» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (27):
Wishlist - עיוני,
wishlist -ספרי העמקה- עיון,
רוצה לקרוא,
המממ,
שלל שבוע הספר,
wish list,
אולי,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
רוצה לקרוא,
AAA,
רוצה לקרוא,
דעת,
רוצה לקרוא,
רשימת קריאה,
הבלתי נשכחים שלי,
לקנייה ,
2023,
התנגדות, מאבק וריגול • קיטובים: מדינה, חברה, צבא ובטחון • הכל שפיט • פוליטיקה ישראלית,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
ספרי עיון למכירה ,
ספרי פילוסופיה למכירה תמרה,
חברה ומדינה, משפט, ותקשורת למכירה,
מועמד,
ספרים שאני רוצה לקנות,
1ד,
עיון כללי - היסטוריה, פילוסופיה,
ספרי עיון למכירה,
עוד ...
|
1.
|
|
האנתולוגיה "אנרכיזם" מקבצת בפעם הראשונה בעברית את מיטב ההגות האנרכיסטית הקלאסית של המאות ה - 19 וה - 20. נדמה שאי - אפשר להבין את המחשבה המערבית של 150 השנים האחרונות, שעניינה "הפוליטיקה של המדינה", מבלי לקחת בחשבון את מסורת המחשבה האנרכיסטית, אשר התפצלה לגוונים רבים - אנרכיזם שמאלי, אנרכיזם ימני, אנרכו - קומוניזם, אנרכיזם אוטופיסטי, אנרכיזם טרוריסטי, אנרכיזם ליברטרי, אנרכיזם אידיאליסטי ועוד. המשותף בהגותם של כל האנרכיסטים ובפועלם הוא שלילת כל שלטון, ובראש ובראשונה - שלילת המדינה כמקור הרע. המדינה נתפסת כהתגלמות המרות הממסדית ודיכוי היחיד וחירותו. כל אוטוריטה הנה בלתי לגיטימית, ואילו הגיון חוקי המדינה והמבנה המחוקק והכופה הם שיקוף נאמן של היחסים מלאי הסתירות המתקיימים בחברה ההיררכית ושל היות מנגנוני המדינה כלי שרת בידי השליטים, שטובתם בלבד עומדת לנגד עיניהם.זאלא שמטבעו, האנרכיזם אינו יכול להיות משנה סדורה ומוסכמת אחת ולתמיד; לצד החולשה (במאבקיו הרעיוניים בזרמים האחרים של הסוציאליזם), יש לו גם יתרון: ההיבטים השונים במשנת האנרכיזם מאפשרים לו להיות, בעתיד כבעבר, אקטואלי ורלוונטי להבנת החברה שבה אנו חיים, לשלילתה הביקורתית, כמו גם לניסוח עדכני של החברה הטובה הרצויה. בימינו אלה, כאשר בולטות הסכנות שבטכנולוגיה העודפת ובזיהום הסביבתי, אפשר להבחין בדגש במודעות אקולוגית ובתביעות רדיקליות בתחום שימור הסביבה ובריאות האוכלוסייה; אין קושי לקשר תביעות אלה עם ההגדרה המרחיבה בדבר החירות הכללית מבית מדרשה של המסורת האנרכיסטית. רשימת ההוגים בספר: וויליאם גודווין פייר - ג'וזף פרודון מיכאל באקונין פטר קרופוטקין אמה גולדמן גוסטאב לאנדאואר הרברט ריד מרטין בובר עורך האסופה, פרופ' אברהם יסעור, מלמד בחוג למדע המדינה באוניברסיטת חיפה. בין ספריו שראו אור נמנים "פילוסופיה ואוטופיה" (1996) "שלום לך המאה העשרים" (2002)....
|
2.
|
|
בספר זה מובא לקט של הגות מז'אנר עתיק יומין, אשר במרכזו תקווה לחברה שבה האדם לאדם אדם ולא אימת זאבים מושלת בה. עניינה של האוטופיה לקרוא תיגר נגד מצוקות העולם ומנגנוני התודעה המנציחים את הכאן ועכשיו.
