שולמית גלבוע

שולמית גלבוע

סופרת


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (72):
ספרים שקראתי, מעוניינת להחליף, למכירה עד 20 ש'ח, ספרות מקור , למכירה או החלפה, רוצה לקרוא, Wishlist, ספרים למכירה, ספרים לקריאה, למכירה עד 10 ש'ח , יש לי -עברית מקור, פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים, מועמד, ספרות מקור, ה.ס. 2425 2210- 5697, 2867-2025, 23-25, תומחר , רשימה, עוד ...
1.
ארבעה גברים ואשה הוא ספר מסעיר וסוחף, מהנועזים ביותר שנכתבו בספרות העברית. הגיבורה, אשה עצמאית ובשלה, חוזרת במשף 24 שעות קריטיות בחייה אל ארבעה סיפורי אהבה מעברה, ומבררת באמצעותם את פניה השונים של התשוקה, אך בעיקר את המהוגנות, הבושה והיצרים שלה עצמה. הגברים, השונים לחלוטין זה מזה, הם תחנות מעבר בסיפור התבגרות מפוכח, רווי סקס ותובנות, שתחילתו תלות וסופו עמצמאות. על רקע חברה משתנה ומתוך כנות וישרות פנימית, לפעמים אכזרית, נחשפת מורכבות הרגש האנושי, שבו ניצול מיני יכול להפוך לאהבת אמת, וחפוז לוהט עם מאהב - לשיעמום מוחלט. פרשיות האהבה וסיפור המסגרת נמסרים ברצף שבלולי, אסוציאטיבי ואירוני, ויוצרים פסיפס רב-פנים ורבדים של החוויה הנשית. כל אשה תמצא בו את עצמה וכל גבר יוכל לדעת מה הן חושבות עליו באמת. בעברית עשירה ורגישה להפליא, בפרוזה צלולה ומודעות לעצמה, משרטטת שולמית גלבוע דיוקן של אשה ישראלית בת-זמננו. ארבעה גברים ואשה הוא ספר אמיץ, בוטה, חכם, מצחיק ועצוב, המספק חוויית קריאה יוצאת דופן. ...

2.
רומן חדש ומרגש מאת שולמית גלבוע המגולל דרמה משפחתית, שמיטיבה להאיר את המתיקות והחסד המצויים גם במחשכים. חיים בהמתנה הוא סיפורה של משפחה "מאושרת על פי דרכה". אב אוהב אך בוגדני, אם יפה ומעורערת, שלושה בנים מתבגרים ואחות נצחית, שעדיין לא החליטה אם אלה חיים שראוי לחיותם. סביבם ואיתם פועלות דמויות נוספות: אלגרה, שהייתה רקדנית קרקסים ועכשיו היא שוכבת מול דלת ביתה הפתוחה ובולשת אחר שכניה, יורם השמיניסט שמתאהב באישה מבוגרת, ומוניקה חטובת הגוף אשר אינה יודעת מי אבי העובר הגדל ברחמה. בסגנונה המתוחכם, הרך והאירוני כאחד, שולמית גלבוע מובילה את קוראיה במבוך שבו המילים מלטפות אך נכשלות, העלילה מתפצלת, האפיזודות מחליפות מקום וזמן, והסיפור, כמו האדם, משיל את עורו ושורט בבשר החי. ובלי משים, מתוך שגרת הקיום היומיומי, פורצת תאווה לחיים. שולמית גלבוע, העורכת לשעבר של מדור הספרות בידיעות אחרונות, היא מחברת רבי-המכר ארבעה גברים ואישה אשר זכה בפרס ספר הפלטינה של התאחדות הוצאות הספרים, דרך עלמה שזכה בפרס ספר הזהב של התאחדות הוצאות הספרים, אישה קטלנית והשקר הרביעי. זהו ספרה השביעי...

