בשנים האחרונות מרבים לדון בישראל בשאלות החינוך לערכים. הדיונים מתמקדים בדרך-כלל בשאלה: האם מותר ומוצדק לחנך לערכים ולאילו ערכים?
ספר זה מעמיד שאלה אחרת: תוך הנחה שיש ערכים ועמדות שבית-הספר חייב לחנך לקראתם - כיצד ניתן לייעל את עבודתו בתחום זה?
כדי לענות לכך נבדקות בספר תיאוריות פסיכולוגיות שונות, תוך ניתוח תרומתן באפשרית לקידום החינוך לערכים בבית-הספר. בין השאר נידונות התאוריות של למידת-חיקוי, של שינוי-עמדות ושל שינוי-התנהגות.
תוך בדיקה של תיאוריות אלה עוסק הספר גם בשאלה כללית יותר: מהן הדרכים היעילות ליישם ידע פסיכולוגי למעשה החינוכי. נושא זה רלוונטי לא רק לתחום החינוך לערכים אלא לכל אותם תחומים בהם מסתמך החינוך על ידע פסיכולוגי....