נציגיה, האוטופיסטים, עטו מלבושים שונים, גלימות תיאולוגיות או רציונליות, דיברו בלשון הליריקה או המדע. בקולותיהם הרבים לאורך ההיסטוריה הם היו שותפים במאבקם נגד העריצות, הניצול והמצוקה; הם הצביעו על התפקיד המרכזי שנועד לאדם ביצירתה של חברה צודקת לכל ציבור באשר הוא.
האוטופיסטים בוזו לאורך ההיסטוריה על דבר תוכחתם. הם נלעגו על חזונם, נרדפו, הוחרמו, נאסרו והוצאו להורג באכזריות, ויחד עם זאת נותרו כאבני פינה לחברה האנושית וכמקור השראה גם היום.
קטעים נבחרים מדבריהם מאז ימי קדם ועד העת החדשה (מהסיודוס עד הרצל) לוקטו בחלקו הראשון והעיקרי של ספר זה. על אף המבדיל בין האוטופיסטים, מבטאים דבריהם המופיעים בחלק זה את עמידתם כיחידים מול המון, הון ושלטון, לצד התעקשותם למצוא מוצא למצוקות העולם הזה. בחלקו השני של הספר לוקטו הגדרות וניתוחים תיאורטיים לז'אנר האוטופיה ממשנותיהם של הוגים כמו קרל מרקס, פרידריך אנגלס, ארנסט בלוך וקרל מנהיים. כל אחד מהחלקים משתדל לעודד רפלקסיה ביקורתית והמשך דיון במורכבותה של האוטופיה.
ספר זה מוקדש לפרופ' אברהם יסעור, אשר נפטר בקיץ 2008. יסעור היה חוקר והוגה בפילוסופיה מדינית בחוג למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. אברהם יסעור פרסם, ערך ותרגם עשרות ספרים ומאמרים בהגות הסוציאליסטית של התקופה המודרנית. היה לאב אינטלקטואלי רב-עוצמה והשפעה עבור חוקרים רבים בישראל.
נגה וולף, תלמידתו של אברהם יסעור, אספה וערכה עמו, בערוב ימיו, את הקטעים הנבחרים בספר זה. הוסיפה מבוא המערער בשם שניהם את הנמנום המלווה את צידוקו ונירמולו של המצוי. ...
|
3.
|
|
פילוסופיה ואוטופיה / אברהם יסעור
"קץ האידיאולוגיה", וי"קריסת ברית-המועצות”"- האם משמעותם אכן סוף האוטופיות ופשיטת-רגל של חזון הסוציאלאם?
המושגים - "אוטופיה", "אידיאולוגיה", ו"מארכסיזם" מבוררים במסגרת הפילוסופיה החברתית, מברון שפינוזה ועד ארנסט בלוך. בספר מעמיק זה נמצא הערות מרתקות המאירות את הגותם של פילוסופים מגוונים מהיגל ומארכס ועד בובר.
חזון אוטופי כביטוי למאגר התמיהות האנושיות ביותר, הגובל במשיחיות - ניתן להגדרה מצמצמת יותר בחתירה לרצוי בבחינת מרכיב בתרבות ובפוליטיקה בימינו. העיון בסוגיות אלה הוא חיוני ובעל משמעות אקטואלית במיוחד בתקופתנו, בהפתח הסיכוי לשלום ולחיים ראויים.
הספר פילוסופיה ואוטופיה עשוי לסקרן ולהרחיב דעתם של קוראים בני דורות שונים.
המחבר, אברהם יסעור, הינו חבר קיבוץ מרחביה והנו פרופסור בחוג למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. בין ספריו: מ"לקחי מהפכת "1905, "משנתו החברתית של מרטין בובר", "חזון וחיי יום-יום בקיבוץ", כתב מסות בפילוסופיה החברתית של לנין ובוגדאנוב, קרופוטקן ולאנדאור, האברמס ואסכולת פרנקפורט וכן "מקראות השלום - דור דור דורשיו ודורסיו" והפילוספיה "בכתבי בר בורוכוב".
