ז`ן - באטיסט גרנוי נולד בפריס של המאה ה18 - בשוק המצחין של העיר, בתוך באשת הדגים, הגוויות והביוב. אמו השליכה אותו כבר בלידתו אך בכי הרך שלח אותה לגליוטינה.
התינוק אשר נותר בחיים נולד נטול כל מריח גוף.
ככל שגדל הילד, כך התחדד חוש הריח שלו, בעזרתו ידע לאתר חפצים, לזהות בני אדם, להכיר מקומות, להבחין בזיוף. אך הוא חיפש את ריח הריחות, את הרי
חשיש בגיל שתים עשרה... הרואין בגיל שלוש עשרה... עיסוק בזנות בגיל ארבע עשרה... סיפור נעוריה של כריסטיאנה פ. הוא סיפור מדהים, שאינו נותן מנוחה. בגילוי לב חושפני, בדייקנות מפתיעה של זיכרון היורד לפרטים, בפשטות נוקבת עד כדי אכזריות, ובבהירות אינטליגנטית להפליא, מתארת כריסטיאנה את כל מה שעבר עליה ב``שנות הסמים`` שלה, עד אשר עלה בידה - שלא כמ
כשכולם היו עצובים - דניאל היה מחייך. כשכולם צחקו, הוא היה רציני. באופן כזה היה מיוחד. ולא בגלל קרניים או זנב ודברים כאלה. רק רגע, האם שכחתי משהו? כן, בודאי - דניאל היה מיוחד גם משום שחבריו לכיתה צחקו עליו לעתים קרובות. והם צחקו עליו משום שבאחד השיעורים הוא אמר למורה יוסף שהוא נולד בתוך כרובית.
זהו סיפור אגדה על ילד שנולד בכרובית, וא
האדם האחרון על כדור הארץ ישב בתוך חדר ופתאום נשמעה דפיקה בדלת.
בעולם נטול רחמים וחסר אל,בין עולם המתים לעולם החיים,מתרחש אני האגדה ספרו החשוב ביותר של ריצ'ארד מתיסון,המהווה הצצה דרך צוהר נסתר אל משעול שבו אמורים לפסוע.
בספר קודר ומעורר השראה פורש מתיסון את סיפרו של בן האנוש הבודד בעולם,בן בלי בית,אדם רדוף שדים המייחל למותו ולמר
תירגעי, איז´ה מיה, ילדה שלי. הכול יהיה בסדר. זה רק עוד גבר. אפשר גם בלעדיו, כולנו עשינו את זה, גם את תצליחי..."
מיה פלדמן, הפסנתרנית הצעירה והמוכשרת, היא נצר לשושלת נשים חזקות, עצמאיות ושבורות לב. כמו אמה גאולה וסבתה בקה, גם היא השיגה את הגבר שבו חשקה ואיבדה אותו לטובת אחרת. כשהיא שוקעת בתהום הייאוש עולה מתוכה קול נחוש ורך, זר ומוכר הלו
געגועי לקיסינג'ר הוא ספרו השני של אתגר קרת, יליד 1967. דב נמלים, מדביר חרקים, רוצח שכיר, יבואן קרמים, איש שלג - חמישים סיפורים קצרים מהמציאות הדמיונית המחפשים אחר הקשר שבין סיטואציות מחיי היומיום - (בית - ספר, צבא, יחסי הורים - ילדים, גבר - אשה וכו') - ובין עולם אלטרנטיבי - בדיוני.
"יומיים אחרי שהתאבדתי מצאתי פה עבודה באיזה פיצריה, קוראים לה 'קמיקזה' והיא חלק מרשת. האחראי משמרת היה ממש בסדר איתי ועזר לי גם להסתדר על דירה עם שותף. בלילה גיליתי כאן איזה פאב, דווקא די נחמד. המוזיקה שם בכלל לא רעה, אולי לא הכי מעודכנת אבל עם זווית, והרבה בחורות מגיעות לבד. האמת שעל הלילה הראשון מישהי עשתה לי עיניים, דווקא שווה, העור ש
"מילים. כשהן בידיים מיומנות שיודעות ללוש אותן היטב הן שובות את הלב. הן נכרכות סביב איברי הגוף כמו קורי עכביש, וכשאת כבר לכודה כולך ואינך מסוגלת לזוז, הן חודרות אל מתחת לעור, מחלחלות לתוך מחזור הדם ומעמעמות את המחשבות. ובִפנים הן פועלות את פעולת הקסם שלהן."