3.
"נישואין הוא קיר זכוכית מועד להישבר. שקיפות כפולת פנים, אוגדת כל פגיעה בסדק דק. הורות לעומתם, הוא קיר בטון קשיח, נדבך אחר נדבך נבנה בייסורים. ומהי ידידות? רק בלוקים בתפזורת, מותנית בבנאים..." כשעלמה לוקחת פסק-זמן מהחיים ומסתגרת בחדר השינה, דריה חברתה, פסיכולוגית מצליחה, מנסה להוציא אותה משם. במהלך 24 שעות נחשף סיפור מרתק של חברות בת יותר מעשרים שנה. על הגברים שביניהן, על התבגרות, רווקות וקריירה, ועל הקושי והאובדן שמביאים הילדים אל חיי הנישואין. באומץ ובכנות, ללא שיפוט, ומתוך ראייה פילוסופית מקורית, מפרקת המחברת את המושגים הכי בסיסיים כמו משפחה, ידידות, נאמנות ובגידה, ובונה אותם אט-אט מחדש. האם לגילוי יש כוח מרפא? האם כל שינוי הוא אובדן? האם בשלישייה יכול להיות מקום ליותר משניים? מההווה אל העבר, ביחד ולחוד, בפרוזה עשירה, צלולה ומודעת לעצמה, נוצרות פיסות חיים שאין בהן טובים ורעים, מנצחים ומנוצחים, והמרחק בין אהבה לשנאה, שקר לאמת נמחק והולך. ...

4.
כעשרים וארבע שעות נמשך ההווה של הרומאן יממה שהיא כור לוהט, המערבל את המתחים יוצאי הדופן בתוך משפחתה של מאיה. בשעות הללו יתגלגל כל רגש בהיפוכו ויופנה נגד עצמו, וכל דמות תגלה פנים אחרות מאלה שהיו לה תחילה. היכולת לערטל רגשות, לחשוף את הנזילות והחמקמקות שלהם מעבר למלים שמקבעות אותם, להראות בחיוניות עד כמה כולל כל רגש גם את ניגודו- היא היא סוד כוחו של הרומאן המרשים הזה. שלושה בעלים היו למאיה בת הארבעים וכמה. הראשון, נועם , אביה של גל, נהרג בתאונת אופנוע כשמאיה עוד הייתה כמעט נערה. השני, הדר, נהרג בפיגוע לאחר גירושיהם. השלישי, עמי, אביהם של מעיין וערן, נפטר מסרטן הלבלב. מאיה, שכל הבעלים מתים לה, טרודה בשאלה האם היא "אשה קטלנית", כמו תמר, כלתו שי יהודה. עכשיו, סמוך ליום השנה למותו של הבעל השלישי, מגיעה מאנגליה לביקור מולדת הבת הבכורה גל, מלווה בבת הזוג שלה, ורד. היא באה בעיקר כדי לברר סוף סוף אם יש בסיס עובדתי לתחושות חוזרות שעולות בה בנוגע למשהו שקרה לא קרה לה בקטנותה עם הבעל השני של אמה, שאותו היא בקושי זוכרת. תגלית מרעישה שמאיה "מגלה" בעתם אותו יום מערבבת את הסיפור שהיה לא היה הזה בחשדות בבעל השלישי. האם כל בעליה של מאיה, השונים זה מזה, כל כך דומים בסופו של דבר? האם משהו בה בוחר דווקא בבעלים כאלה? לאור מה "שמתגלה" בהווה סופחים משפטים ואירועים תמימים שהיו בעבר תהודה אחרת והופכים לדו משמעיים בדיעבד. אם מאיה – שפניה כבר מועדות אל הבעל הרביעי היא "אשה קטלנית", הרי זה בעיקר בשל נכונותה "להמית" את בעליה שוב, להעליל להם עלילה שהיא טווה עכשיו לאחור, לגלות עליהם לפתע משהו שאולי רצתה מראש לגלות ולהרגיש אשמה בו. היא "אשה קטלנית" גם בגלל הקלות שבה היא גולשת שוב ושוב לעלילה המקבילה, של יחסי אם ובנותיה. מחשבות על מות בעלים נגמרות אצלה במחשבות על הורות קטלנית. לילדים של מאיה יש לא רק אבות שונים. בהרגשתם גם אמם המשותפת אינה ממש "אותה אמא?". בשביל כל אחד מהם היא מככבת בסיפור אחר. למעשה, שום דמות בספר הזה אינה זהה לעצמה במופעיה השונים תחת מבטיהן של דמויות שונות. וגם בעיני עצמן הדמויות אינן זהות לעצמן. זהו רומן על התא המשפחתי כמעבדה מעצימה, שבה נבחנים הכבלים של הקשרים האנושיים....

