שולמית גלבוע

שולמית גלבוע

סופרת


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (52):
ספרים שקראתי, מעוניינת להחליף, ספרות מקור-[נ] למכירה, למכירה או החלפה, רוצה לקרוא, Wishlist, ספרים למכירה, ספרים לקריאה, יש לי -עברית מקור, מבצע 6 ספרים ב- 100 ש"ח, קראתי , ארוטיקה, אהבה, ספרים שקראתי, מאה שנים של בדידות, 2013, ליזי, ספרים שקראתי, my list , עוד ...
1.
ארבעה גברים ואשה הוא ספר מסעיר וסוחף, מהנועזים ביותר שנכתבו בספרות העברית. הגיבורה, אשה עצמאית ובשלה, חוזרת במשף 24 שעות קריטיות בחייה אל ארבעה סיפורי אהבה מעברה, ומבררת באמצעותם את פניה השונים של התשוקה, אך בעיקר את המהוגנות, הבושה והיצרים שלה עצמה. הגברים, השונים לחלוטין זה מזה, הם תחנות מעבר בסיפור התבגרות מפוכח, רווי סקס ותובנות, שתחילתו תלות וסופו עמצמאות. על רקע חברה משתנה ומתוך כנות וישרות פנימית, לפעמים אכזרית, נחשפת מורכבות הרגש האנושי, שבו ניצול מיני יכול להפוך לאהבת אמת, וחפוז לוהט עם מאהב - לשיעמום מוחלט. פרשיות האהבה וסיפור המסגרת נמסרים ברצף שבלולי, אסוציאטיבי ואירוני, ויוצרים פסיפס רב-פנים ורבדים של החוויה הנשית. כל אשה תמצא בו את עצמה וכל גבר יוכל לדעת מה הן חושבות עליו באמת. בעברית עשירה ורגישה להפליא, בפרוזה צלולה ומודעות לעצמה, משרטטת שולמית גלבוע דיוקן של אשה ישראלית בת-זמננו. ארבעה גברים ואשה הוא ספר אמיץ, בוטה, חכם, מצחיק ועצוב, המספק חוויית קריאה יוצאת דופן. ...

2.
"נישואין הוא קיר זכוכית מועד להישבר. שקיפות כפולת פנים, אוגדת כל פגיעה בסדק דק. הורות לעומתם, הוא קיר בטון קשיח, נדבך אחר נדבך נבנה בייסורים. ומהי ידידות? רק בלוקים בתפזורת, מותנית בבנאים..." כשעלמה לוקחת פסק-זמן מהחיים ומסתגרת בחדר השינה, דריה חברתה, פסיכולוגית מצליחה, מנסה להוציא אותה משם. במהלך 24 שעות נחשף סיפור מרתק של חברות בת יותר מעשרים שנה. על הגברים שביניהן, על התבגרות, רווקות וקריירה, ועל הקושי והאובדן שמביאים הילדים אל חיי הנישואין. באומץ ובכנות, ללא שיפוט, ומתוך ראייה פילוסופית מקורית, מפרקת המחברת את המושגים הכי בסיסיים כמו משפחה, ידידות, נאמנות ובגידה, ובונה אותם אט-אט מחדש. האם לגילוי יש כוח מרפא? האם כל שינוי הוא אובדן? האם בשלישייה יכול להיות מקום ליותר משניים? מההווה אל העבר, ביחד ולחוד, בפרוזה עשירה, צלולה ומודעת לעצמה, נוצרות פיסות חיים שאין בהן טובים ורעים, מנצחים ומנוצחים, והמרחק בין אהבה לשנאה, שקר לאמת נמחק והולך. ...

3.
רומן חדש ומרגש מאת שולמית גלבוע המגולל דרמה משפחתית, שמיטיבה להאיר את המתיקות והחסד המצויים גם במחשכים. חיים בהמתנה הוא סיפורה של משפחה "מאושרת על פי דרכה". אב אוהב אך בוגדני, אם יפה ומעורערת, שלושה בנים מתבגרים ואחות נצחית, שעדיין לא החליטה אם אלה חיים שראוי לחיותם. סביבם ואיתם פועלות דמויות נוספות: אלגרה, שהייתה רקדנית קרקסים ועכשיו היא שוכבת מול דלת ביתה הפתוחה ובולשת אחר שכניה, יורם השמיניסט שמתאהב באישה מבוגרת, ומוניקה חטובת הגוף אשר אינה יודעת מי אבי העובר הגדל ברחמה. בסגנונה המתוחכם, הרך והאירוני כאחד, שולמית גלבוע מובילה את קוראיה במבוך שבו המילים מלטפות אך נכשלות, העלילה מתפצלת, האפיזודות מחליפות מקום וזמן, והסיפור, כמו האדם, משיל את עורו ושורט בבשר החי. ובלי משים, מתוך שגרת הקיום היומיומי, פורצת תאווה לחיים. שולמית גלבוע, העורכת לשעבר של מדור הספרות בידיעות אחרונות, היא מחברת רבי-המכר ארבעה גברים ואישה אשר זכה בפרס ספר הפלטינה של התאחדות הוצאות הספרים, דרך עלמה שזכה בפרס ספר הזהב של התאחדות הוצאות הספרים, אישה קטלנית והשקר הרביעי. זהו ספרה השביעי...

