תמר קרון

תמר קרון

סופרת

פרופסור לפסיכולוגיה קלינית ומלמדת במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. היא פרסמה מאמרים וספרים בתחומי התמחותה וכמו כן מספר ספרי פרוזה.

ספריה:

נשים ורודות (תל-אביב : עם עובד בשיתוף עם ירחון נעמת, תשמ"ט 1989)
אהבת דניאל : שתי נובילות (תל-אביב : עם עובד, תש"ן 1989)
בין מדריך למודרך (ירושלים : הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, האוניברסיטה העברית, תש"ס 1999) <בשיתוף עם חנוך ירושלמי>
סיפור וינאי (תל-אביב : הקיבוץ המאוחד, 2000)
מי הולך הוא גם חוזר (תל-אביב : הקיבוץ המאוחד, 2002) <שני סיפורים>
אנחנו אדם וחוה : זוגיות, מיתוסים, פסיכולוגיה (תל-אביב : הקיבוץ המאוחד, 2004) <עריכה - דן שביט>
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (39):
עיון למכירה, הריון, לידה, הורות ומשפחה למכירה, משפחולוגיה, מיגדר, חיי אדם, פסיכולוגיה, נפש וחינוך למכירה, מגדר - נשים ונשיות, קצרים - סיפורים קצרים, טורים, אנתולוגיות וסיפורי עמים למכירה, ספרות מקור למכירה, הנחת כמות - עשרה במאה, ראשון חדש לגמרי שני כחדש, ה.ס. 2425 2210- 5697, ספרי עיון , פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, פסיכואנליזה, נפש ושיטות טיפול - ספרות מקצועית, הורות, הריון, לידה, פסיכולוגיה של הילד והפעוט, תומחר , הספרייה העברית בברלין, ספרים שקראתי - 2014, קריאה - מבוגרות.ים, עוד ...
1.
אנחנו אדם וחוה, הנו ספר ראשון בסדרה איש/אשה, שבעריכת הפסיכולוגית תמר קרון, העוסקת בגבריות - נשיות - זוגיות, ברוח פסיכולוגיית המעמקים שהגו קרל יונג וממשיכיו. הספרים המופיעים בסדרה מציגים מיתוסים, אגדות, סיפורי חיים וחלומות המשקפים מוטיבים ארכיטיפיים המעצבים את התנהגותו הנפשית והרגשית של האדם, מאז היות האנושות. הספר הפותח את הסדרה, אנחנו אדם וחוה, הוא פרי עטה של העורכת, תמר קרון. היא פורשת בו יריעה רחבה של מפגשיה עם זוגות שונים, שנערכו בחדר הטיפולים שלה, ובמקביל מאזכרת סיפורים מן המקרא (אדם וחוה, יעקב רחל ולאה, מיכל דוד יהונתן) ומן המיתולוגיה היוונית (אמור ופסיכה, אפרודיטה והפייסטוס, פיגמליון וגלתיאה) שעניינם הוא קשר זוגי. תוך שהיא מציגה את הסיפור המקראי או את המיתוס הקלאסי היא מציעה את פרשנותה לאלה, מנקודת השקפה יונגיאנית. על רקע סיפורו של הזוג החי כאן ועכשיו, משתקף הסיפור הקדום וכך מתרחבת התודעה ומתעשרת בהבנות עמוקות, שכן המיתוס הפרטי שלנו הוא גורם חי ופעיל - בחיי היומיום, בקשרינו עם אנשים אחרים ובחיי הזוגיות שלנו. תמר קרון היא פרופסור לפסיכולוגיה קלינית ומלמדת במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. היא פרסמה מאמרים וספרים בתחומי התמחותה וכמו כן מספר ספרי פרוזה. בין ספריה הקודמים: נשים ורודות (העוסק בדיכאון שלאחר לידה), אהבת דניאל (שתי נובלות), סיפור וינאי (רומן), מי הולך הוא גם חוזר (שתי נובלות) וכן שני ספרי הדרכה בפסיכותרפיה....

