לואיג

לואיג'י פּירַאנְדֶלּוֹ

סופר

לואיג'י פּירַאנְדֶלּוֹ (באיטלקית: Luigi Pirandello‏; 28 ביוני 1867 – 10 בדצמבר 1936) היה סופר ומחזאי איטלקי, זוכה פרס נובל לספרות ב-1934.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (66):
רשימה, נערמים על המדף, ספרי קריאה, זוכי פרס נובל לספרות, יצירות שמוכר ספרים ימליץ עליהן רק למי שרכש את אמונו, ביום מן הימים, מודן • חרגול • הכורסא • אריה ניר • אוקיינוס • משרד הביטחון, ספרות -תרגום, כשלסבתא יהיו מדפים, כרמל, עוד אקרא, רוצה לקרוא, Long Story Short, קצרים שמעניינים, אמנות , תיאטרון, מחזאות , אהבתי פחות..., מספרים, עוד ...
1.
2.
"הסתכלתי בפרצוף שנשקף אלי מן המראה הקועה דלת ארון, ועשיתי זאת מתוך אמון כה מלא, שקרצתי לו בעיני כדי להודיעו ששנינו מבינים זה את זה מצוין. וגם ההוא, אם לומר את האמת, קרץ לי מי דביניו, כמאשר שאכן קיימת בינינו הבנה כזו. (עכשיו תגידו לי, אני יודע, שכל זה קרה כי אותו מוסקארדה שהיה שם במראה לא היה אלא אני עצמי; ובכך תוכיחו שוב שלא הבנתם כלום. זה לא היה אני, אני נשבעלכם. והראיה: דקה אחת בלבד אחרי-כן, בטרם אצא מהחדר, רק הפניתי את ראשי להסתכל ל אותו מוסקארדה שהיה במראה, והנה היה כבר שונה, גם בעיני, וחיוך שטני עמד בעיניו הערמומיות והצלולות מאוד. אתם הייתם ודאי נבהלים, אבל אני לא; כי אני כבר ידעתי זאת; ונופפתי לו בידי לאות ברכה. אם לומר את האמת, גם הוא נופף אלי בידו לאות ברכה)" "אחד, אף-אחד ומאה-אלף" הוא סיפור של חיפוש אחר האני, המביא לתהליך של מדד ומוביל לשגעון. השגעון הוא הפתרון היחיד המביא את האדם להיות שונה במודע מיתר בני-האדם, שבהם הוא רואה מסכות ותו-לא. לואיג´י פיראנדלו (1936-1867) החל את דרכו הספרותית עם פרסום ספר שיריו "רע עליז" ( 1889), למד בבון שבגרמניה וההגו הגרמנית השפיעה על חשיבתו ועל כתיבתו. לאחר שנים רבות כתב ופרסם רומאנים וסיפורים, פנה לתיאטרון ופיתח סגנון בימתי מקורי ביותר. מחזותיו, סיפוריו והרומאנים שלו מותחים ביקורת נוקבת על החברה הבורגנית בת-ימינו, מוסדותיה ומוסכמותיה, ומבטאים את המשבר הקיומי הפוקד את האדם המודרני, התועה ללא כיוון בתוך עולם שאיבד כל ערך מוצק. פיראנדלו זכה בפרס נובל לספרות בשנת 1944. _...

3.
ספר זה הוא הרומן השלם ביותר ביצירתו המגוונת של המחזאי והמספר האיטלקי הגדול, שהוכתר בפרס נובל. מתיא פסקל, המת-החי, הוא הציר של עלילה סיפורית, עשירה ומרתקת, שבאים בה לידי ביטוי תחושת חיים עזה, תודעת הזמן, וערכי-החברה היחסיים והמדומים, לרבות הבעיה העיקרית שהעסיקה את הסופר ההוגה – המציאות כהווייתה, והמציאות כדמותה בעיני כל אדם. סגולות-אמן אלה קבעו לספר זה את מקומו כאחת היצירות החשובות ביותר בפרוזה האיטלקית בזמננו....