5.
'השקר הרביעי' הוא סיפוריהם של קבוצת אנשים החיה בעולם הפרובינציאלי הדחוס של מושב ספר מתפורר (לפני 1967). במציאות הסימביוטית הקשה והחשופה שלהם צופה כל אחד בחיי זולתו, מדמיין אותם, ומתערב בהם בעיקר בכך שהוא "מספר" אותם לעצמו ולאחרים, ואף בודה ו"מתפיח" אותם; וגם את עצמו "מספר" כל אחד, וטווה חלומות, העמדות פנים, מניפולאציות, או אפילו מספר את עצמו לעצמו בניתוק מטורף מן ה"מציאות". ויש יותר מגירסה אחת, ואין לדעת איזו מן הגירסאות היא "אמת", וממילא הגבול בין "אמת" לבדיה, ובין "עובדות" לפרשנות, חמקמק ונזיל. אולי כל מה שיש הוא בדיות ובדיות שכנגד. פניה המכאיבים של המציאות נגלים כאן באי - האימון הבסיסי שבין האנשים, באיבת ילדים להוריהם, בגילוי - עריות, במסתנן האונס אשה בת - המקום (או שרק מספרים כך), בנערה צעירה הנתקלת בצד האלים של בן - דודה הגברבר, במורה - חיילת היוצאת מדעתה, בבטלן המקומי שאשתו המטורפת, המנותקת, אכן מתה לבסוף, בבגידות ציניות, בגברים שלא הכל הם יודעים על נשותיהם, במאבקי כוח, בעריצותו של הגביר המקומי הכל - יכול, ועוד. הבדיה היא הכוח ההרסני העיקרי בעולמו של הספר, המכשיר של הרוע. ניתן לראות בספר "רומאן - סיפורים" - שורת סיפורים רגישים, כתובים באירוניה עצובה, שמשותפים להם הדמויות והמקום. בקריאה כזו יוטעם הצד הריאליסטי, והספר ייראה כמטפל בפינה זנוחה יחסית של ההוויה הישראלית. אבל קריאה אחרת תראה בספר רומאן, שבמרכזו, לאמיתו של דבר, המספרת שלו, הבודה אירועים, וגם דמויות שכלל לא היו, ומספרת התרחשויות פעמיים באופן קצת שונה, ושגם היא עצמה בדיה כזו או אחרת. היא הגיבורה של הספר כנערה הבוררת את המתרחש ומספרת אותו לעצמה, ובכך הופכים מאורעות הספר לביטוי עקיף לתהליך של התוודעות אל עולם ברוטאלי, שיש לפתח בו כוח שרידה, שיש לשים בו גדרות, גם אם הם עקומים, ולסמוך רק על כוחך שלך. אבל לא פחות מזה התהליך הוא תהליך של כתיבה: סדר הפרקים הוא ההיפך מכרונולוגי (הפרק הפותח מתרחש לאחר הפרק המסיים), ותהליך הכתיבה הוא תהליך של חקירה ושל התמודדות עם ריבוי פניה של הבדיה, עם הגירסאות השונות של עצימת - עיניים - שמצד אחד הן מקור של זדון וניתוק ומן המציאות, אך מצד אחר הן מיפלט, מקור של איזשהו כוה מפרה לשרוד. הבדיה הספרותית, גולת הכותרת של כל השקרים, היא המאפשרת לעצום עיניים גם כשהן פקוחות לרווחה או לפקוח עיניים גם כשהן עצומות; היא אחיזה מוגבלת, רק בינך לבינך ("המוח שלנו ממשיך להרגיש את מה שאיננו") - אבל זה מה שיש. 'השקר הרביעי' הוא ספרה השני של שולמית גלבוע....

