אנג

אנג'לה קארטר

סופרת

Angela Carter was born in Sussex in 1940 and read English at Bristol University.

From 1976 to 1978 she was Arts Council of Great Britain Fellow in Creative Writing at Sheffield University and from 1980 to 1981 Visiting Professor in the writing program at Brown University, Providence, Rhode Island.

She then travelled and taught widely in the USA and Australia. She was awarded the John Llewelyn Rhys Memorial Prize for The Magic Toyshop, the Somerset Maugham Award for Several Perceptions, the Cheltenham Festival of Literature Award for The Bloody Chamber and the James Tait Black Memorial Prize for Nights At The Circus.

Her novels, all of which have received considerable critical acclaim, include Shadow Dance (1965), The Magic Toyshop (1967), Heroes And Villains (1969), Love (1971), The Infernal Desire Machines Of Dr Hoffman (1972), The Passion Of New Eve (1977), Nights At The Circus (1984), and Wise Children (1991). She also published three collections of short stories, The Bloody Chamber (1979), Fireworks (1984), and Black Venus (1985), and two works of non-fiction, The Sadeian Women: An Exercise In Cultural History and Nothing Sacred: Selected Writings, translated the fairy tales of Charles Perrault, and edited collections of fairy and folk tales as well as Wayward Girls And Wicked Women: An Anthology Of Subversive Stories (1986). She wrote the screenplay for A Company Of Wolves, based on her own short story.

Married, with one son, Angela Carter died in February 1992.
1.
בקובץ זה מציעה הסופרת הבריטית אנג`לה קארטר גרסאות משלה לכמה מהדמויות האגדיות וסיפורי העם הידועים ביותר במסורת האירופית; כחול הזקן, היפה והחיה, החתול במגפיים, שלגייה, הערפדים לבית נוספראטו, זאבי האדם. בנוסחיהן המסורתיים, רוויות מעשיות אלו סטראוטיפים תרבותיים ותיקים, בראש וראשונה בכל הנוגע לנשים וגברים ויחסי הכוחות ביניהם. קארטר מסגננת את הסיפורים מחדש, מעניקה להם עוצמה חווייתית ולירית חדשה, לעתים משירה אותם למציאות מודרנית יותר (העשויה לכלול גם רכבות וטלפונים). תמיד היא מחוללת שינוי בסטראוטיפ המציב את האשה כמקום של חסר ופאסיביות - מושא למבט ולעסקאות חליפין של אחרים - מול הנוכחות הפאלית הפעילה והכוחנית של הגבר. אם המסורת נטתה לגלם את כוחו של הגבר בדמויות זאבים, אריות ושאר טורפים מאיימים, קארטר מציבה מולם נערות ונשים שניבים חדים, ציפורניים ומעט פרווה, גם אם היא רוחשת כינים, לא ממש מפחידים אותן. לנערות ולנשים של קארטר יש רצונות ותשוקות משלהן, אפילו - שומו שמיים - תאוות מיניות. ובניגוד לנתוני המסורת העממית, ברוב המקרים הן לא רק מצליחות לשרוד ולשמר את זהותן אלא גם מוצאות דרך לספק כמה ממאווייהן. אנג`לה קארטר (1992-1940) הספיקה בחייה הקצרים-מדי לפרסם שמונה רומנים ושלושה קבצי סיפורים שהציבו אותה בשורה הראשונה של הספרות האנגלית בזמנו. היא היתה גם מבקרת פמיניסטית חשובה, ובספרה The Sadiean Woman (``האשה הסאדית`, 1978), אמנם ביקרה את נטייתה של הפורנוגרפיה להשתמש בסטראוטיפים ולשכפלם, אך טענה ששלילה גורפת של ייצוגי המיניות בספרות ובאמנות, כמבטאים בהכרח את ביזוי דמות האשה על-ידי הגבר, רק מנציחה את הסטראוטיפ הנשי הסביל ומונעת מנשים לפעול לשינויו. חדר הדמים (פורסם בבריטניה ב1979-) היא יצירתה הראשונה המופיעה בעברית....






©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