4.
סיפורי מסיכות הוא קובץ סיפורים קצרים מאת לואיג´י פירנדלו, מגדולי סופריה של איטליה, המתאר את החיים בסיציליה: איכרים, כורי גופרית, נשים ואדונים. בכתיבתו חושף פירנדלו צדדים נסתרים וסותרים באופי גיבוריו, למעשה מגלה את ריבוי הפנים של האדם בכלל. גילוי "הפנים האחרות" הוא המהלך הנרטיבי העיקרי בסיפוריו - השניות המעוררת תהיות על מאות נפש האדם, התפרצות כוחות סמויים לעין או מודחקים המעוותים לפתע את תווי פני הדמויות לבלי הכר. אישה כנועה הופכת למאהבת מלאת תשוקה ("המסע"); אם מסורה נוטשת את ילדיה ובורחת עם הגבר שהציץ עליה ימים רבים מחלון הבניין הסמוך("האור מן הבית ממול"); ילד שובב, המשוטט להנאתו בשובו מבית הספר, מתגלה מפתיע לעיניו בפניו המפלצתיות של קין, כשהוא הורג ילד אחר("צ´ינצ´י"). כל המהפכים הבלתי צפויים האלה מתרחשים בסיפורי פירנדלו ששזורה בהם שורה ארוכה של וריאציות על נושאי הגורל, ומשתקפת בהם חיבתו לגוטסקה של מצבים קיצוניים. לואיג´י פירנדלו (1867 - 1936) ,חתן פרס נובל לספרות (1934), כתב מחזות רבים, ביניהם "שש נפשות מחפשות מחבר", רומנים, מסות ונובלות. בקובץ מובאים שלושים ואחד מסיפוריו, ביניהם סיפורו הידוע "הג´ארה", שהתפרסם בסרטם של אחים טביאני "כאוס"....

5.
6.
מהו מקומה של האהבה בחיי נישואים? ומה מקומה של האמת בחיים הזוגיים? והאם אין אלה האשליה, ההכחשה העיוורון המאפשרים ליחח הנישואים להתקיים במסווה של חיי אהבה? בנובלות שלו משתעשע פירנדלו כמעט בכל סוג של יחסים אפשריים בין גבר לאישה, במהלך חיי הנישואים, לקראתם או אחרי סיומם. בעל צוחק מתוך שינה ומעורר את קנאתה של אשתו. איש זקן מתחתן עם צעירה ודואג לספק לה מאהב צעיר. אלמנה נישאת בשנית אך דמותו של בעלה המנוח ממשיכה לחיות איתה. גבר נישאה לבחורה שמוצאה, תרבותה וראיית העולם שלה זרות לו לחלוטין, ועוד....

7.
קובץ סיפורים זה, כקודמו "סיפורי מסכה", כולל מבחר של מיטב סיפורי לואיג'י פירנדלו. הרקע של רבים מסיפורי הקובץ הוא סיציליה. עינו הרגישה של פירנדלו עוקבת על מאבק האדם לעצם קיומו ולכבודו בסביבה אנושית ופיסית אלימה....

8.
9.
10.
11.
12.
13.
מתיא פסקל חי חיים נוחים עם אשתו היפה, בכפר שתושביו אוהבי אדם, נוף יפה ונהר שוצף לידו. יום אחד נמאס לו, זרק את בגדיו לנהר ויצא לנדודים. כולם חשבו שהתאבד. לאחר שנים הוא חזר לכפר שקיבל אותו בשמחה. לאחר מספר שנים החליט שוב לצאת לנדודים. שוב זרק את הבגדים שלו לנהר ויצא לנדודים. הוא חזר מבוגר, בעל תבונה שונה משהיתה לו כשהיה צעיר, הוא חזר גם מוכה וחבול נפשית מכל מה שראה בעולם הגדול. לאחר שנים הלך שוב לנהר, זרק את את מעילו וחזר הביתה. ...

14.

פירנדלו, שהקדים את תיאטרון האבסורד ב-50 שנה וזכה בפרס נובל, היה הראשון שבלבל בין הקהל לשחקנים, השתיל שחקנים בתוך הקהל ושם את עצמו כדמות מן ה... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב
מוטיב "השיבה המאוחרת" הוא מוטיב ספרותי מוכר ובעל פוטנציאל לעניין רב. לדוגמה "שובו של מרטן גר", ומשלנו - "והיה העקוב למישור" המופלא. # # זהירו... המשך לקרוא
35 אהבו · אהבתי · הגב
איך נתגלגל לידי הספר ואיך שמעתי על הסופר.. באחד הבקרים האזנתי ל"קול קורא" ברשת א', למי שלא מכיר, אני ממליץ מעומק ליבי - תכנית רדיו בה צבי סלטו... המשך לקרוא
8 אהבו · אהבתי · הגב
בקורס "תולדות הספרות האיטלקית" אליו נוהרים מכל רחבי האוניברסיטה (בגלל המרצה המשוגעת והחומר המרתק), לומדים את פיראנדלו. כחלק ממערך השיעור, ... המשך לקרוא
8 אהבו · אהבתי · הגב
הנאה צרופה! אהבתי כל דף, כל פיסקה וכל אות. מחכים משעשע ומעורר מחשבה. מה עוד אפשר לבקש מספר?... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