» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (7):
הורות,
מדעי החברה - חינוך,
חינוך, הורות, הריון ולידה - ספרים למכירה,
פסיכולוגיה,
חינוך,
להשיג ולקרוא,
פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, טיפול באמנות - ספרות מקצועית למכירה (5 עמודים בתמונות) ,
|
1.
|
|
על הספר - מה מניע את ילדי הגן להתנסות ולהתבטא בחומרי אומנות? - מהם התנאים המביאים למיצוי פעילות זו? - מה לומדים הילדים כאשר הם מתנסים ומתבטאים בחומרי אומנות? הספר ילדי הגן מתנסים ומתבטאים בחומרי אומנות מציע תשובות לשאלות המועלות על ידי מחנכים העובדים עם ילדים בגיל הגן ומחבר בין תאוריות התפתחותיות לבין מימושן המעשי. הספר מתמקד בפעילות הילדים בחומרי אומנות. בפני הקורא מובאת השקפה חינוכית מגובשת על החינוך בילדות המוקדמת....
|
4.
|
|
מבוגרים רבים מכל השכבות מגלים עניין בציורי ילדים רק כאשר הם מתחילים לזהות בהם מושגי מציאות. ספר זה מנסה לסייע למבוגרים בהבנת תהליכים מנטליים מורכבים, המאפשרים לפעוטים בני שנתיים - שלוש להתנסות ולהתפתח בציור. הספר נועד לאנשי מקצוע, למחנכים, למטפלים באמנות ולפסיכולוגים, יש חשיבות רבה להכרת ראשית הפעילות הגרפית של האדם בטרם נעזרים בציורי ילדים לשם איבחון וטיפול. חייה המקצועיים של מלכה האס הוקדשו להתבוננות במעשי הילדים המציירים ולניסיון להבין מה מתרחש בתודעתם. פעילות זו נתקיימה במסגרות שונות - בגן הילדים, בביתן הציור ובמכללת אורנים בה לימדה בקורס יחודי "חינוך בילדות המוקדמת באמצעות הפעילות בחומרי אמנות". למלכה האס אוסף של כרבע מיליון ציורי ילדים, החל מן הסימונים הראשונים המהווים את המקור לעבודה זו. מספריה של מלכה האס: "ילדי הגן בחצר הגרוטאות", הוצ' "הקיבוץ המאוחד", 1985; "ביתן הציור - ילדים מבטאים רגשותיהם בצבע ובקו", הוצ' "אח", 1998: "ילדי הגן מתנסים ומתבטאים בחומרי אמנות", הוצ' "אח", 1998; "פעוטים מתנסים בחומרי אמנות", הוצ' "אח", 2000....
|
6.
|
|
לדים רבים מלמדים את עצמם לצייר בשנות הילדות המוקדמת. ציוריהם הספונטניים מהווים עדות מוחשית לפעילות הרגשית והקוגניטיבית של הילדים הצעירים, עדות אותה אפשר לשמור ולחקור.
זו הסיבה שבעלי מקצוע מדיסציפלינות שונות, כגון חינוך, רפואה, פסיכולוגיה ואף קרימינולוגיה, נעזרים בפענוח ציורי ילדים. אולם הפענוח, עליו נכתבו מאמרים וספרים שונים, מתייחס בעיקר לציורים פיגורטיביים של ילדים בני ארבע ומעלה.
ספר זה מבוסס על אוסף פרטי שטופח לאורך עשרות שנים, המכיל כרבע מיליון ציורים של ילדים רבים, מגיל שנתיים ועד שש. האוסף שימש למחקר אוטודידקטי. כמו כן מבוסס הספר על התבוננות פרטנית בילדים המתחילים לצייר באופן ספונטני.
הספר בנוי כך שהקורא נחשף צעד אחר צעד לדרך בה מלמד הילד את עצמו לצייר — החל מהתנסויותיו הראשונות בגיל שנתיים, דרך יכולתו ליצור יחסים בין קווים וצורות, ועד לפיתוח המסוגלות לבטא את רגשותיו ומחשבותיו בציורים מופשטים, פיגורטיביים ומשולבים.
הורים ומחנכים יוכלו למצוא בספר מידע איך להתבונן ברציפות ובהבנה בציורי ילדיהם, וגם איך לתווך ולהגיב מילולית על ציורי הילדים באופן שיעודד אותם להמשיך לפתח את ציוריהם בגמישות וביצירתיות.
מלכה האס וצילה גביש כתבו את הספר מתוך אהבתן ואמונתן בחינוך למסוגלות וליצירתיות בילדות המוקדמת. על סמך ניסיונן רב השנים הן מאמינות כי ילדים שהציור הספונטני והעצמאי הוא עבורם הרגל חיים טבעי, עשויים להגיע לביטוי אישי בעשייתם ולהתפתח כשהם מאוזנים יותר באישיותם ויצירתיים יותר.
לכן ספר זה מוקדש להורים, למחנכים, לאנשי מקצוע ולכל המתעניינים בתחום ייחודי זה של התפתחות הציור הילדי.
שיתוף הפעולה בין מלכה האס וצילה גביש יצר גישה ייחודית לחינוך בילדות המוקדמת.שתיהן החלו את דרכן המקצועית כמחנכות בילדות המוקדמת.
מלכה האס לימדה במשך עשרות שנים במכללת "אורנים" קורס ייחודי של חינוך על ידי העשייה הילדית בחומרי אמנות — "החינוך בילדות המוקדמת כמכלול חיים" וצילה גביש ממשיכה ומפתחת אותו. יחד הן כתבו את הספר ‘אמא תראי זה אמיתי’ — חצר הגרוטאות כמודל לחינוך בילדות המוקדמת....
|
|