2.
הלידה נחשבת לאחד השיאים בחייה של האשה. שעה של אור וסיפוק מאוויים. אלא שאל האור הזה נילווים גם צללים ורבות הנשים שחווית הלידה מטלטלת אותן עד משבר. הספר "נשים ורודת" פותח צוהר אל עולמן של נשים אלה, שמספרן רב מכפי שמוקבל לחשוב. החברה נוטה להסתיר קשיים נפשיים אלה, ברצותה לשמר את התמונה האידיאלית של הלידה והאמהות. ואולם הסתרה זו אך מגבירה רגשות של בושה, אשם ופחד, ובדיעבד מעמיקה את הסבל והכאב. "נשים ורודות" הוא קובץ "סיפורים טיפוליים", מסופרים בלשון בהירה וקולחת, נקייה ממושגים מקצועיים-טכניים, המציגים את בעיותיהן של נשים לאחר הלידה. בצידם פורשת המחברת את השקפותיה על הבעיה ועל אופן הטיפול בה וסוקרת את הספרות המקצועית ואת המידע בנושא....

3.
ספר זה מיועד לכל העוסקים בהדרכה של אנשי מקצוע בתחומי העזרה הנפשית. עקרונות ההדרכה המתוארים בפרקיו השונים יכולים להיות מיושמים גם בתחומי החינוך וההוראה. ספר מקיף בעברית המציג גישות וסוגיות בהדרכה. זהו ספר המכיל את האני מאמין המקצועי של המחברים, אשר ביטאו בכתיבתם את הירהוריהם וניסיונם בגוון אישי מאוד. הספר מציג לראשונה גישות שונות ומגוון התיחסויות להדרכה, אשר הבאתן תחת קורת גג אחת מאפשרת דיאלוג והפריה הדדית....

4.
עמליה התגוררה בילדותה תחת קורת גג אחת עם סבתא וינאית עריצה ואלגנטית, שרדתה בה והקסימה אותה. הסיפור הוינאי שלה עצמה מתחיל דווקא בירושלים, עיר מגוריה: פגישה מקרית עם רופא שרמנטי ונשוי, מתפתחת לפלירט מבטיח שבעקבותיו היא מוזמנת לטוס אליו לוינה להרפתקת אהבים. האמביוולנטיות שמרגישה עמליה כלפי וילי בגין שורשיו האוסטריים רק מזינה ביתר שאת את הלהט האירוטי של מפגשיהם שלוחי הרסן, המתרחשים על רקע התפאורה הדקאדנטית, ספוגת הזיכרונות ההיסטוריים והמשפחתיים, של הבירה ההבסבורגית הגדולה. ומתוך כך מתעוררת לחיים גם דמותה של גרוסממה אמילינה. בסיפור הווינאי שלה, המתרחש סמוך לקץ המאה ה - 19, היא אשה צעירה, למעשה עדיין נערה, שאולצה - או בחרה - להינשא לאלמן הקשיש ממנה בשנים רבות. מיד לאחר החתונה היא נתקפת סימפטומים שהרפואה המקובלת אינה מצליחה לרפאם, ואמילינה מופנית אל רופא יהודי כבן 40 שהתחיל לעשות לו שם בשיטות טיפול חדשות ומוזרות, ד"ר פרויד שמו. במהלך הטיפול ייאבק הרופא הטוב לא רק עם הפציינטית הקשה והקפריזית שלו אלא גם עם התגובות המטרידות מאוד שהיא מעוררת בו עצמו....

