בלבוש סיפורי קוסם ומושך עוסק הסה שוב בנושא הגדול שליווה אותו לאורך כל חייו הארוכים - הניגוד בין חיי נזירות לבין התמכרות ליצרים. הנזירות מעניקה לבעליה שלוות נפש וחכמת חיים עילאית. היצר החזק הוא יסודו של כוח היצירה של האמן הגדול. נרקיס וגולדמונד הם ידידים, אך שונים זה מזה בתכלית השינוי. נרקיס הוא הנזיר המלומד והחכם, גולדמונד - האמן ב
ביצירת מופת זו, המגוללת את סיפורו של צעיר המוכר נשמתו תמורת נעורים ויופי נצחיים, באים לידי ביטוי שנינותו, ביקורתו החברתית החדה והפרוזה המבריקה של אוסקר ווילד. גיבורו ? הדאנדי, ההדוניסט קצר הרוח ןחסר המוסר, שאינו משתנה כלל בעוד תמונתו מזדקנת והופכת דוחה יותר ויותר עם השנים ? הפחיד, הקסים, משך ואף השחית קוראים רבים במשך למעלה ממאה שנ
ניו-יורק של שנות ה- 20 וה- 30 של המאה העשרים. הכרך משנה את פניו. גורדי השחקים פורצים אל קו הרגיע, בין האדריכלים מתנהל מאבק איתנים על מראה פניה של העיר. הווארד רוראק, אדריכל צעיר ועיקש, לוחם ללא פשרות למען האדריכלות המודרנית, נגד כל המימסד האדריכלי ונגד דעת הקהל הקונפורמיסטית והשמרנית המאיימת לדרוס אותו.
הספר - יצירת המופת של איין ראנד
ספר זה הוא תיאור הרעב האינדיווידואלי של הגאון להכרה על־ידי החברה. זהו רעב אישי ללא טינה חברתית מרדנית, ללא מוסר השכל שיש עמו בשורה. עיקרו הוא עולמו הפנימי של הגיבור.
רעב מבוסס על הרבה יסודות אוטוביוגרפיים אותנטיים, וכאשר הופיע לראשונה בשנת 1890, הפך את המסון בן־לילה מאלמוני לסופר ידוע. הספר הופיע בעברית בשנת 1899, ועם התחדשות העניין ב
"על הרקע הססגוני של חיי הבוהמה בפאריס נפרשת מסכת חייו, שאיפותיו ומאבקיו של צייר לוחם, שאמונתו בצדקת דרכו מביאה אותו לכלל עימות עם מוסכמות זמנו. החיים והמוות, הידידות והאהבה, חדוות היצירה והיאוש- אלה המוטיבים הבאים לידי ביטוי עז ברומן מרתק, פרי עטו של אחד מגדולי סופריה של צרפת." (מתוך הכריכה האחורית)
הספר, שנכתב ב-1886, הוא אחד מתוך סדר
מזשיר, צירוף הלקוח משיר של דוד אבידן, כשמו כן הוא: יש בו ניסיון לספר לקוראי השירה מה זה שיר. לכאורה סוגיה פשוטה; למעשה לא פשוטה כלל. שוב ושוב שואלים את עצמם חובבי השירה הנבוכים: מה נשתנה טקסט שקוראים לו שיר מכל טקסט אחר? האם יש בו מילים "פיוטיות" יותר? והאם יש בכלל מילים "פיוטיות" ו"לא פיוטיות"? האם די לו שייכתב בשורות קצרות כדי שיהיה שיר
גוסטאב פון אשנבאך, סופר המקדיש את חייו, בעבודת-פרך יומיומית, מתוך משמעת שאין חמורה ממנה, לכתיבתו הסוגדת ליופי, נתקף יום אחד, בערוב ימיו, איזה תסיסה סוחפת, תחושה של להט נעורים עורגים אל המרחק – וכך הוא מוצא עצמו מתגלגל לוונציה. בבית-המלון נתקל מבטו בנער פולני כליל-יופי, ופרץ התשוקה אליו משחרר באיש המסוגף והנזירי נחשול נפשי שלוח-רסן,
"אני רוצה לספר על חיי כפי שהללו התנהלו דרך מה שקרוי טוב וכן דרך מה שקרוי רע, דרך האהבה, הבדידות, הזעם, החן, החטא, המחשבה, האושר והייסורים...
ואני אנסה לכתוב עליהם באמנות החרון ורגשת - הלב, הדמעות והבדיחה, הגעגועים והבעתה..."
"החיים כמשל" הנו ספר מיוחד במינו, אשר אין לו אח ודוגמה בספרות העברית, ואשר אופיו וסגנונו מייחדים אותו (כפי שעמדו