6.
ארבעה גברים ואשה הוא ספר מסעיר וסוחף, מהנועזים ביותר שנכתבו בספרות העברית. הגיבורה, אשה עצמאית ובשלה, חוזרת במשך 24 שעות קריטיות בחייה אל ארבעה סיפורי אהבה מעברה, ומבררת באמצעותם את פניה השונים של התשוקה, אך בעיקר את המהוגנות, הבושה והיצרים שלה עצמה. הגברים, השונים לחלוטין זה מזה, הם תחנות מעבר בסיפור התבגרות מפוכח, רווי סקס ותובנות, שתחילתו תלות וסופו עצמאות. על רקע חברה משתנה ומתוך כנות וישרות פנימית, לפעמים אכזרית, נחשפת מורכבות הרגש האנושי, שבו ניצול מיני יכול להפוך לאהבת אמת, וחפוז לוהט עם מאהב - לשיעמום מוחלט. פרשיות האהבה וסיפור המסגרת נמסרים ברצף שבלולי, אסוציאטיבי ואירוני, ויוצרים פסיפס רב-פנים ורבדים של החוויה הנשית. כל אשה תמצא בו את עצמה וכל גבר יוכל לדעת מה הן חושבות עליו באמת. בעברית עשירה ורגישה להפליא, בפרוזה צלולה ומודעת לעצמה, משרטטת שולמית גלבוע דיוקן של אשה ישראלית בת-זמננו. ארבעה גברים ואשה הוא ספר אמיץ, בוטה, חכם, מצחיק ועצוב, המספק חווית קריאה יוצאת דופן. שולמית גלבוע היא בעלת הטור "רב-מכר" ועורכת-משנה של המוסף לספרות בידיעות אחרונות. ספריה הקודמים: או חורף או סופו (ספרית פועלים, 1982) והשקר הרביעי (הספרייה החדשה, הקיבוץ המאוחד/ספרי סימן קריאה, 1992), זכו לשבחי הביקורת....

7.
8.
גידי וטליה נפגשים בפאב תל אביבי, מתאהבים ומקימים בית, אך אשליית הביטחון מתפוגגת כשקולות לא מזוהים מטרידים אותם טלפונית. צמיחתם מפצעי ילדותם, אהבתם והשינויים שעברו — הם עלילתו של הספר הזה. כמו בספריה הקודמים של שולמית גלבוע, המיתולוגיה הישראלית מפורקת והתא המשפחתי הוא זירת ההתרחשות, מיקרוקוסמוס של הוויה. שיחה לא מזוהה הוא רומן רב־קולות שפורץ את גבולות הז'אנר. מתוחכם במבנהו ועשיר במרקמו הסגנוני. סיפור המעשה מתעתע בין זיכרונות עבר לאירועי הווה. הגות פיוטית מחלחלת לתוך רצפים של זרמי תודעה ותמונות חושניות. קולות הנפש לובשים פנים של מציאות, והסגנון הריאליסטי הופך גם את המסתורי והבלתי־מובן למסתבר ולמתבקש. כמו קונכיית השבלול, הסיפור מתעגל עוד ועוד פנימה, עד לנקודה הסינגולרית, ל"מי אני?" שמנסה להשתחרר מכל זולת. כך נעשית החתירה פנימה, ההשתבללות, לדילוג קדימה. זהו גם רומן ארס־פואטי מובהק, מפוכח עד כדי אכזריות ומפויס באותה מידה. הסופרת משוחחת עם הדמויות, עם הקורא ועם תהליך הכתיבה... כישרון המחזאית של גלבוע מתגלה בדיאלוגים האמינים ומלאי החיות... זהו ספר מרהיב במורכבותו, נוקב באבחנותיו, אמיץ וחכם. - פרופ' רות קרטון־בלום שולמית גלבוע כיהנה כעורכת המדור לספרות והיתה בעלת טור ב"ידיעות אחרונות". ספריה הקודמים: או חורף או סופו, השקר הרביעי, ארבעה גברים ואישה, דרך עלמה , יחידה נפרדת )עם בנה, איתמר גלבוע(, אישה קטלנית וחיים בהמתנה....