זהו ספר עם חיי מדף ארוכים שעשוי לרתק קוראים המגלים עניין באוטופיות וגילגוליהן....
|
5.
|
|
שלום לך המאה העשרים - הינו קובץ מסות לפרידה מן המאה שבישרה "קץ להיסטוריה", "קץ לאידאולוגיה", "קץ לאוטופיה" והנה עוד בטרם נמוגה כליל הסתבר שמה שהיה עדיין ישנו ועוכר את השלוה ; כדברי המשוררת : "קרו דבריס רבים מדי שלא צריכים היו לקרות ומה שנועד לבוא - לא בא". המסות דנות בצדק החברתי ובבעיות השויון והסולידריות בתנאי הפוסטמודרניות וכן באוטופיות "החברה הטובה" ורלבנטיות התיאוריות השונות, כולל המארכסיסטיות. כן מצויין מקומו של החינוך כמניע משמעותי בשינוי החברתי הראוי והמצוי. בתנועה מן האוטופיה אל הדיסטופיה המאיימת, מזהיר המחבר מפני המיאופיה. מה קרה לרצון העז לשנות את העולם שעורר תנועות חברתיות אדירות! האמנם תש כוחה של הביקורת החברתית והמעשה המהפכני? האמנם התרבות כפי שהיא מטפחת אך קונפורמיות וליבראליזם שמרני אדיש? התכליתיות המניפולטיבית והשכל האינסטרומנטאלי האמנם גברו סופית על הכמיהה לזהות עצמית, לצדק - שוויון - ואחווה ופינו מקוס נרחב לגלובליזם החמסני! המחבר עדיין מחפש תשובות טובות. פרופ' אברהם ייעור מלמד פילוסופיה מדינית בחוג למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. בהוצאת ירון גולן פרסס: פילוסופיה ואוטופיה (1991), חברה וביקורת (1996), חזון וחיי יום יום בקיבוץ (1998)....
|
8.
|
|
``מתוקה המלחמה למי שלא התנסה בה`` - הוא הרעיון המוביל באסופה זו שעניינה השלום בהגות הדורות. נדרש שינוי מעמיק באורחות החשיבה ואופני ההתנהגות נוכח סכנת השואה הגרעינית באיזור ובעולם; אלימות גרעינית אינה דרך לתיקון עוולות העולם הזה. כאשר המטרה היא השלום, אלימות ומלחמות אינן האמצעים המתאימים. קדמה אנושית אפשרית רק בתנאי שלום. החרב אוכלת משני צדדיה ואם לא יכותתו החרבות לאתים, תאכל החרב עוד ועוד. תוכן העניינים מבוא - הלעולם תאכל חרב? מאת א. יסעור I. התקופה הקלסית א. השלום בתנ``ך ב. במקום שחונה צבא, יעלה קוץ ודרדר - לאו צה ג. בידיעת אמת השם תסור שנאה וקטטה - הרמב``ם ד. השלום באוטופיה - ת. מורוס ה. מתוקה המלחמה למי שלא התנסה בה - אראמוס ו. השלום איננו עומד על העדר מלחמה - שפינוזה II העת החדשה ז. תוכנית ``לשלום נצחי`` של האב דה סן-פייר ח. בשולי תכנית ``השלום הנצחי`` - הערכת ז`.ז` רוסו ט. שלום נצחי לעולם - מוסר ומדיניות - ע. קאנט י. מלחמה כמשכיר המדיניות - ק. פון קלאוזביץ יא. מלחמה ושלום כמלחמת מעמדות - מארכס ואנגלס יב. פציפיזם אנארכו-נוצרי - ל.נ טולסטוי יג. השלום בדת התבונה ממקור היהדות - ה. כהן III עידן מלחמות העולם והגרעין יד. מלחמות צודקות ובלתי צודקות - לנין טו. פציפיזם והמוסר האישי - ראסל טז. אי האלימות כשליחות - גנדי יז. סיגי העקרון הפוליטי והשלום - מ. בובר יח. יצרים, תרבות ומניעת מלחמה - פרויד ואיינשטיין יט. דו קיום בעידן הגרעין - קנדי וכרושצ`וב כ. סוציאליזם ושלום - ו. בראנדט כא על הגבורות ועל המלחמות - לייבוביץ כב. השיחה האמיתית ואפשרויות השלום - מ. בובר כג. מגילת האומות המאוחדות...
|
|