מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
ז'וזה סאראמאגו על הרומאן של רסטרפו: "טירוף" הוא סיפור אהבה מופלא על גבר המאוהב נואשות באשתו; שמחפש ומחפש אחריה עד שלבסוף הוא יכול לדַמות שבאמת מצא אותה. כן, יש ברקע אלימות, סחר בסמים, שיגעון, אולי אפילו האהבה עצמה כצורה של שיגעון מוחלט. אך החשוב מכל הוא שמדובר ברומאן גדול באמת, מסוג שכבר נעשה נדיר...
כשאיכות הכתיבה נוסקת לרמה שלאורה
בחור אמריקאי יהודי, שלגמרי במקרה קוראים לו ג'ונתן ספרן פויר, יוצא לאוקראינה בתקווה למצוא את האישה שהצילה את סבו מהנאצים.
ג'ונתן יוצא לחיפושים בלוויית שלושה בני משפחה מקומית: אלכס פרצ'וב הבלתי נשכח - מתרגם אוקראיני שמדבר אנגלית רצוצה אך מרהיבה; סבו של אלכס - אדם זקן ורדוף זיכרונות מלחמה; וסמי דייוויס ג'וניור ג'וניור - הכלב המשפחתי
"את הסיפור שלנו סיפרנו לעצמנו כל הזמן.
בכפייתיות. בעל פה.
לפעמים התעייפנו עוד לפני שהתחלנו ובכל זאת סיפרנו במשך שעות. הקשבנו רוב קשב אחד לשני, כי בכל ערב בו סופר הסיפור, התחוורו לנו פרטים חדשים, גם שנים רבות אחרי שכבר לא היינו שם."
היינו העתיד הוא יצירה חריגה בנוף הספרות המקומית: רומן אוטוביוגרפי שנון ואירוני המשלב בתוכו מבט מרת
פרופסור עדה למפרט, חוקרת בעלת שם עולמי בפסיכולוגיה האבולוציונית, מנסה להבין בספר זה את אישיותו של האדם מנקודת מבט אבולוציונית, תוך שימוש בדוגמאות מחייה האישיים יוצאי הדופן.
היא מציגה בספר מחקרים חדשניים ופורצי דרך בתחומי הגנטיקה, האבולוציה, הפסיכולוגיה וחקר המוח, והם משובצים בסיפורים מתוך חייה כילדת קיבוץ דחויה, כמתבגרת מבולב
אל סאראמאגו, גדול סופרי פורטוגל ומגדולי הסופרים באירופה היום, התוודע הקורא הישראלי ב'דברי - ימי מינזר', שהלהיב בדמיון המבריק ובהומור, בתערובת של ריאליזם דק - בפרטים ופנטזיה, ובדרר הסיפור המיוחדת. כל אלה ימצאו גם ב'הבשורה על פי ישו', אולי הרומאן הנועז ביותר של סאראמאגו עד כה, שעורר שערוריה ממשלתית בפורטוגל, נמכר בלמעלה מ160,000 - עותקים,
טורו ווטנבה, סטודנט לתיאטרון באוניברסיטה בטוקיו בשלהי שנות השישים, חי בתחושה של ניכור וניתוק מאז התאבדותו של חברו הטוב קיזוקי בתיכון. הוא נקשר אל שתי נשים: נאוקו היפה והדיכאונית, שהייתה חברתו של קיזוקי, ומידורי תאבת החיים. ווטנבה מיטלטל בין שתי הנשים ובה בעת מנסה למצוא את עצמו ואת מקומו בעולם, בכנות ובישירות שבזכותן הוא מתחבב גם ע
הדרמה של הילד המחונן, כלומר הילד הרגיש והעירני, היא, שהוא מקדים מאוד לקלוט את מה שהוריו מבקשים ממנו, נענה להם, מתאים עצמו לדרישותיהם ומוותר על צרכיו שלו.
הוא חש, באופן תת - הכרתי, שאין הוריו אוהבים אותו בזכות עצמו, אלה כממלא אחר ציפיותיהם.
מכאן סיבלו הדומם של הילד שבטחונו העצמי מתערער, וגוברת נטייתו לאבד את העצמי ואת הדרכים למציאת '
לפני מאה אלף שנים חיו בכדור הארץ לפחות שישה מינים שונים של אדם. לאף אחד מהם לא היתה חשיבות מיוחדת. תפקידם בטבע לא היה גדול מזה של גורילות, גחליליות או סוסוני ים.
לפני כשבעים אלף שנה התחולל שינוי מסתורי כלשהו בתודעתו של אחד ממיני האדם הללו - הומו סאפיינס - ודחף אותו להשתלט על העולם כולו. ההיסטוריה של הומו סאפיינס מאז ועד היום היא לעת
ניו-יורק של שנות ה- 20 וה- 30 של המאה העשרים. הכרך משנה את פניו. גורדי השחקים פורצים אל קו הרגיע, בין האדריכלים מתנהל מאבק איתנים על מראה פניה של העיר. הווארד רוראק, אדריכל צעיר ועיקש, לוחם ללא פשרות למען האדריכלות המודרנית, נגד כל המימסד האדריכלי ונגד דעת הקהל הקונפורמיסטית והשמרנית המאיימת לדרוס אותו.
הספר - יצירת המופת של איין ראנד
שני אנשים, עשרים שנה, יום אחד.
15 ביולי 1988. אֶמה ודקסטר נפגשים לראשונה במסיבת סיום הלימודים באוניברסיטה. מחר דרכיהם אמורות להיפרד. אבל לאחר יום אחד בלבד יחד, הם אינם יכולים עוד להפסיק לחשוב זה על זה. אז היכן יהיו ב-15 ביולי בשנה הבאה? ובשנה שלאחריה? ובכל שנה ושנה לאחר מכן?
במשך עשרים שנה, תצלומי בזק של מערכת היחסים ביניהם נחשפים ביום ק