שמואל ורשבסקי

שמואל ורשבסקי

סופר


1.
בספר זה, נלך עם הלוגו - הקשר הויזואלי הקצר והישיר בין האדם למותג ? מבראשית. נלווה אותו מהעידנים הקדומים ביותר, מתחילת הציוויליזציה ולאורך ההיסטוריה האנושית עד ימינו. נראה כיצד פעל הלוגו לאורך צירי הזמן, המקום וההיסטוריה, ונבין כי הוא פה כדי להישאר, גם אם יהיה עליו לעבור שינויים ותמורות, לחזור אל הקהילה ממנה צמח ולאמץ לעצמו ערכים חדשים. שמואל ורשבסקי, מחברם של "חופש הפיתוי" ו"האלים החדשים", מוביל את הקוראים בעקבות הלוגו, קורא תגר על רב-המכר No logo (של נעמי קליין), שיצר אופנה אנטי-מותגית וחושף תפישה שיווקית חדשה: Go Logo, שזכתה להכרה בינלאומית. בצד סיפורים וצילומים פיקנטיים, השזורים בין דפי הספר, נחשפים גם חברות וארגונים, שרותמים את הלוגו למעורבות חברתית ותורמים לבניית עולם חברתי-כלכלי טוב יותר. על פי חשיבה חדשה זו, יצרני המותגים ברחבי תבל צריכים לענות על הצרכים של הדור הנוכחי, מבלי לסכן את היכולת של הדורות הבאים לענות על הצרכים שלהם. זוהי תחילתה של ידידות מופלאה - בין הלוגו ובין הקהילה. ...

2.
חופש הפיתוי לוקח אותך למסע מרתק אל מאחורי הקלעים של עולם הפרסום. לאחר עשרות שנים של פיתוי, ריגוש וחיזור אחריך, חושף המחבר, בספר ראשון מסוגו בישראל, רומנים סמויים שנרקמים בינך ובין מותגים ומגלה לך כיצד מלים, שמות סיסמאות וסלבריטאים משפיעים על אורח חייך. אם נמשכת לרגליה של מרילין מונרו, לחיוכה של יעל אבוקסיס ולקסמו של גידי גוב- ימשוך אותך הספר גם במלחמות השיווק של השוקולד, התחתונים, הבנקים והמכוניות, בתחרויות הדיאטה והמסעדות ובהצצה על סקס, מוות ופרובוקציות. הספר מיועד לכל מי שמבקר בסופרמרקט, ומוקדש לכל המאמינים כי פרסום אינו משפיע עליהם... ...

3.
את האמרה הרווחת בשדרת מדיסון: "היום שבו אתה רוכש לקוח חדש, הוא היום שבו אתה מתחיל לאבד אותו" - אף פרסומאי לא רוצה לזכור. מי שהיה חלוץ עידן המותגים ושם את ענף הפרסום הישראלי על המפה הבינלאומית, מספר כיצד הגיבה המשפחה כשנודע לה שהוא מתעתד להיות פרסומאי. הוא גם מספר כיצד יצאה לדרך התקציבאית הראשונה בענף הפרסום הישראלי. איך נולד השם "פז" ואיך התפתח המותג Yellow ממכירת שישיות של בקבוקי בירה. למה חששו לייצר דאודורנט לגברים. על איזה עץ צמח עלה התאנה של "דלתא". כיצד השיקו שני גברים את ה"תחתונית" לנשים. איך ירדה אפלה על המדינה ומה עשתה בסלון שלנו הגברת צ'יבוטרו. איך עושים ב"נוקיה" אהבה ומי הם "מכסחי הפרסומות". שמואל ורשבסקי מספר על חוויותיו בחברת הפרסום הגדולה בניו יורק, על המשותף לנשים בשדרת מדיסון ובשדרות רוטשילד, על ה- Like שהחליף את המגע האנושי ועל ציוצי הטוויטר שהחליפו את הציפורים. וגם על המיזוג בין "אדלר חומסקי" לבין "ורשבסקי Grey", על תחילתו של השיווק החברתי, על הסיכויים למתג את מדינת ישראל, על הבטחת הקיימות למען הדורות הבאים ועל האופן שבו יכולים הפרסומאים לשפר את תדמיתם. את הספר חותמים סיפוריהם של מותגים מתוצרת הארץ שבנו את המדינה, ברוח הציונות. "כולם היו מותגיו. שמואל ורשבסקי לפרסום הישראלי הוא מה ש'פרה אדומה' לשוקולד." ("ידיעות אחרונות", מרב סריג) ...

4.
5.
שמואל ורשבסקי היה הישראלי הראשון שהפך שותף לעולמם הזוהר של פרסומאי ניו יורק בשנות ה- 70, שריתקו, שנים אחר כך , מיליוני צופים בסדרת הטלוויזיה עטורת הפרסים mad men. עכשיו הוא מתפנה לספר על הדרך שעשה מקולנוע אדיסון בירושלים לשדרות מדיסון במנהטן, מהסגר של גדרות התיל שכפו הבריטים בשנות ה-40 ועד לסגר של הקורונה שנכפה עלינו ב- 2020. לאחר שעשה עלייה ל"תפישת המותגים", ושם את ישראל על מפת הפרסום הבינלאומית, הבין כי העתיד טמון בשיווק ערכים, להם החברה הישראלית זקוקה יותר מתמיד...






©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