5.
אהבת דניאל - סיפור על אהבה הצומחת בירושלים הנצורה של קיץ 1948. באווירת מצור דחוסה נרקמים יחסים ורגשות בין איש לאשתו, בין הורים לבתם, בין נער לנערה. אימת המוות מלבה את האהבה חסרת התוחלת באיבה. דרך הצער – היא הדרך המובילה אל התגשמותה של האהבה הבלתי אפשרית. בירושלים, לאחר עשרים שנה, פורצים געגועים שנשתמרו במפגש רב עוצמה בין רופאה לחולה ובין אישה צעירה לאהוב ליבה מאז. "הנובלה 'אהבת דניאל' כתובה בחן וברגישות רבה, ואף שהכותבת נמצאת בראשית דרכה מפתיעה היצירה בבשלותה ובשלמותה האמנותית." [מתוך חוות הדעת של חבר השופטים של הקרן לספרות יפה – ירושלים, תשמ"ח] ...

6.
מי הולך הוא גם חוזר הוא סיפורו של בנימין בן השתים - עשרה, המכונה ביניו, שהתייתם זה לא כבר מאמו. את ביניו מדאיגה השאלה איך יהיה לאמו מקום במהומה ובצפיפות שעתידים ליצור כל הקמים לתחייה באחרית הימים. במסגרת הכנותיו לקראת אותו יום הוא מנסה לצבור הון מכל מיני סחר - מכר מפוקפקים, משתמט מבית הספר ומבלה את זמנו בבית הקברות עם נחום הקברן, ניצול השואה, עם רוחמה - רוזה, נערה בעלת מוסר מפוקפק על פי אמות המידה המקובלות שהוא פוגש שם, ובביקורים אצל סבתו הישישה שאינה מבחינה בינו לבין ילדיה המתים. אביו של בוניו מנסה לפתור את בעיית ההתנהגות של בנו בכך שישלח אותו לגור אצל דודתו במושב. האם זה מה שיוכל להציל את הנער הרגיש, האלים, חסר הפחד הזה? אלה לפחות נתוני הפתיחה של הנובלה הזאת, הנראות במבט ראשון כמתארת התמודדות עם מצוקה אישית ומשפחתית. אבל ככל שהסיפור מתארך נבעות בו עוד ועוד פרצות אל מחוזות של דמיון פיוטי ופרוע, והוא הולך ומתעמק לכלל משל מרתק ומרחיק - לכת לא רק על אובדן אישי ועל בקשת הפיצוי, אלא גם על השואה ועל ההשלמה עם זכרה, על מציאות ועל גאולה. נער מתבגר שאיבד אחד מהוריו מופיע גם בסיפור השני בספר, הנוף הכי יפה בעולם. זהו דודי שאמו מגדלת אותו לבדה, וכל מה שידוע לו על אביו הוא שנסע לאמריקה ושובו אינו צפוי. מפגש אקראי של האם והבן עם גבר ואשה מעולם חברתי ורגשי זר להם לחלוטין מתפתח לעימות דרמטי ומאיים. איך יתמודד דודי עם המושגים החדשים של גבריות ונשיות הסותרים את הדימוי החיצוני שבנתה אמו בעמל רב בשביל שניהם? הכול בעלילת הסיפור הזה צפוי, ובכל זאת מפתיע ומטלטל. תמר קרון היא פרופסור לפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטה העברית ומחברת הרומן סיפור וינאי, שאף הוא יצא בסידרת הכבשה השחורה....


ספר מהנה ומרתק. אולי על הקו הדק שבין אמת ושקר ואולי על השקרים שאנחנו מספרים לעצמנו. על אהבה ועל אהבה נכזבת ועל העיר וינה ומקומה באומנות ובה... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
אחותי הפסיכולוגית השאילה לי את הספר עם המלצה חמה. זה היה בטח לפני חמש שנים, ומאז הוא יושב אצלי על המדף. נזכרתי בו בתקופת יובש (אתם יודעים אי... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
הלידה נחשבת לאחד השיאים בחייה של האישה. שעה של אור וסיפוק מאוויים. אלא שאל האור הזה נלווים גם צללים ורבות הנשים שחוויית הלידה מטלטלת אותן ... המשך לקרוא





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