|
|
|
תקציר הספר
בשנים האחרונות מרבים לדון בישראל בשאלות החינוך לערכים. הדיונים מתמקדים בדרך-כלל בשאלה: האם מותר ומוצדק לחנך לערכים ולאילו ערכים?
ספר זה מעמיד שאלה אחרת: תוך הנחה שיש ערכים ועמדות שבית-הספר חייב לחנך לקראתם - כיצד ניתן לייעל את עבודתו בתחום זה?
כדי לענות לכך נבדקות בספר תיאוריות פסיכולוגיות שונות, תוך ניתוח תרומתן באפשרית לקידום החינוך לערכים בבית-הספר. בין השאר נידונות התאוריות של למידת-חיקוי, של שינוי-עמדות ושל שינוי-התנהגות.
תוך בדיקה של תיאוריות אלה עוסק הספר גם בשאלה כללית יותר: מהן הדרכים היעילות ליישם ידע פסיכולוגי למעשה החינוכי. נושא זה רלוונטי לא רק לתחום החינוך לערכים אלא לכל אותם תחומים בהם מסתמך החינוך על ידע פסיכולוגי.
ספר זה מעמיד שאלה אחרת: תוך הנחה שיש ערכים ועמדות שבית-הספר חייב לחנך לקראתם - כיצד ניתן לייעל את עבודתו בתחום זה?
כדי לענות לכך נבדקות בספר תיאוריות פסיכולוגיות שונות, תוך ניתוח תרומתן באפשרית לקידום החינוך לערכים בבית-הספר. בין השאר נידונות התאוריות של למידת-חיקוי, של שינוי-עמדות ושל שינוי-התנהגות.
תוך בדיקה של תיאוריות אלה עוסק הספר גם בשאלה כללית יותר: מהן הדרכים היעילות ליישם ידע פסיכולוגי למעשה החינוכי. נושא זה רלוונטי לא רק לתחום החינוך לערכים אלא לכל אותם תחומים בהם מסתמך החינוך על ידע פסיכולוגי.
לקט ספרים מאת לאה אדר
| שם הספר |
|---|
| ההנעה ללימודים ואישיות התלמיד |
| עקרונות לתכנון לימודי החברה |
| עקרונות לתכנון לימודי - החברה |
| ההנעה ללימודים ואיש |
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של לאה אדר
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים