מאיה ערד

מאיה ערד

סופרת

מאיה ערד נולדה בראשון לציון לטובה ויוסף ערד - אם פסיכולוגית ואב רופא ילדים,
אחת משלוש אחיות.
באוקטובר 1973 עברה המשפחה לקיבוץ נחל עוז, וביולי 1982 חזרה לראשון לציון.
היא שירתה בצה"ל במדור הסברה בכתב של חיל החינוך, ושם פגשה את בעלה לעתיד,
רְוִיאל נץ. השניים נישאו במרץ 1994.

ערד למדה במסגרת התוכנית הבין-תחומית לתלמידים מצטיינים ע"ש עדי לאוטמן והיא
בעלת תואר ראשון בבלשנות ובלימודים קלאסיים מאוניברסיטת תל אביב ותואר דוקטור
בבלשנות מטעם אוניברסיטת לונדון.
היא לימדה באוניברסיטת הרווארד, באוניברסיטת ז'נבה ובמחלקה לדרמה של אוניברסיטת
סטנפורד. ב-2009 הייתה סופרת אורחת במרכז טאובה ללימודים יהודיים באוניברסיטת סטנפורד.

בעלה, רויאל נץ, הוא משורר ופרופסור ללימודים קלאסיים ולהיסטוריה ופילוסופיה של המדע
באוניברסיטת סטנפורד. לזוג שתי בנות.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (315):
הרשימה החמה, ספרים שרוצה לקרוא, רוצה לקרוא, רמה 2- קראתי ואהבתי, בהמתנה, בקרוב אצלי, מה קראתי, רוצה לקרוא, ספרים שהתחלתי לקרוא ועדיין לא סיימתי, כתבתי עליהם ביקורת., קראתי , התבגרות., לקרוא בקרוב, ספרים שקראתי, RTBCPT3, ספרים שקראתי, ספרים שקראנו (או לפחות ניסינו), ספרים לקריאה, מ, עוד ...
1.
"אמן הסיפור הקצר": כך מכנים את אדם טהר-זהב. אחרי שפירסם חמישה קובצי סיפורים קצרים, נואש מכתיבת רומן וננטש על-ידי האישה היחידה שאהב, הוא רוצה יותר. בזכות ספריו הראשונים הוא עדיין סופר ידוע, אבל קוראיו מתמעטים, חיי האהבה שלו תקועים, והגרוע מכל - סיפורים קצרים יצאו מהאופנה, ואפילו הוא עצמו כמר במתקשה להסתפק בהם. אדם ממשיך לחפש את הרומן הגדול - אהבה, או ספר, מה שיבוא קודם. אבל איפה לחפש? המצב מעולם לא נראה מייאש יותר. מתהילת העבר נותרו רק שיירים בצורת הזמנה להרצות בחטיבת ביניים, האהובה שנטשה הפכה לכותבת רומנים מצליחה, ובמוסף החג מתפרסם מאמר קטלני על יצירתו. כשהוא פוגש חוקרת ספרות צעירה וכריזמטית ומתאהב בה, נראה שמזלו עשוי להשתנות. האם היא תצליח לחלץ אותו מהמשבר? האם נזכה לקרוא סיפורים קצרים חדשים שלו, ואולי אפילו רומן ראשון פרי עטו? הרומן החדש של מאיה ערד הוא יצירה עלילתית סוחפת ומורכבת, שהיא בה בשעה משחק מרהיב של ספר-בתוך-ספר. בתוך הקומדיה של אדם טהר-זהב שוזרת ערד כמה מיצירותיו ה"מתכתבות" עם ניסיונותיו למצוא אהבה ולהקים משפחה. בתוך כך נפתח צוהר מרתק, אירוני ומושחז, אל חיי היומיום של הספרות הישראלית הנכתבת היום, על גיבוריה הכוזבים והאמיתיים והישגיה הממשיים והמדומים. ספריה הקודמים של מאיה ערד: מקום אחר ועיר זרה (חרגול 2003), צדיק נעזב (אחוזת בית 2005), שבע מידות רעות (חרגול ועם עובד 2006), תמונות משפחה (חרגול ועם עובד 2008)....

2.
עידית, רווקה בת שלושים ותשע, יודעת שהיא אינה בררנית. היא פשוט מחפשת מישהו כמוה, נדיר ומיוחד עד כדי כך שגם הוא לא מצא עדיין את הנפש התאומה שלו. העובדה שהיא ממתינה כבר כמעט שני עשורים אינה מייאשת אותה, להיפך: היא מאמינה שאם תחכה מספיק זמן, דברים טובים יקרו מעצמם. ואמנם, כאשר חברתה ענת מפגישה בינה לבין מיכאל, נדמה שהציפייה הארוכה של עידית השתלמה. אילו רק היה הכל פשוט כל-כך! בספרה החדש, העלמה מקזאן, מספרת לנו מאיה ערד סיפור פשוט לכאורה -- שמסתבך והולך, ונשזר במעין סליל כפול של עלילות. זהו ספר שנכתב בידי רב-אמנית של פרוזה: מהלך מוליך למהלך, הפתעה להפתעה. בדייקנות ובחמלה עוקב הרומן אחר סדרה של אהבות וכמיהות שאינן מצליחות להתממש. החלומות מתנגשים זה בזה, חלומות חדשים נולדים מתוך ההריסות, ומה שנדמה תחילה כסיפור אישי מאוד -- עידית וחיפושה אחרי האהבה -- הולך ונפתח אל מרחבים גדולים, "רוסיים". אחרי חיים שלמים של בריחה מהחלטה, עידית נאלצת לגזור גורלות, ואז לעמוד מול התוצאות של החלטותיה. ובתוך כל אלו, הספר רומז לשאלות המסורת הגדולה של הרומן. לְמה אפשר לחכות, כשברור כבר שמר דארסי לא יופיע? לנס? אבל איך ייתכן נס בעולם שאין בו אלוהים?...

3.
ארבעה מועמדים, שלושה אמריקאים וישראלי אחד, מתחרים על מישרה נחשקת באוניברסיטה אמריקאית מובילה. אחד יסודי אך איטי, שני מבריק אך שחצן, שלישית נעימה אך חסרת ביטחון, והרביעית יודעת הכל. מי יצליח לגבור על האחרים ולזכות במישרה? "שבע מידות רעות" הוא קומדיית מידות מודרנית, עשויה משבעה פרקים שבמרכז כל אחד מהם מידה רעה משלו וגיבור משלו. בהדרגה מצטרפים הפרקים וגיבוריהם לעלילה הדוקה של רומן על תככיו, תקוותיו ומפחי הנפש שלו. זוהי קודם על יצירה של שנינה וברק, לפי כללי הרומן ה"קלאסי", עשויה כולה הפתעות דקות ואירוניות של נקודות מבט מתחלפות. אבל זהו גם רומן של תובנות חריפות, עצובות ממש כשם שהן משעשעות. ספר זה הוא מופת של כתיבה מלוטשת, עשירה ומדויקת. כמו ביצירותיה הקודמות, הספר מתעתע ב"כאן" וב"עכשיו" הישראליים אבל שרוי כולו ב"שלנו" העברי....

4.
זוהר בר, פרוד טרי מאשתו, מרצה מן החוץ לספרות אנגלית בקולג' נידח בקליפורניה, מקבל הצעת עבודה: לבלות את חופשת חג ההודיה בבקתה של ישראלים אמידים בהרי הסיירה, ולהעביר סדרת הרצאות בנושא התמחותו - הספרות הבלשית. אבל העיסוק בבילוש, מתברר, לא יהיה אקדמי בלבד. הרחק בהרים המעצורים נפרצים, והאמת, אותה ניסו להסתיר משך שנים, מאיימת לצאת לאור. האם ייתכן כי אחד מהאורחים הוא רוצח? כמו ביצירותיה הקודמות, מאיה ערד מתכתבת בספרה עם הקלאסיקה העולמית, והפעם עם הקלאסיקה של הספרות הבלשית. זהו ספר של תעלומה בלשית, שהוא גם ספר אהבה לספרות הבלשית. וזהו גם ספר על אהבה, שנאה, קנאה וכל מנעד הרגשות שביניהם: הרגשות המביאים בני אדם עד סף הפשע ומעבר לו. מאחורי ההר נכתב בתבונה ובשנינות והוא נקרא בנשימה אחת. ספר מעורר מחשבה המקפל בתוכו הנאה עצומה. זהו ספרה התשיעי של מאיה ערד, מחברת מקום אחר ועיר זרה, שבע מידות רעות, והעלמה מקזאן. ספריה (שבעה מהם בהוצאת חרגול) הקנו לה מקום בין הסופרים הבולטים בדורה ...

5.
משך חמישה עשורים, למעלה מארבעה מהם בארצות הברית, בנו לעצמם רותי וגיורא יקום משלהם, שאין בו מקום לאיש מלבדם. עכשיו, רגע לפני הפרישה של גיורא מעבודותו כפרופסור להנדסת אווירונאוטיקה, חוששת רותי שסדקים ראשונים נבעים ביקום הזה. כשלחייהם מתפרצת נטעלי, היסטוריונית ישראלית צעירה שהגיע לקליפורניה זה עתה, נראה שהיקום המשותף שלהם עומד להתנפץ לרסיסים. רמזים מבשרי רע צצים מכל עבר: שינויים בהתנהגות. אובססיה בלתי מובנת. כספים נעלמים מחשבון בנק. רותי עוקבת בחרדה אחרי גיורא, מנסה לעמוד על פשר הסימנים. האם התממש חששם הגדול ביותר, והוא לוקה בראשית שיטיון? או שמא פיזור הנפש שלו הוא רק מסווה לחשד אחר, גרוע עוד יותר? בספרה החדש חשד לשיטיון, זוכה אמנות הרומן של מאיה ערד לביטוי מגובש ובשל מאי פעם. היא שבה לכמה מסוגיות היסוד של יצירתה - הזהות הישראלית במבחן ההגירה, המאבק הבלתי פוסק שבקיומה של כל משפחה - ובוחנת אותן בחריפות ובחמלה. לעיתים לובש הרומן דמות של סרט מתח אפל, לעיתים של קומדיה דקת אבחנה, ומבעד לכל תפניותיו הוא נקרא בנשימה אחת, עד לסופו הדרמטי. חשד לשיטיון הוא ספרה השביעי של מאיה ערד קדמו לו מקום אחר ועיר זרה, צדיק נעזב, שבע מידות רעות,תמונות משפחה, מקום הטעם (עם רויאל נץ) ואמן הסיפור הקצר. ...

6.
שלוש נשים, שהן או ילדיהן היגרו לפני שנים לארצות-הברית, נקלעות בחלוף הזמן למשבר, וחשות שעליהן לנקוט בצעד קיצוני כדי להיחלץ ממנו. אילנה היא מורה ותיקה בקולג' במערב התיכון, שבנתה לעצמה אימפריה קטנה של הוראת עברית. כאשר מגיע לאוניברסיטה פרופסור צעיר לספרות עברית, אילנה מגלה שלא מדובר בבעל ברית אלא באויב מסוכן, ויוצאת למאבק מקצועי ופוליטי כדי להגן על מפעל חייה. מרים, שבנה היגר לארצות-הברית והקים בה משפחה, מבינה שאם לא תעשה מעשה ותכפה עליו ביקור, היא לא תזכה להכיר את הנכד שנולד לה. הביקור הלא רצוי מחולל תהליכים בלתי צפויים, וחושף את הסדקים בחיי הבן ומשפחתו. המורה לעברית שתפו אותי [שליחת קישור לספר בדואר אלקטרוני לחברים באמצעות תוכנת הדואר שלך, ללא טופס] אפרת, ישראלית החיה בקליפורניה, נחושה לעזור לבתה, הסובלת מקשיים חברתיים בחטיבת הביניים. היא מתחילה לעקוב אחרי הרשתות החברתיות המקוונות שבהן הבת פעילה, ובדרך חוצה לא מעט קווים אסורים. בכתיבתה המדויקת והחכמה, המשלבת הומור ואירוניה עם רגישות רבה לדמויות ולמניעיהן, מעודדת מאיה ערד את הגיבורות שלה לפעול, להתמודד עם המרחקים שנפערים בחייהן, וללמוד מתוך הכישלון כיצד להשתנות ולהתבגר. מאיה ערד, ילידת ישראל (1971), גדלה בקיבוץ נחל-עוז ובראשון לציון ושירתה במדור הסברה בכתב במפקדת קצין חינוך ראשי. היא בוגרת החוגים ללימודים קלאסיים ובלשנות באוניברסיטת תל-אביב ובעלת דוקטורט בבלשנות מאוניברסיטת לונדון. לימדה באוניברסיטאות שונות, ביניהן הרווארד, ז'נבה, סנט-פטרבורג וסטנפורד. ספרה הראשון 'מקום אחר ועיר זרה' יצא לאור בהוצאת חרגול, זכה בפרס הביכורים של משרד החינוך והתרבות, ובשנת 2005 נכלל בחמישיית המועמדים הסופית לפרס ספיר. ב-2006 הועלה כהצגה בתיאטרון הקאמרי (בבימוי אלדד זיו, מוזיקה אלון אוליארצ'יק). מחזה בחרוזים פרי עטה, 'צדיק נעזב' ראה אור בשנת 2005 בהוצאת אחוזת-בית. אחרי שבחנה את הצדדים היותר משעשעים והפחות זוהרים בחיי האקדמיה ברב-המכר עטור השבחים, 'שבע מידות רעות', פנתה מאיה ערד לזירה אינטימית ורגישה הרבה יותר - חיי המשפחה. ספרה 'תמונות משפחה' ראה אור בהוצאת חרגול בינואר 2008. ב-2009 ראה אור ספרה 'אמן הסיפור הקצר', שבו בחנה בחדות ובהומור את עולם הספרות בישראל. המורה לעברית מאת מאיה ערד בהוצאת חרגול, עורך: אלי הירש, 244 עמודים. ...

7.
אחרי שבחנה את הצדדים היותר משעשעים והפחות זוהרים בחיי האקדמיה ברב-המכר עטור השבחים 'שבע מידות רעות', פונה מאיה ערד בספרה החדש לזירה אינטימית ורגישה הרבה יותר - חיי המשפחה. במעשה סיפר וירטואוזי, העשוי כולו הפתעות ואירוניה, נפרשת יריעה המורכבת משלוש תמונות משפחה: בסיפור הפותח מתאמץ הגיבור לחמוק מצילו של אביו, משורר נודע, ומנסיונות ההתקרבות של אחותו-למחצה שגם לה שאיפות ספרותיות. ב"יעל של אורה" מגלה גבר צעיר החוזר מבוסטון לביקור מולדת, שההפתעה שהכין לו אביו בדמות בת-זוגו החדשה טומנת בחובה הפתעה גדולה יותר, שתשיב אותו בסופו של דבר לארץ - ואל אהבתה המאיימת של אמו. הסיפור המסיים, "מתנת בר-מצווה", עוקב אחר גלגוליהם הטראגי-קומיים של אם מגוננת ובנה האנוכי הטסים לפריז, לטיול דל תקציב ומרובה תחנות ההופך למסע חניכה. בכל הסיפורים מתגלה שוב כשרונה הגדול של מאיה ערד ברקימת עלילות, בניתוח מלא אהדה של בני-אדם על מידותיהם הטובות והרעות, ובכתיבה מלוטשת, עשירה ומדויקת. לאלה נוספים ב'תמונות משפחה' גם עוצמתם הרגשית הגדולה, המיתולוגית, של היחסים המשפחתיים הבסיסיים ביותר - הורה, בן, אח - על הבדידות, החרדה והאהבה המיוחדים להם. ...

8.
בתל - אביב של ראשית שנות התשעים מקבלת אורית, חיילת בחיל חינוך, שתי משימות: האחת, לכתוב חוברת הדרכה צה"לית בנושא "זהות ישראלית"; האחרת, לעזור בקליטתו של ג'י, חייל בודד, עולה מקנדה. מכאן מתחיל מסע בעקבות הישראליות, ועימו, אולי, סיפור אהבה. כל אלה - ברומן בחרוזים. מקום אחר ועיר זרה הוא ניסיון מרתק לבחון את השאלה המטרידה רבים: האם הגירה היא מן האפשר, ואם כן - באיזה מחיר? שאלה שעולה לא רק מן הסיפור רב - ההמצאה, אלא מעצם מתכונתו של הרומן, מתכונת ש"היגרה" אלינו מיבגני אונייגין, יצירת המופת של פושקין, ועצרה בדרכה לרגע בשער הזהב של ויקראם סת. "הפתעה מרעננת ומשמחת ביותר בנוף הספרות הישראלי. המחברת, בת דור שאפשר היה להאמין שלגבי דידו פושקין הוא בבחינת קלאסיקה קפואה, מצאה ביבגני אונייגין מקור השראה חי ביותר. לספר מופת כפול, הרוסי המקורי, והעברי בתרגומו הנודע של שלונסקי. בדומה לשניהם ניחן מקום אחר ועיר זרה בקלילות ובשנינות, המבטיחות לקורא הנאות רבות." עמינדב דיקמן מאיה ערד היא ילידת ישראל (1971). בלשנית, חיה בסטנפורד, קליפורניה....

9.
בקיץ 1967 נוסעת לאה, אישה צעירה בוגרת סמינר למורות, לנסות את מזלה באמריקה. עד מהרה מתמסד הנוהג: מדי שנה, לקראת ראש השנה, כותבת לאה לחברותיה מן הסמינר ומספרת להן על קורותיה בשנה שחלפה. החיפוש אחר האושר והעושר מתגלה כמתעתע. לאה היא אישה יפה. יפה מאוד. גברים מחזרים אחריה - ושוברים את ליבה. גם החלומות על התבססות כלכלית נתקלים, שוב ושוב, באותה מציאות: רחובות אמריקה אינם מרוצפים זהב. שנים טובות הוא רומן מכתבים ייחודי: לא חליפת מכתבים, כי אם רצף איגרות "שנה טובה" הנפרש על פני חיים שלמים, מנעורים עד זקנה, במרווחים קבועים של שנה אחת. זוהי יצירה מלאה שנינות ואירוניה, המזמינה את הקוראים למעין משחק בלשי ופסיכולוגי של קריאה בין השורות: לפענח את הנאמר, ולהסיק מתוך כך על מה שלא נאמר. תוך כדי קריאה אנחנו מוצאים את עצמנו מרותקים לעלילת החיים הנפרשת בפנינו בהדרגה: שנה אחר שנה, מהמורה אחר מהמורה, לאה מתגלה לעינינו כאישה מלאה אופטימיות, תושייה ושמחת חיים. זהו ספר על הגירה, על התבגרות, על תקוות גדולות ואכזבות גדולות לא פחות. אבל יותר מכל, זהו ספר על אהבת אדם, אהבת החיים ואהבת הכתיבה. בזכות כל אלה היו ללאה, למרות הכל, שנים טובות. ...

10.
אביגיל שלו חלמה מילדות להיות סופרת נחשבת. עכשיו, בגיל ארבעים ושתיים, נראה שהגשימה סוף סוף את החלום. היא הוציאה לאור שלושה ספרים מצליחים, ספריות ומועדוני קריאה מזמינים אותה להרצות בפניהם, וזה עתה נודע לה שספרה השלישי זכה להיות מועמד לפרס ספיר. היא הייתה צריכה לחשוב על עצמה כעל מושא לקנאה. במקום זאת, עינה צרה בסובבות אותה: בסופרות ידועות ממנה, בסופרות אלמוניות, באביגיל נגבי, שנמאס לה שכולם מבלבלים ביניהן, אפילו בטל, תלמידתה בסדנת הכתיבה. מה אוכל אותך, אביגיל? הרי את חיה את החלום. אלא שהסדקים הדקים הנבעים בחלום הופכים מבלי משים לבקיעים. בהדרגה הולכים חייה של אביגיל ומסתבכים במסלול פרוע, מפתיע ומשעשע, והיסודות היציבים שעליהם בנוי עולמה מתערערים בזה אחר זה. ובזמן שאביגיל מגלה באמצע החיים משהו חדש על עצמה, מגלים הקוראים כמה דברים על כוחה של הכתיבה, על קסמה של אחיזת עיניים ועל הגבול שבין מציאות ובידיון. קנאת סופרות מצייר תמונה מוחשית, מצחיקה-עצובה, של משבר כתיבה, משבר אמצע חיים נשי, והמשבר של עולם הספרות העכשווי. בכתיבה מדויקת ורגישה מספרת מאיה ערד סיפור חי, אנושי ונוגע ללב. זהו ספר על תשוקה לכתיבה, על קנאה בין כותבים, על תסכול, צער, חמלה ומעל הכל - אהבה. קנאת סופרות הוא ספרה התשיעי של מאיה ערד בהוצאת חרגול/מודן. ספריה הקודמים, ביניהם 'שבע מידות רעות', 'אמן הסיפור הקצר', 'העלמה מקזאן' ו'המורה לעברית', היו לרבי מכר וזכו לשבחי הביקורת. ...