וידה וינטר היא סופרת נערצת בערוב ימיה שעברה לוט בערפל, והגרסה שלה לסיפור חיי
"הייתי בן שתים - עשרה כשהלכתי על מים בפעם הראשונה", כך מתחיל הרומן המפתיע והמרתק הזה, המספר את סיפורו שך נער יתום חסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף האוויר, פשוטו כמשמעו. במחיצת מורו, שנהיה לו כאלוהים וכאב, הוא יוצא למסע ארוך אך חיים מלאי מסות, הרפתקאות ותהפוכות, שיעלה אותו אל פסגות של אושר ועושר ויוריד או
נגן צ'לו רווק, כלב בעל מחשבות וחלומות, ואשה יפה כבת שלושים-ושש או שלושים-ושבע, הם גיבוריו של רומאן זה, שהוא עוד גילוי של כושר-ההמצאה הבלתי-נדלה של סאראמאגו. האשה חותמת על מכתביה "מוות"; ואכן בשפות רבות המוות הוא באופן מובהק אשה.
באחד בינואר אף-אחד לא מת בכל רחבי המדינה הקטנה. לא ממחלה, לא מתאונה, לא מהתאבדות מוצלחת, ואף לא מסתם מוות
לפני כשלוש שנים נולד במוחנו רעיון. החלטנו לפנות אל קבוצה של גברים ונשים אינטליגנטים החיים בישראל ולבקש מהם ומהן להתעמת עם השתנות, או שמא התהפכות, המונח "משפחה".פעם רמז המונח "משפחה" על מערכת פחות או יותר מוכרת, שבה חלוקת התפקידים צפויה. גם הקיטורים היו ברורים והתפלגו, בדרך כלל, לקיטורים גבריים ולקיטורים נשיים. המערכות המקצועיות נשל
יש כאלה שימצאו ב"חומר טוב" בעיקר נתחי רכילות עסיסיים על מפורסמים ויפים, ומפורסמות ויפות: אריק איננשטיין ואלונה, אורי זוהר, בועז דוידסון, שמוליק קראוס וג'וזי כץ, שלום חנוך ומאיר ויזלטיר, יאיר הורוביץ ומנחם פרי, ועוד רבים מגיבורי הספרות והתרבות הפופולרית של שלהי שנות השישים ושנות השבעים והשמונים. וגם המון רסיסי סיפורים על משפחת דיין
כשיצא לאור לראשונה בשנת 1967 הפך האמן ומרגריטה מיד לסנסציה ספרותית.
יותר מרבע מאה לאחר מות המחבר - פתאום, בהפתעה, מתפרסמת סאטירה כה מלאת אנרגיה, הומור, אומץ פוליטי, יופי רב, כתובה כולה במהלך שנות השיא של הטרור הסטליניסטי של שנות השלושים.
הספר תורגם בחיפזון ליותר מעשרים שפות (וגם לעברית, בשם השטן במוסקבה).
אלא שהיתה זו גירסה מצונזר
השנה היא 1962. המלחמה הקרה, המרוץ לחלל. משפחת מקארת`י מוצבת בבסיס שקט של חיל האוויר הקנדי. מדלן בת השמונה שבויה באהבתה המגוננת של אימא היפה ואינה מודעת לכך שאביה, המפקד כנף בבסיס, נתון במלכוד עקב משימה חשאית שנטל על עצמו. כאשר רוצח מקומי מכה בביתם החדש, משתנים חיי המשפחה לנצח, ומדלן נחשפת לכאב, לבלבול ולפחדים של ילדות בעולמם המסוכן של
"כל החיים מכינים אותך לכישלון. כשבעצם ההצלחה מפחידה ומזיקה יותר מכל כישלון. ההערצה העיוורת גרמה לי להרגיש הכי גדול והכי קטן בעולם. דברתי בטקסיות כמו אחד שמדבר לאומה שלמה ושכחתי לדבר לאדם אחד יחיד. הכל היה ברבים באותם ימים. גדודי מעריצות חיכו לי במדרגות, ועיתוני הנוער מרחו על שעריהם את הפרצוף שלי ומסחרו אותי עד מוות...
הייתי בהקלט