בירושלים לאב שעלה מאפגניסטן ולאם בת היישוב הישן הספרדי בירושלים. כיהן בעבר כמנכ"ל הוצאת מאגנס באוניברסיטה העברית....
|
9.
|
|
מבחר סיפורים מההוויי התרבותי, המשפחתי, השבטי משכונות ירושלים....
|
10.
|
|
'ריח של לחם חם' יכול להשתוות רק לריחו של ספר או כתב-עת, שיצא זה עתה ממכבש הדפוס. ארבעים שנה חלפו מאז הופעת ספרו הראשון של הסופר והחוקר בן-ציון יהושע - 'צוות אב' (1969). 'ריח של לחם חם' (2009) הוא ספרו העשירי. מזה יובל שנים רואים אור סיפוריו, מאמריו ומחקריו מעל כתבי-עת בארץ ובחו"ל. זירת ההתרחשות של הרומנים וקובצי הסיפורים שלו היא ירושלים עירו - צור מחצבתה של אמו. מחקריו מוקדשים ליהודים במרכז אסיה ובמיוחד באפגניסטן - משם עלה אביו. בשנת 1992 יצא לאור בהוצמאת מוסד ביאליק מחקרו רב-ההיקף 'מנדחי ישראל באפגאניסתאן לאנוסי משהד באיראן', שהיה לספר יסוד בחקר התחום.
בחלקו הראשון של 'ריח של לחם חם' כונסו מאמרים ורשימות, שנכתבו על ספריו מאז 1969 ועד היום. בחלקו השני של הספר נכללו מאמרים ומסות, שנכתבו לאורך השנים על ידו והוקדשו לסופרים, משוררים וחוקרי ספרות. כינוסם של המאמרים משקף את התפתחותה של יצירתו לאורך השנים ואת ה'אני מאמין' הספרותי, המחקרי והחברתי של המחבר....
|
12.
|
|
תשעה-עשר הסיפורים והנובלה הכלולים ב´יונים מעל החומה´ מאת בן-ציון יהושע מאכלסים פרשיות מרתקות של אהבות ושנאות, כשפים ומיסטיקה, יצרים פרועים ורומנטיקה, תככים ומזימות, סבל ואושר, דמעה וצחוק משובב. גיבורי הסיפורים חיים בין ארץ ושמים, בין מציאות לחלום. הם ספוגים אמונה מיסטית ותהייה במופלא. עלילות הספר מתרחשות בירושלים ומחוצה לה ונושאות עמן את ההוויה האנושית, היהודית והישראלית. יצירתו הספרותית הענפה של בן-ציון יהושע, וספר זה במיוחד, מזמנים לקורא שפע של הנאה וחוויה ספרותית, לשונית, תרבותית ורגשית הלקוחה מעולמו הפרטי ומהחיים בירושלים של פעם. כל סיפור סוחף את הקורא אל עולם מרתק שמרובות בו הדמויות שהגורל מהתל בהן. הקורא מוזמן להיכנס אל עולם צבעוני, מבושם, אקזוטי, רומנטי, לעתים טרגי, לעתים קומי, לעתים מקברי – ולהתפעל משפע גווניו.
הסיפורת העברית מתעשרת ביצירה שמקומה בחזית הספרות העברית לדורותיה....
|
13.
|
|
עשרים וארבעה הסיפורים הכלולים בקֵץ הַפְּלָאוֹת מאת הסופר בן-ציון יהושע, מגוללים פרשיות מרתקות של אהבות ושנאות, כשפים ומיסטיקה, יצרים פרועים ורומנטיקה, תככים ומזימות, סבל ואושר, דמעות וצחוק משובב. גיבורי הסיפורים חיים בין ארץ לשמיים, בין מציאות לחלום, וספוגים אמונה מיסטית ותהייה במופלא. מתוך עלילות הספר המרתקות ניבטת ירושלים, המנדטורית והעכשווית, על האווירה הייחודית שבה. בעלילות הספר ובדמויות הלא שגרתיות ניתן לחוש בקסם הירושלמי. חותם של אמת מצוי גם במסעותיו של הסופר, הנושאים עמם את ההוויה האנושית, היהודית והישראלית.
יצירתו הענפה של בן-ציון יהושע מזמנת לקורא שפע של הנאה וחוויה ספרותית, לשונית, תרבותית ורגשית הלקוחה מעולמו הפרטי ומהחיים בירושלים של פעם. כל סיפור סוחף את הקורא אל עולם מרתק שמרובות בו הדמויות שהגורל מהתל בהן. הקורא מוזמן להיכנס אל עולם צבעוני, מבושם, אקזוטי, רומנטי, לעתים טרגי, לעתים קומי, לעתים מקברי – ולהתפעל משפע גווניו. שפת הספר רהוטה ופיוטית וכל סיפור שבו הוא חוויה לקורא....
|
|