11.
"צדיק נעזב" ? מחזה בחרוזים, קומדיה על אהבה ופער דורות, פארודיה עם נגיעות סאטיריות במציאות הישראלית. העלילה מתרחשת במשך יום אחד, ערב יום העצמאות החמישים של ישראל. חביבה גינוסר, "מורה ומחנכת", ובעלה גיורא מתקשים להבין את בת זקוניהם, כנרת. זו, מצידה, אדישה לחיזוריו של גורי, יזם היי-טק מצליח, ומעדיפה את ידידיה חובש הכיפה, עוזרו העסקי של אביה. אל הבית הזה מתפרץ, ללא הכנה, עומר, ששב משהות ארוכה במרכז אסיה, ואשר בו היתה כנרת מאוהבת בעבר. ובתוך כל זאת, נשלמות ההכנות למסיבת יום העצמאות המסורתית של הגינוסרים, "בדשא עם חביבה וגיורא". זוהי קומדיה ישראלית מאוד, המאוכלסת בגלריה ססגונית של דמויות המעוצבות בדיוק צולפני, בעברית מענגת ומלאת השראה, עברית בת זמננו הפוגשת את זו של "דור המדינה". המחזה נכתב בהשראת "צער מתוך חכמה" של גריבויידוב, אחד ממחזות המופת של הדרמה הרוסית. מאיה ערד היא ילידת ישראל, 1971. ספרה הראשון, "מקום אחר ועיר זרה" (חרגול, 2003), זכה בפרס משרד החינוך ליצירת ביכורים והיה מועמד לפרס ספיר בשנת 2005....

12.
עליזה, מתרגמת מחוננת מעברית לאנגלית, נגררת לעסקת חליפין משונה עם סופר מתחיל. קרן ובועז, זוג ישראלים החיים בקליפורניה, מתקשים למצוא מקום לאורח לא קרוא. אביבה, ציירת חובבת, לוקחת את נכדתה לסיור אמנות בוונציה שהיא תולה בו תקוות גדולות גם לגבי עתידה שלה. אלו שלושה סיפורי התבגרות מאוחרת. הדמויות עומדות בהתנסות שקיוו להימנע ממנה – ולומדות, מתוך רגעי ההתנסות, איזו אמת יסודית שחמקה מהם עד כה. בקובץ הנובלות החדש מאיה ערד ממשיכה ומשכללת את יצירתה. אלו נובלות מרוכזות, מבריקות, מערערות. מעבר לתחכום ולהומור שלהם מצפים כבר קוראיה ניכר כאן דגש חדש. הסיפורים מעמידים במרכזם שאלות בסיסיות של טוב ורע, חוסר שוויון, העדר צדק. לכל אלה, מאיה ערד מסרבת להמציא פתרונות קלים וחד-משמעיים. אלו סיפורים שאי אפשר להניח הצידה – סיפורים, שימשיכו וילוו את קוראיהם ימים ארוכים. תמורה נאותה הוא ספרה האחד עשר של מאיה ערד, כלת פרס ניומן לספרות עברית לשנת 2024, בהוצאת חרגול. קדמו לו רבי מכר כמו מקום אחר ועיר זרה, שבע מידות רעות, העלמה מקזאן ושנים טובות, שזכו לשבחי הביקורת והקנו לה מקום מרכזי בספרות העברית כאחת היוצרות האהובות והבולטות כיום....


והנה שוב, אני בוכה בסיומו של ספר של מאיה ערד. מאיה ערד בעיני אחת הכותבות הטובות שיש כיום במדינת ישראל. נכון, על טעם ועל ריח וכ'ו וכ'ו, ואולי... המשך לקרוא
19 אהבו · אהבתי · הגב
איך מדרגים ספר בו יש כמה סיפורים? מכירים מכשיר כוח בפארקי משחקים, מכשיר בו יש להכות בתחתיתו בפטיש ואז יש לראות מה הניקוד המתקבל והניקוד הג... המשך לקרוא
32 אהבו · אהבתי · הגב
מומלץ, שלושה סיפורים מצוינים. כתוב נהדר. משקפים את הסיטואציות הקטנות בחיים שמעטים כותבים עליהם. בראשון מתורגמנית (יכול להיות כל מקצוע) עצמ... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
כשאני בוחרת ספר של מאיה ערד אני כבר יודעת שרוב הסיכויים שאני הולכת על בטוח. הספר הינו מקבץ של שלושה סיפורים שכל אחד מהם עוסק בצורה כזו או... המשך לקרוא
24 אהבו · אהבתי · הגב
זה הרביעי של ערד שאני קורא והיא לא מאכזבת. הפעם בחרה ללכת בעקבות אגאתה כריסטי. ערד משלבת מהידע הספרותי שלה כבדרך אגב בספריה, ויש בזה חן רב. ... המשך לקרוא
40 אהבו · אהבתי · הגב
נמשכתי לספר הזה כי שמעתי שמדובר באישה שבמקצועה מתרגמת ספרות, ותרגום ספרותי הוא נושא שמעניין אותי מאד. ולא התאכזבתי, אבל בסוף גיליתי בו נו... המשך לקרוא
18 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