4.
'השקר הרביעי' הוא סיפוריהם של קבוצת אנשים החיה בעולם הפרובינציאלי הדחוס של מושב ספר מתפורר (לפני 1967). במציאות הסימביוטית הקשה והחשופה שלהם צופה כל אחד בחיי זולתו, מדמיין אותם, ומתערב בהם בעיקר בכך שהוא "מספר" אותם לעצמו ולאחרים, ואף בודה ו"מתפיח" אותם; וגם את עצמו "מספר" כל אחד, וטווה חלומות, העמדות פנים, מניפולאציות, או אפילו מספר את עצמו לעצמו בניתוק מטורף מן ה"מציאות". ויש יותר מגירסה אחת, ואין לדעת איזו מן הגירסאות היא "אמת", וממילא הגבול בין "אמת" לבדיה, ובין "עובדות" לפרשנות, חמקמק ונזיל. אולי כל מה שיש הוא בדיות ובדיות שכנגד. פניה המכאיבים של המציאות נגלים כאן באי - האימון הבסיסי שבין האנשים, באיבת ילדים להוריהם, בגילוי - עריות, במסתנן האונס אשה בת - המקום (או שרק מספרים כך), בנערה צעירה הנתקלת בצד האלים של בן - דודה הגברבר, במורה - חיילת היוצאת מדעתה, בבטלן המקומי שאשתו המטורפת, המנותקת, אכן מתה לבסוף, בבגידות ציניות, בגברים שלא הכל הם יודעים על נשותיהם, במאבקי כוח, בעריצותו של הגביר המקומי הכל - יכול, ועוד. הבדיה היא הכוח ההרסני העיקרי בעולמו של הספר, המכשיר של הרוע. ניתן לראות בספר "רומאן - סיפורים" - שורת סיפורים רגישים, כתובים באירוניה עצובה, שמשותפים להם הדמויות והמקום. בקריאה כזו יוטעם הצד הריאליסטי, והספר ייראה כמטפל בפינה זנוחה יחסית של ההוויה הישראלית. אבל קריאה אחרת תראה בספר רומאן, שבמרכזו, לאמיתו של דבר, המספרת שלו, הבודה אירועים, וגם דמויות שכלל לא היו, ומספרת התרחשויות פעמיים באופן קצת שונה, ושגם היא עצמה בדיה כזו או אחרת. היא הגיבורה של הספר כנערה הבוררת את המתרחש ומספרת אותו לעצמה, ובכך הופכים מאורעות הספר לביטוי עקיף לתהליך של התוודעות אל עולם ברוטאלי, שיש לפתח בו כוח שרידה, שיש לשים בו גדרות, גם אם הם עקומים, ולסמוך רק על כוחך שלך. אבל לא פחות מזה התהליך הוא תהליך של כתיבה: סדר הפרקים הוא ההיפך מכרונולוגי (הפרק הפותח מתרחש לאחר הפרק המסיים), ותהליך הכתיבה הוא תהליך של חקירה ושל התמודדות עם ריבוי פניה של הבדיה, עם הגירסאות השונות של עצימת - עיניים - שמצד אחד הן מקור של זדון וניתוק ומן המציאות, אך מצד אחר הן מיפלט, מקור של איזשהו כוה מפרה לשרוד. הבדיה הספרותית, גולת הכותרת של כל השקרים, היא המאפשרת לעצום עיניים גם כשהן פקוחות לרווחה או לפקוח עיניים גם כשהן עצומות; היא אחיזה מוגבלת, רק בינך לבינך ("המוח שלנו ממשיך להרגיש את מה שאיננו") - אבל זה מה שיש. 'השקר הרביעי' הוא ספרה השני של שולמית גלבוע....

5.
כעשרים וארבע שעות נמשך ההווה של הרומאן יממה שהיא כור לוהט, המערבל את המתחים יוצאי הדופן בתוך משפחתה של מאיה. בשעות הללו יתגלגל כל רגש בהיפוכו ויופנה נגד עצמו, וכל דמות תגלה פנים אחרות מאלה שהיו לה תחילה. היכולת לערטל רגשות, לחשוף את הנזילות והחמקמקות שלהם מעבר למלים שמקבעות אותם, להראות בחיוניות עד כמה כולל כל רגש גם את ניגודו- היא היא סוד כוחו של הרומאן המרשים הזה. שלושה בעלים היו למאיה בת הארבעים וכמה. הראשון, נועם , אביה של גל, נהרג בתאונת אופנוע כשמאיה עוד הייתה כמעט נערה. השני, הדר, נהרג בפיגוע לאחר גירושיהם. השלישי, עמי, אביהם של מעיין וערן, נפטר מסרטן הלבלב. מאיה, שכל הבעלים מתים לה, טרודה בשאלה האם היא "אשה קטלנית", כמו תמר, כלתו שי יהודה. עכשיו, סמוך ליום השנה למותו של הבעל השלישי, מגיעה מאנגליה לביקור מולדת הבת הבכורה גל, מלווה בבת הזוג שלה, ורד. היא באה בעיקר כדי לברר סוף סוף אם יש בסיס עובדתי לתחושות חוזרות שעולות בה בנוגע למשהו שקרה לא קרה לה בקטנותה עם הבעל השני של אמה, שאותו היא בקושי זוכרת. תגלית מרעישה שמאיה "מגלה" בעתם אותו יום מערבבת את הסיפור שהיה לא היה הזה בחשדות בבעל השלישי. האם כל בעליה של מאיה, השונים זה מזה, כל כך דומים בסופו של דבר? האם משהו בה בוחר דווקא בבעלים כאלה? לאור מה "שמתגלה" בהווה סופחים משפטים ואירועים תמימים שהיו בעבר תהודה אחרת והופכים לדו משמעיים בדיעבד. אם מאיה – שפניה כבר מועדות אל הבעל הרביעי היא "אשה קטלנית", הרי זה בעיקר בשל נכונותה "להמית" את בעליה שוב, להעליל להם עלילה שהיא טווה עכשיו לאחור, לגלות עליהם לפתע משהו שאולי רצתה מראש לגלות ולהרגיש אשמה בו. היא "אשה קטלנית" גם בגלל הקלות שבה היא גולשת שוב ושוב לעלילה המקבילה, של יחסי אם ובנותיה. מחשבות על מות בעלים נגמרות אצלה במחשבות על הורות קטלנית. לילדים של מאיה יש לא רק אבות שונים. בהרגשתם גם אמם המשותפת אינה ממש "אותה אמא?". בשביל כל אחד מהם היא מככבת בסיפור אחר. למעשה, שום דמות בספר הזה אינה זהה לעצמה במופעיה השונים תחת מבטיהן של דמויות שונות. וגם בעיני עצמן הדמויות אינן זהות לעצמן. זהו רומן על התא המשפחתי כמעבדה מעצימה, שבה נבחנים הכבלים של הקשרים האנושיים....

6.
7.

4 ביקורות = 3 מהן קוטלות לחלוטין ואחת פושרת, ארבעתן נשים= כן זהו ספר נשי למדי, אני מציעה וממליצה גם לגברים לקרוא אותו, חשוב למדי.והרוח המודרנ... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
הספר מספר על רומן של משפחה שיש בו אבא בוגדני ואמא יפה 3 ילדים מיתבגרים ואני רק היתחלתי ליקרות מקווה שזה מעניין... המשך לקרוא
הספר הזה נגע לליבי.. שולמית גלבוע מיטיבה לתאר רגעים אנושיים ומכמירי לב בצורה כל כך מדוייקת! נכון, יש בספר תיאורי מין. אבל פרט לאחד, כולם קרי... המשך לקרוא
1 אהבו · אהבתי · הגב
כשהייתי בשמינית קראתי ספר באנגלית שנקרא A letter to a child who was never born. אחר כך גיליתי שהוא גם תורגם לעברית, בשם הלא מדוייק מכתב לילד שלא נולד, אבל ב... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
סיפורה של משפחה ישראלית החל מקום המדינה ועד היום. ספר משעמום בצורה בלתי רגילה. זאת הפעם הראשונה שאני מחזיקה ספר קריאה ביד ולא מפסיקה לפהק ... המשך לקרוא
2 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