9.
10.
אדם, צעיר בן 23 שנטש את לימודי הארכיטקטורה בהולנד ומבלה את ימיו בעישון ואת לילותיו כברמן ודי ג`יי, נקרא על ידי אמו לחזור ארצה ללוויית סבו. לאחר השבעה מתברר שהסב, עורך דין ושופט עשיר, הכניס לצוואתו תנאי מפורש: הרכוש הרב יעבור בירושה לבתו ולבנה רק אם יתגוררו במשך תשעה חודשים תחת קורת גג אחת וינהלו חיי משפחה נורמליים. מאחר שבין האם לבנה מתנהלת זה שנים מערכת יחסים כואבת, השהות המשותפת הופכת לסדרה מורכבת של העלאת שדים וגילויים מפתיעים. התקווה הנואשת לאינטימיות והחשש ממנה מותחים את הגבול הדק שבין הרצונות הסותרים: שייכות ועצמאות, חירות והתמסרות. יחידה נפרדת הוא רומן דרמטי ועכשווי, המתנהל על ציר אמסטרדם־הרצליה פיתוח־תל אביב־מעברת נוף ים. זהו למעשה סיפורה של אהבה. כל אהבה שהיא, על הקונפליקטים הכרוכים בה ועל הדילמות הנובעות מזיכרונות הניתנים לפרשנויות שונות. ההתמודדות הנכפית עליהם מובילה את גיבורי הרומן להכרה שהאהבה היא לא רק עיוורת, אלא גם משקרת. איתמר גלבוע הוא אמן החי בשנים האחרונות באמסטרדם, שולמית גלבוע, אמו, היא סופרת שחיה בתל־אביב. באחד מביקוריה בהולנד הוא סיפר לה על תסריט שעלה במוחו, והיא, כמו אמא פולנייה ממוצעת מיהרה להציע עזרה. מאז כבר רצתה לחנוק אותו עשרות פעמים, אבל היא לא תודה בזה. הספר נכתב על ידי שניהם בהנאה עצומה....


היש גן עדן? פעם לפני שנים כשהייתי ממש צעיר, אמרה לי אחת מחברותיי, שסקס יכול להיות ממש אלוהי, בהתעלות ובהתגלות שאנו עשויים לחוות כאוהבים. א... המשך לקרוא
24 אהבו · אהבתי · הגב
4 ביקורות = 3 מהן קוטלות לחלוטין ואחת פושרת, ארבעתן נשים= כן זהו ספר נשי למדי, אני מציעה וממליצה גם לגברים לקרוא אותו, חשוב למדי.והרוח המודרנ... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
הספר מספר על רומן של משפחה שיש בו אבא בוגדני ואמא יפה 3 ילדים מיתבגרים ואני רק היתחלתי ליקרות מקווה שזה מעניין... המשך לקרוא
הספר הזה נגע לליבי.. שולמית גלבוע מיטיבה לתאר רגעים אנושיים ומכמירי לב בצורה כל כך מדוייקת! נכון, יש בספר תיאורי מין. אבל פרט לאחד, כולם קרי... המשך לקרוא
1 אהבו · אהבתי · הגב
כשהייתי בשמינית קראתי ספר באנגלית שנקרא A letter to a child who was never born. אחר כך גיליתי שהוא גם תורגם לעברית, בשם הלא מדוייק מכתב לילד שלא נולד, אבל ב... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